REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Personel

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Pierwsza rozmowa rekrutacyjna

Czy wiesz, czego możesz spodziewać się podczas pierwszej i kolejnych rozmów kwalifikacyjnych u przyszłego pracodawcy? Niżej przedstawiam Ci kilka cennych wskazówek dotyczących pierwszej rozmowy rekrutacyjnej.

System oceniania

Nikt nie lubi być ocenianym - wielu nie potrafi sobie poradzić ze słowami krytyki i praktycznie ich wykorzystać. Jednak menedżerowie troszczący się o rozwój osobisty pracowników wykorzystują system oceniania jako narzędzie służące do zwiększania sprawności elementów zarządzania firmą. Dostrzegając w przedsiębiorstwie zintegrowany system, rozumieją, że poprawnie funkcjonujący mechanizm oceny pracowników może wywołać emocję donioślejszą niż lęk przed krytyką - motywację.

Z czym do pracownika?

Bon pogrzebowy, operacja zmiany płci i... 20 kilogramów cebuli, czyli o świadczeniach pozapłacowych na świecie.

Nowa metoda topgrading, czyli rekrutacja talentów.

Firma powinna działać jak dobrze naoliwiona maszyna - jeśli jedna część wypadnie, należy zastąpić ją inną, równie dobrą. Jednak poszukiwanie pasujących elementów nie jest łatwe i nie zawsze efektywne. Szczęśliwie, najnowsze metody dla pracowników działu HR skutecznie udoskonalają ten proces.

REKLAMA

Siła nawyku, czyli o nieświadomych błędach, jakie popełniamy na rozmowach rekrutacyjnych

Rozmów kwalifikacyjnych prowadzi się w życiu wiele i teoretycznie taki trening powinien sprawić, że każda kolejna powinna nam wypaść lepiej. Jak pokazują badania, wcale nie uczymy się na własnych pomyłkach. Najczęściej bowiem pogrążają nas te błędy, które najtrudniej kontrolować. Może i Tobie zdarza się popełnić nieświadomie jakieś rekrutacyjne faux pas?

Narzekanie w pracy

Czy narzekanie to nasza cecha narodowa? Narzekamy także w pracy - na pogodę, piłkarzy, rząd, urzędników i … pracę. Dużo oczywiście zależy od osób i warunków, w których się pracuje. Ludzie pogodni, podchodzący do wszystkiego z dystansem, raczej nie będą podatni na zmianę nastawienia z powodu wpływu środowiska pracy, chyba że warunki, w których przyjdzie im codziennie wykonywać zawodowe obowiązki, okażą się naprawdę nieprzyjazne.

Donosicielstwo w pracy

Szefie, u tych obok ciągle głośno – pewnie nie pracują. Z donosem w pracy spotkał się prawie każdy. Im większe skupisko ludzi, tym większe prawdopodobieństwo, że znajdą się „życzliwi”, którzy dopilnują, by szef dowiedział się o tym, co robią inni.

Nadgorliwość w pracy często się nie opłaca

Wiele osób z różnych względów bierze na siebie zbyt wiele obowiązków służbowych. Regularnie zostają po godzinach, biorą pracę do domu. Często wysiłek takich osób nie jest doceniany przez przełożonych. Dlaczego? Najwidoczniej starają się… za bardzo i nie są asertywni.

REKLAMA

Sezon urlopowy w pracy: jedni leżakują na plaży, reszta … w biurze

Urlopy w pełni. Ale kiedy jedni odpoczywają na plaży, drudzy niechętnie przejmują ich obowiązki. A przecież wiosną i latem trudniej o koncentrację. Słońce za oknem zachęca do leniuchowania, nie pracowania. Dlatego niektórzy angielscy przedsiębiorcy namawiają swoich pracowników do brania laptopów pod pachy i spędzania pracowniczej dniówki na łonie natury czy pod parasolem w kawiarni.

Żarty i pogaduchy o seksie … w pracy

Okazuje się, że seks przestaje być tematem tabu w miejscu pracy. Mało tego, o seksie rozmawiamy nawet w obecności naszego przełożonego. Choć w zasadzie, częściej zamiast rozmawiać, żartujemy. Nikomu rozmowy o seksie nie przeszkadzają, ale pogawędki takie mogą wpłynąć na naszą efektywność. Niewątpliwie jest to temat, który nas angażuje i po rozmowie dotyczącej seksu, trudniej nam jest wrócić do służbowych obowiązków. Zwłaszcza wiosną.

Ciasne biuro zmniejsza kreatywność

Prawie 80% innowacji powstaje podczas pracy w grupie lub dzięki indywidualnej komunikacji pracowników i niesformalizowanym rozmowom w biurowej kuchni, restauracji czy punkcie ksero. Jednak 40% pracowników przez większość czasu jaki spędzają w biurze wciąż pracuje jedynie przy swoim biurku. Firmy, które chcą być innowacyjne i kreatywne, powinny zadbać o odpowiednią przestrzeń do pracy.

Piętno bezrobotnego u osób poniżej 25 roku życia

W czasach, gdzie bezrobocie dotyka sporą cześć społeczeństwa, młodzi ludzie mają niewielkie szanse na znalezienie satysfakcjonującej pracy. To właśnie o nich mówi się jako o „straconym pokoleniu" czy „pokoleniu 1000 euro". Czy wiesz, jaka przyszłość czeka młodych wchodzących dopiero na rynek pracy?

Zmiany – nieodłączny element działania firmy

Rzeczywistość społeczno-gospodarcza krajów rozwiniętych zaczyna przypominać szwedzki stół z coraz to nowymi zagrożeniami i oczekiwaniami konsumentów. Firmy, które chcą zachować swoją pozycję, muszą stale wdrażać politykę wewnętrznych i zewnętrznych zmian, które sprostają współczesnym wymaganiom ekonomicznym.

Otwarta przestrzeń – zamknięcie możliwości?

Jeszcze kilka lat temu określenie „otwarta przestrzeń” kojarzyło nam się tylko z wiosną, zielenią, oddechem po ciężkim dniu, słowem: z samymi pozytywami. Dziś hasło to niesie zgoła inne konotacje.

Łowienie talentów w sieci – nowoczesne trendy w rekrutacji

Każdy pracodawca wie, że dobry pracownik to skarb. Za określeniem „dobry” może kryć się bardzo wiele, ale jak się okazuje cechy charakteryzujące dobrego pracownika zamykają się w trzech słowach: kompetentny, zmotywowany i lojalny. Niestety, rywalizacja na rynku pracy zaostrza się i z jednej strony coraz trudniej wyłowić spośród tłumu kandydatów tych, którzy spełniają nasze oczekiwania.

Biznesowy dress code w upały

W lipcowe, czy sierpniowe upały nie wszyscy mogą liczyć na powiew nadmorskiej bryzy, gdyż z powodu obowiązków zawodowych utknęli w biurach. Dyskomfort związany z formalnym strojem i tak daje się im we znaki. Jak stosownie ubierać się do pracy podczas upałów?

Nuda w pracy – kto się nudzi, dlaczego i jakie są tego skutki

O pracy monotonnej, o zmęczeniu i wypaleniu zawodowym oraz o tym jak sobie z tym radzić i jak zapobiegać. Jeżeli jesteś pracownikiem lub pracodawcą powinieneś to przeczytać.

Odpowiedzialność za słowo, czyli czym różni się informacja od dezinformacji

Niemal każda praca wymaga przekazywania informacji klientom lub dzielenia się nimi ze współpracownikami. Doświadczenie pokazuje, że błędna informacja czasem może spowodować więcej szkód niż niewiedza, dlatego zanim puścimy jakąś wiadomość w obieg, zastosujmy się do kilku zasad.

Przepływ informacji w firmie

Zarówno pracodawcom, jak i pracownikom zależy, aby każdy członek załogi wiedział, co i jak ma robić w pracy. Od jakości i skuteczności przepływu informacji zależy poprawne funkcjonowanie każdej firmy.

Motywacja poprzez płacę w kontekście teorii motywacji

Czy zastanawialiście się kiedykolwiek nad tym, dlaczego wynagrodzenie jest wciąż jednym z podstawowych motywatorów przyczyniających się do podejmowania przez pracowników aktywności zawodowej i trudu związanego z wykonywaniem powierzonych im obowiązków? Warto sięgnąć do teorii motywacji w celu zgłębienia tematu.

Co masz zrobić dziś, zrób jutro… Będziesz miał dwa dni wolnego

Prokrastination w języku polskim tłumaczy się jako prokrastynacja lub bardziej zrozumiale - odsuwanie na jutro (pro - na i kras - jutro). Okazuje się, że to, co wielu nazywa lenistwem – jest problemem dużo bardziej złożonym.

Problemy pracodawcy: trudności w znalezieniu wartościowego pracownika

Mimo że bezrobocie w naszym kraju wciąż rośnie, to i tak zatrważająco wiele firm napotyka na wiele trudności w znalezieniu wartościowego pracownika na konkretne stanowisko pracy. Czy zastanawialiście się kiedykolwiek nad tym, co może być przyczyną tego stanu rzeczy?

Czym jest facylitacja?

Jak często spotykasz się z napięciem, wynikającym z obecności innych osób i możliwości oceny Twoich działań przez nich? Czy zdarza Ci się, że wpływa to na jakość wykonywanych przez Ciebie zadań? Wzajemny wpływ osób na siebie to nic innego jak facylitacja.

Po co dbać o porządek w biurze, skoro jest sprzątaczka?

Wszyscy chcemy mieć porządek w miejscu pracy. Ponad 93% pracowników deklaruje, że ceni sobie świeże i pachnące rano biuro. Z drugiej strony 58% ankietowanych przyznaje, że wychodząc z pracy zostawia za sobą bałagan, którym ma zając się sprzątaczka. 48% mówi otwarcie, że na jego biurku panuje bałagan. Po sobie sprząta jedynie 13% pracowników, a 73% nie wyobraża sobie sytuacji, w której musi chwycić za szmatę i samemu zadbać o czystość wokół biurka. 72% twierdzi, że od tego w firmie jest sprzątaczka. Tak wynika z sondy przeprowadzonej przez Zakłady Usługowe EZT S.A. wśród pracowników polskich firm.

Wynagrodzenie a motywacja

Wynagrodzenie stanowi miernik tego, jaką wartość ma dany pracownik w organizacji. Nic więc dziwnego, że upatruje się w nim ogromnej funkcji motywacyjnej – czy jednak najważniejszej? Spróbujmy dokonać analizy motywacyjnego wymiaru wynagradzania pracowników w przedsiębiorstwie.

Kibic-pracownik a Euro 2012

Euro 2012. Jaki wpływ na efektywność pracy może mieć tak spektakularne wydarzenie, jakim jest Euro 2012? Warto przyjrzeć się temu tematowi z perspektywy zarówno pracodawcy, jak i pracownika.

Odwlekanie zadań, czyli prokrastynacja

Oczywiste jest, że nie każdy identycznie rozpoczyna dzień w pracy. Są tacy, którzy mogą od razu, szybko i z werwą zabrać się za robotę. Natomiast inni potrzebują nawet połowy dnia na „rozruch”. Zachowanie osób z tej drugiej grupy jest często odbierane jako… lenistwo. Od pewnego czasu wiadomo jednak, że nie można zawsze postrzegać takiego zachowania jako braku pracowitości.

HR w firmie

Działy HR są szarą eminencją średnich i większych firm, a już szczególnie korporacji. Przynajmniej powinny być. Tak, pora to w końcu przyznać. Dlaczego? Powodów jest kilka. Przede wszystkim to pracownicy tworzą firmę.

Jakie błędy popełniamy konstruując kreatywne CV?

Kreatywne CV szturmem podbija rynek pracy – przez co decyduje się na nie coraz większa liczba kandydatów. Jaka jest granica między kreatywnym CV, a CV nie spełniającym swego podstawowego zadania?

Co Polacy robią w pracy?

Polacy zajmują drugie miejsce pod względem ilości czasu spędzonego w pracy. Czy jednak efektywność polskich pracowników jest równie wysoka jak innych krajów?

Jak przygotować kreatywne CV?

Kreatywne CV z założenia ma wykraczać poza pewne schematy. Ma być formą dokumentu aplikacyjnego, w którym kandydat przy użyciu nietypowej techniki zaprezentuje swoją osobę potencjalnemu pracodawcy. Jak zatem przygotować takie nieszablonowe CV?

Kreatywne CV – czy dla każdego?

Współczesny rynek pracy wymaga od kandydata większego niż kiedykolwiek zaangażowania i pomysłowości w poszukiwaniu pracy. Ostatnio bardzo modne stały się tzw. kreatywne CV. Zastanówmy się jednak nad tym czy każdy może sobie na nie pozwolić.

Kłamstwa w CV

Kłamstwo w CV? Czy zastanawialiście się kiedykolwiek nad tym, do czego prowadzić może kłamstwo w CV i na rozmowie kwalifikacyjnej? Jaka jest różnica między nieprawdą a delikatnym „podrasowaniem” swojego życiorysu? Warto przyjrzeć się temu tematowi bliżej.

Jak odnaleźć szczęście w pracy?

Polska znajduje się na 58 miejscu wśród 149 państw, które zostały ujęte w Światowej Bazie Szczęścia opracowanej przez uczonego Ruuta Veenhovena z Uniwersytetu Erasmusa w Rotterdamie.

Społecznie odpowiedzialny biznes w pigułce

Co zrobić, by wyróżnić się spośród tłumu, kiedy konkurencja jest duża? Jednym ze sposobów, po który coraz częściej sięgają korporacje, jest idea społecznej odpowiedzialności biznesu.

Wdrażanie nowego pracownika

Zrealizowanie pewnego odgórnie założonego projektu wymaga dobrania wyspecjalizowanych fachowców, których indywidualny wkład i zaangażowanie przyczyniają się do zwiększenia wydajności pracy całego zespołu. Nowe zadania wymagają nowych kompetencji, co wymusza poszukiwanie innych źródeł informacji i tym samym włączania do grupy kolejnych osób. Jak zatem efektywnie wdrożyć nowego pracownika?

Jakie błędy popełniamy w trakcie poszukiwania pracy?

Poszukiwanie nowego zatrudnienia zaliczyć można do przełomowych momentów w naszym życiu. Wbrew pozorom zmiana pracy czy jej znalezienie to trudne zadanie. Poznajcie listę najczęściej pojawiających się błędów, jakie popełniamy w trakcie poszukiwania pracy.

Rekrutacja on-line coraz bardziej popularna

Współczesny rynek pracy wymaga od nas coraz większego zaangażowania, kreatywności w szukaniu pracy oraz elastyczności w dostosowywaniu się do proponowanych warunków. Coraz częściej decydujemy się na migracje zarobkowe i udział w rekrutacjach w innych regionach kraju. Rekrutacja on-line staje się coraz bardziej popularną metodą doboru personelu.

Testy rekrutacyjne on-line

Stosunkowo nowym zjawiskiem na rynku pracy jest weryfikacja wiedzy i umiejętności kandydatów do pracy za pośrednictwem testów rekrutacyjnych online. Do niedawna rekruterzy jedynie w trakcie indywidualnego wywiadu zawodowego potwierdzali lub obalali deklarowane przez kandydatów umiejętności.

Rozmowa rekrutacyjna on-line

Przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych za pośrednictwem Internetu, jako najnowsze zjawisko rekrutacyjne zasługuje na poświęcenie mu nieco większej uwagi niż innym elementom tzw. rekrutacji on-line.

O czym należy pamiętać przed przystąpieniem do rozmowy rekrutacyjnej on-line?

Rekrutacja on-line to coraz częściej pojawiający się sposób pozyskiwania pracowników. Dowiedz się o czym należy pamiętać przed przystąpieniem do rozmowy rekrutacyjnej on-line.

Jak się zachować podczas rozmowy rekrutacyjnej on-line?

W trakcie rozmowy rekrutacyjnej on-line tak samo jak podczas tradycyjnego wywiadu twarzą w twarz rekruter będzie zwracał uwagę zarówno na treść naszych wypowiedzi, jak i wszelkie pozostałe komunikaty nadawane niewerbalnie (ton głosu, mowa ciała, postawa, gestykulacja etc.).

Stypendium za kreatywność 2012

Nie status materialny, nie średnia ocen na studiach, a pomysł zdecyduje o tym, kto dostanie „Stypendium z wyboru”. Trwa III edycja akcji, w której studenci i absolwenci z całej Polski zawalczą o pieniądze na spełnienie swoich marzeń.

Praca po studiach – nastroje studentów

Prawie 42,5% studentów z trójmiejskich uczelni wyższych optymistycznie postrzega swoje poszukiwanie pracy i deklaruje, że znajdzie ją w ciągu 3 miesięcy. Tyle samo czasu na znalezienie pracy potrzebuje 38,4% studentów z łódzkich uczelni – tak wynika z badania przeprowadzonego przez Start People na publicznych uczelniach. Największymi optymistami są studenci kierunków technicznych.

Praca tymczasowa na umowy śmieciowe

40 proc. Polaków uważa, że praca tymczasowa to wygodna forma zatrudnienia. 60 proc. uważa, że tymczasowe zatrudnienie nie wiąże się z gorszym traktowaniem pracowników - wynika z badania Start People.

Praca tymczasowa coraz bardziej popularna

Blisko 40% osób uważa pracę tymczasową jako wygodną formę zatrudnienia, natomiast aż 60% pracowników tymczasowych nie odczuwa żadnych negatywnych przejawów złego traktowania ze względu na fakt tymczasowego zatrudnienia. Takie są wyniki badania przeprowadzonego przez firmę Start People.

Pracownik po pięćdziesiątce – doświadczony, tani, atrakcyjny

Mimo kryzysu pracownicy w wieku powyżej 50 lat są nadal pożądani na rynku pracy. Co ciekawe, zdecydowana większość z nich jest zatrudniana na umowy o pracę, a nie na tzw. „umowach śmieciowych”. Tak wynika z badań wewnętrznych Start People.

Oczekiwania finansowe na rozmowie kwalifikacyjnej

Pytanie o oczekiwania finansowe jest jednym z najtrudniejszych w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Jak sobie poradzić z takim pytaniem?

Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?

Rozmowa kwalifikacyjna umożliwia kandydatowi prezentację umiejętności i kwalifikacji, natomiast pracodawcy pomaga w zebraniu informacji o potencjalnym pracowniku, a także w przedstawieniu mu zasad i obowiązków związanych z daną pracą. Jak dobrze zaprezentować się na rozmowie kwalifikacyjnej?

Formowanie zespołu przez menedżera

W obecnych czasach w zależności od potrzeb i bieżących projektów firmy tworzą tzw. grupy zadaniowe, złożone ze specjalistów z poszczególnych dziedzin, do wykonania odpowiedniego projektu, po zakończeniu którego zespół ulega rozwiązaniu. Jaka rola w tym procesie przypada menedżerowi?

REKLAMA