REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Budowanie marki osobistej /Fot. Fotolia
Budowanie marki osobistej /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Budowanie marki osobistej stało się w ostatnim czasie jednym z ważniejszych elementów prowadzenia własnego biznesu i nie tylko. Jest to jeden ze sposobów na efektywny marketing oraz ciekawą formę reklamy siebie oraz swoich towarów czy usług.

Na proces budowania marki składa się kilka elementów takich jak na przykład ciekawa autoprezentacja, storytelling czy właściwe poruszanie się po mediach społecznościowych. Jak skutecznie zbudować własną markę osobistą? Jakich narzędzi używać do budowania marki osobistej? Co zrobić, aby nasza marka osobista stale była podsycana? Na te i inne pytania odpowiem w niniejszym artykule.

REKLAMA

REKLAMA

Jak skutecznie zbudować własną markę osobistą?

W jakimkolwiek momencie życie byśmy nie byli budowania marki nie zaczynamy od zera. Każdy z nas ma już jakieś umiejętności, predyspozycje, talenty oraz zdobył już jakieś doświadczenie zawodowe. Proces budowania marki zaczyna się, więc od uświadomienia sobie, kim chcę być i jak chcę być postrzegany. Jeśli mówimy o budowaniu marki osobistej, jaką jest nasze nazwisko musimy zadać sobie pytanie – w jakim celu to robimy? Do czego nam to będzie potrzebne? Jakie będą tego konsekwencje? Odpowiedzi na te pytania pozwolą obrać na kierunek naszych działań. Budowanie marki wymaga czasu. Często na początku nie wiemy dokładnie jakie działania powinniśmy podjąć. Wtedy rozwiązaniem może być kierunek naszego rozwoju osobistego i zawodowego. Kiedy określimy gdzie chcielibyśmy być za 3-5 lat wtedy łatwiej będzie nam stworzyć plan działania.

Polecamy: Kodeks pracy 2019 - komentarz

Istotnym elementem w procesie budowania marki osobistej jest pokazanie się z jak najlepszej strony. Możemy zacząć budować swoją markę od pokazania się w lokalnej gazecie branżowej, wystąpieniu w radio przy okazji eventów organizowanych w danym mieście bądź zaistnieniu w lokalnym środowisku branżowym. Każde wystąpienie publiczne takie jak prelekcje, szkolenia, treningi, warsztaty są bardzo dobrym sposobem na promowanie siebie i tego, co robimy.

REKLAMA

Jakich narzędzi używać do budowania marki osobistej?

W dobie Internetu budowanie marki osobistej sprowadza się głównie do zaistnienia w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn i inne.
W zależności, w jakiej branży działamy kanał dystrybucji naszych produktów może być inny. Pisząc artykuły mogę wybrać prasę papierową bądź internetową. Prowadząc salon kosmetyczny można wybrać promowanie swoich usług w postaci zdjęć na Instagramie. Istotnym elementem w budowaniu marki odgrywa fotografia biznesowa. Dobrze zrobione zdjęcia w ciekawych ujęciach przez profesjonalnego fotografa podnoszą naszą wartość, jako eksperta w swojej dziedzinie. Fotografię biznesową możemy wykorzystać, jako naszą wizytówkę na naszej stronie internetowej lub np. w gazecie, której udzielaliśmy wywiadu. Zadbajmy o to, aby zdjęcia robione nam na eventach również odwzorowywały nasz potencjał i były zgodne z naszą działalnością. Ciężko być wiarygodnym sprzedawcą w stroju sportowym lub stylistką, która sama nie nosi dobrze dobranych ubrań. Innym narzędziem aktywnego budowania marki osobistej może być nagrywanie krótkich filmików na kanale YouTube bądź nagranie webinaru branżowego. Bycie przed kamerą jest dużym wyzwaniem, na które nie każdy będzie w stanie się odważyć. Jednak w dzisiejszych czasach wystąpienia publiczne są siłą napędową budowania marki osobistej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co zrobić, aby nasza marka osobista stale była podsycana?

Budowanie marki osobistej to proces, który ciągle trwa. Nie należy zapominać o stałym podsycaniu tego procesu. Możemy to robić publikując systematycznie artykuły branżowe, bywając na eventach networkingowych czy konferencjach branżowych. W ten sposób budujemy markę eksperta w swojej dziedzinie. Każde aktywne działanie powodujące upublicznienie tego, co robimy jest dobrym sposobem na podsycanie procesu budowania marki. Nie dajmy odbiorcom zapomnieć o sobie. Starajmy się na bieżąco również śledzić, co robi nasza konkurencja, abyśmy mogli być o krok przed nimi.

Budowanie marki osobistej pozwala nam na zdobywanie kolejnych doświadczeń, które będę powodować wzrost naszej firmy bądź nas samych. Dobrze funkcjonująca marka osobista na pewnym etapie działalności firmy sama się sprzedaje. Na pewno każdy z nas zna takie marki. Dbajmy o to, aby i nasze nazwisko było rozpoznawalne i dobrze kojarzone w otaczającym nas świecie. Nie ważne kogo Ty znasz, ważne kto zna Ciebie.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

REKLAMA

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

REKLAMA

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA