REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie jest 10 zasad dobrego projektowania szkoleń e-learningowych?

Zasady dobrego projektowania szkoleń e-learningowych?
Zasady dobrego projektowania szkoleń e-learningowych?

REKLAMA

REKLAMA

Dobre szkolenie e-learningowe polega na – odliczając w dół – sprawności w obsłudze systemu informatycznego, użytecznym designie grafiki, biegłym i kreatywnym posługiwaniu się wiedzą. Oto 10 zasad dotyczących tego ostatniego zagadnienia.

Zasada 1 – Opowiadaj właściwie dobrane, sugestywne historie – polega na tym, by:
• oddziaływać na wyobraźnię za pomocą wszystkich elementów kursu,
• wspierać uczestników w samodzielnym wyciąganiu wniosków,
• przedstawiać przykłady (analizy przypadków),
• posługiwać się scenkami, filmami itp.

REKLAMA

REKLAMA

Zasada 2 – Umożliwiaj uczenie się przez zabawę – polega na tym, by:
• wzmacniać zainteresowanie treścią i przezwyciężać jej monotonię,
• działać raz indywidualnie, raz grupowo,
• posługiwać się grami,
• korzystać z technologii tam, gdzie wzmacnia ona wrażenia oraz pozwala na interakcję (np. zespołowe zadania, które są koordynowane na forum lub czacie).

Zasada 3 – Pozwól eksperymentować i uczyć się na błędach – polega na tym, by:
• wspierać proces uczenia się na błędach,
• pozwalać na samodzielne eksperymenty poprzez symulacje i elementy interaktywne,
• nie stosować sankcji, punktacji ani ingerencji szkoleniowca, gdy coś idzie nie po jego myśli.

Polecamy: Wadliwe wykonanie umowy o dzieło

Zasada 4 – Właściwie dobieraj obrazy i elementy multimedialne – polega na tym, by:
• multimedia były podporządkowane celom szkoleniowym,
• nie ulegać pokusie fajerwerków multimedialnych,
• mieć świadomość ograniczeń technicznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Zasada 5 – Otocz osobę szkoloną opieką – polega na tym, by:
• wspierać uczestników w rozwiązywaniu zarówno technicznych, jak i pozatechnicznych problemów procesu szkoleniowego,
• zapewniać osobie szkolonej komfort pracy,
• zapewniać wsparcie techniczne oraz zdalne wsparcie merytoryczne o ściśle ustalonych regułach funkcjonowania (czas na odpowiedź, forma odpowiedzi itp.).

Zasada 6 – Daj możliwość uczenia się w grupie – polega na tym, by:
• często korzystać z mechanizmów komunikacji w procesie szkoleniowym: czatów, for dyskusyjnych,
• używać gier i zabaw grupowych jako elementów szkolenia,
• stosować szkolenie tradycyjne jako część składową nauczania mieszanego.

Zasada 7 – Skoncentruj się na tym co istotne – polega na tym, by:
• minimalizować przekaz, eliminować niepotrzebne komunikaty i pustosłowie,
• tworzyć hierarchię treści,
• tworzyć treści bogate w materiały dodatkowe jako uzupełnienie informacji podstawowej, decyzja o ich skorzystaniu leży po stronie uczestnika (czyli skorzysta tylko wtedy gdy jest naprawdę zainteresowany).

Zasada 8 – Daj czas na samodzielne poznanie i zrozumienie – polega na tym, by:
• zadbać o taką strukturę kursu, która pozwoli na indywidualne przemyślenia,
• dać uczestnikom czas na zastanowienie i pracę własną oraz na samodzielne dojście do konkluzji (efekt „aha”).

Zasada 9 – Zaraź osobę szkoloną swoją pasją do tematu – polega na tym, by:
• motywować uczestników do zdobywania wiedzy,
• zapewnić „energetyczność” materiału tj. interesującą formę, adekwatną do wyznaczonych celów.

Polecamy serwis Coaching

Zasada 10 – Spraw by osoba szkolona nigdy nie przestała się uczyć – polega na tym, by:
• zapewnić uczestnikom plan dalszego samokształcenia się,
• motywować do dalszej nauki,
• zapewnić dostęp do wiedzy eksperckiej (np. poprzez czat, forum).

Fragment pochodzi z książki „E-learning. Tajniki edukacji na odległość” Marleny Plebańskiej (Wydawnictwo C.H. Beck, 2011). Wykorzystanie za wiedzą Wydawcy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA