REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pokolenie Z - czy to wartość dla pracodawcy?

Subskrybuj nas na Youtube
Anna Trochim: dla pokolenia Z ważne jest fizyczne środowisko pracy
Anna Trochim: dla pokolenia Z ważne jest fizyczne środowisko pracy

REKLAMA

REKLAMA

Praca z młodymi ludźmi, którzy dopiero rozpoczynają karierę, pozwala spojrzeć na środowisko i kulturę pracy oczami osób, które nie mają jeszcze utartych ścieżek i nawyków zawodowych. Jaką wartość niesie to dla pracodawcy?

Nowe pokolenia na rynku pracy

Każdy człowiek jest indywidualnością, a szufladkowanie poszczególnych pokoleń i działanie według utartych schematów może być dla organizacji pułapką. Jednak ze względu na zmiany wynikające z transformacji społecznej, technologicznej i ekonomicznej na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci, obserwujemy pewne ogólne prawidłowości dotyczące różnic światopoglądowych oraz odmiennych oczekiwań nowych pokoleń, które w przyszłości będą mieć istotny wpływ na rozwój organizacji.

REKLAMA

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Pokolenie Z

REKLAMA

Przedstawiciele pokolenia Z, pracujący w polskim oddziale Cushman & Wakefield, stanowią 6% wszystkich pracowników. Wszyscy dołączyli do nas na przestrzeni ostatnich 3 lat i znajdują oni zatrudnienie w różnych obszarach firmy. Dużą część stanowią pracownicy obszaru finansowego z bardzo silnymi kompetencjami analitycznymi, ale reprezentanci tej generacji są również obecni w działach administracji, marketingu, a także w działach transakcyjnych.

Zatrudnienie młodych ludzi, którzy dopiero kształtują swoje ścieżki zawodowe, wnosi do firmy nowe spojrzenie na procesy i kulturę organizacyjną. Przedstawiciele młodego pokolenia charakteryzują się odwagą w dzieleniu się swoimi spostrzeżeniami i jasno komunikują swoje oczekiwania, co z jednej strony jest dla nas, jako organizacji, wielką szansą na dalszy rozwój, ale z drugiej strony – stanowi nierzadko duże wyzwanie.

Pokolenie Z i networking

REKLAMA

W pozyskiwaniu pracowników w dużej mierze stawiamy na networking, podobnie jest z rekrutacją w przypadku pokolenia Z. Głęboko wierzymy w moc rekomendacji, a pomaga nam w tym program poleceń pracowniczych, choć największe znaczenie ma przekonanie naszych pracowników, że warto z nami pracować. Bardzo ważnym elementem jest budowanie świadomości marki pracodawcy. Robimy to poprzez obecność w mediach społecznościowych – w kanałach, które są na co dzień odwiedzane przez przedstawicieli młodego pokolenia. Dodatkowo współpracujemy z uczelniami oraz wspieramy akcje charytatywne – to wszystko bazuje jednak na fundamencie, który w ramach organizacji stale budujemy wspólnie ze wszystkimi pracownikami, czyli na kulturze otwartości i różnorodności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tym, co wyróżnia „Zetki” już na etapie procesu rekrutacyjnego, jest duża śmiałość w zadawaniu pytań. Najczęściej młodzi ludzie są zainteresowani tym, jakie możliwości rozwoju daje im firma. Ważna jest dla nich, co potwierdzają również wyniki raportu „Generacja Z: Miejsce pracy liderów jutra.”, możliwość elastycznej organizacji pracy w zakresie miejsca i godzin pracy. Dodatkowo zależy im na jak najlepszym poznaniu przyszłego przełożonego.

Pokolenie Z ceni miejsce pracy

Z ciekawostek, jakie zaobserwowaliśmy podczas badania grup fokusowych do wspomnianego wyżej raportu, dla pokolenia Z ważne jest fizyczne środowisko pracy: dostęp do światła dziennego, jakość powietrza, lokalizacja biura oraz jego wyposażenie. W kontekście biura i oferowanych udogodnień, jesteśmy naprawdę konkurencyjni jako pracodawca z wyboru. Ostatnio udało nam się skonsolidować nasze warszawskie biura i parę miesięcy temu przeprowadziliśmy się do zupełnie nowej siedziby w The Warsaw Hub. Nasze nowe biuro w pełni odpowiada na potrzeby wszystkich pokoleń, w tym tych, sygnalizowanych przez przedstawicieli pokolenia Z. Jest to jedno z najnowocześniejszych biur naszej firmy w regionie EMEA. W biurze znajdują się nowoczesne stanowiska do pracy indywidualnej, przestrzenie do pracy projektowej z niskimi i wysokimi stołami, wyciszone budki telefoniczne oraz ponad trzydzieści sal spotkań. Ergonomię stanowiska pracy gwarantują elektryczne biurka pozwalające na dostosowanie wysokości mebli do wzrostu pracownika oraz umożliwiające pracę na stojąco. Nasi pracownicy mogą również korzystać m.in. z „Power Roomu”, czyli mini-siłowni, „Relax Roomu” wyposażonego w fotel do masażu, „Yoga Roomu”, pokoju rodzica z dzieckiem oraz maszyn vedingowych ze zdrową żywnością. Oprócz różnych funkcji, które zaplanowaliśmy, aby wspierać nasze zespoły w codziennej pracy w biurze, możemy się również pochwalić unikalnym designem i ciekawymi rozwiązaniami technologicznymi. Zautomatyzowane systemy rezerwacji sal, czujniki ruchu i wskaźniki zajętości pomieszczeń ułatwiają znalezienie wolnej przestrzeni i pomagają dbać o bezpieczeństwo pracowników. Nowoczesne systemy audio-video pozwalają na prowadzenie spotkań grupowych oraz udostępnianie ich online.

Menadżer ma znaczenie

Kolejnym benefitem, na jaki zwracali szczególną uwagę uczestnicy grup fokusowych, był kompetentny menedżer „z ludzką twarzą”, od którego można się wiele nauczyć, który z jednej strony jest wymagający, a jednocześnie traktuje wszystkich z szacunkiem i po partnersku. Dla przedstawicieli pokolenia Z duże znaczenie ma to, „dla kogo” pracują – zarówno w rozumieniu bezpośredniego szefa, jak i marki firmy. Dla nas, jako pracodawcy, oznacza to, że rozwijanie silnego zaufaniem leadershipu, wzmacnianie wysokiej jakości kultury pracy opartej na wspólnych wartościach, dążenie do budowania współodpowiedzialności, zarówno za nasze wewnętrzne działania, jak i usługi oferowane naszym klientom, mają kolosalne znaczenie i są traktowane priorytetowo.

Nie możemy też zapomnieć, że często są to osoby, dla których Cushman & Wakefield jest pierwszym miejscem pracy, stąd konieczna jest dbałość o rozwijanie kompetencji poprzez różnorodne działania mentoringowe oraz budowanie kultury otwartości na wymianę wiedzy i doświadczeń.

Anna Trochim, Country HR Manager Cushman & Wakefield

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA