REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jaki powinien być dzisiejszy rekruter?

Subskrybuj nas na Youtube
Jaki powinien być dzisiejszy rekruter? /fot. Fotolia
Jaki powinien być dzisiejszy rekruter? /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Rynek pracy w Polsce podlega dynamicznym zmianom. Bezrobocie maleje, a dla pracodawców coraz większym wyzwaniem staje się pozyskanie wykwalifikowanych specjalistów. Towarzyszy temu gwałtowny rozwój technologiczny. Firmy, które chcą temu podołać, potrzebują wszechstronnych rekruterów. Jaki zatem powinien być dzisiejszy rekruter?

Rosnące oczekiwania kandydatów oraz ułatwiony dostęp do informacji sprawiają, że relacja pracodawca–potencjalny pracownik ulega przeobrażeniu. Czasy, w których osoba rekrutowana mogła usłyszeć, że na jej miejsce czeka dziesięć kolejnych, odchodzą do lamusa. Schemat, który polegał na publikacji ogłoszenia i oczekiwaniu na setki aplikacji, również powoli zaczyna się wyczerpywać. Aby odnaleźć się w nowych realiach (oraz rosnących oczekiwaniach biznesu), rekruterzy muszą wyjść z dotychczasowej strefy komfortu. W praktyce oznacza to oswajanie się z kompetencjami, które jeszcze kilka lat temu były zarezerwowane dla innych działów w firmie.

REKLAMA

REKLAMA

Rekrutacja jak marketing

Umiejętności marketingowe są obecnie jednymi z najbardziej pożądanych i cennych dla organizacji. Przede wszystkim ze względu na fakt, że mocno koreluje to z koncepcją działań na rzecz budowania marki pracodawcy (czyli employer branding). To oznacza aktywności skierowane zarówno do obecnych, jak i potencjalnych pracowników. Z danych raportu HRM Institute „Employer branding w Polsce 2015” wynika, że 15 proc. firm ma strategię EB, a 34 proc. ją przygotowuje. Dużą popularnością cieszą się ponadto studia podyplomowe (w Krakowie oraz Warszawie), które kształcą słuchaczy właśnie w tym kierunku i kładą nacisk przede wszystkim na doskonalenie tego typu umiejętności w praktyce.

Zobacz serwis: Zarządzanie

Podobnie jak w przypadku klientów firmy, niezbędne jest właściwe rozpoznanie rynku i poznanie naszej grupy docelowej – kto jest naszym kandydatem, jakie ma potrzeby, czym się interesuje i gdzie można go znaleźć. To tylko część z najważniejszych pytań, jakie należy sobie zadać. Możliwości dotarcia z naszym komunikatem jest bardzo dużo, a do najważniejszych można zaliczyć:

REKLAMA

● programy poleceń pracowniczych,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

● ogłoszenia rekrutacyjne,

● zakładkę Kariera na stronie internetowej firmy,

● media społecznościowe,

● filmy rekrutacyjne,

● targi pracy,

● akcje na uczelniach.

Najskuteczniejsi rekruterzy chętnie adaptują różnego rodzaju techniki marketingu do realizacji swoich celów. Na czele tego peletonu znajdują się w szczególności reprezentanci firm z branży IT – co nie powinno absolutnie nikogo dziwić. Zapotrzebowanie na specjalistów z tej dziedziny jest ogromne; szacuje się, że brakuje około 50 tys. informatyków (wg danych Sedlak & Sedlak z tego roku). Jako przykład warto na pewno podać firmę Luxoft, której praktycznie każda kampania rekrutacyjna cieszy się zainteresowaniem wśród programistów, a dodatkowo jest o niej głośno w mediach branżowych. Jedna z ostatnich akcji o nazwie „Free4IT” polega na tym, że w zamian za pomyślne uzupełnienie quizu oraz złożenie swojej aplikacji kandydat otrzyma wybraną przez siebie koszulkę. Cała kolekcja oryginalnych t-shirtów została zaprojektowana dla firmy przez kilku europejskich designerów. Do historii przeszły również pączki wysyłane pracownikom konkurencyjnych firm, a także poszukiwania pracowników podczas festiwalu muzycznego Woodstock.

Przeczytaj w INFORLEX.PL Biznes cały artykuł: Marka rekrutera

W artykule m.in.:

  • Profesjonalizm rekrut era
  • Pomocny networking
  • Rekruter sprzedawcą
  • Analityka i technologia

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA