REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Narzekający zespół? Sprawdź, jak stworzyć własny dream team!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
budowanie zespołu
budowanie zespołu

REKLAMA

REKLAMA

Efektywny zespół jest filarem każdego sprawnie funkcjonującego przedsiębiorstwa. Stworzenie takiego zespołu wymaga jednak działań skierowanych na rozwijanie zdolności współpracy i efektywnej komunikacji. Zgrany zespół jest skarbem dla każdej firmy!

Narzekający pracownik… co wtedy?

Nieustannie narzekający pracownik potrafi popsuć atmosferę nawet w najbardziej zgranym zespole. W tej sytuacji lider zespołu powinien przeprowadzić z takim pracownikiem rozmowę połączoną z wyrażeniem dezaprobaty wobec takiego zachowania. Każdy ma swój styl radzenia sobie z “narzekaczami”. Najlepiej znaleźć spokojne, odosobnione miejsce, gdzie nikt nie będzie przeszkadzał.

REKLAMA

Przede wszystkim należy się dowiedzieć, co wzbudziło u pracownika negatywne odczucia. Staraj się wczuć w jego sytuację oraz utożsamić z jego problemami. Przekaż mu, że rozumiesz, co czuje. Znajdź punkt z którym możesz się z nim zgodzić. To może nie być takie proste - wystarczy, że przyznasz mu częściowo rację. Niech pracownik czuje, że zależy Ci na rozwiązaniu problemu.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

W trakcie rozmowy dowiedz się, czy pracownik jest skłonny zmienić swoją postawę. Jeśli odpowiedź jest pozytywna, to postaraj się wzmocnić te odczucia. Ważne jest, aby zainteresować pracownika wszelkimi oznakami pozytywnych odczuć - żeby się ich trzymał.

A jak stworzyć zgrany zespół?

W pierwszej kolejności należy zacząć od zgromadzenia danych dotyczących potrzeb zespołu oraz pozyskanie wsparcia osób najważniejszych z punktu widzenia zespołu. Warto stworzyć atmosferę życzliwości i wzajemnego zaufania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Budowanie zespołu można podzielić na 5 głównych etapów:                 

  1. Formowanie - polega na wywołaniu pozytywnego wrażenia na jej członkach, skracając przy tym dystans;                                    
  2. Konfrontacje - czyli ustalanie relacji poprzez sprawdzanie swojej pozycji wśród             współpracowników;                                      
  3. Stabilizacja -             organizacja pracy, ustalanie metod komunikowania się;                
  4. Współdziałanie - angażowanie się w proces formowania celów oraz misji             przedsięwzięcia;                                           
  5. Rozwiązanie - podsumowanie oraz ocena działań zespołu.                     

Zobacz: Kiedy przedsiębiorca traci prawo do karty podatkowej?

Jak skutecznie kierować zespołem?

Bez względu na rodzaj zajmowanego stanowiska umiejętność zarządzania pracą jest elementem kluczowym. Dbałość o rozwój kompetencji pracowników ewidentnie wspomoże rozwój firmy.

Należy zwrócić uwagę, że sposób kierowania zespołem jest uzależniony przede wszystkim od potencjału kierownika oraz warunków współpracy z podwładnymi. Świadome kierowanie zespołem polega w głównej mierze na rozpoznaniu mocnych i słabych stron współpracowników oraz odpowiednim ich wykorzystywaniu. Ważne jest różnorodne dobieranie potencjalnych współpracowników w taki sposób, by ich umiejętności talenty oraz osobowości uzupełniały się. Dodatkowo liczy się kreatywność w kierowaniu zespołem współpracowników.

Oto kilka rad, jak skutecznie zarządzać współpracownikami:

  • zadbaj, aby twoi pracownicy wiedzieli, co jest dla ciebie istotne we współpracy – na co będziesz zwracał uwagę przy ocenie pracowniczej;    
  • spraw, by w twoim zespole ludzie czuli się komfortowo - staraj się dostosować organizację pracy do możliwości pracowników;
  • bądź uczciwy i sprawiedliwy – kieruj się zasadami, które głosisz;
  • okazuj swoim podwładnym szacunek;        
  • rozwijaj swoje kompetencje i umiejętności; 
  • wspieraj swoich podwładnych, którzy tego potrzebują;
  • słuchaj innych.

A jakie są najczęstsze błędy menedżerów?

Co sprawia największe problemy menedżerom?

  • słaba komunikacja z podwładnymi,
  • nieumiejętne motywowanie pracowników,
  • przekonanie o własnej nieomylności,
  • nieuwzględnianie potrzeb potencjalnych klientów.

Jak rozmawiać z dłużnikiem?

Zarządzanie ludźmi - metoda SMART

REKLAMA

Zadania wyznaczane pracownikom powinny przede wszystkim charakteryzować się prostotą oraz przejrzystością. W związku z tym rozsądny lider powinien rozłożyć je na kilka etapów. W myśl metody SMART cele powinny być osiągalne, a co za tym idzie - mierzalne za pomocą przyjętych kryteriów.

Wyznaczanie celów jest integralnym elementem życia. Metoda ustalania celów S.M.A.R.T pozwala skoncentrować się na konktretnych elementach, które pozwolą je osiągnąć. W pierwszej kolejności cele powinny być konkretne oraz szczegółowe - im bardziej, tym lepiej. Ponadto trzeba je wyznaczyć w taki sposób, aby były mierzalne za pomocą wcześniej przyjętych metod. Twoje cele powinny mieścić się w granicy możliwości. W przeciwnym wypadku są tylko złudnymi marzeniami.

Ulga na zakup kasy fiskalnej a zawieszenie działalności

wfirma.pl
wFirma.pl jest platformą księgowości on­line udostępniającą, poza księgowością i doradztwem nowoczesne narzędzia informatyczne, niezbędne do zarządzania firmą.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA