REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kreatywne CV – czy dla każdego?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Małgorzata Marzec
Małgorzata Marzec
Aplikantka radcowska
Kreatywne CV
Kreatywne CV

REKLAMA

REKLAMA

Współczesny rynek pracy wymaga od kandydata większego niż kiedykolwiek zaangażowania i pomysłowości w poszukiwaniu pracy. Ostatnio bardzo modne stały się tzw. kreatywne CV. Zastanówmy się jednak nad tym czy każdy może sobie na nie pozwolić.

Kreatywne CV - definicja

Kreatywne CV to forma dokumentu aplikacyjnego, w którym kandydat w sposób nietypowy, przy użyciu nieszablonowych technik prezentuje swoją osobę potencjalnemu pracodawcy.

REKLAMA

Wykorzystanie kreatywnego CV w procesie rekrutacji ma na celu:

  • wyróżnienia kandydatury na tle innych aplikacji
  • zaintrygowanie i wzbudzenie zainteresowania pracodawcy
  • spowodowanie chęci spotkania z danym kandydatem
  • ponadto, ma ono również wysłać pracodawcy jasny komunikat informujący o tym, że kandydat jest twórczy, posada nietuzinkową osobowość a jego głowa przepełniona jest wieloma innowacyjnymi pomysłami.

Polecamy: Kłamstwa w CV

Kreatywność w CV

REKLAMA

Wszyscy z pewnością zgodzą się ze stwierdzeniem, że kreatywność ostatnimi czasy stała się niezwykle chwytliwym hasłem na rynku pracy. Przeglądając ogłoszenia o pracę można odnieść wrażenie, że niemal każdy pracodawca poszukuje kreatywnego pracownika. Z drugiej strony kreatywność to cecha deklarowana przez zdecydowaną większość kandydatów. Czy słusznie? Czy zawsze warto podkreślać tę cechę dodatkowo kreatywnym CV?

Oczywiście zgadzam się z tym, że nietypowe CV wyróżnia się na tle setki innych aplikacji na dane stanowisko, jednak nie zawsze owo wyróżnienie będzie miało pozytywne dla kandydata implikacje. Dlatego nie należy ulegać wpływom płynącym z mediów, gdzie wielu specjalistów spycha klasyczne CV do lamusa i rozwodzi się nad pozytywami kreatywnego życiorysu, wręcz nawet sugerując, że jedynie taki ma  szansę być zauważony i tylko dzięki niemu kandydat może zdobyć pracę. Warto zachować dystans i spróbować odpowiedzieć sobie na pytanie czy nietuzinkowe CV będzie pasowało do wybranej przez nas oferty pracy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Nietypowe CV z pewnością będzie dobrze przyjęte przez pracodawcę chcącego obsadzić stanowisko, na którym kreatywność stanowi jedną z najbardziej pożądanych cech. Mam tu na myśli takie obszary aktywności zawodowej jak: grafika, reklama, marketing, media, sztuka, PR. Przygotowanie nieszablonowej aplikacji doradzałbym również studentom i absolwentom, czyli wszystkim tym osobom, które siłą rzeczy nie mają jeszcze czym się „pochwalić” w CV.

Pamiętajmy więc, że wysłanie innowacyjnego CV może być bardzo dobrym a nawet strategicznym posunięciem w przypadku aplikowania na stanowiska, w które wpisana jest potrzeba niestandardowego myślenia. Kreatywne CV może też być wykorzystywane tam, gdzie panuje bardzo duża konkurencja a kandydatowi zależy na tym, aby jego CV nie zlało się z innymi. Mam tu na myśli takie zawody jak Przedstawiciel Handlowy lub telemarketer (wbrew pozorom, kreatywność u tego typu specjalistów jest dość cenną cechą pomagającą dotrzeć do klienta).

Polecamy: Rekrutacja on-line coraz bardziej popularna

Istnieje jednak cały wachlarz zawodów i ofert pracy, na które nie należy wysyłać kreatywnego CV lub co najmniej zachować umiar i pewną równowagę pomiędzy kreatywnością a klasyką w redagowaniu dokumentów aplikacyjnych. Na pewno nie warto wysyłać kreatywnego CV do pracy w bankowości, ubezpieczeniach, administracji państwowej, księgowości. Nie mam też przekonania co do tego, że kreatywne CV może pomóc kandydatowi w rekrutacji na stanowisko kierownika budowy, dyrektora finansowego, kierownika linii produkcyjnej etc.

Warto zadać sobie pytanie: czy dany pracodawca (w kontekście konkretnej oferty pracy) będzie oczekiwał od nas kreatywności i nieszablonowego myślenia, odrobiny ekstrawagancji i nonszalancji czy może postawi na wiedzę i solidność. Czasem wystarczy lekko odkurzyć nasze CV poprzez zmianę szaty graficznej na bardziej ciekawą.

Choć wielu rekruterów deklaruje, iż kreatywne CV zawsze zwraca ich uwagę (a jeśli jest wyjątkowo pomysłowe i dobre, bywa, że zatrudniają kandydata natychmiast), nie oznacza to jeszcze, że dzieje się tak za każdym razem. Dobre CV to nasza wejściówka na rozmowę kwalifikacyjną. Pamiętajmy więc, że jeśli właściciel nawet bajecznie zaskakującego CV będzie kiepsko przygotowany do zaprezentowania swojej kandydatury podczas indywidualnego spotkania a deklarowana przez niego kreatywność okaże się być niewystarczająca i tak nie przekona on do siebie pracodawcy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA