REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Gdzie po dotację na założenie firmy reklamowej?

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Gdzie po dotację na założenie firmy reklamowej?
Gdzie po dotację na założenie firmy reklamowej?

REKLAMA

REKLAMA

Założenie firmy reklamowej dzięki unijnej dotacji jest możliwe. Osoby zainteresowane otworzeniem takiego biznesu powinny niezwłocznie zainteresować się możliwościami jakie oferuje na ten cel Unia Europejska w ramach unijnego Programu Kapitał Ludzki. Dzięki udziałowi w projekcie można otrzymać nie tylko niezbędną wiedzę z zakresu przedsiębiorczości, ale także środki finansowe na rozpoczęcie własnego biznesu i pokrycie pierwszych wydatków z nim związanych.

Unia Europejska wspiera osoby przedsiębiorcze. Zdecydowani na założenie własnego biznesu mogą skorzystać z możliwości otrzymania wsparcia, w tym z pomocy finansowej w ramach działania 6.2 „Promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wszystko co należy zrobić to wziąć udział w projekcie i przekonać oceniających, że nasz biznes poradzi sobie na rynku. Najbardziej wytrwali mogą otrzymać nawet do 40 tys. zł z Europejskiego Funduszu Społecznego.

REKLAMA

Działanie 6.2 POKL skierowane jest do osób chcących rozpocząć działalność gospodarczą. Nabory uczestników projektów prowadzą operatorzy, którzy są wybierani w ramach konkursów przeprowadzanych przez wojewódzkie urzędy pracy. 

Lista operatorów wybranych w drodze konkursu zazwyczaj znajduje się na stronach internetowych wojewódzkich urzędów pracy.

Polecamy: Dotacje unijne 2012 - poradnik przedsiębiorcy

Jak zostać uczestnikiem projektu?

REKLAMA

Ogłoszenie o naborze uczestników projektu jest zazwyczaj zamieszczane na stronie internetowej operatora, a także w mediach i prasie. Podczas rekrutacji kandydatów do udziału w projekcie mogą obowiązywać dodatkowe kryteria takie jak określony przedział wiekowy czy miejsce zamieszkania. Wszystkie wymagania dotyczące kandydatów są zamieszczone w ogłoszeniu i regulaminie projektu. Osoby, które złożą formularz zgłoszeniowy oraz wymagane załączniki są oceniane pod względem predyspozycji do założenia własnego biznesu, dotychczasowego doświadczenia itd. W ramach rekrutacji odbywają się także rozmowy kwalifikacyjne, w których może uczestniczyć doradca zawodowy. Osoby, które pomyślnie przejdą etap rekrutacji zostają zakwalifikowane do udziału w szkoleniu. Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy poznają podstawowe zasady dotyczące przedsiębiorczości, rachunkowości, komunikatywności czy zasad sporządzania biznes planów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na tym etapie wiedza z zakresu pisania biznes planów może okazać się szczególnie pomocna. Poprawnie napisany biznes plan może być kluczem do otrzymania pomocy finansowej na założenie własnej firmy reklamowej. Dzięki niemu możliwe jest realne oszacowanie zakresu przedsięwzięcia oraz pierwszych kosztów z nim związanych.

Polecamy: Jakie dotacje dla przedsiębiorczej młodzieży?

Po ukończeniu szkolenia, najlepsi będę mieli szanse na otrzymanie pomocy finansowej na rozpoczęcie i prowadzenie własnej działalności gospodarczej. W przypadku firmy reklamowej pomoc ta może być szczególnie interesująca, gdyż prowadzenie biznesu w tej branży wiąże się z poniesieniem na początku jej funkcjonowania znacznych nakładów finansowych. 

Jakie są korzyści z udziału w projekcie?

REKLAMA

W ramach konkursów prowadzonych przez operatorów działania 6.2 oprócz fachowej wiedzy uzyskanej dzięki specjalistycznym szkoleniom i indywidualnym konsultacjom można dodatkowo:
- uzyskać dofinansowanie w wysokości do 40 tys. złotych (jednorazowa dotacja);
- otrzymać około 1000 złotych wsparcia pomostowego (miesięcznie) od 6 do 12 miesięcy po rozpoczęciu działalności.

Przed przyznaniem dofinansowania na założenie własnej firmy od kandydatów może być wymagane spełnienie rozmaitych kryteriów tj. posiadanie statusu osoby pracującej bądź bezrobotnej, gotowość do prowadzenia własnej firmy przez co najmniej kolejny rok lub nieposiadanie zarejestrowanej działalności gospodarczej w okresie 12 miesięcy przed dniem przystąpienia do projektu.

Wnioskowana wysokość wsparcia finansowego jest uzależniona od wskazanych potrzeb związanych z uruchomieniem działalności gospodarczej, jednak nie może przekroczyć 40 tys. złotych na jednego uczestnika projektu lub 20 tys. złotych na osobę w przypadku spółdzielni lub spółdzielni socjalnej co stanowić będzie nie więcej niż 85% całkowitych wydatków inwestycyjnych. Uczestnik ma obowiązek pokryć z wkładu własnego minimum 15% całkowitych wydatków inwestycyjnych.

Aby uzyskać pełne 40 tys. złotych należy przygotować biznes plan na łączną pule kosztów wyższą niż 47 tys. złotych.

Jakie wydatki można sfinansować?

Wsparcie finansowe udzielane w ramach projektu może być przeznaczone na pokrycie wydatków inwestycyjnych (w tym m.in. na środki transportu, składniki majątku trwałego, koszty prac remontowych i budowlanych), wydatków na środki obrotowe oraz innych wydatków (np.: reklama, koncesje) uznanych za niezbędne dla prowadzenia działalności gospodarczej i odpowiednio uzasadnionych przez wnioskującego. W ramach dotacji można finansować zakup rzeczy nowych i używanych.

Na potrzeby uruchomienia firmy reklamowej dofinansowaniem unijnym mogą zostać objęte wydatki inwestycyjne związane np. z:
- remontem pomieszczeń i ich adaptacją na potrzeby firmy reklamowej;
- wyposażeniem stanowiska pracy w niezbędne do prowadzenia firmy reklamowej urządzenia np. komputer, monitor, skaner, wzornik, oprogramowanie komputerowe;
- reklamą firmy w mediach.

Polecamy: Dotacje również dla firm budowlanych!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Skuteczne zarządzanie zespołem: relacje i współpraca

W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, skuteczne zarządzanie zespołem jest kluczowym czynnikiem sukcesu każdej organizacji. Budowanie relacji, współpraca oraz efektywna komunikacja stanowią fundamenty, na których opiera się sprawne funkcjonowanie zespołu.

Wniosek o zwrot nadpłaty składki zdrowotnej warto złożyć do 3 czerwca 2024 r.

Przedsiębiorcy do 3 czerwca 2024 r. mają czas na złożenie wniosku o zwrot nadpłaty składki zdrowotnej. Co, jeśli przedsiębiorca nie złoży wniosku o zwrot nadpłaty?

Walka o przetrwanie. W ciągu dekady zniknie większość sklepów internetowych

Na rynku e-commerce, który jest niezwykle konkurencyjny, już w pierwszym roku działalności zanika 5% firm. Po upływie dziesięciu lat nadal funkcjonuje jedynie 37% z nich - informuje wtorkowe wydanie "Rzeczpospolitej".

Handel w dwie niedziele w każdym miesiącu - jest wniosek o odrzucenia projektu nowelizacji

Polska Izba Handlu wnioskuje o odrzucenie w całości poselskiego projektu przywracającego handel w 2 niedziele w miesiącu - wynika z opinii PIH złożonego w trakcie procesu legislacyjnego.

REKLAMA

Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

REKLAMA