REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pokolenie Z - czy to wartość dla pracodawcy?

Subskrybuj nas na Youtube
Anna Trochim: dla pokolenia Z ważne jest fizyczne środowisko pracy
Anna Trochim: dla pokolenia Z ważne jest fizyczne środowisko pracy

REKLAMA

REKLAMA

Praca z młodymi ludźmi, którzy dopiero rozpoczynają karierę, pozwala spojrzeć na środowisko i kulturę pracy oczami osób, które nie mają jeszcze utartych ścieżek i nawyków zawodowych. Jaką wartość niesie to dla pracodawcy?

Nowe pokolenia na rynku pracy

Każdy człowiek jest indywidualnością, a szufladkowanie poszczególnych pokoleń i działanie według utartych schematów może być dla organizacji pułapką. Jednak ze względu na zmiany wynikające z transformacji społecznej, technologicznej i ekonomicznej na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci, obserwujemy pewne ogólne prawidłowości dotyczące różnic światopoglądowych oraz odmiennych oczekiwań nowych pokoleń, które w przyszłości będą mieć istotny wpływ na rozwój organizacji.

REKLAMA

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Pokolenie Z

REKLAMA

Przedstawiciele pokolenia Z, pracujący w polskim oddziale Cushman & Wakefield, stanowią 6% wszystkich pracowników. Wszyscy dołączyli do nas na przestrzeni ostatnich 3 lat i znajdują oni zatrudnienie w różnych obszarach firmy. Dużą część stanowią pracownicy obszaru finansowego z bardzo silnymi kompetencjami analitycznymi, ale reprezentanci tej generacji są również obecni w działach administracji, marketingu, a także w działach transakcyjnych.

Zatrudnienie młodych ludzi, którzy dopiero kształtują swoje ścieżki zawodowe, wnosi do firmy nowe spojrzenie na procesy i kulturę organizacyjną. Przedstawiciele młodego pokolenia charakteryzują się odwagą w dzieleniu się swoimi spostrzeżeniami i jasno komunikują swoje oczekiwania, co z jednej strony jest dla nas, jako organizacji, wielką szansą na dalszy rozwój, ale z drugiej strony – stanowi nierzadko duże wyzwanie.

Pokolenie Z i networking

REKLAMA

W pozyskiwaniu pracowników w dużej mierze stawiamy na networking, podobnie jest z rekrutacją w przypadku pokolenia Z. Głęboko wierzymy w moc rekomendacji, a pomaga nam w tym program poleceń pracowniczych, choć największe znaczenie ma przekonanie naszych pracowników, że warto z nami pracować. Bardzo ważnym elementem jest budowanie świadomości marki pracodawcy. Robimy to poprzez obecność w mediach społecznościowych – w kanałach, które są na co dzień odwiedzane przez przedstawicieli młodego pokolenia. Dodatkowo współpracujemy z uczelniami oraz wspieramy akcje charytatywne – to wszystko bazuje jednak na fundamencie, który w ramach organizacji stale budujemy wspólnie ze wszystkimi pracownikami, czyli na kulturze otwartości i różnorodności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tym, co wyróżnia „Zetki” już na etapie procesu rekrutacyjnego, jest duża śmiałość w zadawaniu pytań. Najczęściej młodzi ludzie są zainteresowani tym, jakie możliwości rozwoju daje im firma. Ważna jest dla nich, co potwierdzają również wyniki raportu „Generacja Z: Miejsce pracy liderów jutra.”, możliwość elastycznej organizacji pracy w zakresie miejsca i godzin pracy. Dodatkowo zależy im na jak najlepszym poznaniu przyszłego przełożonego.

Pokolenie Z ceni miejsce pracy

Z ciekawostek, jakie zaobserwowaliśmy podczas badania grup fokusowych do wspomnianego wyżej raportu, dla pokolenia Z ważne jest fizyczne środowisko pracy: dostęp do światła dziennego, jakość powietrza, lokalizacja biura oraz jego wyposażenie. W kontekście biura i oferowanych udogodnień, jesteśmy naprawdę konkurencyjni jako pracodawca z wyboru. Ostatnio udało nam się skonsolidować nasze warszawskie biura i parę miesięcy temu przeprowadziliśmy się do zupełnie nowej siedziby w The Warsaw Hub. Nasze nowe biuro w pełni odpowiada na potrzeby wszystkich pokoleń, w tym tych, sygnalizowanych przez przedstawicieli pokolenia Z. Jest to jedno z najnowocześniejszych biur naszej firmy w regionie EMEA. W biurze znajdują się nowoczesne stanowiska do pracy indywidualnej, przestrzenie do pracy projektowej z niskimi i wysokimi stołami, wyciszone budki telefoniczne oraz ponad trzydzieści sal spotkań. Ergonomię stanowiska pracy gwarantują elektryczne biurka pozwalające na dostosowanie wysokości mebli do wzrostu pracownika oraz umożliwiające pracę na stojąco. Nasi pracownicy mogą również korzystać m.in. z „Power Roomu”, czyli mini-siłowni, „Relax Roomu” wyposażonego w fotel do masażu, „Yoga Roomu”, pokoju rodzica z dzieckiem oraz maszyn vedingowych ze zdrową żywnością. Oprócz różnych funkcji, które zaplanowaliśmy, aby wspierać nasze zespoły w codziennej pracy w biurze, możemy się również pochwalić unikalnym designem i ciekawymi rozwiązaniami technologicznymi. Zautomatyzowane systemy rezerwacji sal, czujniki ruchu i wskaźniki zajętości pomieszczeń ułatwiają znalezienie wolnej przestrzeni i pomagają dbać o bezpieczeństwo pracowników. Nowoczesne systemy audio-video pozwalają na prowadzenie spotkań grupowych oraz udostępnianie ich online.

Menadżer ma znaczenie

Kolejnym benefitem, na jaki zwracali szczególną uwagę uczestnicy grup fokusowych, był kompetentny menedżer „z ludzką twarzą”, od którego można się wiele nauczyć, który z jednej strony jest wymagający, a jednocześnie traktuje wszystkich z szacunkiem i po partnersku. Dla przedstawicieli pokolenia Z duże znaczenie ma to, „dla kogo” pracują – zarówno w rozumieniu bezpośredniego szefa, jak i marki firmy. Dla nas, jako pracodawcy, oznacza to, że rozwijanie silnego zaufaniem leadershipu, wzmacnianie wysokiej jakości kultury pracy opartej na wspólnych wartościach, dążenie do budowania współodpowiedzialności, zarówno za nasze wewnętrzne działania, jak i usługi oferowane naszym klientom, mają kolosalne znaczenie i są traktowane priorytetowo.

Nie możemy też zapomnieć, że często są to osoby, dla których Cushman & Wakefield jest pierwszym miejscem pracy, stąd konieczna jest dbałość o rozwijanie kompetencji poprzez różnorodne działania mentoringowe oraz budowanie kultury otwartości na wymianę wiedzy i doświadczeń.

Anna Trochim, Country HR Manager Cushman & Wakefield

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA