REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Unijne granty na promocję przedsiębiorstw za granicą

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Zaplanuj swój udział w konkursie i zdobądź unijną dotację już teraz.
Zaplanuj swój udział w konkursie i zdobądź unijną dotację już teraz.

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli szukasz nowego rynku zbytu dla swoich produktów lub chcesz nawiązać nowe kontakty zagraniczne możesz zrobić to teraz bez ponoszenia przez Twoją firmę dodatkowych kosztów. Unijne fundusze mogą pokryć znaczną cześć kosztów związanych z udziałem polskich przedsiębiorców w międzynarodowych targach, wystawach lub konferencjach. Zaplanuj swój udział w konkursie i zdobądź unijną dotację już teraz.

W dzisiejszych czasach konkurowanie ceną i jakością to zbyt mało. Wiedzą o tym szczególnie polscy eksporterzy, którym niekiedy przychodzi konkurować swoimi produktami na rozwiniętych rynkach zagranicznych. Wszyscy przedsiębiorcy, którzy chcieliby wypromować swoje wyroby poza granicami Polski, mogą skorzystać z unijnych dotacji przyznawanych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Szansę na zdobycie unijnej dotacji sięgającej nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych oferuje poddziałanie 6.5.2 POIG. Dysponentem środków jak również organizatorem konkursów w ramach tego poddziałania jest Ministerstwo Gospodarki. 

REKLAMA

Poddziałanie 6.5.2 POIG

Konkursy organizowanie w ramach tego poddziałania mają najogólniej mówiąc poprawić wizerunek polskiego eksportu na rynkach międzynarodowych. Dla ścisłości należy dodać, że środki unijne dostępne w ramach tego poddziałania nie finansują zamierzeń inwestycyjnych poza granicami kraju np. budowy zakładu produkcyjnego. Są ukierunkowane wyłącznie na działania promocyjne, w szczególności związane z pokryciem kosztów udziału w międzynarodowych targach, wystawach i programach promocji. Dofinansowaniem unijnym może zostać zatem objęty udział przedsiębiorców w programach promocji o charakterze ogólnym lub branżowym. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie poprawnie wypełnionego wniosku o dofinansowanie w trybie i terminie określonym w regulaminie konkursu.

Polecamy: Dotacje unijne 2012 - poradnik przedsiębiorcy

Nabór wniosków w 2011 roku

REKLAMA

Nabór wniosków jest prowadzony w trybie ciągłym do wykorzystania dostępnej alokacji. Musimy jednak pamiętać, że w przypadku chęci udziału w programie promocji o charakterze ogólnym wnioski powinny zostać złożone najpóźniej na 60 dni przed terminem rozpoczęcia takiego programu. Szczegółowy wykaz programów o charakterze ogólnym wraz z terminem składania wniosków o dofinansowanie zawiera strona internetowa Ministerstwa Gospodarki, pod adresem: http://www.mg.gov.pl .

Przedsiębiorca nie ma możliwości samodzielnego wyboru imprezy, w ramach której chciałby promować swoje produkty. Impreza ta musi znajdować się na liście programów dedykowanych przez Ministra Gospodarki. Z zachowaniem powyższego warunku przedsiębiorca może uczestniczyć w programach promocyjnych o charakterze ogólnym dowolną ilość razy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wydatki kwalifikowane w ramach projektu

Do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą na udział w programach promocji zalicza się wydatki na pokrycie kosztów:
- wynajmu powierzchni wystawienniczej, zabudowy powierzchni wystawienniczej, sal konferencyjnych;
- zakupu usług w zakresie obsługi technicznej, w tym nagłośnienia i oświetlenia powierzchni wystawienniczej (stoiska) lub sal konferencyjnych;
- zakupu usług w zakresie organizacji seminariów, konferencji, pokazów, prezentacji produktów lub usług oraz degustacji;
- zakupu usług tłumaczenia symultanicznego lub konsekutywnego;
- zakupu usługi transportu osób, o ile jest to związane z organizacją seminariów, konferencji, pokazów oraz degustacji lub organizacją branżowej misji gospodarczej;
- zakupu usługi transportu i spedycji eksponatów w związku z udziałem w targach, wystawach lub branżowych misjach gospodarczych wraz z ubezpieczeniem i odprawą celną;
- zakupu usługi przygotowania i druku materiałów promocyjnych i reklamowych oraz tłumaczenia tych materiałów;
- przejazdu i noclegu przedsiębiorcy lub nie więcej niż dwóch pracowników.

Polecamy poradę: Unijne mikrokredyty dla najmniejszych firm

Szczegółowy katalog wydatków, które mogą zostać poniesione i zrefundowane ze środków unijnych w ramach projektu zawiera „Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 15 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowego przeznaczenia, warunków i trybu udzielania pomocy finansowej na udział przedsiębiorców w programach promocji w ramach poddziałania 6.5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007—2013”. Podobnie jak pozostałe dokumenty dotyczące tego konkursu, rozporządzenie to można znaleźć na stronie internetowej: http://www.mg.gov.pl

Wysokość unijnego dofinansowania

REKLAMA

Maksymalna intensywność pomocy udzielanej na udział w programie promocji o charakterze ogólnym w ramach poddziałania 6.5.2 POIG nie może przekroczyć 50 % wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą i kwoty 25 tys. zł na udział w jednym programie promocji o charakterze ogólnym.

Przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją specjalistycznych maszyn na potrzeby przemysłu górniczego jest zainteresowane udziałem w imprezie, która umożliwi mu promocję swoich produktów na arenie międzynarodowej. Swoją ofertę produktową firma ta chciałaby zaprezentować na międzynarodowych targach maszynowych, które zaplanowano na październik 2011 roku w Czechach. Jest to impreza dedykowana przez Ministra Gospodarki, w związku z czym przedsiębiorca ten ma możliwość otrzymania dotacji unijnej w ramach poddziałania 6.5.2 POIG. W tym celu przedsiębiorca pobiera ze strony internetowej Ministerstwa Gospodarki aktualny wniosek o dofinansowanie projektu i wypełnia go zgodnie z Instrukcją jego wypełniania oraz dokumentacją konkursową. Na potrzeby udziału w targach przedsiębiorca planuje wynająć stoisko wystawiennicze i przetransportować wybrane produkty w celu zaprezentowania ich potencjalnym kontrahentom. Ponadto planuje zlecić opracowanie broszury reklamowej, która przedstawiałaby profil firmy oraz oferowane produkty. Oszacowany koszt udziału w tej imprezie przedsiębiorca szacuje na 40 tys. złotych, z czego UE może pokryć 20 tys. złotych poniesionych kosztów. Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami przedsiębiorca dostarcza do Ministerstwa Gospodarki nie później jednak niż 4 sierpnia br. Po jego zaakceptowaniu jest podpisywana umowa o dofinansowanie projektu, na podstawie której następuje refundacja poniesionych nakładów.


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    Kończy się najostrzejsza zima od 50 lat. Prawie 5 mln zwierząt hodowlanych zginęło z głodu w Mongolii

    Dobiegająca końca zima w Mongolii, najostrzejsza od pół wieku, doprowadziła do śmierci niemal 5 mln kóz, owiec i koni, które nie są w stanie dotrzeć do pożywienia. To duży cios w gospodarkę kraju zamieszkanego przez ok. 3,3 mln ludzi, z których ok. 300 tys. utrzymuje się z hodowli zwierząt - podkreśliło Radio Swoboda.

    Nowe technologie pomogą ograniczyć marnowanie żywności?

    Każdy długi weekend czy święta to ogromne kolejki do marketów spożywczych. Polacy, pomimo wysokich cen, znów kupią więcej jedzenia niż potrzebują a duża część trafi na śmietnik. Niegospodarne podejście do żywności jest ogromnym wyzwaniem w obliczu zmian klimatycznych i coraz większego wysiłku, jaki trzeba będzie włożyć, by ją wyprodukować. Jak wykorzystać do tego nowa technologię? 

    REKLAMA

    Słowo "siostrzeństwo" w słownikach języka polskiego?

    Sondaż przeprowadzony przez Answear.LAB wskazuje  że ponad połowa kobiet uważa, że słowo „siostrzeństwo” powinno zostać wprowadzone do słowników języka polskiego. 97 proc. zauważa i docenia sukcesy kobiet.

    Rolnicy i pożyczka lombardowa - zmiana przepisów ustawy

    Sejm zmienił przepisy ustawy o pożyczce lombardowej. Przepisy nakazujące stosować do rolników ustawę o konsumenckiej pożyczce lombardowej zostały uchylone.

    REKLAMA