Ekspert radzi: Jak zadebiutować na giełdzie dzięki unijnej dotacji?
REKLAMA
REKLAMA
Debiut na giełdzie to prestiż i zaufanie. To także możliwość dostępu do szerszego źródła finansowania oraz rozwoju firmy. Aby tak się jednak stało przyszli emitenci papierów wartościowych muszą spełnić szereg obowiązków emisyjnych wynikających z odrębnych regulacji prawnych. Sprostanie tym wymogom może stanowić zasadniczy element w rachunku każdej firmy planującej debiut na warszawskim parkiecie. Na pomoc przyszłym emitentom papierów wartościowych przychodzi jednak Unia Europejska, która finansuje działania związane z przygotowaniem dokumentów i analiz niezbędnych do emisji.
REKLAMA
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Przedsiębiorcy, którzy chcą pozyskać zewnętrzny kapitał na wprowadzenie swoich firm na giełdę papierów wartościowych powinni zainteresować się możliwościami, jakie oferuje na ten cel Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka. Szansę na sfinansowanie przygotowania prospektu emisyjnego czy przeprowadzenia analiz będą mieli przedsiębiorcy, którzy złożą wnioski o dofinansowanie w ramach działania 3.3.2 POIiG.
Wnioski o dofinansowanie przyjmowane są za pośrednictwem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w terminie od 14 lutego 2011 roku.
Kto może wziąć udział w konkursie?
Konkurs przeznaczony jest dla mikroprzedsiębiorców, małych lub średnich przedsiębiorców prowadzących działalność i mających siedzibę, a w przypadku osób fizycznych – miejsce zamieszkania – na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Aby sprawdzić do jakiej grupy przedsiębiorstw należy nasza firma należy skorzystać z aplikacji „Kwalifikator MŚP” dostępnej ze strony internetowej: http://www.parp.gov.pl
Przeczytaj również: Dotacje unijne 2012 - poradnik przedsiębiorcy
Jakie projekty mogą otrzymać dofinansowania z UE?
REKLAMA
W ramach konkursu przewiduje się udzielenie wsparcia finansowego na zakup usług doradczych w zakresie przygotowania dokumentacji i analiz niezbędnych do pozyskania zewnętrznego inwestora w celu wprowadzenia zmian organizacyjnych, produktowych lub technologicznych o charakterze innowacyjnym w działalności wnioskodawcy.
Pomoc finansową będzie można otrzymać na przygotowanie m.in biznesplanów, analiz finansowych i ekonomicznych, wycen spółek, usług prawnych, audytów, badań przedinwestycyjnych oraz dokumentów informacyjnych, prospektów emisyjnych i memorandów informacyjnych.
W jakiej wysokości mogę otrzymać dofinansowanie z UE?
Poziom dofinansowania unijnego na zakup usług doradczych związanych z przygotowaniem dokumentacji emisyjnej nie może przekroczyć 50% wydatków kwalifikowanych faktycznie poniesionych na ten cel w ramach projektu.
Kwota wsparcia udzielonego przedsiębiorcy na zakup usług doradczych nie może być wyższa niż 2 mln EUR dla jednego przedsiębiorcy na jeden projekt.
Sposób przygotowania i składania wniosków
REKLAMA
Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie w aplikacji Generator Wniosków, która dostępna jest za pośrednictwem strony internetowej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości http://www.parp.gov.pl (dział Fundusze Strukturalne, zakładka Program Innowacyjna Gospodarka, poddziałanie 3.3.2, Dokumentacja konkursowa). Wniosek powinien zostać wypełniony zgodnie z Instrukcją wypełnienia wniosku o dofinansowanie. Wniosek o dofinansowanie uważa się za wypełniony z chwilą zablokowania, po dokonaniu pozytywnej walidacji.
Za wniosek o dofinansowanie uważa się wyłącznie wniosek wypełniony w Generatorze Wniosków – wszelkie inne formy elektronicznej lub materialnej (papierowej) wizualizacji treści wniosku, nie stanowią wniosku o dofinansowanie. Wypełniony wniosek należy zarejestrować z użyciem przycisku „Złóż wniosek” udostępnionym w Generatorze Wniosków. Wniosek o dofinansowanie musi zostać opatrzony podpisem osoby/osób upoważnionych do reprezentacji wnioskodawcy i wysłany wraz z wymaganymi załącznikami w ciągu 7 dni kalendarzowych po dniu zarejestrowania.
Jeżeli w ciągu 7 dni wnioskodawca nie dokona formalnego potwierdzenia złożenia dokumentacji w podany powyżej sposób, wniosek zostanie uznany za niezłożony i nie będzie podlegał ocenie.
Podpisanie wniosku oraz złożenie załączników do wniosku może zostać dokonane drogą elektroniczną lub w sposób tradycyjny.
Polecamy: serwis Dotacje unijne
W przypadku składania wniosku w sposób tradycyjny, do wersji papierowej wniosku należy załączyć również niezbędne załączniki wymienione we wniosku. Wniosek powinien być podpisany przez wnioskodawcę. Dokumentacja ta powinna zostać dostarczona osobiście lub listem poleconym lub pocztą kurierską do siedziby PARP w Warszawie.
Szczegółowe informacje na temat zasad naboru i oceny projektów w ramach tego konkursu znajdują się w „Regulaminie przeprowadzania konkursu”, dostępnym na stronach internetowych PARP.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.