REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ekspert radzi: Jak zadebiutować na giełdzie dzięki unijnej dotacji?

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak zadebiutować na giełdzie dzięki unijnej dotacji?
Jak zadebiutować na giełdzie dzięki unijnej dotacji?

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy, którzy kiedykolwiek zastanawiali się nad wprowadzeniem swojej firmy na giełdę papierów wartościowych teraz nie powinni mieć żadnych wątpliwości. Dzięki unijnej dotacji możliwe jest sfinansowanie przygotowania prospektu emisyjnego czy przeprowadzenia niezbędnych analiz finansowych. W ramach tegorocznego konkursu na ten cel przeznaczono 20 mln PLN.

Debiut na giełdzie to prestiż i zaufanie. To także możliwość dostępu do szerszego źródła finansowania oraz rozwoju firmy. Aby tak się jednak stało przyszli emitenci papierów wartościowych muszą spełnić szereg obowiązków emisyjnych wynikających z odrębnych regulacji prawnych. Sprostanie tym wymogom może stanowić zasadniczy element w rachunku każdej firmy planującej debiut na warszawskim parkiecie. Na pomoc przyszłym emitentom papierów wartościowych przychodzi jednak Unia Europejska, która finansuje działania związane z przygotowaniem dokumentów i analiz niezbędnych do emisji.

REKLAMA

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka

Przedsiębiorcy, którzy chcą pozyskać zewnętrzny kapitał na wprowadzenie swoich firm na giełdę papierów wartościowych powinni zainteresować się możliwościami, jakie oferuje na ten cel Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka. Szansę na sfinansowanie przygotowania prospektu emisyjnego czy przeprowadzenia analiz będą mieli przedsiębiorcy, którzy złożą wnioski o dofinansowanie w ramach działania 3.3.2 POIiG. 

Wnioski o dofinansowanie przyjmowane są za pośrednictwem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w terminie od 14 lutego 2011 roku.

Kto może wziąć udział w konkursie?

Konkurs przeznaczony jest dla mikroprzedsiębiorców, małych lub średnich przedsiębiorców prowadzących działalność i mających siedzibę, a w przypadku osób fizycznych – miejsce zamieszkania – na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Aby sprawdzić do jakiej grupy przedsiębiorstw należy nasza firma należy skorzystać z aplikacji „Kwalifikator MŚP” dostępnej ze strony internetowej: http://www.parp.gov.pl

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeczytaj również: Dotacje unijne 2012 - poradnik przedsiębiorcy

Jakie projekty mogą otrzymać dofinansowania z UE?

REKLAMA

W ramach konkursu przewiduje się udzielenie wsparcia finansowego na zakup usług doradczych w zakresie przygotowania dokumentacji i analiz niezbędnych do pozyskania zewnętrznego inwestora w celu wprowadzenia zmian organizacyjnych, produktowych lub technologicznych o charakterze innowacyjnym w działalności wnioskodawcy. 

Pomoc finansową będzie można otrzymać na przygotowanie m.in biznesplanów, analiz finansowych i ekonomicznych, wycen spółek, usług prawnych, audytów, badań przedinwestycyjnych oraz dokumentów informacyjnych, prospektów emisyjnych i memorandów informacyjnych.

W jakiej wysokości mogę otrzymać dofinansowanie z UE?

Poziom dofinansowania unijnego na zakup usług doradczych związanych z przygotowaniem dokumentacji emisyjnej nie może przekroczyć 50% wydatków kwalifikowanych faktycznie poniesionych na ten cel w ramach projektu.

Kwota wsparcia udzielonego przedsiębiorcy na zakup usług doradczych nie może być wyższa niż 2 mln EUR dla jednego przedsiębiorcy na jeden projekt.

Sposób przygotowania i składania wniosków

REKLAMA

Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie w aplikacji Generator Wniosków, która dostępna jest za pośrednictwem strony internetowej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości http://www.parp.gov.pl (dział Fundusze Strukturalne, zakładka Program Innowacyjna Gospodarka, poddziałanie 3.3.2, Dokumentacja konkursowa). Wniosek powinien zostać wypełniony zgodnie z Instrukcją wypełnienia wniosku o dofinansowanie. Wniosek o dofinansowanie uważa się za wypełniony z chwilą zablokowania, po dokonaniu pozytywnej walidacji.

Za wniosek o dofinansowanie uważa się wyłącznie wniosek wypełniony w Generatorze Wniosków – wszelkie inne formy elektronicznej lub materialnej (papierowej) wizualizacji treści wniosku, nie stanowią wniosku o dofinansowanie. Wypełniony wniosek należy zarejestrować z użyciem przycisku „Złóż wniosek” udostępnionym w Generatorze Wniosków. Wniosek o dofinansowanie musi zostać opatrzony podpisem osoby/osób upoważnionych do reprezentacji wnioskodawcy i wysłany wraz z wymaganymi załącznikami w ciągu 7 dni kalendarzowych po dniu zarejestrowania.

Jeżeli w ciągu 7 dni wnioskodawca nie dokona formalnego potwierdzenia złożenia dokumentacji w podany powyżej sposób, wniosek zostanie uznany za niezłożony i nie będzie podlegał ocenie.
Podpisanie wniosku oraz złożenie załączników do wniosku może zostać dokonane drogą elektroniczną lub w sposób tradycyjny.

Polecamy: serwis Dotacje unijne

W przypadku składania wniosku w sposób tradycyjny, do wersji papierowej wniosku należy załączyć również niezbędne załączniki wymienione we wniosku. Wniosek powinien być podpisany przez wnioskodawcę. Dokumentacja ta powinna zostać dostarczona osobiście lub listem poleconym lub pocztą kurierską do siedziby PARP w Warszawie.

Szczegółowe informacje na temat zasad naboru i oceny projektów w ramach tego konkursu znajdują się w „Regulaminie przeprowadzania konkursu”, dostępnym na stronach internetowych PARP.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    REKLAMA

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    Gazetki promocyjne, kupony, spersonalizowane listy - Polacy wciąż lubią tę formę promocji

    Polacy potrafią szukać promocji i świadomie robić zakupy. Informacji szukamy w internecie, ale równie chętnie sięgamy po tradycyjne gazetki i listy z ofertami. 

    Włamania na konto e-mail możesz nie zauważyć! Jak działają cyberprzestępcy?

    Cyberprzestępcy wciąż szukają nowych sposobów na wyłudzanie danych. Na przykład przejmując konto e-mail przenoszą wybrane wiadomości do ukrytych folderów lub usuwają je, tak aby ofiary nie widziały alertów bezpieczeństwa. 

    Technologia rozpoznawania obrazu szansą dla sklepów z monitoringiem półek

    Technologia rozpoznawania obrazu może poprawić efektywność zarządzania sprzedażą. Nie tylko skróci do minimum czas potrzebny na przeprowadzenie audytu, ale i zmniejszy koszty. Eksperci przewidują, że sektor wdrażania tej technologii w ciągu najbliższych 4 lat będzie się rozwijał średnio o 20,4 proc. rocznie.

    REKLAMA

    Chleb coraz gorszy i coraz droższy? Co nas czeka od nowego roku?

    Ceny pieczywa się stabilizują? Może chwilowo, bo według ekspertów od 2024 roku kilka czynników może mocno wpłynąć na finalne ceny detaliczne. Branża piekarnicza ma kilka pomysłów dla nowego rządu. 

    Branżę handlową w walce z kradzieżami wspiera technologia. A liczba kradzieży rośnie

    Polacy w tym roku mogą przebić liczbę zamówień internetowych i zakupów stacjonarnych w Black Friday względem ubiegłego roku. Na pewno natomiast już na ten moment odnotowano wzrost liczby kradzieży w sklepach. Jak właściciele radzą sobie z kradzieżami? Jak mogą monitorować ruch w sklepie? 

    REKLAMA