REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Personel

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Rynek pracy: jak pracują Polacy, a jak Amerykanie lub Niemcy?

Amerykanie i Niemcy – potrzebują zasad, których należy się trzymać podczas wprowadzania zmian. Włosi, Hiszpanie i Turcy wolą znać cel i motywację. Dlaczego świadomość kulturowa jest ważna w zarządzaniu zespołem?

Praca zdalna: pracownicy skarżą się na samotność

Pracownicy pracujący w trybie HO narzekają na brak kontaktów z innymi pracownikami i nie uczestniczą jak kiedyś w „normalnym życiu firmowym”. Jak pracodawcy mogą poprawić tę sytuację i na co zwrócić uwagę w przypadku pracy zdalnej?

Czy home office zdaje egzamin?

Co zmieniło się w podejściu do pracy zdalnej od początku pandemii koronawirusa? O ile wielu pracodawcom udało się pokonać przejściowe problemy związane z brakiem dostępu pracowników do odpowiednich narzędzi, o tyle w kwestiach organizacyjno-prawnych nie zmieniło się prawie nic.

Rynek pracy: wygrywa pracownik, który odnalazł się w pracy hybrydowej

Wyniki związane z zatrudnieniem oddają wrześniowy optymizm związany z odbiciem gospodarczym. Rosnące wynagrodzenia są pochodną presji związanej z rosnącą inflacją, dotykającą mocno gospodarstw domowych oraz podwyżek płac planowanych w budżetach na 2020 rok, a wstrzymanych przez nadzwyczajne wydarzenia związane z pandemią COVID-19.

REKLAMA

O co pytać na rozmowie kwalifikacyjnej?

Rozmowa rekrutacyjna powinna być dialogiem, czyli wymianą zdań pomiędzy dwoma stronami - osoby ubiegającej się o stanowisko pracy oraz pracodawcy lub przedstawiciela z działu HR. Mówi się, że podstawą sukcesu jest stworzenie czytelnego CV, które przedstawi nas w dobrym świetle. Ważne jest jednak także zadawanie pytań.

5 błędów żywieniowych popełnianych przez pracowników

Pracownicy obniżają swoją efektywność poprzez błędy żywieniowe - tak wynika z najnowszego badania "Żywieniowe nawyki pracujących Polaków". Coraz więcej firm staje przed potrzebą budowania bezpiecznego i zdrowego miejsca pracy w dobie koronawirusa oraz zachowaniem zdrowia pracowników.

Rekrutacja - dlaczego firmy nie dają feedbacku?

Wydawałoby się, że udzielanie informacji zwrotnej wszystkim kandydatom zaangażowanym w proces rekrutacji to standard w pracy rekrutera czy specjalisty ds. HR. O ile jednak chętnie dajemy pozytywny feedback, o tyle nie śpieszy nam się do kontaktu z odrzuconymi kandydatami. Jak mówią eksperci, to poważny błąd w rekrutacji.

Budowanie marki osobistej

Budowanie marki osobistej stało się w ostatnim czasie jednym z ważniejszych elementów prowadzenia własnego biznesu i nie tylko. Jest to jeden ze sposobów na efektywny marketing oraz ciekawą formę reklamy siebie oraz swoich towarów czy usług.

REKLAMA

Cyfrowy nomadyzm, czyli elastyczna praca na krańcu świata

Jednym z najbardziej pożądanych benefitów pracowniczych jest praca zdalna, która z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Jej kreatywnym rozwinięciem jest cyfrowy nomadyzm (ang. digital nomadism). Okazuje się, że naszą przyszłością jest nie praca z domu, ale… skądkolwiek.

Co się liczy dla pracownika? O świadomym kształtowaniu przyjaznego miejsca pracy

Ponad połowa ankietowanych w najnowszym badaniu Deloitte „2018 Deloitte Millennial Survey” na pytanie o ważne aspekty pracy wskazała, zaraz po wynagrodzeniu, przyjazną kulturę pracy. To oznacza, że wszystko, co kryje się pod hasłem “Employee experience”, a więc czego doświadczamy jako pracownicy na co dzień w miejscu zatrudnienia, ma coraz większy wpływ na wybory rekrutacyjne młodych ludzi, decydujących się na pracę w konkretnej firmie.

Pokolenie Z - zalety i wady najmłodszego pokolenia na rynku pracy

Na rynek pracy wkraczają powoli osoby urodzone w drugiej połowie lat 90. Jakie są zalety i wady najmłodszego pokolenia na rynku pracy?

Zawody przyszłości - studia i co dalej?

Znalezienie zawodu z przyszłością, w którym będziemy czuli się dobrze i otrzymamy satysfakcjonujące wynagrodzenie nie jest takie proste. Jaką szkołę wybrać? Jakie studia ukończyć żeby pracować i zarabiać?

Odpowiednie rozlokowanie talentów wpływa na rozwoju przedsiębiorstwa

Z badań wynika, że odpowiednie rozlokowanie talentów jest głównym czynnikiem rozwoju przedsiębiorstw. Okazuje się, że organizacje z najlepszym dopasowaniem talentów do rynków mają najwyższą wydajność i najwyższe zyski. A kraje z najlepszym dopasowaniem talentów do rynków mają najlepszą wydajność.

TCL Communication otrzymało nagrodę Gold EcoVadis w kategorii CSR Excellence

Paryż – 20 września 2017 - TCL Communication zostało nagrodzone złotem w rankingu najbardziej odpowiedzialnych społecznie (CSR) firm według EcoVadis. Jednocześnie dołączając do 5% najlepszych w tym zakresie organizacji spośród wszystkich przebadanych. Ocena pochodzi od wiodącej w branży agencji opiniowania CSR.

Siedem zdań, którymi skutecznie zdemotywujesz pracowników

Motywowanie pracowników to ważne, choć niełatwe wyzwanie, przed którym stoją współcześni menedżerowie. Zdecydowanie prościej przygasić zaangażowanie członków zespołu, na przykład przez nieumiejętną komunikację, niż je rozpalić. Jakich zdań lepiej unikać, żeby nie zaprzepaścić ich chęci do działania?

Jak zbudować zespół marzeń: dziesięć zasad

Rekrutacja pracowników to dopiero połowa sukcesu. Najważniejsze to stworzyć zespół współpracujący ze sobą w absolutnej harmonii. Jak tego dokonać?

Społeczna odpowiedzialność biznesu - wolontariat kompetencji

Coraz więcej przedsiębiorców angażuje się zarówno w rozwiązywanie problemów społecznych, jak i wolontariat kompetencji. Obecnie blisko dwie trzecie dużych i średnich przedsiębiorstw zna koncepcję społecznie odpowiedzialnego biznesu, a więcej niż połowa wpisuje działania CSR w formalną strategię przedsiębiorstwa.

Dlaczego warto inwestować w zdrowie pracowników?

Coraz częściej pracujemy dłużej i intensywniej, co powoduje spadek wydajności i pogorszenia ogólnego stanu zdrowia. Praca sama w sobie może stać się przyczyną wielu dolegliwości i chorób, a tym samym zwiększonej absencji, spadku wydajności i zadowolenia z pracy. Z kolei dla firmy nieobecność pracowników powoduje duże straty. Czy można temu zaradzić?

Pracodawca Roku rusza z wiosenną rekrutacją

Wystartowała wiosenna rekrutacja do firmy doradczej EY. Na kandydatów czekają miejsca pracy w audycie, doradztwie biznesowym, transakcyjnym, prawnym i podatkowym. Łącznie w tym roku zatrudnienie znajdzie 200 osób.

Dlaczego warto wdrożyć system zarządzania pracownikami?

Wdrożenie rozwiązań klasy talent management to nierzadko duże wyzwanie nie tylko dla samego działu HR, lecz także dla całej organizacji. Wiele procesów w obszarach tzw. miękkiego HR-u, które od momentu wystartowania systemu informatycznego będą w nim wspierane, przechodzą często proces weryfikacji oraz standaryzacji. Argumentów (również zaadresowanych do zarządu) za tym, aby podjąć się takiego wyzwania, jest wiele. Jak brzmią?

Jaki powinien być dzisiejszy rekruter?

Rynek pracy w Polsce podlega dynamicznym zmianom. Bezrobocie maleje, a dla pracodawców coraz większym wyzwaniem staje się pozyskanie wykwalifikowanych specjalistów. Towarzyszy temu gwałtowny rozwój technologiczny. Firmy, które chcą temu podołać, potrzebują wszechstronnych rekruterów. Jaki zatem powinien być dzisiejszy rekruter?

Instagram czy Snapchat, czyli nowoczesne kanały rekrutacji

Niezwykle ciekawe jest obserwowanie procesu zmian, jaki na przestrzeni ostatnich 10 lat zachodzi w rekrutacjach. Wybranie najlepszych metod doboru pracowników, które miały i mają istotny wpływ na efekty rekrutacji, to nie lada wyzwanie. Jest wiele dróg, którymi firmy mogą podążać, aby osiągnąć założone cele rekrutacyjne.

Sprzedażowy Dream Team: od rekrutacji po motywację

Jak znaleźć gwiazdę sprzedaży w tłumie kandydatów? W jaki sposób ograniczyć rotację w zespole i zatrzymać najlepszych handlowców? Jak przełożyć organizację działu sprzedaży na realizację celów sprzedażowych? Co w praktyce motywuje handlowców? To pytania, na które próbowali odpowiedzieć prelegenci i uczestnicy II Forum Szefów Sprzedaży organizowanego przez redakcję magazynu „Szef Sprzedaży”, które w dniach 19-20 listopada odbyło się w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Zatrudnienie bezrobotnego do 30 roku życia – refundacja wynagrodzenia i składek ZUS

W latach 2016–2017 pracodawca, który zobowiąże się do zatrudnienia bezrobotnego do 30. roku życia, będzie mógł zawrzeć ze starostą umowę, na mocy której otrzyma przez 12 miesięcy refundację części kosztów wynagrodzenia i składek.

Firmy narzekają na brak odpowiednich pracowników

Tak źle nie było od sześciu lat - aż 32 proc. średnich i dużych polskich firm twierdzi, że nie jest w stanie znaleźć odpowiednio wykwalifikowanych kandydatów do pracy.

Jak zwiększyć motywację pracowników?

Motywowanie pracowników należy do najważniejszych funkcji każdego pracodawcy. Każdy szef powinien stworzyć zgrany zespół, doceniać i przede wszystkim słuchać. Poniżej 5 nietypowych, ale sprawdzonych sposobów na motywowanie pracowników w firmie.

Okulary dla pracownika – rozliczenia podatkowe i rachunkowe

Pracodawcy często finansują pracownikom zakup okularów korygujących. Najczęściej realizują w ten sposób obowiązek wynikający z przepisów prawa pracy. Rzadziej zakupy okularów korygujących finansują dobrowolnie.

W zdrowym ciele...efektywny pracownik

Na całym świecie zarówno duże korporacje, jak i mniejsze startupy inwestują w zdrowie swoich pracowników organizując im rozmawite formy aktywności ruchowej. Od zajęć medytacji, jogi w biurze po mecze piłki nożnej a nawet wyjazdy na obozy przetrwania, czy popularny także w Polsce paintball. Playstation, stoły do gry w piłkarzyki czy popularny draft pomału ustępują miejsca grupowym zajęciom sportowym, gwarantującym także psychiczny relaks.

Jak zrobić karierę w branży BPO?

Outsourcing procesów biznesowych (Business Process Outsourcing - BPO) jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów biznesowych w Polsce. Najbardziej przyszłościowe kierunki studiów są związane z kierunkami usług IT, finansowo - księgowymi oraz kadrowo - płacowymi. Jak zrobić karierę w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu?

Jak wdrożyć system do zarządzania kapitałem ludzkim (HCM)

W dzisiejszym bardzo zmiennym otoczeniu rynkowym niezbędną częścią zmiany myślenia o zarządzaniu personelem w przedsiębiorstwach, czy organizacjach powinna być inwestycja w technologie informatyczne typu HCM (ang. Human Capital Management). Kończą się już czasy, gdy w organizacjach wykorzystywano technologie informatyczne do wspomagania zarządzania zasobami ludzkimi, przede wszystkim by ograniczyć ryzyko kar z urzędu skarbowego, czy ZUS z tytułu nieprawidłowego naliczenia podatku lub świadczeń chorobowych.

Sztuka nieprokrastynowania, czyli jak wygrać z lenistwem w biurze

Średniej wielkości biuro rachunkowe, godzina 10 rano. Szereg biurek, za nimi wykwalifikowana kadra, wszyscy już po porannej kawie i wymianie informacji. Powinni więc być sfokusowani na konkretnych zadaniach. Gdy jednak bliżej się przyjrzeć, na ekranie niektórych monitorów trwa sprawdzanie poczty, słychać odgłosy pogaduszek, a parę osób uparcie kreśli coś w swoich kalendarzach. Wygląda znajomo?

Do tłumaczenia nie wystarczy znajomość języka

W dzisiejszych czasach poziom znajomości języków jest dużo wyższy niż jeszcze pięć lat temu. Nasza codzienna komunikacja biznesowa czy prywatna wykracza poza granice kraju, a nawet kontynentu. Językami obcymi posługujemy się swobodniej, częściej, płynniej – ale czy to oznacza, że pracownik znający dany język na poziomie komunikatywnym jest w stanie poprawnie przetłumaczyć menu restauracji lub ulotkę firmy? A co dopiero jeśli mowa o profesjonalnej dokumentacji?

Inteligencja Emocjonalna i jej wpływ na ścieżkę zawodową

Mówiąc o inteligencji, mamy na myśli IQ. Istnieje jednak inny rodzaj inteligencji – inteligencja emocjonalna. Czym się cechuje i jaki ma wpływ na naszą ścieżkę zawodową?

Jak z klasą pożegnać odchodzącego pracownika?

Noworoczne postanowienia to już tradycja, robi je większość z nas. Te najpopularniejsze nie zmieniają się od lat – chcemy rzucić palenie, zgubić zbędne kilogramy i zmienić pracę na lepszą, a przynajmniej dostać awans lub podwyżkę. Według różnych badań, tę ostatnią zmianę planuje co najmniej ¼ Polaków. Jak z klasą pożegnać pracownika, który chce od nas odejść?

Dlaczego trudno znaleźć pracę po studiach?

Większość młodych ludzi uznaje ukończenie studiów wyższych za furtkę prowadzącą do wysokich zarobków i godnego zatrudnienia. Z powodu wielości kierunków oferowanych przez uczelnie, brak zajęć praktycznych i doświadczenia powoduje, że młodzi absolwenci nie są w stanie znaleźć pracy. Jakie elementy wpływają jeszcze na brak zatrudnienia?

Czy hobby w CV ma znaczenie w procesie rekrutacji?

CV to najważniejszy dokument w początkowym etapie procesu rekrutacji. Na jego podstawie rekruterzy nawiązują kontakt z kandydatem i zapraszają na rozmowy kwalifikacyjne. W CV zamieszcza się wzmiankę o swoim hobby, do którego większość osób nie przywiązuje większej wagi. Natomiast rekruterzy chętnie pytają o zainteresowania.

Jak właściwie szukać pracy?

Proces szukania pracy jest często długotrwały i wyczerpujący dla poszukujących zatrudnienia. Składa się on z kilku etapów i często działa demotywująco. Niekiedy dochodzi do sytuacji, gdy kandydat jest na tyle zrezygnowany, że podejmuje się zatrudnienia nie w swojej branży. Warto zatem, aby już na początku odpowiednio dobrać swoje kwalifikacje i umiejętności do proponowanych ofert pracy.

Jakich błędów unikać przy poszukiwaniu pracy?

Proces poszukiwania pracy często nie od razu kończy się znalezieniem zatrudnienia. Może być wyczerpujący i przemieszany szeregiem niepowodzeń. Osoby poszukujące pracy często nie zdają sobie sprawy, że mogą popełniać błędy już na etapie poszukiwania. Jakich błędów należy unikać?

Toyota Way - dlaczego tu tak trudno o sukces?

System wypracowany przez koncern Toyoty, określany jako Toyota Way, jest szczególną kulturą zarządzania. Dlaczego "szczególną"? Przecież nie jest ani ukrywana w tajemnicy, ani nie jest skomplikowana, co do zasady. Jest możliwa do wykorzystywania w przedsiębiorstwach dużych i małych; produkcyjnych i usługowych. Można ją z powodzeniem stosować poza biznesem np. w strukturach militarnych; w służbie zdrowia; urzędach municypalnych i w innych, dowolnych organizacjach.

Cechy poszukiwane u przyszłych pracowników?

Znajomość języków obcych, obsługa komputera i wiedza merytoryczna to mocne strony studentów i absolwentów polskich uczelni. Niestety, wielu z nich nie potrafi zastosować wiedzy w praktyce. Słabo wypadają też kompetencje osobiste – wynika z Badania Potrzeb Pracodawców.

Narzekający zespół? Sprawdź, jak stworzyć własny dream team!

Efektywny zespół jest filarem każdego sprawnie funkcjonującego przedsiębiorstwa. Stworzenie takiego zespołu wymaga jednak działań skierowanych na rozwijanie zdolności współpracy i efektywnej komunikacji. Zgrany zespół jest skarbem dla każdej firmy!

Open space w miejscu pracy, czy jest korzystny dla pracownika?

Open space to nic innego jak otwarta przestrzeń biurowa, która nie dzieli się na zamknięte pomieszczenia. Z jednej strony pomaga i ułatwia integrację całego zespołu, z drugiej zaś nie zawsze korzystnie wpływa na zdrowie i samopoczucie pracowników. Jakie są korzyści i wady open space?

Jak zatrzymać pracownika w firmie?

Z raportów firm HR wynika, że realnym problemem staje się rotacja pracowników w firmie. Coraz częściej pracownicy decydują się na rezygnację z pracy i rozważają konkurencyjne oferty. Firmy powinny zatem już dziś zastanowić się nad strategiami budującymi lojalność pracowników. W jaki sposób zatrzymać pracownika w firmie?

Jak skutecznie motywować pracowników?

Finansowe nagradzanie pracowników za efektywną pracę motywuje pracowników do pracy w celu otrzymywania kolejnych premii. Warto jednak, aby pracodawca pomyślał o motywacji pozamaterialnej. Jak skutecznie motywować pracowników, aby osiągali lepsze wyniki pracy?

Zasady komunikacji w branży IT

Przedstawiamy wywiad z Wojciechem Murzynem, ekspertem zajmującym się technikami komunikacji i prezentacji, prelegentem II Kongresu Profesjonalistów IT. Patronat medialny nad Kongresem objął portal Infor.pl

Popełnianie błędów a efektywność osobista

W poszukiwaniu rozwiązań podnoszących naszą życiową efektywność nie ma niestety dróg na skróty. Zgodnie z łacińską sentencją „Errare humanum est” (błądzić jest rzeczą ludzką), zanim dotrzemy do określonego celu, musimy liczyć się z drobnymi porażkami. Są one nieodłącznym elementem ewentualnego sukcesu – pod warunkiem jednak, że będziemy potrafili wyciągnąć z nich właściwe wnioski.

Czy Polacy ufają sobie w miejscu pracy?

W dzisiejszych czasach, kiedy realia zmieniają się szybciej niż w kalejdoskopie a okres dobrobytu i powszechnej dostępności do pracy minął już dawno, nieustannie musimy mocować się sami ze sobą i boksować z konkurencją na rynku pracy o każdy etat, zlecenie, angaż. Czy w takich okolicznościach możemy ufać swoim współpracownikom tak jak za dawnych lat? Spróbuję dziś krótko przeanalizować ten temat.

Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?

Rozmowa kwalifikacyjna jest najważniejszym etapem w procesie rekrutacji i to od jej przebiegu zależy, czy zdobędziemy wymarzoną pracę. W związku ze zmieniającą się koniunkturą rynku pracy, rośnie konkurencja na poszczególne stanowiska. W jaki sposób przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej, aby sprawić dobre wrażenie?

Jak powinna wyglądać idealna oferta pracy?

Oferta pracy, podobnie jak inne oferty powinna przede wszystkim przyciągać wzrok tak, aby trafić do konkretnej grupy docelowej. W treści powinna zawierać wymagania wobec kandydatów czy opis stanowiska. Idealna oferta pracy to taka, która przy okazji zaoszczędzi czas i pieniądze pracodawcy przy jej tworzeniu.

W jaki sposób negocjować wysokość wynagrodzenia?

Wynik rozmowy kwalifikacyjnej zależy od odpowiednio udzielonych odpowiedzi oraz prawidłowo zadawanych pytań. Kwestia określenia wynagrodzenia stanowi najtrudniejszy etap całej procedury. Co zrobić, gdy pracodawca nie określił kwoty wynagrodzenia? Czy można ją negocjować?

REKLAMA