REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Gdzie po dotację na założenie firmy reklamowej?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Gdzie po dotację na założenie firmy reklamowej?
Gdzie po dotację na założenie firmy reklamowej?

REKLAMA

REKLAMA

Założenie firmy reklamowej dzięki unijnej dotacji jest możliwe. Osoby zainteresowane otworzeniem takiego biznesu powinny niezwłocznie zainteresować się możliwościami jakie oferuje na ten cel Unia Europejska w ramach unijnego Programu Kapitał Ludzki. Dzięki udziałowi w projekcie można otrzymać nie tylko niezbędną wiedzę z zakresu przedsiębiorczości, ale także środki finansowe na rozpoczęcie własnego biznesu i pokrycie pierwszych wydatków z nim związanych.

Unia Europejska wspiera osoby przedsiębiorcze. Zdecydowani na założenie własnego biznesu mogą skorzystać z możliwości otrzymania wsparcia, w tym z pomocy finansowej w ramach działania 6.2 „Promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wszystko co należy zrobić to wziąć udział w projekcie i przekonać oceniających, że nasz biznes poradzi sobie na rynku. Najbardziej wytrwali mogą otrzymać nawet do 40 tys. zł z Europejskiego Funduszu Społecznego.

REKLAMA

Działanie 6.2 POKL skierowane jest do osób chcących rozpocząć działalność gospodarczą. Nabory uczestników projektów prowadzą operatorzy, którzy są wybierani w ramach konkursów przeprowadzanych przez wojewódzkie urzędy pracy. 

Lista operatorów wybranych w drodze konkursu zazwyczaj znajduje się na stronach internetowych wojewódzkich urzędów pracy.

Polecamy: Dotacje unijne 2012 - poradnik przedsiębiorcy

Jak zostać uczestnikiem projektu?

REKLAMA

Ogłoszenie o naborze uczestników projektu jest zazwyczaj zamieszczane na stronie internetowej operatora, a także w mediach i prasie. Podczas rekrutacji kandydatów do udziału w projekcie mogą obowiązywać dodatkowe kryteria takie jak określony przedział wiekowy czy miejsce zamieszkania. Wszystkie wymagania dotyczące kandydatów są zamieszczone w ogłoszeniu i regulaminie projektu. Osoby, które złożą formularz zgłoszeniowy oraz wymagane załączniki są oceniane pod względem predyspozycji do założenia własnego biznesu, dotychczasowego doświadczenia itd. W ramach rekrutacji odbywają się także rozmowy kwalifikacyjne, w których może uczestniczyć doradca zawodowy. Osoby, które pomyślnie przejdą etap rekrutacji zostają zakwalifikowane do udziału w szkoleniu. Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy poznają podstawowe zasady dotyczące przedsiębiorczości, rachunkowości, komunikatywności czy zasad sporządzania biznes planów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na tym etapie wiedza z zakresu pisania biznes planów może okazać się szczególnie pomocna. Poprawnie napisany biznes plan może być kluczem do otrzymania pomocy finansowej na założenie własnej firmy reklamowej. Dzięki niemu możliwe jest realne oszacowanie zakresu przedsięwzięcia oraz pierwszych kosztów z nim związanych.

Polecamy: Jakie dotacje dla przedsiębiorczej młodzieży?

Po ukończeniu szkolenia, najlepsi będę mieli szanse na otrzymanie pomocy finansowej na rozpoczęcie i prowadzenie własnej działalności gospodarczej. W przypadku firmy reklamowej pomoc ta może być szczególnie interesująca, gdyż prowadzenie biznesu w tej branży wiąże się z poniesieniem na początku jej funkcjonowania znacznych nakładów finansowych. 

Jakie są korzyści z udziału w projekcie?

REKLAMA

W ramach konkursów prowadzonych przez operatorów działania 6.2 oprócz fachowej wiedzy uzyskanej dzięki specjalistycznym szkoleniom i indywidualnym konsultacjom można dodatkowo:
- uzyskać dofinansowanie w wysokości do 40 tys. złotych (jednorazowa dotacja);
- otrzymać około 1000 złotych wsparcia pomostowego (miesięcznie) od 6 do 12 miesięcy po rozpoczęciu działalności.

Przed przyznaniem dofinansowania na założenie własnej firmy od kandydatów może być wymagane spełnienie rozmaitych kryteriów tj. posiadanie statusu osoby pracującej bądź bezrobotnej, gotowość do prowadzenia własnej firmy przez co najmniej kolejny rok lub nieposiadanie zarejestrowanej działalności gospodarczej w okresie 12 miesięcy przed dniem przystąpienia do projektu.

Wnioskowana wysokość wsparcia finansowego jest uzależniona od wskazanych potrzeb związanych z uruchomieniem działalności gospodarczej, jednak nie może przekroczyć 40 tys. złotych na jednego uczestnika projektu lub 20 tys. złotych na osobę w przypadku spółdzielni lub spółdzielni socjalnej co stanowić będzie nie więcej niż 85% całkowitych wydatków inwestycyjnych. Uczestnik ma obowiązek pokryć z wkładu własnego minimum 15% całkowitych wydatków inwestycyjnych.

Aby uzyskać pełne 40 tys. złotych należy przygotować biznes plan na łączną pule kosztów wyższą niż 47 tys. złotych.

Jakie wydatki można sfinansować?

Wsparcie finansowe udzielane w ramach projektu może być przeznaczone na pokrycie wydatków inwestycyjnych (w tym m.in. na środki transportu, składniki majątku trwałego, koszty prac remontowych i budowlanych), wydatków na środki obrotowe oraz innych wydatków (np.: reklama, koncesje) uznanych za niezbędne dla prowadzenia działalności gospodarczej i odpowiednio uzasadnionych przez wnioskującego. W ramach dotacji można finansować zakup rzeczy nowych i używanych.

Na potrzeby uruchomienia firmy reklamowej dofinansowaniem unijnym mogą zostać objęte wydatki inwestycyjne związane np. z:
- remontem pomieszczeń i ich adaptacją na potrzeby firmy reklamowej;
- wyposażeniem stanowiska pracy w niezbędne do prowadzenia firmy reklamowej urządzenia np. komputer, monitor, skaner, wzornik, oprogramowanie komputerowe;
- reklamą firmy w mediach.

Polecamy: Dotacje również dla firm budowlanych!

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA