REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Narzekający zespół? Sprawdź, jak stworzyć własny dream team!

budowanie zespołu
budowanie zespołu

REKLAMA

REKLAMA

Efektywny zespół jest filarem każdego sprawnie funkcjonującego przedsiębiorstwa. Stworzenie takiego zespołu wymaga jednak działań skierowanych na rozwijanie zdolności współpracy i efektywnej komunikacji. Zgrany zespół jest skarbem dla każdej firmy!

Narzekający pracownik… co wtedy?

Nieustannie narzekający pracownik potrafi popsuć atmosferę nawet w najbardziej zgranym zespole. W tej sytuacji lider zespołu powinien przeprowadzić z takim pracownikiem rozmowę połączoną z wyrażeniem dezaprobaty wobec takiego zachowania. Każdy ma swój styl radzenia sobie z “narzekaczami”. Najlepiej znaleźć spokojne, odosobnione miejsce, gdzie nikt nie będzie przeszkadzał.

REKLAMA

Przede wszystkim należy się dowiedzieć, co wzbudziło u pracownika negatywne odczucia. Staraj się wczuć w jego sytuację oraz utożsamić z jego problemami. Przekaż mu, że rozumiesz, co czuje. Znajdź punkt z którym możesz się z nim zgodzić. To może nie być takie proste - wystarczy, że przyznasz mu częściowo rację. Niech pracownik czuje, że zależy Ci na rozwiązaniu problemu.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

W trakcie rozmowy dowiedz się, czy pracownik jest skłonny zmienić swoją postawę. Jeśli odpowiedź jest pozytywna, to postaraj się wzmocnić te odczucia. Ważne jest, aby zainteresować pracownika wszelkimi oznakami pozytywnych odczuć - żeby się ich trzymał.

A jak stworzyć zgrany zespół?

W pierwszej kolejności należy zacząć od zgromadzenia danych dotyczących potrzeb zespołu oraz pozyskanie wsparcia osób najważniejszych z punktu widzenia zespołu. Warto stworzyć atmosferę życzliwości i wzajemnego zaufania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Budowanie zespołu można podzielić na 5 głównych etapów:                 

  1. Formowanie - polega na wywołaniu pozytywnego wrażenia na jej członkach, skracając przy tym dystans;                                    
  2. Konfrontacje - czyli ustalanie relacji poprzez sprawdzanie swojej pozycji wśród             współpracowników;                                      
  3. Stabilizacja -             organizacja pracy, ustalanie metod komunikowania się;                
  4. Współdziałanie - angażowanie się w proces formowania celów oraz misji             przedsięwzięcia;                                           
  5. Rozwiązanie - podsumowanie oraz ocena działań zespołu.                     

Zobacz: Kiedy przedsiębiorca traci prawo do karty podatkowej?

Jak skutecznie kierować zespołem?

Bez względu na rodzaj zajmowanego stanowiska umiejętność zarządzania pracą jest elementem kluczowym. Dbałość o rozwój kompetencji pracowników ewidentnie wspomoże rozwój firmy.

Należy zwrócić uwagę, że sposób kierowania zespołem jest uzależniony przede wszystkim od potencjału kierownika oraz warunków współpracy z podwładnymi. Świadome kierowanie zespołem polega w głównej mierze na rozpoznaniu mocnych i słabych stron współpracowników oraz odpowiednim ich wykorzystywaniu. Ważne jest różnorodne dobieranie potencjalnych współpracowników w taki sposób, by ich umiejętności talenty oraz osobowości uzupełniały się. Dodatkowo liczy się kreatywność w kierowaniu zespołem współpracowników.

Oto kilka rad, jak skutecznie zarządzać współpracownikami:

  • zadbaj, aby twoi pracownicy wiedzieli, co jest dla ciebie istotne we współpracy – na co będziesz zwracał uwagę przy ocenie pracowniczej;    
  • spraw, by w twoim zespole ludzie czuli się komfortowo - staraj się dostosować organizację pracy do możliwości pracowników;
  • bądź uczciwy i sprawiedliwy – kieruj się zasadami, które głosisz;
  • okazuj swoim podwładnym szacunek;        
  • rozwijaj swoje kompetencje i umiejętności; 
  • wspieraj swoich podwładnych, którzy tego potrzebują;
  • słuchaj innych.

A jakie są najczęstsze błędy menedżerów?

Co sprawia największe problemy menedżerom?

  • słaba komunikacja z podwładnymi,
  • nieumiejętne motywowanie pracowników,
  • przekonanie o własnej nieomylności,
  • nieuwzględnianie potrzeb potencjalnych klientów.

Jak rozmawiać z dłużnikiem?

Zarządzanie ludźmi - metoda SMART

REKLAMA

Zadania wyznaczane pracownikom powinny przede wszystkim charakteryzować się prostotą oraz przejrzystością. W związku z tym rozsądny lider powinien rozłożyć je na kilka etapów. W myśl metody SMART cele powinny być osiągalne, a co za tym idzie - mierzalne za pomocą przyjętych kryteriów.

Wyznaczanie celów jest integralnym elementem życia. Metoda ustalania celów S.M.A.R.T pozwala skoncentrować się na konktretnych elementach, które pozwolą je osiągnąć. W pierwszej kolejności cele powinny być konkretne oraz szczegółowe - im bardziej, tym lepiej. Ponadto trzeba je wyznaczyć w taki sposób, aby były mierzalne za pomocą wcześniej przyjętych metod. Twoje cele powinny mieścić się w granicy możliwości. W przeciwnym wypadku są tylko złudnymi marzeniami.

Ulga na zakup kasy fiskalnej a zawieszenie działalności

wfirma.pl
wFirma.pl jest platformą księgowości on­line udostępniającą, poza księgowością i doradztwem nowoczesne narzędzia informatyczne, niezbędne do zarządzania firmą.
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA