REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Unijne granty na promocję przedsiębiorstw za granicą

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Zaplanuj swój udział w konkursie i zdobądź unijną dotację już teraz.
Zaplanuj swój udział w konkursie i zdobądź unijną dotację już teraz.

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli szukasz nowego rynku zbytu dla swoich produktów lub chcesz nawiązać nowe kontakty zagraniczne możesz zrobić to teraz bez ponoszenia przez Twoją firmę dodatkowych kosztów. Unijne fundusze mogą pokryć znaczną cześć kosztów związanych z udziałem polskich przedsiębiorców w międzynarodowych targach, wystawach lub konferencjach. Zaplanuj swój udział w konkursie i zdobądź unijną dotację już teraz.

W dzisiejszych czasach konkurowanie ceną i jakością to zbyt mało. Wiedzą o tym szczególnie polscy eksporterzy, którym niekiedy przychodzi konkurować swoimi produktami na rozwiniętych rynkach zagranicznych. Wszyscy przedsiębiorcy, którzy chcieliby wypromować swoje wyroby poza granicami Polski, mogą skorzystać z unijnych dotacji przyznawanych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Szansę na zdobycie unijnej dotacji sięgającej nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych oferuje poddziałanie 6.5.2 POIG. Dysponentem środków jak również organizatorem konkursów w ramach tego poddziałania jest Ministerstwo Gospodarki. 

REKLAMA

Poddziałanie 6.5.2 POIG

Konkursy organizowanie w ramach tego poddziałania mają najogólniej mówiąc poprawić wizerunek polskiego eksportu na rynkach międzynarodowych. Dla ścisłości należy dodać, że środki unijne dostępne w ramach tego poddziałania nie finansują zamierzeń inwestycyjnych poza granicami kraju np. budowy zakładu produkcyjnego. Są ukierunkowane wyłącznie na działania promocyjne, w szczególności związane z pokryciem kosztów udziału w międzynarodowych targach, wystawach i programach promocji. Dofinansowaniem unijnym może zostać zatem objęty udział przedsiębiorców w programach promocji o charakterze ogólnym lub branżowym. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie poprawnie wypełnionego wniosku o dofinansowanie w trybie i terminie określonym w regulaminie konkursu.

Polecamy: Dotacje unijne 2012 - poradnik przedsiębiorcy

Nabór wniosków w 2011 roku

REKLAMA

Nabór wniosków jest prowadzony w trybie ciągłym do wykorzystania dostępnej alokacji. Musimy jednak pamiętać, że w przypadku chęci udziału w programie promocji o charakterze ogólnym wnioski powinny zostać złożone najpóźniej na 60 dni przed terminem rozpoczęcia takiego programu. Szczegółowy wykaz programów o charakterze ogólnym wraz z terminem składania wniosków o dofinansowanie zawiera strona internetowa Ministerstwa Gospodarki, pod adresem: http://www.mg.gov.pl .

Przedsiębiorca nie ma możliwości samodzielnego wyboru imprezy, w ramach której chciałby promować swoje produkty. Impreza ta musi znajdować się na liście programów dedykowanych przez Ministra Gospodarki. Z zachowaniem powyższego warunku przedsiębiorca może uczestniczyć w programach promocyjnych o charakterze ogólnym dowolną ilość razy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wydatki kwalifikowane w ramach projektu

Do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą na udział w programach promocji zalicza się wydatki na pokrycie kosztów:
- wynajmu powierzchni wystawienniczej, zabudowy powierzchni wystawienniczej, sal konferencyjnych;
- zakupu usług w zakresie obsługi technicznej, w tym nagłośnienia i oświetlenia powierzchni wystawienniczej (stoiska) lub sal konferencyjnych;
- zakupu usług w zakresie organizacji seminariów, konferencji, pokazów, prezentacji produktów lub usług oraz degustacji;
- zakupu usług tłumaczenia symultanicznego lub konsekutywnego;
- zakupu usługi transportu osób, o ile jest to związane z organizacją seminariów, konferencji, pokazów oraz degustacji lub organizacją branżowej misji gospodarczej;
- zakupu usługi transportu i spedycji eksponatów w związku z udziałem w targach, wystawach lub branżowych misjach gospodarczych wraz z ubezpieczeniem i odprawą celną;
- zakupu usługi przygotowania i druku materiałów promocyjnych i reklamowych oraz tłumaczenia tych materiałów;
- przejazdu i noclegu przedsiębiorcy lub nie więcej niż dwóch pracowników.

Polecamy poradę: Unijne mikrokredyty dla najmniejszych firm

Szczegółowy katalog wydatków, które mogą zostać poniesione i zrefundowane ze środków unijnych w ramach projektu zawiera „Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 15 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowego przeznaczenia, warunków i trybu udzielania pomocy finansowej na udział przedsiębiorców w programach promocji w ramach poddziałania 6.5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007—2013”. Podobnie jak pozostałe dokumenty dotyczące tego konkursu, rozporządzenie to można znaleźć na stronie internetowej: http://www.mg.gov.pl

Wysokość unijnego dofinansowania

REKLAMA

Maksymalna intensywność pomocy udzielanej na udział w programie promocji o charakterze ogólnym w ramach poddziałania 6.5.2 POIG nie może przekroczyć 50 % wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą i kwoty 25 tys. zł na udział w jednym programie promocji o charakterze ogólnym.

Przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją specjalistycznych maszyn na potrzeby przemysłu górniczego jest zainteresowane udziałem w imprezie, która umożliwi mu promocję swoich produktów na arenie międzynarodowej. Swoją ofertę produktową firma ta chciałaby zaprezentować na międzynarodowych targach maszynowych, które zaplanowano na październik 2011 roku w Czechach. Jest to impreza dedykowana przez Ministra Gospodarki, w związku z czym przedsiębiorca ten ma możliwość otrzymania dotacji unijnej w ramach poddziałania 6.5.2 POIG. W tym celu przedsiębiorca pobiera ze strony internetowej Ministerstwa Gospodarki aktualny wniosek o dofinansowanie projektu i wypełnia go zgodnie z Instrukcją jego wypełniania oraz dokumentacją konkursową. Na potrzeby udziału w targach przedsiębiorca planuje wynająć stoisko wystawiennicze i przetransportować wybrane produkty w celu zaprezentowania ich potencjalnym kontrahentom. Ponadto planuje zlecić opracowanie broszury reklamowej, która przedstawiałaby profil firmy oraz oferowane produkty. Oszacowany koszt udziału w tej imprezie przedsiębiorca szacuje na 40 tys. złotych, z czego UE może pokryć 20 tys. złotych poniesionych kosztów. Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami przedsiębiorca dostarcza do Ministerstwa Gospodarki nie później jednak niż 4 sierpnia br. Po jego zaakceptowaniu jest podpisywana umowa o dofinansowanie projektu, na podstawie której następuje refundacja poniesionych nakładów.


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA