REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Narzekający zespół? Sprawdź, jak stworzyć własny dream team!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
budowanie zespołu
budowanie zespołu

REKLAMA

REKLAMA

Efektywny zespół jest filarem każdego sprawnie funkcjonującego przedsiębiorstwa. Stworzenie takiego zespołu wymaga jednak działań skierowanych na rozwijanie zdolności współpracy i efektywnej komunikacji. Zgrany zespół jest skarbem dla każdej firmy!

Narzekający pracownik… co wtedy?

Nieustannie narzekający pracownik potrafi popsuć atmosferę nawet w najbardziej zgranym zespole. W tej sytuacji lider zespołu powinien przeprowadzić z takim pracownikiem rozmowę połączoną z wyrażeniem dezaprobaty wobec takiego zachowania. Każdy ma swój styl radzenia sobie z “narzekaczami”. Najlepiej znaleźć spokojne, odosobnione miejsce, gdzie nikt nie będzie przeszkadzał.

REKLAMA

Przede wszystkim należy się dowiedzieć, co wzbudziło u pracownika negatywne odczucia. Staraj się wczuć w jego sytuację oraz utożsamić z jego problemami. Przekaż mu, że rozumiesz, co czuje. Znajdź punkt z którym możesz się z nim zgodzić. To może nie być takie proste - wystarczy, że przyznasz mu częściowo rację. Niech pracownik czuje, że zależy Ci na rozwiązaniu problemu.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

W trakcie rozmowy dowiedz się, czy pracownik jest skłonny zmienić swoją postawę. Jeśli odpowiedź jest pozytywna, to postaraj się wzmocnić te odczucia. Ważne jest, aby zainteresować pracownika wszelkimi oznakami pozytywnych odczuć - żeby się ich trzymał.

A jak stworzyć zgrany zespół?

W pierwszej kolejności należy zacząć od zgromadzenia danych dotyczących potrzeb zespołu oraz pozyskanie wsparcia osób najważniejszych z punktu widzenia zespołu. Warto stworzyć atmosferę życzliwości i wzajemnego zaufania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Budowanie zespołu można podzielić na 5 głównych etapów:                 

  1. Formowanie - polega na wywołaniu pozytywnego wrażenia na jej członkach, skracając przy tym dystans;                                    
  2. Konfrontacje - czyli ustalanie relacji poprzez sprawdzanie swojej pozycji wśród             współpracowników;                                      
  3. Stabilizacja -             organizacja pracy, ustalanie metod komunikowania się;                
  4. Współdziałanie - angażowanie się w proces formowania celów oraz misji             przedsięwzięcia;                                           
  5. Rozwiązanie - podsumowanie oraz ocena działań zespołu.                     

Zobacz: Kiedy przedsiębiorca traci prawo do karty podatkowej?

Jak skutecznie kierować zespołem?

Bez względu na rodzaj zajmowanego stanowiska umiejętność zarządzania pracą jest elementem kluczowym. Dbałość o rozwój kompetencji pracowników ewidentnie wspomoże rozwój firmy.

Należy zwrócić uwagę, że sposób kierowania zespołem jest uzależniony przede wszystkim od potencjału kierownika oraz warunków współpracy z podwładnymi. Świadome kierowanie zespołem polega w głównej mierze na rozpoznaniu mocnych i słabych stron współpracowników oraz odpowiednim ich wykorzystywaniu. Ważne jest różnorodne dobieranie potencjalnych współpracowników w taki sposób, by ich umiejętności talenty oraz osobowości uzupełniały się. Dodatkowo liczy się kreatywność w kierowaniu zespołem współpracowników.

Oto kilka rad, jak skutecznie zarządzać współpracownikami:

  • zadbaj, aby twoi pracownicy wiedzieli, co jest dla ciebie istotne we współpracy – na co będziesz zwracał uwagę przy ocenie pracowniczej;    
  • spraw, by w twoim zespole ludzie czuli się komfortowo - staraj się dostosować organizację pracy do możliwości pracowników;
  • bądź uczciwy i sprawiedliwy – kieruj się zasadami, które głosisz;
  • okazuj swoim podwładnym szacunek;        
  • rozwijaj swoje kompetencje i umiejętności; 
  • wspieraj swoich podwładnych, którzy tego potrzebują;
  • słuchaj innych.

A jakie są najczęstsze błędy menedżerów?

Co sprawia największe problemy menedżerom?

  • słaba komunikacja z podwładnymi,
  • nieumiejętne motywowanie pracowników,
  • przekonanie o własnej nieomylności,
  • nieuwzględnianie potrzeb potencjalnych klientów.

Jak rozmawiać z dłużnikiem?

Zarządzanie ludźmi - metoda SMART

REKLAMA

Zadania wyznaczane pracownikom powinny przede wszystkim charakteryzować się prostotą oraz przejrzystością. W związku z tym rozsądny lider powinien rozłożyć je na kilka etapów. W myśl metody SMART cele powinny być osiągalne, a co za tym idzie - mierzalne za pomocą przyjętych kryteriów.

Wyznaczanie celów jest integralnym elementem życia. Metoda ustalania celów S.M.A.R.T pozwala skoncentrować się na konktretnych elementach, które pozwolą je osiągnąć. W pierwszej kolejności cele powinny być konkretne oraz szczegółowe - im bardziej, tym lepiej. Ponadto trzeba je wyznaczyć w taki sposób, aby były mierzalne za pomocą wcześniej przyjętych metod. Twoje cele powinny mieścić się w granicy możliwości. W przeciwnym wypadku są tylko złudnymi marzeniami.

Ulga na zakup kasy fiskalnej a zawieszenie działalności

wfirma.pl
wFirma.pl jest platformą księgowości on­line udostępniającą, poza księgowością i doradztwem nowoczesne narzędzia informatyczne, niezbędne do zarządzania firmą.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA