REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Unijne granty na promocję przedsiębiorstw za granicą

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Zaplanuj swój udział w konkursie i zdobądź unijną dotację już teraz.
Zaplanuj swój udział w konkursie i zdobądź unijną dotację już teraz.

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli szukasz nowego rynku zbytu dla swoich produktów lub chcesz nawiązać nowe kontakty zagraniczne możesz zrobić to teraz bez ponoszenia przez Twoją firmę dodatkowych kosztów. Unijne fundusze mogą pokryć znaczną cześć kosztów związanych z udziałem polskich przedsiębiorców w międzynarodowych targach, wystawach lub konferencjach. Zaplanuj swój udział w konkursie i zdobądź unijną dotację już teraz.

W dzisiejszych czasach konkurowanie ceną i jakością to zbyt mało. Wiedzą o tym szczególnie polscy eksporterzy, którym niekiedy przychodzi konkurować swoimi produktami na rozwiniętych rynkach zagranicznych. Wszyscy przedsiębiorcy, którzy chcieliby wypromować swoje wyroby poza granicami Polski, mogą skorzystać z unijnych dotacji przyznawanych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Szansę na zdobycie unijnej dotacji sięgającej nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych oferuje poddziałanie 6.5.2 POIG. Dysponentem środków jak również organizatorem konkursów w ramach tego poddziałania jest Ministerstwo Gospodarki. 

REKLAMA

Poddziałanie 6.5.2 POIG

Konkursy organizowanie w ramach tego poddziałania mają najogólniej mówiąc poprawić wizerunek polskiego eksportu na rynkach międzynarodowych. Dla ścisłości należy dodać, że środki unijne dostępne w ramach tego poddziałania nie finansują zamierzeń inwestycyjnych poza granicami kraju np. budowy zakładu produkcyjnego. Są ukierunkowane wyłącznie na działania promocyjne, w szczególności związane z pokryciem kosztów udziału w międzynarodowych targach, wystawach i programach promocji. Dofinansowaniem unijnym może zostać zatem objęty udział przedsiębiorców w programach promocji o charakterze ogólnym lub branżowym. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie poprawnie wypełnionego wniosku o dofinansowanie w trybie i terminie określonym w regulaminie konkursu.

Polecamy: Dotacje unijne 2012 - poradnik przedsiębiorcy

Nabór wniosków w 2011 roku

REKLAMA

Nabór wniosków jest prowadzony w trybie ciągłym do wykorzystania dostępnej alokacji. Musimy jednak pamiętać, że w przypadku chęci udziału w programie promocji o charakterze ogólnym wnioski powinny zostać złożone najpóźniej na 60 dni przed terminem rozpoczęcia takiego programu. Szczegółowy wykaz programów o charakterze ogólnym wraz z terminem składania wniosków o dofinansowanie zawiera strona internetowa Ministerstwa Gospodarki, pod adresem: http://www.mg.gov.pl .

Przedsiębiorca nie ma możliwości samodzielnego wyboru imprezy, w ramach której chciałby promować swoje produkty. Impreza ta musi znajdować się na liście programów dedykowanych przez Ministra Gospodarki. Z zachowaniem powyższego warunku przedsiębiorca może uczestniczyć w programach promocyjnych o charakterze ogólnym dowolną ilość razy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wydatki kwalifikowane w ramach projektu

Do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą na udział w programach promocji zalicza się wydatki na pokrycie kosztów:
- wynajmu powierzchni wystawienniczej, zabudowy powierzchni wystawienniczej, sal konferencyjnych;
- zakupu usług w zakresie obsługi technicznej, w tym nagłośnienia i oświetlenia powierzchni wystawienniczej (stoiska) lub sal konferencyjnych;
- zakupu usług w zakresie organizacji seminariów, konferencji, pokazów, prezentacji produktów lub usług oraz degustacji;
- zakupu usług tłumaczenia symultanicznego lub konsekutywnego;
- zakupu usługi transportu osób, o ile jest to związane z organizacją seminariów, konferencji, pokazów oraz degustacji lub organizacją branżowej misji gospodarczej;
- zakupu usługi transportu i spedycji eksponatów w związku z udziałem w targach, wystawach lub branżowych misjach gospodarczych wraz z ubezpieczeniem i odprawą celną;
- zakupu usługi przygotowania i druku materiałów promocyjnych i reklamowych oraz tłumaczenia tych materiałów;
- przejazdu i noclegu przedsiębiorcy lub nie więcej niż dwóch pracowników.

Polecamy poradę: Unijne mikrokredyty dla najmniejszych firm

Szczegółowy katalog wydatków, które mogą zostać poniesione i zrefundowane ze środków unijnych w ramach projektu zawiera „Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 15 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowego przeznaczenia, warunków i trybu udzielania pomocy finansowej na udział przedsiębiorców w programach promocji w ramach poddziałania 6.5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007—2013”. Podobnie jak pozostałe dokumenty dotyczące tego konkursu, rozporządzenie to można znaleźć na stronie internetowej: http://www.mg.gov.pl

Wysokość unijnego dofinansowania

REKLAMA

Maksymalna intensywność pomocy udzielanej na udział w programie promocji o charakterze ogólnym w ramach poddziałania 6.5.2 POIG nie może przekroczyć 50 % wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą i kwoty 25 tys. zł na udział w jednym programie promocji o charakterze ogólnym.

Przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją specjalistycznych maszyn na potrzeby przemysłu górniczego jest zainteresowane udziałem w imprezie, która umożliwi mu promocję swoich produktów na arenie międzynarodowej. Swoją ofertę produktową firma ta chciałaby zaprezentować na międzynarodowych targach maszynowych, które zaplanowano na październik 2011 roku w Czechach. Jest to impreza dedykowana przez Ministra Gospodarki, w związku z czym przedsiębiorca ten ma możliwość otrzymania dotacji unijnej w ramach poddziałania 6.5.2 POIG. W tym celu przedsiębiorca pobiera ze strony internetowej Ministerstwa Gospodarki aktualny wniosek o dofinansowanie projektu i wypełnia go zgodnie z Instrukcją jego wypełniania oraz dokumentacją konkursową. Na potrzeby udziału w targach przedsiębiorca planuje wynająć stoisko wystawiennicze i przetransportować wybrane produkty w celu zaprezentowania ich potencjalnym kontrahentom. Ponadto planuje zlecić opracowanie broszury reklamowej, która przedstawiałaby profil firmy oraz oferowane produkty. Oszacowany koszt udziału w tej imprezie przedsiębiorca szacuje na 40 tys. złotych, z czego UE może pokryć 20 tys. złotych poniesionych kosztów. Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami przedsiębiorca dostarcza do Ministerstwa Gospodarki nie później jednak niż 4 sierpnia br. Po jego zaakceptowaniu jest podpisywana umowa o dofinansowanie projektu, na podstawie której następuje refundacja poniesionych nakładów.


Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

REKLAMA