REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jaki powinien być dzisiejszy rekruter?

Subskrybuj nas na Youtube
Jaki powinien być dzisiejszy rekruter? /fot. Fotolia
Jaki powinien być dzisiejszy rekruter? /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Rynek pracy w Polsce podlega dynamicznym zmianom. Bezrobocie maleje, a dla pracodawców coraz większym wyzwaniem staje się pozyskanie wykwalifikowanych specjalistów. Towarzyszy temu gwałtowny rozwój technologiczny. Firmy, które chcą temu podołać, potrzebują wszechstronnych rekruterów. Jaki zatem powinien być dzisiejszy rekruter?

Rosnące oczekiwania kandydatów oraz ułatwiony dostęp do informacji sprawiają, że relacja pracodawca–potencjalny pracownik ulega przeobrażeniu. Czasy, w których osoba rekrutowana mogła usłyszeć, że na jej miejsce czeka dziesięć kolejnych, odchodzą do lamusa. Schemat, który polegał na publikacji ogłoszenia i oczekiwaniu na setki aplikacji, również powoli zaczyna się wyczerpywać. Aby odnaleźć się w nowych realiach (oraz rosnących oczekiwaniach biznesu), rekruterzy muszą wyjść z dotychczasowej strefy komfortu. W praktyce oznacza to oswajanie się z kompetencjami, które jeszcze kilka lat temu były zarezerwowane dla innych działów w firmie.

REKLAMA

REKLAMA

Rekrutacja jak marketing

Umiejętności marketingowe są obecnie jednymi z najbardziej pożądanych i cennych dla organizacji. Przede wszystkim ze względu na fakt, że mocno koreluje to z koncepcją działań na rzecz budowania marki pracodawcy (czyli employer branding). To oznacza aktywności skierowane zarówno do obecnych, jak i potencjalnych pracowników. Z danych raportu HRM Institute „Employer branding w Polsce 2015” wynika, że 15 proc. firm ma strategię EB, a 34 proc. ją przygotowuje. Dużą popularnością cieszą się ponadto studia podyplomowe (w Krakowie oraz Warszawie), które kształcą słuchaczy właśnie w tym kierunku i kładą nacisk przede wszystkim na doskonalenie tego typu umiejętności w praktyce.

Zobacz serwis: Zarządzanie

Podobnie jak w przypadku klientów firmy, niezbędne jest właściwe rozpoznanie rynku i poznanie naszej grupy docelowej – kto jest naszym kandydatem, jakie ma potrzeby, czym się interesuje i gdzie można go znaleźć. To tylko część z najważniejszych pytań, jakie należy sobie zadać. Możliwości dotarcia z naszym komunikatem jest bardzo dużo, a do najważniejszych można zaliczyć:

REKLAMA

● programy poleceń pracowniczych,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

● ogłoszenia rekrutacyjne,

● zakładkę Kariera na stronie internetowej firmy,

● media społecznościowe,

● filmy rekrutacyjne,

● targi pracy,

● akcje na uczelniach.

Najskuteczniejsi rekruterzy chętnie adaptują różnego rodzaju techniki marketingu do realizacji swoich celów. Na czele tego peletonu znajdują się w szczególności reprezentanci firm z branży IT – co nie powinno absolutnie nikogo dziwić. Zapotrzebowanie na specjalistów z tej dziedziny jest ogromne; szacuje się, że brakuje około 50 tys. informatyków (wg danych Sedlak & Sedlak z tego roku). Jako przykład warto na pewno podać firmę Luxoft, której praktycznie każda kampania rekrutacyjna cieszy się zainteresowaniem wśród programistów, a dodatkowo jest o niej głośno w mediach branżowych. Jedna z ostatnich akcji o nazwie „Free4IT” polega na tym, że w zamian za pomyślne uzupełnienie quizu oraz złożenie swojej aplikacji kandydat otrzyma wybraną przez siebie koszulkę. Cała kolekcja oryginalnych t-shirtów została zaprojektowana dla firmy przez kilku europejskich designerów. Do historii przeszły również pączki wysyłane pracownikom konkurencyjnych firm, a także poszukiwania pracowników podczas festiwalu muzycznego Woodstock.

Przeczytaj w INFORLEX.PL Biznes cały artykuł: Marka rekrutera

W artykule m.in.:

  • Profesjonalizm rekrut era
  • Pomocny networking
  • Rekruter sprzedawcą
  • Analityka i technologia

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA