REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak skorzystać z dotacji na rozwój innowacyjnych produktów w firmie?

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak skorzystać z dotacji na rozwój innowacyjnych produktów w firmie?
Jak skorzystać z dotacji na rozwój innowacyjnych produktów w firmie?

REKLAMA

REKLAMA

Będąc na finiszu wydatkowania środków unijnych w obecnej perspektywie budżetowej 2007-2013, warto zastanowić się nad innymi źródłami finansowania rozwoju naszej firmy. Poszukując ciekawej propozycji na pewno natkniemy się na ofertę Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Instytucja ta wdraża wiele interesujących programów skierowanych do sektora nauki i przedsiębiorców, a wśród nich program INNOTECH.

Konieczność zwiększenia zaangażowania finansowego przedsiębiorstw w zakresie badań i rozwoju podkreśla wiele opracowań instytucji krajowych oraz światowych. Z postulatem tymi nierozerwalnie związana jest potrzeba zapewnienia lepszej współpracy pomiędzy przedsiębiorcami a ośrodkami naukowymi. Współpraca ta powinna zaowocować innowacyjnymi produktami, usługami, technologiami, których wartość dodana będzie dotyczyć również całej gospodarki. Odpowiedzią na powyższy postulat może być program INNOTECH wdrażany obecnie przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

REKLAMA

Co to jest program INNOTECH?

REKLAMA

Program INNOTECH jest kompleksowym programem wsparcia sektora nauki i sektora przedsiębiorstw w zakresie realizacji innowacyjnych przedsięwzięć z różnych dziedzin nauki i branż przemysłu, ze szczególnym wskazaniem na obszar zaawansowanych technologii.

Program INNOTECH obejmuje dwie ścieżki programowe: In-Tech i Hi-Tech, przeznaczone dla różnych typów Beneficjenów i wykorzystujące różne instrumenty wsparcia projektów. Ścieżka programowa In- Tech jest kontynuacją „Przedsięwzięcia „InTech” z pewnymi modyfikacjami, które mają zapewnić większą współpracę między środowiskiem naukowym a przedsiębiorcami. Ścieżka programowa Hi-Tech jest nowym instrumentem skierowanym do innowacyjnych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) działających w obszarze zaawansowanych technologii.

Kto może skorzystać z programu INNOTECH?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Program INNOTECH ma na celu zintensyfikowanie współpracy pomiędzy środowiskiem naukowym a przedsiębiorcami, co determinuje grupę beneficjentów programu.

Ścieżka programowa In-Tech skierowana jest do konsorcjów i centrów naukowo-przemysłowych oraz przedsiębiorców. Wskazując przedsiębiorców jako grupę potencjalnych odbiorców wsparcia mamy na myśli mikro-, małe, średnie i duże przedsiębiorstwa. W ramach ścieżki programowej Hi-Tech aplikować mogą dla mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa (z wyłączenie dużych przedsiębiorstw) działające w obszarze zaawansowanych technologii.

Polecamy: Odliczenie wydatków na nowe technologie

Jakie projekty mogą otrzymać dofinansowanie z programu INNOTECH?

REKLAMA

Ścieżka programowa HI-Tech jak podkreślono powyżej dotyczy przedsiębiorstw działających w obszarze zaawansowanych technologii. Do grupy tej zaliczamy przedsiębiorstwa, które wytwarzają produkty wymagające znaczących nakładów na B+R, w szczególności są to produkty wykorzystujące najnowsze osiągnięcia badawcze, na przykład w obszarach technologii informatycznych, technologii materiałowych, elektroniki przemysłowej i użytkowej, biotechnologii.

Rodzaje dofinansowanych zadań w ramach projektu obejmują, analogicznie jak w przypadku In-Tech, katalog wydatków w ramach badań przemysłowych i prac rozwojowych. W ramach obydwu ścieżek programowych będą dotowane prace przygotowawcze do wdrożenia innowacyjnych produktów., usług czy technologii. W przypadku ścieżki Hi-Tech dotowany będzie zakup usług doradczych w zakresie innowacji (np. doradztwa w zakresie zarządzania, pomocy technologicznej, transferu technologii) i usług wsparcia innowacji (np. badania rynku, korzystanie z laboratoriów lub wyspecjalizowanej aparatury, uzyskanie certyfikatu zgodności, koszty certyfikacji).

W jakiej wysokości dofinansowanie z programu?

Maksymalna wysokość wsparcia w ramach ścieżki In-Tech wynosi 10 mln zł, w Hi-Tech otrzymać można maksymalnie 5 mln zł na projekt. Intensywność dofinansowania zależy od typu i wielkości beneficjenta (mikro, małe, średnie lub duże przedsiębiorstwo) i rodzaju prowadzonych działań (badania przemysłowe, prace rozwojowe, prace przygotowawcze do wdrożenia).

W ramach programu przedsiębiorcy mogą otrzymać maksymalnie:
- 80 % kosztów kwalifikowalnych na badania przemysłowe
- 60 % kosztów kwaliifkowalnych na prace rozwojowe
- 90 % kosztów kwalifikowalnych na prace przygotowawcze do wdrożenia.

Całkowity budżet programu INNOTECH uwzględniający środki prywatne i publiczne wynosi ok. 1 mld zł, w czym około 650 mln zł to środki stanowiące dofinansowanie przyznawane przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Nabory wniosków o przyznanie pomocy będą organizowane w latach 2011-2013.Nabory wniosków planowane są w latach 2011-2013.

Na co zwrócić uwagę podczas składania wniosku?

Program wspiera innowacyjne rozwiązania w zakresie zaawansowanych technologii. Kryterium to jest ściśle przestrzegane i ocenia podczas weryfikacji składanych przez przedsiębiorców wniosków. Oceniający weryfikują m.in. czy zaproponowane rozwiązanie jest faktycznie innowacyjne w danym obszarze oraz czy na dany produkt wytworzony w wyniku zastosowanej innowacyjnej technologii będzie zapotrzebowanie na rynku. W kolejnych etapach oceny weryfikacji będzie podlegać wartość naukowa projektu, dorobek wykonawców, posiadanie odpowiednich zasobów materialnych, planowana współpraca beneficjenta z jednostkami naukowymi, przewidywane efekty ekonomiczne itd. 

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju przewiduje dofinansowanie łącznie 300 projektów w ramach In-Tech oraz 200 przedsięwzięć złożonych do schematu Hi-tech (odpowiednio 60 i 40 projektów w każdym z naborów).

Szczegółowe informacje na temat programu INNOTECH można znaleźć na stronach internetowych Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, pod adresem strony: http://www.ncbir.pl , zakładka „Konkursy”.

Polecamy: Czy wiesz jak uzyskać dotacje unijne na rozwój swojej firmy?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA