REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Gdzie po dotację na założenie firmy reklamowej?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Gdzie po dotację na założenie firmy reklamowej?
Gdzie po dotację na założenie firmy reklamowej?

REKLAMA

REKLAMA

Założenie firmy reklamowej dzięki unijnej dotacji jest możliwe. Osoby zainteresowane otworzeniem takiego biznesu powinny niezwłocznie zainteresować się możliwościami jakie oferuje na ten cel Unia Europejska w ramach unijnego Programu Kapitał Ludzki. Dzięki udziałowi w projekcie można otrzymać nie tylko niezbędną wiedzę z zakresu przedsiębiorczości, ale także środki finansowe na rozpoczęcie własnego biznesu i pokrycie pierwszych wydatków z nim związanych.

Unia Europejska wspiera osoby przedsiębiorcze. Zdecydowani na założenie własnego biznesu mogą skorzystać z możliwości otrzymania wsparcia, w tym z pomocy finansowej w ramach działania 6.2 „Promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wszystko co należy zrobić to wziąć udział w projekcie i przekonać oceniających, że nasz biznes poradzi sobie na rynku. Najbardziej wytrwali mogą otrzymać nawet do 40 tys. zł z Europejskiego Funduszu Społecznego.

REKLAMA

REKLAMA

Działanie 6.2 POKL skierowane jest do osób chcących rozpocząć działalność gospodarczą. Nabory uczestników projektów prowadzą operatorzy, którzy są wybierani w ramach konkursów przeprowadzanych przez wojewódzkie urzędy pracy. 

Lista operatorów wybranych w drodze konkursu zazwyczaj znajduje się na stronach internetowych wojewódzkich urzędów pracy.

Polecamy: Dotacje unijne 2012 - poradnik przedsiębiorcy

REKLAMA

Jak zostać uczestnikiem projektu?

Ogłoszenie o naborze uczestników projektu jest zazwyczaj zamieszczane na stronie internetowej operatora, a także w mediach i prasie. Podczas rekrutacji kandydatów do udziału w projekcie mogą obowiązywać dodatkowe kryteria takie jak określony przedział wiekowy czy miejsce zamieszkania. Wszystkie wymagania dotyczące kandydatów są zamieszczone w ogłoszeniu i regulaminie projektu. Osoby, które złożą formularz zgłoszeniowy oraz wymagane załączniki są oceniane pod względem predyspozycji do założenia własnego biznesu, dotychczasowego doświadczenia itd. W ramach rekrutacji odbywają się także rozmowy kwalifikacyjne, w których może uczestniczyć doradca zawodowy. Osoby, które pomyślnie przejdą etap rekrutacji zostają zakwalifikowane do udziału w szkoleniu. Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy poznają podstawowe zasady dotyczące przedsiębiorczości, rachunkowości, komunikatywności czy zasad sporządzania biznes planów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na tym etapie wiedza z zakresu pisania biznes planów może okazać się szczególnie pomocna. Poprawnie napisany biznes plan może być kluczem do otrzymania pomocy finansowej na założenie własnej firmy reklamowej. Dzięki niemu możliwe jest realne oszacowanie zakresu przedsięwzięcia oraz pierwszych kosztów z nim związanych.

Polecamy: Jakie dotacje dla przedsiębiorczej młodzieży?

Po ukończeniu szkolenia, najlepsi będę mieli szanse na otrzymanie pomocy finansowej na rozpoczęcie i prowadzenie własnej działalności gospodarczej. W przypadku firmy reklamowej pomoc ta może być szczególnie interesująca, gdyż prowadzenie biznesu w tej branży wiąże się z poniesieniem na początku jej funkcjonowania znacznych nakładów finansowych. 

Jakie są korzyści z udziału w projekcie?

W ramach konkursów prowadzonych przez operatorów działania 6.2 oprócz fachowej wiedzy uzyskanej dzięki specjalistycznym szkoleniom i indywidualnym konsultacjom można dodatkowo:
- uzyskać dofinansowanie w wysokości do 40 tys. złotych (jednorazowa dotacja);
- otrzymać około 1000 złotych wsparcia pomostowego (miesięcznie) od 6 do 12 miesięcy po rozpoczęciu działalności.

Przed przyznaniem dofinansowania na założenie własnej firmy od kandydatów może być wymagane spełnienie rozmaitych kryteriów tj. posiadanie statusu osoby pracującej bądź bezrobotnej, gotowość do prowadzenia własnej firmy przez co najmniej kolejny rok lub nieposiadanie zarejestrowanej działalności gospodarczej w okresie 12 miesięcy przed dniem przystąpienia do projektu.

Wnioskowana wysokość wsparcia finansowego jest uzależniona od wskazanych potrzeb związanych z uruchomieniem działalności gospodarczej, jednak nie może przekroczyć 40 tys. złotych na jednego uczestnika projektu lub 20 tys. złotych na osobę w przypadku spółdzielni lub spółdzielni socjalnej co stanowić będzie nie więcej niż 85% całkowitych wydatków inwestycyjnych. Uczestnik ma obowiązek pokryć z wkładu własnego minimum 15% całkowitych wydatków inwestycyjnych.

Aby uzyskać pełne 40 tys. złotych należy przygotować biznes plan na łączną pule kosztów wyższą niż 47 tys. złotych.

Jakie wydatki można sfinansować?

Wsparcie finansowe udzielane w ramach projektu może być przeznaczone na pokrycie wydatków inwestycyjnych (w tym m.in. na środki transportu, składniki majątku trwałego, koszty prac remontowych i budowlanych), wydatków na środki obrotowe oraz innych wydatków (np.: reklama, koncesje) uznanych za niezbędne dla prowadzenia działalności gospodarczej i odpowiednio uzasadnionych przez wnioskującego. W ramach dotacji można finansować zakup rzeczy nowych i używanych.

Na potrzeby uruchomienia firmy reklamowej dofinansowaniem unijnym mogą zostać objęte wydatki inwestycyjne związane np. z:
- remontem pomieszczeń i ich adaptacją na potrzeby firmy reklamowej;
- wyposażeniem stanowiska pracy w niezbędne do prowadzenia firmy reklamowej urządzenia np. komputer, monitor, skaner, wzornik, oprogramowanie komputerowe;
- reklamą firmy w mediach.

Polecamy: Dotacje również dla firm budowlanych!

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA