REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

E-learning a tradycyjne szkolenia

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
WebHat
WebHat to prężnie rozwijająca się firma tworząca interaktywny video e-learning.
Małgorzata Dębińska
Ważne jest również to, że modyfikacja szkoleń jest niedroga, dzięki temu jedno udoskonalane szkolenie może być wykorzystywane przez długi czas do różnych celów.
Ważne jest również to, że modyfikacja szkoleń jest niedroga, dzięki temu jedno udoskonalane szkolenie może być wykorzystywane przez długi czas do różnych celów.

REKLAMA

REKLAMA

Każda innowacja na początku nie budzi zaufania. Podobnie było z e-kursami. Mają one jednak tak wiele zalet, które stawiają je ponad tradycyjne nauczanie, że obecnie stają się coraz bardziej popularne zarówno w edukacji, jak i w biznesie.

Kiedy, tak jak w tradycyjnym szkoleniu, przekazuje się wiedzę grupie, nie ma możliwości na zwrócenie uwagi na każdego z osobna, w wyniku czego tradycyjne nauczanie jest przeważnie dostosowane poziomem do przeciętnego kursanta. W takich przypadkach tracą nie tylko osoby wolniej przyswajające nowe informacje i umiejętności, lecz także te, którym na przyswojenie danej wiedzy potrzeba by było mniej czasu.

REKLAMA

REKLAMA

Podczas e-szkolenia to kursant decyduje, ile czasu potrzebuje poświęcić na dany materiał, ile razy powtórzyć daną lekcję, ile zadań rozwiązać. Dodatkowo e-kursanci są całkowicie uniezależnieni od predyspozycji psychicznych i fizycznych osoby prowadzącej szkolenie.

Dla firmy niezwykle istotną zaletą e-szkoleń jest to, że e-learning znacznie obniża koszty szkoleń. Jeden kurs może być wykorzystywany przez setki pracowników i każdy z nich będzie miał jednakową szansę na przyswojenie danych umiejętności. Kursy multimedialne mogą być wykonywane w dowolnym miejscu i o każdej porze, dają też możliwość szybkiego przeszkolenia dużej liczby pracowników. 

Polecamy: E-learning a rotacja pracowników w firmie

Ważne jest również to, że modyfikacja szkoleń jest niedroga, dzięki temu jedno udoskonalane szkolenie może być wykorzystywane przez długi czas do różnych celów. Kolejne kursy można budować na bazie poprzednich, można je ze sobą dowolnie łączyć, z większych wydzielać poszczególne partie i na ich podstawie przeprowadzać szkolenia z węższego zakresu wiedzy. Oczywistością jest to, że przy e-szkoleniach odchodzą koszty związane z zakwaterowaniem i wyżywieniem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Osoby konstruujące e-kursy zdają sobie sprawę z tego, że większość osób nie jest w stanie wygospodarować w ciągu dnia dużego bloku czasu, który poświęcą na szkolenie, dlatego pojedyncze lekcje nie są czasochłonne. Kursant, któremu zależy na szybkim przejściu szkolenia, może dziennie wykonać dowolną liczbę lekcji.

Dla szczególnie zainteresowanych daną tematyką, twórcy kursów często zamieszczają dodatkowe materiały, które wykraczają poza zakres szkolenia, a które przeciętny kursant może zignorować bez szkody dla wyników kursu. Tradycyjne całodzienne szkolenia nie są efektywne, gdyż nikt nie jest w stanie utrzymać poziomu koncentracji na wysokim poziomie przez tak długi czas. 

Polecamy: Praktyczne zastosowanie e-learningu w biznesie

Twórcy kursów multimedialnych zdają sobie także sprawę z tego, że użytkownicy Internetu są w stanie poświęcić coraz mniej uwagi długiemu tekstowi naładowanemu fachowymi informacjami, dlatego e-kursy przekazują wiedzę w sposób atrakcyjny, poprzez interakcje, animacje czy wideo.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

REKLAMA

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA