REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Gdzie po dotację na założenie firmy reklamowej?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Gdzie po dotację na założenie firmy reklamowej?
Gdzie po dotację na założenie firmy reklamowej?

REKLAMA

REKLAMA

Założenie firmy reklamowej dzięki unijnej dotacji jest możliwe. Osoby zainteresowane otworzeniem takiego biznesu powinny niezwłocznie zainteresować się możliwościami jakie oferuje na ten cel Unia Europejska w ramach unijnego Programu Kapitał Ludzki. Dzięki udziałowi w projekcie można otrzymać nie tylko niezbędną wiedzę z zakresu przedsiębiorczości, ale także środki finansowe na rozpoczęcie własnego biznesu i pokrycie pierwszych wydatków z nim związanych.

Unia Europejska wspiera osoby przedsiębiorcze. Zdecydowani na założenie własnego biznesu mogą skorzystać z możliwości otrzymania wsparcia, w tym z pomocy finansowej w ramach działania 6.2 „Promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wszystko co należy zrobić to wziąć udział w projekcie i przekonać oceniających, że nasz biznes poradzi sobie na rynku. Najbardziej wytrwali mogą otrzymać nawet do 40 tys. zł z Europejskiego Funduszu Społecznego.

REKLAMA

Działanie 6.2 POKL skierowane jest do osób chcących rozpocząć działalność gospodarczą. Nabory uczestników projektów prowadzą operatorzy, którzy są wybierani w ramach konkursów przeprowadzanych przez wojewódzkie urzędy pracy. 

Lista operatorów wybranych w drodze konkursu zazwyczaj znajduje się na stronach internetowych wojewódzkich urzędów pracy.

Polecamy: Dotacje unijne 2012 - poradnik przedsiębiorcy

Jak zostać uczestnikiem projektu?

REKLAMA

Ogłoszenie o naborze uczestników projektu jest zazwyczaj zamieszczane na stronie internetowej operatora, a także w mediach i prasie. Podczas rekrutacji kandydatów do udziału w projekcie mogą obowiązywać dodatkowe kryteria takie jak określony przedział wiekowy czy miejsce zamieszkania. Wszystkie wymagania dotyczące kandydatów są zamieszczone w ogłoszeniu i regulaminie projektu. Osoby, które złożą formularz zgłoszeniowy oraz wymagane załączniki są oceniane pod względem predyspozycji do założenia własnego biznesu, dotychczasowego doświadczenia itd. W ramach rekrutacji odbywają się także rozmowy kwalifikacyjne, w których może uczestniczyć doradca zawodowy. Osoby, które pomyślnie przejdą etap rekrutacji zostają zakwalifikowane do udziału w szkoleniu. Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy poznają podstawowe zasady dotyczące przedsiębiorczości, rachunkowości, komunikatywności czy zasad sporządzania biznes planów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na tym etapie wiedza z zakresu pisania biznes planów może okazać się szczególnie pomocna. Poprawnie napisany biznes plan może być kluczem do otrzymania pomocy finansowej na założenie własnej firmy reklamowej. Dzięki niemu możliwe jest realne oszacowanie zakresu przedsięwzięcia oraz pierwszych kosztów z nim związanych.

Polecamy: Jakie dotacje dla przedsiębiorczej młodzieży?

Po ukończeniu szkolenia, najlepsi będę mieli szanse na otrzymanie pomocy finansowej na rozpoczęcie i prowadzenie własnej działalności gospodarczej. W przypadku firmy reklamowej pomoc ta może być szczególnie interesująca, gdyż prowadzenie biznesu w tej branży wiąże się z poniesieniem na początku jej funkcjonowania znacznych nakładów finansowych. 

Jakie są korzyści z udziału w projekcie?

REKLAMA

W ramach konkursów prowadzonych przez operatorów działania 6.2 oprócz fachowej wiedzy uzyskanej dzięki specjalistycznym szkoleniom i indywidualnym konsultacjom można dodatkowo:
- uzyskać dofinansowanie w wysokości do 40 tys. złotych (jednorazowa dotacja);
- otrzymać około 1000 złotych wsparcia pomostowego (miesięcznie) od 6 do 12 miesięcy po rozpoczęciu działalności.

Przed przyznaniem dofinansowania na założenie własnej firmy od kandydatów może być wymagane spełnienie rozmaitych kryteriów tj. posiadanie statusu osoby pracującej bądź bezrobotnej, gotowość do prowadzenia własnej firmy przez co najmniej kolejny rok lub nieposiadanie zarejestrowanej działalności gospodarczej w okresie 12 miesięcy przed dniem przystąpienia do projektu.

Wnioskowana wysokość wsparcia finansowego jest uzależniona od wskazanych potrzeb związanych z uruchomieniem działalności gospodarczej, jednak nie może przekroczyć 40 tys. złotych na jednego uczestnika projektu lub 20 tys. złotych na osobę w przypadku spółdzielni lub spółdzielni socjalnej co stanowić będzie nie więcej niż 85% całkowitych wydatków inwestycyjnych. Uczestnik ma obowiązek pokryć z wkładu własnego minimum 15% całkowitych wydatków inwestycyjnych.

Aby uzyskać pełne 40 tys. złotych należy przygotować biznes plan na łączną pule kosztów wyższą niż 47 tys. złotych.

Jakie wydatki można sfinansować?

Wsparcie finansowe udzielane w ramach projektu może być przeznaczone na pokrycie wydatków inwestycyjnych (w tym m.in. na środki transportu, składniki majątku trwałego, koszty prac remontowych i budowlanych), wydatków na środki obrotowe oraz innych wydatków (np.: reklama, koncesje) uznanych za niezbędne dla prowadzenia działalności gospodarczej i odpowiednio uzasadnionych przez wnioskującego. W ramach dotacji można finansować zakup rzeczy nowych i używanych.

Na potrzeby uruchomienia firmy reklamowej dofinansowaniem unijnym mogą zostać objęte wydatki inwestycyjne związane np. z:
- remontem pomieszczeń i ich adaptacją na potrzeby firmy reklamowej;
- wyposażeniem stanowiska pracy w niezbędne do prowadzenia firmy reklamowej urządzenia np. komputer, monitor, skaner, wzornik, oprogramowanie komputerowe;
- reklamą firmy w mediach.

Polecamy: Dotacje również dla firm budowlanych!

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA