REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Unijne granty na promocję przedsiębiorstw za granicą

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Zaplanuj swój udział w konkursie i zdobądź unijną dotację już teraz.
Zaplanuj swój udział w konkursie i zdobądź unijną dotację już teraz.

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli szukasz nowego rynku zbytu dla swoich produktów lub chcesz nawiązać nowe kontakty zagraniczne możesz zrobić to teraz bez ponoszenia przez Twoją firmę dodatkowych kosztów. Unijne fundusze mogą pokryć znaczną cześć kosztów związanych z udziałem polskich przedsiębiorców w międzynarodowych targach, wystawach lub konferencjach. Zaplanuj swój udział w konkursie i zdobądź unijną dotację już teraz.

W dzisiejszych czasach konkurowanie ceną i jakością to zbyt mało. Wiedzą o tym szczególnie polscy eksporterzy, którym niekiedy przychodzi konkurować swoimi produktami na rozwiniętych rynkach zagranicznych. Wszyscy przedsiębiorcy, którzy chcieliby wypromować swoje wyroby poza granicami Polski, mogą skorzystać z unijnych dotacji przyznawanych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Szansę na zdobycie unijnej dotacji sięgającej nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych oferuje poddziałanie 6.5.2 POIG. Dysponentem środków jak również organizatorem konkursów w ramach tego poddziałania jest Ministerstwo Gospodarki. 

REKLAMA

REKLAMA

Poddziałanie 6.5.2 POIG

Konkursy organizowanie w ramach tego poddziałania mają najogólniej mówiąc poprawić wizerunek polskiego eksportu na rynkach międzynarodowych. Dla ścisłości należy dodać, że środki unijne dostępne w ramach tego poddziałania nie finansują zamierzeń inwestycyjnych poza granicami kraju np. budowy zakładu produkcyjnego. Są ukierunkowane wyłącznie na działania promocyjne, w szczególności związane z pokryciem kosztów udziału w międzynarodowych targach, wystawach i programach promocji. Dofinansowaniem unijnym może zostać zatem objęty udział przedsiębiorców w programach promocji o charakterze ogólnym lub branżowym. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie poprawnie wypełnionego wniosku o dofinansowanie w trybie i terminie określonym w regulaminie konkursu.

Polecamy: Dotacje unijne 2012 - poradnik przedsiębiorcy

Nabór wniosków w 2011 roku

Nabór wniosków jest prowadzony w trybie ciągłym do wykorzystania dostępnej alokacji. Musimy jednak pamiętać, że w przypadku chęci udziału w programie promocji o charakterze ogólnym wnioski powinny zostać złożone najpóźniej na 60 dni przed terminem rozpoczęcia takiego programu. Szczegółowy wykaz programów o charakterze ogólnym wraz z terminem składania wniosków o dofinansowanie zawiera strona internetowa Ministerstwa Gospodarki, pod adresem: http://www.mg.gov.pl .

REKLAMA

Przedsiębiorca nie ma możliwości samodzielnego wyboru imprezy, w ramach której chciałby promować swoje produkty. Impreza ta musi znajdować się na liście programów dedykowanych przez Ministra Gospodarki. Z zachowaniem powyższego warunku przedsiębiorca może uczestniczyć w programach promocyjnych o charakterze ogólnym dowolną ilość razy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wydatki kwalifikowane w ramach projektu

Do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą na udział w programach promocji zalicza się wydatki na pokrycie kosztów:
- wynajmu powierzchni wystawienniczej, zabudowy powierzchni wystawienniczej, sal konferencyjnych;
- zakupu usług w zakresie obsługi technicznej, w tym nagłośnienia i oświetlenia powierzchni wystawienniczej (stoiska) lub sal konferencyjnych;
- zakupu usług w zakresie organizacji seminariów, konferencji, pokazów, prezentacji produktów lub usług oraz degustacji;
- zakupu usług tłumaczenia symultanicznego lub konsekutywnego;
- zakupu usługi transportu osób, o ile jest to związane z organizacją seminariów, konferencji, pokazów oraz degustacji lub organizacją branżowej misji gospodarczej;
- zakupu usługi transportu i spedycji eksponatów w związku z udziałem w targach, wystawach lub branżowych misjach gospodarczych wraz z ubezpieczeniem i odprawą celną;
- zakupu usługi przygotowania i druku materiałów promocyjnych i reklamowych oraz tłumaczenia tych materiałów;
- przejazdu i noclegu przedsiębiorcy lub nie więcej niż dwóch pracowników.

Polecamy poradę: Unijne mikrokredyty dla najmniejszych firm

Szczegółowy katalog wydatków, które mogą zostać poniesione i zrefundowane ze środków unijnych w ramach projektu zawiera „Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 15 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowego przeznaczenia, warunków i trybu udzielania pomocy finansowej na udział przedsiębiorców w programach promocji w ramach poddziałania 6.5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007—2013”. Podobnie jak pozostałe dokumenty dotyczące tego konkursu, rozporządzenie to można znaleźć na stronie internetowej: http://www.mg.gov.pl

Wysokość unijnego dofinansowania

Maksymalna intensywność pomocy udzielanej na udział w programie promocji o charakterze ogólnym w ramach poddziałania 6.5.2 POIG nie może przekroczyć 50 % wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą i kwoty 25 tys. zł na udział w jednym programie promocji o charakterze ogólnym.

Przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją specjalistycznych maszyn na potrzeby przemysłu górniczego jest zainteresowane udziałem w imprezie, która umożliwi mu promocję swoich produktów na arenie międzynarodowej. Swoją ofertę produktową firma ta chciałaby zaprezentować na międzynarodowych targach maszynowych, które zaplanowano na październik 2011 roku w Czechach. Jest to impreza dedykowana przez Ministra Gospodarki, w związku z czym przedsiębiorca ten ma możliwość otrzymania dotacji unijnej w ramach poddziałania 6.5.2 POIG. W tym celu przedsiębiorca pobiera ze strony internetowej Ministerstwa Gospodarki aktualny wniosek o dofinansowanie projektu i wypełnia go zgodnie z Instrukcją jego wypełniania oraz dokumentacją konkursową. Na potrzeby udziału w targach przedsiębiorca planuje wynająć stoisko wystawiennicze i przetransportować wybrane produkty w celu zaprezentowania ich potencjalnym kontrahentom. Ponadto planuje zlecić opracowanie broszury reklamowej, która przedstawiałaby profil firmy oraz oferowane produkty. Oszacowany koszt udziału w tej imprezie przedsiębiorca szacuje na 40 tys. złotych, z czego UE może pokryć 20 tys. złotych poniesionych kosztów. Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami przedsiębiorca dostarcza do Ministerstwa Gospodarki nie później jednak niż 4 sierpnia br. Po jego zaakceptowaniu jest podpisywana umowa o dofinansowanie projektu, na podstawie której następuje refundacja poniesionych nakładów.


Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA