REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ekspert radzi: Jak zadebiutować na giełdzie dzięki unijnej dotacji?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak zadebiutować na giełdzie dzięki unijnej dotacji?
Jak zadebiutować na giełdzie dzięki unijnej dotacji?

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy, którzy kiedykolwiek zastanawiali się nad wprowadzeniem swojej firmy na giełdę papierów wartościowych teraz nie powinni mieć żadnych wątpliwości. Dzięki unijnej dotacji możliwe jest sfinansowanie przygotowania prospektu emisyjnego czy przeprowadzenia niezbędnych analiz finansowych. W ramach tegorocznego konkursu na ten cel przeznaczono 20 mln PLN.

Debiut na giełdzie to prestiż i zaufanie. To także możliwość dostępu do szerszego źródła finansowania oraz rozwoju firmy. Aby tak się jednak stało przyszli emitenci papierów wartościowych muszą spełnić szereg obowiązków emisyjnych wynikających z odrębnych regulacji prawnych. Sprostanie tym wymogom może stanowić zasadniczy element w rachunku każdej firmy planującej debiut na warszawskim parkiecie. Na pomoc przyszłym emitentom papierów wartościowych przychodzi jednak Unia Europejska, która finansuje działania związane z przygotowaniem dokumentów i analiz niezbędnych do emisji.

REKLAMA

REKLAMA

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka

Przedsiębiorcy, którzy chcą pozyskać zewnętrzny kapitał na wprowadzenie swoich firm na giełdę papierów wartościowych powinni zainteresować się możliwościami, jakie oferuje na ten cel Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka. Szansę na sfinansowanie przygotowania prospektu emisyjnego czy przeprowadzenia analiz będą mieli przedsiębiorcy, którzy złożą wnioski o dofinansowanie w ramach działania 3.3.2 POIiG. 

Wnioski o dofinansowanie przyjmowane są za pośrednictwem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w terminie od 14 lutego 2011 roku.

Kto może wziąć udział w konkursie?

Konkurs przeznaczony jest dla mikroprzedsiębiorców, małych lub średnich przedsiębiorców prowadzących działalność i mających siedzibę, a w przypadku osób fizycznych – miejsce zamieszkania – na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

REKLAMA

Aby sprawdzić do jakiej grupy przedsiębiorstw należy nasza firma należy skorzystać z aplikacji „Kwalifikator MŚP” dostępnej ze strony internetowej: http://www.parp.gov.pl

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeczytaj również: Dotacje unijne 2012 - poradnik przedsiębiorcy

Jakie projekty mogą otrzymać dofinansowania z UE?

W ramach konkursu przewiduje się udzielenie wsparcia finansowego na zakup usług doradczych w zakresie przygotowania dokumentacji i analiz niezbędnych do pozyskania zewnętrznego inwestora w celu wprowadzenia zmian organizacyjnych, produktowych lub technologicznych o charakterze innowacyjnym w działalności wnioskodawcy. 

Pomoc finansową będzie można otrzymać na przygotowanie m.in biznesplanów, analiz finansowych i ekonomicznych, wycen spółek, usług prawnych, audytów, badań przedinwestycyjnych oraz dokumentów informacyjnych, prospektów emisyjnych i memorandów informacyjnych.

W jakiej wysokości mogę otrzymać dofinansowanie z UE?

Poziom dofinansowania unijnego na zakup usług doradczych związanych z przygotowaniem dokumentacji emisyjnej nie może przekroczyć 50% wydatków kwalifikowanych faktycznie poniesionych na ten cel w ramach projektu.

Kwota wsparcia udzielonego przedsiębiorcy na zakup usług doradczych nie może być wyższa niż 2 mln EUR dla jednego przedsiębiorcy na jeden projekt.

Sposób przygotowania i składania wniosków

Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie w aplikacji Generator Wniosków, która dostępna jest za pośrednictwem strony internetowej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości http://www.parp.gov.pl (dział Fundusze Strukturalne, zakładka Program Innowacyjna Gospodarka, poddziałanie 3.3.2, Dokumentacja konkursowa). Wniosek powinien zostać wypełniony zgodnie z Instrukcją wypełnienia wniosku o dofinansowanie. Wniosek o dofinansowanie uważa się za wypełniony z chwilą zablokowania, po dokonaniu pozytywnej walidacji.

Za wniosek o dofinansowanie uważa się wyłącznie wniosek wypełniony w Generatorze Wniosków – wszelkie inne formy elektronicznej lub materialnej (papierowej) wizualizacji treści wniosku, nie stanowią wniosku o dofinansowanie. Wypełniony wniosek należy zarejestrować z użyciem przycisku „Złóż wniosek” udostępnionym w Generatorze Wniosków. Wniosek o dofinansowanie musi zostać opatrzony podpisem osoby/osób upoważnionych do reprezentacji wnioskodawcy i wysłany wraz z wymaganymi załącznikami w ciągu 7 dni kalendarzowych po dniu zarejestrowania.

Jeżeli w ciągu 7 dni wnioskodawca nie dokona formalnego potwierdzenia złożenia dokumentacji w podany powyżej sposób, wniosek zostanie uznany za niezłożony i nie będzie podlegał ocenie.
Podpisanie wniosku oraz złożenie załączników do wniosku może zostać dokonane drogą elektroniczną lub w sposób tradycyjny.

Polecamy: serwis Dotacje unijne

W przypadku składania wniosku w sposób tradycyjny, do wersji papierowej wniosku należy załączyć również niezbędne załączniki wymienione we wniosku. Wniosek powinien być podpisany przez wnioskodawcę. Dokumentacja ta powinna zostać dostarczona osobiście lub listem poleconym lub pocztą kurierską do siedziby PARP w Warszawie.

Szczegółowe informacje na temat zasad naboru i oceny projektów w ramach tego konkursu znajdują się w „Regulaminie przeprowadzania konkursu”, dostępnym na stronach internetowych PARP.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA