REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie jest 10 zasad dobrego projektowania szkoleń e-learningowych?

Zasady dobrego projektowania szkoleń e-learningowych?
Zasady dobrego projektowania szkoleń e-learningowych?

REKLAMA

REKLAMA

Dobre szkolenie e-learningowe polega na – odliczając w dół – sprawności w obsłudze systemu informatycznego, użytecznym designie grafiki, biegłym i kreatywnym posługiwaniu się wiedzą. Oto 10 zasad dotyczących tego ostatniego zagadnienia.

Zasada 1 – Opowiadaj właściwie dobrane, sugestywne historie – polega na tym, by:
• oddziaływać na wyobraźnię za pomocą wszystkich elementów kursu,
• wspierać uczestników w samodzielnym wyciąganiu wniosków,
• przedstawiać przykłady (analizy przypadków),
• posługiwać się scenkami, filmami itp.

REKLAMA

REKLAMA

Zasada 2 – Umożliwiaj uczenie się przez zabawę – polega na tym, by:
• wzmacniać zainteresowanie treścią i przezwyciężać jej monotonię,
• działać raz indywidualnie, raz grupowo,
• posługiwać się grami,
• korzystać z technologii tam, gdzie wzmacnia ona wrażenia oraz pozwala na interakcję (np. zespołowe zadania, które są koordynowane na forum lub czacie).

Zasada 3 – Pozwól eksperymentować i uczyć się na błędach – polega na tym, by:
• wspierać proces uczenia się na błędach,
• pozwalać na samodzielne eksperymenty poprzez symulacje i elementy interaktywne,
• nie stosować sankcji, punktacji ani ingerencji szkoleniowca, gdy coś idzie nie po jego myśli.

Polecamy: Wadliwe wykonanie umowy o dzieło

REKLAMA

Zasada 4 – Właściwie dobieraj obrazy i elementy multimedialne – polega na tym, by:
• multimedia były podporządkowane celom szkoleniowym,
• nie ulegać pokusie fajerwerków multimedialnych,
• mieć świadomość ograniczeń technicznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zasada 5 – Otocz osobę szkoloną opieką – polega na tym, by:
• wspierać uczestników w rozwiązywaniu zarówno technicznych, jak i pozatechnicznych problemów procesu szkoleniowego,
• zapewniać osobie szkolonej komfort pracy,
• zapewniać wsparcie techniczne oraz zdalne wsparcie merytoryczne o ściśle ustalonych regułach funkcjonowania (czas na odpowiedź, forma odpowiedzi itp.).

Zasada 6 – Daj możliwość uczenia się w grupie – polega na tym, by:
• często korzystać z mechanizmów komunikacji w procesie szkoleniowym: czatów, for dyskusyjnych,
• używać gier i zabaw grupowych jako elementów szkolenia,
• stosować szkolenie tradycyjne jako część składową nauczania mieszanego.

Zasada 7 – Skoncentruj się na tym co istotne – polega na tym, by:
• minimalizować przekaz, eliminować niepotrzebne komunikaty i pustosłowie,
• tworzyć hierarchię treści,
• tworzyć treści bogate w materiały dodatkowe jako uzupełnienie informacji podstawowej, decyzja o ich skorzystaniu leży po stronie uczestnika (czyli skorzysta tylko wtedy gdy jest naprawdę zainteresowany).

Zasada 8 – Daj czas na samodzielne poznanie i zrozumienie – polega na tym, by:
• zadbać o taką strukturę kursu, która pozwoli na indywidualne przemyślenia,
• dać uczestnikom czas na zastanowienie i pracę własną oraz na samodzielne dojście do konkluzji (efekt „aha”).

Zasada 9 – Zaraź osobę szkoloną swoją pasją do tematu – polega na tym, by:
• motywować uczestników do zdobywania wiedzy,
• zapewnić „energetyczność” materiału tj. interesującą formę, adekwatną do wyznaczonych celów.

Polecamy serwis Coaching

Zasada 10 – Spraw by osoba szkolona nigdy nie przestała się uczyć – polega na tym, by:
• zapewnić uczestnikom plan dalszego samokształcenia się,
• motywować do dalszej nauki,
• zapewnić dostęp do wiedzy eksperckiej (np. poprzez czat, forum).

Fragment pochodzi z książki „E-learning. Tajniki edukacji na odległość” Marleny Plebańskiej (Wydawnictwo C.H. Beck, 2011). Wykorzystanie za wiedzą Wydawcy.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

REKLAMA

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

REKLAMA

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

E-rezydencja w Estonii. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Założenie firmy trwa 5 minut

E-rezydencja w Estonii cieszy się dużą popularnością. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Firmę zakłada się online i trwa to 5 minut. Następnie wypełnianie dokumentacji i raportowania podatkowego zajmuje około 2-3 minut.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA