| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Szkolenia > E-learning > Jak wygląda przykładowy program e-szkolenia?

Jak wygląda przykładowy program e-szkolenia?

E-szkolenie zwykle bywa postrzegane jako coś ulotnego: tu jakaś animacja, tu jakiś komentarz audio, tam kilka pdf-ów, a między tym wszystkim nie ma logicznego połączenia. Zebranie całego pomysłu na szkolenie w jednym programie pozwala nie tylko udanie nim zarządzać: rozwijać, adaptować, uprzyjemniać w odbiorze, ale też porównywać podczas zakupu dla działu HR i całej firmy.

Przykładowy program e-szkolenia „Zarządzanie projektami” wygląda następująco:

Cel główny szkolenia: Nabycie umiejętności przygotowania i przeprowadzenia projektu

Lekcja 1 – Wstęp do zarządzania projektami 

Ekran początkowy – Cele lekcji (forma przedstawienia treści: tekst czytany przez lektora).
Ekran 1 – Definicja projektu (forma: tekst + lektor).
Ekran 2 – Definicja zarządzania projektami (forma: tekst + lektor).
Ekran 3 – Typy projektów (forma: tekst + lektor, okno pop-up z definicją danego typu).

Ekran 4 – Cykl życia projektów (forma: animacja obrazująca cykl życia projektu, okno pop-up z opisem charakteryzującym różne cykle).
Ekran 5 – Główne procesy w ramach zarządzania projektami (forma: schemat, tekst, pop-up z opisem danego procesu).
Ekran 6 – System zarządzania projektem w firmie (forma: tekst + ikony prezentujące programy do zarządzania).

Ekran 7 – Kluczowe osoby zaangażowane w projekty (forma: schemat (zdjęcia) z podziałem na role, pop-up z opisem odpowiedzialności).
Ekran końcowy – Podsumowanie lekcji 1 (forma: tekst + lektor).

Polecamy: Ile zarabia polski menadżer?

Lekcja 2 – Przywództwo w zarządzaniu projektami

Ekran początkowy – Cele lekcji (forma: tekst + lektor, przewodnia grafika).
Ekran 1 – Lider a kierownik (forma: tekst z opisem cech).
Ekran 2 – Atrybuty lidera (forma: ćwiczenie).
Ekran 3 – Budowanie autorytetu lidera (forma: filmiki prezentujące złe i dobre praktyki).
Ekran końcowy – Podsumowanie lekcji nr 2 (forma: tekst + lektor).

Lekcja 3 – Budowanie i motywowanie zespołu projektowego

Ekran początkowy – Cele lekcji (forma: tekst + lektor).
Ekran 1 – Zespół projektowy (zachowania konstruktywne i destruktywne) (forma: filmik + tekst).
Ekran 2 – Skład zespołu (forma: graficzny schemat, tekst).

Ekran 3 – Preferowane role w zespole (forma: tekst).
Ekran 4 – Etapy budowy zespołu (forma: animacja pokazująca etapy budowy zespołu).
Ekran 5 – Style kierowania a poziom dojrzałości członka zespołu projektowego (forma: schemat).
Ekran 6 – Motywacja i zaangażowanie członków zespołu (forma: tekst).
Ekran końcowy – Podsumowanie lekcji 3 (forma: tekst + lektor).

Polecamy:  Dlaczego pracujemy lepiej,a zarabiamy gorzej?

Lekcja 4 – Zarządzanie konfliktami w projektach

Ekran początkowy – Cele lekcji (forma: tekst + lektor).
Ekran 1 – Rodzaje konfliktów w zespołach – konflikty konstruktywne (forma: tekst + filmik poglądowy), konflikty destruktywne (forma: tekst + filmik poglądowy).

Ekran 2 – Geneza konfliktów – podłoże funkcjonalno-organizacyjne (forma: animacja), podłoże psychologiczne (forma: animacja).
Ekran 3 – Zapobieganie konfliktom (forma: animacja).
Ekran 4 – Techniki łagodzenia (likwidacji) konfliktów (forma: tekst + lektor).
Ekran końcowy – Podsumowanie lekcji 4 (forma: tekst+ lektor).

Fragment pochodzi z książki „E-learning. Tajniki edukacji na odległość” Marleny Plebańskiej (Wydawnictwo C.H. Beck, 2011). Wykorzystanie za wiedzą Wydawcy.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Sponsorowany

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Emmerson Nieruchomości

Emmerson Twój Partner w Nieruchomościach.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »