REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BHP: szkolić, nie szkolić - oto jest pytanie

Maria Sieńko
Nowe Horyzonty®-Szkolenia dla Biznesu
Z drugiej strony dzięki szkoleniom pracownik będzie czuł się pewniej w środowisku pracy, a jak wiemy dobre samopoczucie w środowisku pracy ma ogromny wpływ na naszą pracę i jej efekty.
Z drugiej strony dzięki szkoleniom pracownik będzie czuł się pewniej w środowisku pracy, a jak wiemy dobre samopoczucie w środowisku pracy ma ogromny wpływ na naszą pracę i jej efekty.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Podstawy BHP i tyle, szkolenie na stanowisku pracy. Tak bardzo często wygląda polityka firm w zakresie szkoleń pracowniczych. Minimum nakładu i… minimum korzyści. Pracownik co prawda pracuje, a firma zyskuje, ale czy aby na pewno tyle, ile by mogła?

Czym są szkolenia pracownicze i czy warto w nie inwestować?

REKLAMA

Z punktu widzenia księgowości szkolenia to wydatek. Wydatek, który nie przekłada się bezpośrednio na zysk, a skoro tak, to nie ma podstaw by go ponosić. Jednakże z punktu widzenia działu kadr czy działu zasobów ludzkich szkolenie to inwestycja i to inwestycja wielowymiarowa.

REKLAMA

Po pierwsze inwestując w pracownika zyskuje on, a co za tym idzie my jako firma, nowe umiejętności. Będzie lepiej i szybciej radził sobie z dotychczasowymi obowiązkami, być może wprowadzi jakieś innowacyjne rozwiązania w dotychczasowych działaniach. Będzie gotów przyjąć nowe obowiązki, łatwiej poradzi sobie z nowymi sytuacjami. Słowem będzie bardziej kompetentny dzięki czemu zaoszczędzi swój czas, jak również czas swoich podwładnych czy zwierzchników. Czas, za który my płacimy.

Z drugiej strony dzięki szkoleniom pracownik będzie czuł się pewniej w środowisku pracy, a jak wiemy dobre samopoczucie w środowisku pracy ma ogromny wpływ na naszą pracę i jej efekty.

Choćby z tych dwóch powodów warto prowadzić w firmie szkolenia z różnych dziedzin. Pracownicy zdobywają nowe kwalifikacje, a my wykwalifikowanych pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak wybrać dobre szkolenie?

Kolejnym elementem, o którym warto pamiętać decydując się na szkolenia naszych pracowników, jest system motywacji. Często motywacja pracowników utożsamiana jest z wynagrodzeniem: im pracownik ma większą pensję, tym bardziej zmotywowany jest do pracy. Często sami pracownicy wybierając sobie typy dodatków motywacyjnych optują za większą pensją. Co zyskuje na tym firma? Niewiele albo nic.

REKLAMA

Pensja jest czynnikiem motywującym i motywacyjnym, ale tylko do pewnego poziomu. W momencie kiedy pracownik jest w stanie zaspokoić trochę więcej niż podstawowe potrzeby swoje i swoich bliskich pensja nie jest już elementem decydującym o wyborze pracodawcy czy o pozostaniu w dotychczasowej pracy.

Natomiast wpisując szkolenia do polityki motywacyjnej firmy zyskujemy dodatkowy sposób motywowania pracowników dając im prosty przekaz: im lepiej pracujesz, tym więcej w Ciebie inwestujemy, bo wiemy, że jesteś tego wart i chcemy abyś z nami pozostał. Oferowane kursy wcale nie muszą bezpośrednio dotyczyć tematyki związanej ze stanowiskiem pracy szkolonego pracownika. Dla przykładu, osoby z księgowości być może będą odczuwały potrzebę kolejnego szkolenia z księgowości, z nowych programów komputerowych czy ze zmian w prawie podatkowym.

Jednakże, być może równie dużo skorzystają ze szkolenia z zarządzania czasem, z technik negocjacji czy z języka włoskiego. Zwłaszcza ten ostatni typ szkoleń - szkolenia językowe przeżywają w ostatnim okresie istny ‘boom’. Powód wydaje się być prosty - większość firm działających obecnie na rynku współpracuje z firmami spoza swojego kraju, pracownicy muszą więc komunikować się w języku znanym obu partnerom.

O tym jak sprawić aby pieniądze wydane przez nas na kursy językowe przyniosły spodziewane efekty, a nie stały się swoistym czekiem bez pokrycia przeczytacie Państwo w artykule: O szkoleniach językowych, czyli jak nie wyrzucać pieniędzy w błoto. 

Polecamy: Pierwsze kroki w badaniu potrzeb szkoleniowych

Tutaj pozwolę sobie jeszcze wspomnieć o dwóch stosunkowo często pojawiających się problemach związanych ze szkoleniami, a mianowicie czasie szkoleń i sposobie konstruowania budżetu szkoleniowego. Mając na uwadze główny cel każdego szkolenia - podniesienie kwalifikacji pracowników przyczyniające się do ich lepszego działania na korzyść naszej firmy - pamiętajmy aby zarówno czas jak i tematykę szkolenia skonsultować z samym zainteresowanym.

Żadne szkolenie nawet doskonale przeprowadzone przez najwyższej klasy specjalistów nie przyniesie pożądanych rezultatów jeśli osoba w nim uczestnicząca nie będzie zainteresowana jego tematyką, będzie przemęczona, będzie nerwowo kontrolować czas (gdyż np. powinna jeszcze skończyć raport ‘na wczoraj’) lub po prostu będzie negatywnie nastawiona (gdyż np. do szkolenia została z jakiegoś powodu zmuszona).

Tracimy wtedy nie tylko czas i pieniądze wydane na zorganizowanie szkolenia ale również, a być może przede wszystkim, tracimy w oczach pracownika, co może negatywnie odbić się na wynikach jego pracy. Reasumując nie bójmy się szkolić naszych pracowników, gdyż to ICH wiedza stanowi o potencjale naszej firmy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA