REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak rozmawiać z dłużnikiem?

Subskrybuj nas na Youtube
rozmowa z dłużnikiem
rozmowa z dłużnikiem

REKLAMA

REKLAMA

Czy Twoja firma miewa problemy z odzyskaniem należności? Czy zdarza się, że z niepokojem sprawdzasz stan firmowego konta i odliczasz kolejne dni opóźnienia? Zanim sięgniesz po telefon, aby zażądać spłaty faktury, dowiedz się, jak w rozmowie odzyskać dług i nie stracić klienta.

Większości polskich firm z sektora MŚP zdarza się otrzymywać płatności z opóźnieniem. Wg badań firmy faktoringowej Bibby Financial Services jesienią 2013 nieterminowe płatności odnotowało blisko 85% firm. Na początku 2014 roku skala zjawiska nieco zmalała, jednak nadal ponad trzy czwarte małych i średnich firm deklarowało istnienie tego problemu.

REKLAMA

REKLAMA

Monitorowanie stanu należności i szybka reakcja na brak zapłaty są niezwykle ważne dla utrzymania płynności finansowej. I choć przybywa przedsiębiorstw, które reagują nawet na krótką, choćby tygodniową, zwłokę w płatności, to aż 38% firm dopiero miesięczne opóźnienie traktuje jako sygnał do podjęcia działań windykacyjnych. A wtedy może być już za późno.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zwlekanie z podjęciem działań wynika głównie z braku umiejętności prowadzenia rozmów z dłużnikami oraz obawy przed pogorszeniem relacji z klientem. - Wdrożenie procedur windykacyjnych nie odniesie skutku, jeśli nie będziemy przygotowani do negocjacji z dłużnikiem - mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń Akademii PARP. - Warto sięgnąć po szkolenia, które przygotowują przedsiębiorstwa do windykacji nie tylko od strony organizacyjnej i prawnej, ale również od strony negocjacyjnej.

REKLAMA

Już od 2006 roku Akademia PARP pomaga rozwijać umiejętności windykacyjne i negocjacyjne małych firm za pomocą szkoleń e-learningowych. We wrześniu tego roku uruchomiliśmy również szkolenie mobilne, poświęcone wyłącznie umiejętności rozmowy z nierzetelnym partnerem: "Jak rozmawiać z dłużnikiem?" Uświadamia ono, na czym polega specyfika rozmowy z kontrahentem niewywiązującym się z umowy. Uzasadnia również, dlaczego w rozmowie windykacyjnej należy pamiętać, że dłużnik nadal pozostaje klientem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zajęcie rachunku bankowego w drodze egzekucji

Szkolenie składa się z 3 modułów: Rozmowa windykacyjna, Typy kontrahentów i sposoby radzenia sobie z nimi oraz Strategie negocjacyjne w windykacji. Uczestnicy poznają w nich prawidłowy układ rozmowy windykacyjnej i praktyczne wskazówki, jak ją prowadzić, np. jak sprawdzić, czy powody odwlekania zapłaty są prawdziwe, czy są tylko wymówką. Dowiedzą się, jak rozmawiać z dłużnikiem w zależności od typu jego osobowości: jakich sformułowań używać w rozmowie, jak reagować na ataki słowne.

Po szkoleniu uczestnikom łatwiej będzie zdecydować, czy i kiedy warto podejmować negocjacje z klientem, kiedy stosować podejście pozycyjne, a kiedy problemowe. Będą też wiedzieć, jak pokonać niechęć dłużników do podejmowania negocjacji oraz jak skutecznie negocjować terminy i sposoby spłaty zaległości.

Zmiany w upadłości konsumenckiej w 2015 roku

„Jak rozmawiać z dłużnikiem” to jedno z 45 szkoleń m-learning Akademii PARP, dostępnych na smartfonach i tabletach. Portal szkoleniowy www.akademiaparp.gov.pl oferuje jeszcze 45 szkoleń e-learning, które przechodzi się za pomocą komputera lub laptopa z dostępem do Internetu. Wszyscy przedsiębiorcy i pracownicy sektora MŚP oraz osoby planujące rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej mogą podjąć bezpłatną naukę. Wiedza potwierdzana jest certyfikatem. Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Sprzedaż wierzytelności z niezapłaconych faktur

Czy nakaz zapłaty uprawnia do prowadzenia egzekucji?

Źródło: Akademia PARP

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA