REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wdrożyć system do zarządzania kapitałem ludzkim (HCM)

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 decyzje-IT.pl
decyzje-IT.pl to specjalistyczny, internetowy serwis branży IT, stanowiący centrum wiedzy na temat rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorstw i organizacji.
Jak wdrożyć system do zarządzania kapitałem ludzkim (HCM)
Jak wdrożyć system do zarządzania kapitałem ludzkim (HCM)
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W dzisiejszym bardzo zmiennym otoczeniu rynkowym niezbędną częścią zmiany myślenia o zarządzaniu personelem w przedsiębiorstwach, czy organizacjach powinna być inwestycja w technologie informatyczne typu HCM (ang. Human Capital Management). Kończą się już czasy, gdy w organizacjach wykorzystywano technologie informatyczne do wspomagania zarządzania zasobami ludzkimi, przede wszystkim by ograniczyć ryzyko kar z urzędu skarbowego, czy ZUS z tytułu nieprawidłowego naliczenia podatku lub świadczeń chorobowych.

Jedną z misji serwisu internetowego decyzje-IT.pl jest wspieranie decydentów w podejmowaniu decyzji związanych z technologiami informatycznymi wspomagającymi zarządzanie przedsiębiorstwem, czy organizacją. Misję tę realizowana jest m.in. poprzez regularne opracowywanie i publikowanie różnego rodzaju materiałów oraz opracowań, służących przybliżaniu problematyki i roli systemów informatycznych w prowadzeniu działalności gospodarczej i statutowej.

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszą publikacja serwisu jest pierwsza edycja „Przewodnika Inwestora. Przygotuj się do wdrożenia systemu do zarządzania kapitałem ludzkim (HCM)”. Celem jej jest przybliżenie problematyki systemów HCM, jako narzędzi informatycznych do zarządzania kapitałem ludzkim.

Punktem wyjścia do sporządzenia Przewodnika była z jednej strony obserwacja rynku pracy – coraz bardziej konkurencyjnego i wymagającego, a z drugiej – zainteresowanie użytkowników naszego serwisu rozwiązaniami informatycznymi, umożliwiającymi im nie tylko sporządzenie listy płac, ale w coraz większym stopniu, zarządzanie potencjałem pracowników w taki sposób, aby zwiększać ich udział w realizacji strategię rozwoju organizacji.

Sztuka nieprokrastynowania, czyli jak wygrać z lenistwem w biurze

REKLAMA

W dzisiejszym otoczeniu rynkowym, zarządzający organizacjami czy przedsiębiorcami zaczynają konkurować już nie tylko produktami o określonych cechach i w określonych cenach, ale przede wszystkim sposobem obsługi klienta, umiejętnością prowadzenia rozmów handlowych, uprzejmością i skutecznością obsługi posprzedażnej, itd., itd. By pozostać aktywnym uczestnikiem procesu konkurowania na rynku, wiele z tych przedsiębiorstw czy organizacji musiało (lub nadal musi) stać się atrakcyjnym pracodawcą. Atrakcyjnym miejscem pracy dla ludzi z pasją, zmotywowanych, chcących zrobić coś ciekawego i osiągnąć kolejne etapy w cyklu swojego rozwoju osobistego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sami pracownicy zaczynają rozumieć i dostrzegać swoją wartość dla przedsiębiorstw czy organizacji, w których pracują. Co więcej, coraz bardziej świadomie wybierają te organizacje, które umożliwiają im realizację własnych potrzeb i oczekiwań. Poszukują organizacji, które pozwolą im się rozwijać i nabierać doświadczenia. Chcą pracować w organizacjach, które umożliwią im łączenie celów osobistych z rozwojem kariery oraz tam, gdzie ma się pomysł na realne wykorzystanie ich kapitału i potencjału. 

Krytycznym dla przedsiębiorstw, czy organizacji zaczyna być proces zarządzania kapitałem ludzkimi, ale nie przez pryzmat udzielania pracownikom urlopów, rejestracji zwolnień chorobowych, kontroli udzielania świadczeń pracowniczych, czy obsługi delegacji, ale przez pryzmat optymalnego wykorzystania kapitału ludzkiego dla dalszego rozwoju swojej organizacji. Zaczyna następować zmiana myślenia i postrzegania pracowników przez pracodawców.

Powyższe dotyczyło aspektu “kulturowego” każdego przedsiębiorstwa, czy organizacji. Nie można jednak zapomnieć o uzupełnieniu tego aspektu o część technologiczną, którą można by określić jako zmianę myślenia z poziomu systemów informatycznych HRM (ang. Human Resource Management) na poziom systemów informatycznych HCM (ang. Human Capital Management).

Nierozłączną częścią zmiany myślenia o zarządzaniu personelem przedsiębiorstwach, czy organizacjach powinna być inwestycja w technologie informatyczne typu HCM. Kończą się już czasy, gdy w organizacjach wykorzystywano technologie informatyczne do wspomagania zarządzania zasobami ludzkimi, przede wszystkim by ograniczyć ryzyko kar z urzędu skarbowego, czy ZUS z tytułu nieprawidłowego naliczenia podatku lub świadczeń chorobowych. Nadchodzą czasy odpowiedzi na pytanie, jak wykorzystać kapitał ludzki, by zostać podmiotem konkurencyjnym.

Umożliwienie przemyślanego i ciągłego rozwoju pracowników w przejrzysty oraz przewidywalny sposób, przede wszystkim w oparciu o ich kompetencje i umiejętności, to fundament rozwoju każdej organizacji. Warto zatem odpowiedzieć na pytanie, jaką rolę powinny spełniać systemy HCM, ale też – jakie niesie to szanse lub zagrożenia dla organizacji. 

Jakie są cele HCM w organizacji?

W dzisiejszym otoczeniu rynkowym, chrakteryzującym się transformacją, jedyną „stałą” jest zmiana i jako taka, musi być każdorazowo uwzględniana w procesie podejmowania decyzji. Jeszcze do niedawna pracownicy działów HR i IT funkcjonowali na zasadach reakcji na pojawiające się sytuacje, które odbiegały od normy – działali „od przypadku do przypadku”. Aktualnie jedyną skuteczną metodą współpracy HR z IT jest zmiana orientacji z „projektowej lub przypadkowej” na ciągłą poprawę i usprawnienie modelu zarządzania kapitałem ludzkim, oczywiście z uwzględnieniem jedynej „stałej”, czyli zmiany.

Cele i strategia działów HR wymaga przekształcenia w kierunku elastyczności i zrozumienia, czy i w jaki sposób pracownicy ich organizacji mogą wspierać realizację celów ogólnozakładowych, czy strategii rozwoju. To istotna zmiana w funkcjonowaniu działów HR, które dotychczas były zobligowane do np. skutecznego zarejestrowania nowego pracownika w systemie informatycznym, zrealizowania przez pracownika obowiązkowego szkolenia BHP, odebrania przez niego odzieży ochronnej i kluczyka do szafki oraz wystawienia świadectwa pracy, po rozwiązaniu umowy o pracę. Przykładowo, jeśli specyficzne umiejętności pracowników są postrzegane jako kluczowy wyróżnik organizacji na rynku, to skuteczne zarządzanie tymi umiejętnościami powinno być priorytetowym celem funkcjonowania działu HR. To w tym celu powinno zarządzać się rekrutacją, szkoleniami, ścieżkami rozwoju kariery, itd.

Open space w miejscu pracy, czy jest korzystny dla pracownika?

Dział HR to już nie tylko miejsce świadczenia usług na rzecz pracowników, które są przede wszystkim wynikiem wymagań naszego systemu prawnego, pracowniczego czy statystycznego – czyli, służącym wyłącznie zaspakajaniu potrzeb instytucji trzecich. To przede wszystkim miejsce, w którym powinny być realizowane usługi na rzecz przedsiębiorstwa czy instytucji, w celu realizowanie przez nich swoich strategii rozwoju. Unikalne – bo na poziomie każdej organizacji - podejście do zarządzania kapitałem ludzkim ze wsparciem HCM, w połączeniu z celami organizacji umożliwi podejmowanie szybkich i racjonalnych decyzji w zakresie zarówno kapitału ludzkiego, jak i biznesu oraz informatyki.

Jakie są ryzyka i szanse stosowania HCM?

Patrząc w przyszłość, zmiany będą postępowały coraz szybciej. Będą dotyczyły zarówno funkcjonowania organizacji, jak i technologii informatycznych.

Pierwsze pytanie, które powinniśmy sobie zadać dotyczy ilości i jakości danych, które będą opisywały przyszłą rzeczywistość, w kontekście pracowników i ich kapitału. Więcej danych; różna jakość, źródła i formaty; wysokie oczekiwania analityczne; coraz wyższe normy bezpieczeństwa i dostępu do danych pracowniczych, to tylko przykłady wyzwań dotyczących zarządzania danymi pracowniczymi, o ile myślimy o rzeczywistym ich wykorzystaniu do zarządzania kapitałem ludzkim.  Czy organizacje będą potrafiły zarządzić tymi danymi, wykorzystać je do skutecznego zarządzania kapitałem ludzkim i osiągania celów, a także skutecznie zabezpieczyć je przed niepowołanym dostępem?

Zarządzanie kapitałem ludzkim wymaga stosowania technologii informatycznych, często najnowszych czy innowacyjnych – bo inaczej, organizacje czy przedsiębiorstwa nie byłyby w stanie skutecznie zarządzić personelem w celu realizacji swoich strategii. Z drugiej strony, paradoksalnie – to właśnie te technologie informatyczne stanowią dla tych organizacji potencjalne ryzyko w dalszym rozwoju. Zdarza się, że właśnie znaczenie tego ryzyka decyduje o zastosowaniu takiej, a nie innej technologii informatycznej. Można tez powiedzieć inaczej, że zastosowanie takiej, a nie innej technologii informatycznej wynika z poziomu skłonności organizacji do ponoszenia określonego ryzyka. Mamy zatem klasyczny przykład, z jednej strony szansy, a z drugiej ryzyka w stosowaniu technologii informatycznych. O jakich technologiach informatycznych stanowiących zarówno szanse, jak i ryzyko mowa? Poniżej prezentujemy przykłady trzech z nich:

o HCM w chmurze (ang. Cloud Computing)

Skoro omówiliśmy już rolę działów HR w zarządzaniu kapitałem ludzkim oraz konieczność wyboru i implementacji najnowszych – ale również ryzykownych technologii informatycznych, nie można nie rozpocząć od HCM funkcjonujących w chmurze.

Nawet jeśli organizacja funkcjonuje w oparciu o wyjątkowo restrykcyjne regulacje, w przestrzeni globalnej lub posiada wyjątkowo złożoną strukturę organizacyjną, systemy HCM dostępne w chmurze stają się dla nich koniecznością, gdzie jedynym pytaniem pozostaje czas uruchomienia takiego rozwiązania. Dlaczego? Przede wszystkim chmura to synonim elastyczności, skalowalności oraz mobilności, tak ważny w zarządzaniu kapitałem ludzkim.

Ostatnie badania wskazują, że coraz więcej organizacji staje przed koniecznością wymiany systemu HRM, niż tylko jego aktualizacji do wyższej wersji. Wymiana systemu nie oznacza jednocześnie zmiany jego dotychczasowego producenta, tym bardziej że większość z nich dokonało w ostatnim czasie przeniesienia funkcjonowania swoich systemów do chmury lub przejęło producentów tego typu rozwiązań.

W sytuacji, gdy aktualnie mamy do wyboru tak wiele systemów HRM i tak wiele modeli dostępu, wybór najlepszego z nich nie jest już największym problemem. Znaczenie ważniejsze decyzje, przy okazji wymiany systemu HRM na inny, dotyczą wyboru takiego systemu, który będzie wspierał realizację strategii rozwoju i osiąganie celów organizacji, gwarantował bezpieczeństwo danych i dostępu do jego zasobów, udostępniał elastyczne możliwości analityczne, lokalizację i miejsce przechowywania danych, zgodność z lokalnymi regulacjami prawnymi i pracowniczymi, posiadał opcje integrujące system z innymi aplikacjami informatycznymi i w końcu, umożliwi optymalizację kosztów jego nabycia i utrzymania.

o Rozwiązania mobilne i media społecznościowe

Patrząc realnie na wykorzystywanie systemów HRM w organizacjach, można z całą odpowiedzialnością stwierdzić, że służą one przede wszystkim działom HR, a nie pracownikom, którzy o ich istnieniu mają niewielkie pojęcie i na ogół mało ich interesują. A jeśli już muszą się do nich zalogować i wprowadzić np. wniosek urlopowy, to z chęcią zamieniliby tę czynność na wysłanie smsa z własnego telefonu komórkowego.

Niestety takie podejście nie jest ani efektywne, ani odpowiednio angażujące pracowników w usprawnianie organizacji. Dzisiejsze działy HR, które zamierzają skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim, powinny to zrozumieć i starać się dostosować do tendencji powszechnego korzystania z urządzeń mobilnych, będących w posiadaniu pracowników. Nie ma sensu budować procedur zmuszających pracowników do logowania się do nieprzyjaznego im środowiska, zamiast umożliwić im korzystanie ze sposobu, dla nich najbardziej oczywistego i przyjaznego.

Narzekający zespół? Sprawdź, jak stworzyć własny dream team!

Umożliwiając pracownikom dostęp do systemu HCM z telefonu komórkowego lub tabletu, dodatkowo z wykorzystaniem aplikacji obejmujących mechanizmy społecznościowe ułatwiające wymianę danych lub system powiadomień, zyskujemy ich ochotę do korzystania z systemu HCM w sposób regularny oraz bieżącą aktualizację danych i informacji o nich samych.

o Mechanizmy analityczne

Potrzeby organizacji w posiadaniu jak najszerszej i najbardziej rzetelnej wiedzy o pracownikach, kandydatach czy pracownikach tymczasowych, będą cały czas wzrastać. Przykład? Ustalenie, ocena i utrzymywanie aktualnej wiedzy o umiejętnościach pracowników wynikających, np. ze zrealizowanych zadań w systemie HCM, umożliwi w sposób efektywny połączenie pracownika z najbardziej odpowiadającym jego profilowi stanowiskiem pracy lub przydzielenie go do zespołu projektowego, którego zadaniem jest osiągnięcie określonego celu.

Rozumienie, gdzie i jak jest wykonywana praca oraz kto jest jej wykonawcą, to kolejny z przykładów rosnącej potrzeby budowania wiedzy w organizacji. Wiedzy o pracownikach, sprzyjającej realizacji strategii organizacji.

Rejestrowanie czasów wejść, czy wyjść pracowników z wykorzystaniem RCP lub rejestrowanie czasów realizacji zadań z wykorzystaniem innych technologii rejestrujących, będą odchodziły w zapomnienie. Rosnące znaczenie technologii mobilnych umożliwiających rejestrowanie zadania, czasu i osoby – nawet będącej w terenie, zdecydowanie zmieni sposób zarządzania kapitałem ludzkim, np. w wymiarze zarządzania umiejętnościami. Temu mają też służyć mechanizmy analityczne w systemach HCM. 

O czym zatem jest Przewodnik? O systemach do zarządzania kapitałem ludzkim HCM, często utożsamianych z pojęciem „kadr miękkich”, ale obejmujących również klasyczny obszar kadrowo – płacowy HRM, często utożsamiany z pojęciem „kadr twardych”. Dla lepszego wyobrażenia relacji pomiędzy nimi można powiedzieć, że HCM jest pojęciem szerszym niż HRM albo, że HRM jest elementem HCM. Stosowane przez producentów funkcje systemów HCM, które mogą pomóc w definiowaniu oczekiwań wobec tych systemów to: kadry i płace (HRM), czyli kartoteki osobowe, kalkulowanie wynagrodzeń pracowniczych, obsługa świadczeń pracowniczych, oraz szkolenia obowiązkowe pracowników; zarządzanie umiejętnościami, w tym rekrutacją, wynikami pracownika, rozwojem kariery, następcami, kształceniem pracowników czy benefitami; ponadto zrządzanie pracownikami - planowanie czasu pracy, harmonogramowanie pracy, obsługa nieobecności i zwolnień, wydatków pracowniczych; zarządzanie danymi i raportowanie czyli m.in. analityka kadrowo – płacowa, społecznościowa, wskaźniki efektywności (KPI) oraz Big Data. Ostatnią opisaną funkcją jest – użyteczność, w tym interfejs, personalizacja, portale użytkowników, lokalizacja, design, workflow, mechanizmy społecznościowe, czy mobilność.

W Przewodniku znajdziecie Państwo m.in. opis ww. funkcji wraz z przykładowymi ekranami z systemów HCM, szerokie informacje na temat zakresu wsparcia zarządzania kapitałem ludzkim przez systemy HCM, znaczenie systemów kafeteryjnych w usprawnianiu zarządzania świadczeniami pracowniczymi oraz wiele innych, przydatnych informacji. Uzupełnieniem Przewodnika jest rozdział, w którym znajdziecie Państwo wiele linków do interesujących materiałów dydaktycznych i doradczych nt. systemów HCM.  Na końcu Przewodnika znajdziecie Państwo sekcję przeznaczoną dla dostawców systemów HCM, w której prezentują oni wybrane wdrożenia, opisy swoich rozwiązań oraz inne, ważne i interesujące informacje nt. systemów HCM. Głównymi adresatami publikacji powinni być menedżerowie i pracownicy działów HR w przedsiębiorstwach, czy organizacjach.

Pełna treść Przewodnika dostępna bezpłatnie w Strefie Pobrań serwisu Decyzje-IT: http://decyzje-it.pl/strefa-pobran/poradniki-i-przewodniki.html#hcm

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

REKLAMA

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Wakacje od ZUS 2025: pół miliona przedsiębiorców wciąż może z nich skorzystać w tym roku. Czy planują zrobić to w listopadzie i grudniu

Na 0,5 mln przedsiębiorców jeszcze w tym roku czekają wakacje, w kieszeni zostanie im z tego powodu 360 mln zł. Zwolnienia ze składki na własne ubezpieczenia społeczne, tzw. wakacje od ZUS-u, w tym roku uzyskało 885,5 tys. podmiotów. Te pół miliona przedsiębiorców, prawdopodobnie zaplanowało wakacje od ZUS-u na końcowe miesiące roku.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

REKLAMA

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

REKLAMA