REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Budowanie marki osobistej

Elżbieta Jachymczak
Dziennikarka ekonomiczna, szkoleniowiec z pasją
Budowanie marki osobistej /Fot. Fotolia
Budowanie marki osobistej /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Budowanie marki osobistej stało się w ostatnim czasie jednym z ważniejszych elementów prowadzenia własnego biznesu i nie tylko. Jest to jeden ze sposobów na efektywny marketing oraz ciekawą formę reklamy siebie oraz swoich towarów czy usług.

Na proces budowania marki składa się kilka elementów takich jak na przykład ciekawa autoprezentacja, storytelling czy właściwe poruszanie się po mediach społecznościowych. Jak skutecznie zbudować własną markę osobistą? Jakich narzędzi używać do budowania marki osobistej? Co zrobić, aby nasza marka osobista stale była podsycana? Na te i inne pytania odpowiem w niniejszym artykule.

REKLAMA

Jak skutecznie zbudować własną markę osobistą?

W jakimkolwiek momencie życie byśmy nie byli budowania marki nie zaczynamy od zera. Każdy z nas ma już jakieś umiejętności, predyspozycje, talenty oraz zdobył już jakieś doświadczenie zawodowe. Proces budowania marki zaczyna się, więc od uświadomienia sobie, kim chcę być i jak chcę być postrzegany. Jeśli mówimy o budowaniu marki osobistej, jaką jest nasze nazwisko musimy zadać sobie pytanie – w jakim celu to robimy? Do czego nam to będzie potrzebne? Jakie będą tego konsekwencje? Odpowiedzi na te pytania pozwolą obrać na kierunek naszych działań. Budowanie marki wymaga czasu. Często na początku nie wiemy dokładnie jakie działania powinniśmy podjąć. Wtedy rozwiązaniem może być kierunek naszego rozwoju osobistego i zawodowego. Kiedy określimy gdzie chcielibyśmy być za 3-5 lat wtedy łatwiej będzie nam stworzyć plan działania.

Polecamy: Kodeks pracy 2019 - komentarz

Istotnym elementem w procesie budowania marki osobistej jest pokazanie się z jak najlepszej strony. Możemy zacząć budować swoją markę od pokazania się w lokalnej gazecie branżowej, wystąpieniu w radio przy okazji eventów organizowanych w danym mieście bądź zaistnieniu w lokalnym środowisku branżowym. Każde wystąpienie publiczne takie jak prelekcje, szkolenia, treningi, warsztaty są bardzo dobrym sposobem na promowanie siebie i tego, co robimy.

Jakich narzędzi używać do budowania marki osobistej?

W dobie Internetu budowanie marki osobistej sprowadza się głównie do zaistnienia w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn i inne.
W zależności, w jakiej branży działamy kanał dystrybucji naszych produktów może być inny. Pisząc artykuły mogę wybrać prasę papierową bądź internetową. Prowadząc salon kosmetyczny można wybrać promowanie swoich usług w postaci zdjęć na Instagramie. Istotnym elementem w budowaniu marki odgrywa fotografia biznesowa. Dobrze zrobione zdjęcia w ciekawych ujęciach przez profesjonalnego fotografa podnoszą naszą wartość, jako eksperta w swojej dziedzinie. Fotografię biznesową możemy wykorzystać, jako naszą wizytówkę na naszej stronie internetowej lub np. w gazecie, której udzielaliśmy wywiadu. Zadbajmy o to, aby zdjęcia robione nam na eventach również odwzorowywały nasz potencjał i były zgodne z naszą działalnością. Ciężko być wiarygodnym sprzedawcą w stroju sportowym lub stylistką, która sama nie nosi dobrze dobranych ubrań. Innym narzędziem aktywnego budowania marki osobistej może być nagrywanie krótkich filmików na kanale YouTube bądź nagranie webinaru branżowego. Bycie przed kamerą jest dużym wyzwaniem, na które nie każdy będzie w stanie się odważyć. Jednak w dzisiejszych czasach wystąpienia publiczne są siłą napędową budowania marki osobistej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co zrobić, aby nasza marka osobista stale była podsycana?

REKLAMA

Budowanie marki osobistej to proces, który ciągle trwa. Nie należy zapominać o stałym podsycaniu tego procesu. Możemy to robić publikując systematycznie artykuły branżowe, bywając na eventach networkingowych czy konferencjach branżowych. W ten sposób budujemy markę eksperta w swojej dziedzinie. Każde aktywne działanie powodujące upublicznienie tego, co robimy jest dobrym sposobem na podsycanie procesu budowania marki. Nie dajmy odbiorcom zapomnieć o sobie. Starajmy się na bieżąco również śledzić, co robi nasza konkurencja, abyśmy mogli być o krok przed nimi.

Budowanie marki osobistej pozwala nam na zdobywanie kolejnych doświadczeń, które będę powodować wzrost naszej firmy bądź nas samych. Dobrze funkcjonująca marka osobista na pewnym etapie działalności firmy sama się sprzedaje. Na pewno każdy z nas zna takie marki. Dbajmy o to, aby i nasze nazwisko było rozpoznawalne i dobrze kojarzone w otaczającym nas świecie. Nie ważne kogo Ty znasz, ważne kto zna Ciebie.

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA