REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są obszary zarządzania specjalisty ds. szkoleń e-learningowych?

Subskrybuj nas na Youtube
Technologia e-learningu to wszelkiego rodzaju oprogramowanie (software) i sprzęt komputerowy (hardware) wykorzystywane do tworzenia różnego typu treści e-learningowych i odpowiedzialny za pracę z nimi.
Technologia e-learningu to wszelkiego rodzaju oprogramowanie (software) i sprzęt komputerowy (hardware) wykorzystywane do tworzenia różnego typu treści e-learningowych i odpowiedzialny za pracę z nimi.

REKLAMA

REKLAMA

Specjalista ds. szkoleń e-learningowych nie powinien dać się zamknąć w etykietce „IT”. Prawidłowo przeprowadzony program edukacyjny korzystający z narzędzi e-learningowych wpływa na psychologiczną stronę pracowników: na ich postawy do pracy, do własnego rozwoju, na przyjemność pracy oraz ambicję osiągania coraz lepszych wyników. Aby osiągnąć taki efekt, specjalista musi wpływać na sześć następujących obszarów: treść, technologię, kontekst, ludzi, komunikację, zachowania. Oto ich opis.

(1) Treści e-learningu to elektroniczne materiały edukacyjne udostępniane osobom uczącym się lub nauczanym. Nośnikiem tych materiałów mogą być płyty CD i DVD, różnego rodzaju aplikacje i narzędzia internetowe. Pod pojęciem treści należy rozumieć szeroko pojmowane materiały edukacyjne, zawierające nie tylko samą wiedzę, lecz także ćwiczenia czy sprawdziany.

REKLAMA

Treści mogą przybierać formę zarówno zaawansowanych technologicznie materiałów dydaktycznych (np. animacji), jak i tekstu zamieszczonego w formacie .pdf, czy sprawdzonych, określonych zasobów internetowych. 

Polecamy: Dlaczego pracujemy lepiej,a zarabiamy gorzej?

REKLAMA

Przykładem tego typu treści są między innymi:
• materiały do samokształcenia w formie tekstu lub tekstu z i lustracjami udostępniane w takich formatach, jak np. .doc, .pdf, .ppt,
• animacje,
• symulacje i gry edukacyjne,
• e-testy i e-ćwiczenia,
• e-booki i audiobooki,
• publikacje internetowe,
• wideokonferencje,
• podcasty i webcasty.

(2) Technologia e-learningu to wszelkiego rodzaju oprogramowanie (software) i sprzęt komputerowy (hardware) wykorzystywane do tworzenia różnego typu treści e-learningowych i odpowiedzialny za pracę z nimi. Software umożliwia stosowanie wszelkich form oraz trybów kształcenia na odległość. W szczególności jest to oprogramowanie przeznaczone do tworzenia e-szkoleń, platforma e-learningowa lub dowolnego rodzaju aplikacja wspomagająca. Hardware (sprzęt) jest przeznaczony do tworzenia oraz utrzymania infrastruktury technicznej konkretnego wdrożenia e-learningowego, są to głównie serwery, łącza itp.

(3) Kontekst e-learningu to warunki, w jakich wdrażane jest szkolenie, ze szczególnym uwzględnieniem:
• skali szkolenia czyli liczby użytkowników jednocześnie korzystających z e-szkolenia oraz ich rozproszenia terytorialnego,
• czasu trwania szkolenia,
• zakresu merytorycznego szkolenia,
• charakterystyki grupy docelowej,
• specyfiki przewidzianych treści.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak uniknąć błędów w komunikacji elektronicznej?

REKLAMA

(4) Ludzie w e-learningu to grupa docelowych użytkowników danego szkolenia e-learningowego, charakteryzowana pod kątem następujących kryteriów:
• wieku,
• doświadczenia w korzystaniu z nauczania na odległość,
• rozproszenia terytorialnego,
• kompetencji informatycznych,
• czasu, jaki dana grupa może przeznaczyć na realizację e-szkolenia,
• nastawienia do nauczania na odległość.

(5) Komunikacja w e-learningu jest rozumiana zarówno jako komunikacja o szkoleniu, jak i komunikacja podczas szkolenia, przy czym:
• komunikacja o szkoleniu to sposób oraz forma przekazywania informacji o sposobie jego prowadzenia, celach, rezultatach oraz wszelkich istotnych informacjach grupie docelowej odbiorców oraz środowisku, w którym odbywa się szkolenie, a także przekaz informacji od odbiorców, którego celem jest zebranie opinii przydatnych do doskonalenia kursu,
• komunikacja podczas szkolenia to sposób, forma oraz zasady porozumiewania się jego uczestników, z uwzględnieniem ich różnych grup, np. komunikacja na poziomie trener-kursant, kursant-kursant.

(6) Zachowania w e-learningu to określenie różnego typu zachowań psycho-społecznych występujących podczas szkolenia, związanych z postrzeganiem, rozumieniem oraz odczuwaniem szkolenia e-learningowego przez jego uczestników oraz ich otoczenie.

Wymienione powyżej obszary - elementy e-learningu – wpływają wzajemnie na siebie i wzajemnie się przenikają. Zakończone sukcesem wdrożenie jakiegokolwiek kursu e-learningowego, niezależnie od typu organizacji (przedsiębiorstwo, uczelnia), w jakiej jest on wdrażany, nie może odbyć się bez uwzględnienia któregokolwiek z nich.

Fragment pochodzi z książki „E-learning. Tajniki edukacji na odległość” Marleny Plebańskiej (Wydawnictwo C.H. Beck, 2011). Wykorzystanie za wiedzą Wydawcy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA