REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak rozmawiać z dłużnikiem?

Subskrybuj nas na Youtube
rozmowa z dłużnikiem
rozmowa z dłużnikiem

REKLAMA

REKLAMA

Czy Twoja firma miewa problemy z odzyskaniem należności? Czy zdarza się, że z niepokojem sprawdzasz stan firmowego konta i odliczasz kolejne dni opóźnienia? Zanim sięgniesz po telefon, aby zażądać spłaty faktury, dowiedz się, jak w rozmowie odzyskać dług i nie stracić klienta.

Większości polskich firm z sektora MŚP zdarza się otrzymywać płatności z opóźnieniem. Wg badań firmy faktoringowej Bibby Financial Services jesienią 2013 nieterminowe płatności odnotowało blisko 85% firm. Na początku 2014 roku skala zjawiska nieco zmalała, jednak nadal ponad trzy czwarte małych i średnich firm deklarowało istnienie tego problemu.

REKLAMA

Monitorowanie stanu należności i szybka reakcja na brak zapłaty są niezwykle ważne dla utrzymania płynności finansowej. I choć przybywa przedsiębiorstw, które reagują nawet na krótką, choćby tygodniową, zwłokę w płatności, to aż 38% firm dopiero miesięczne opóźnienie traktuje jako sygnał do podjęcia działań windykacyjnych. A wtedy może być już za późno.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Zwlekanie z podjęciem działań wynika głównie z braku umiejętności prowadzenia rozmów z dłużnikami oraz obawy przed pogorszeniem relacji z klientem. - Wdrożenie procedur windykacyjnych nie odniesie skutku, jeśli nie będziemy przygotowani do negocjacji z dłużnikiem - mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń Akademii PARP. - Warto sięgnąć po szkolenia, które przygotowują przedsiębiorstwa do windykacji nie tylko od strony organizacyjnej i prawnej, ale również od strony negocjacyjnej.

Już od 2006 roku Akademia PARP pomaga rozwijać umiejętności windykacyjne i negocjacyjne małych firm za pomocą szkoleń e-learningowych. We wrześniu tego roku uruchomiliśmy również szkolenie mobilne, poświęcone wyłącznie umiejętności rozmowy z nierzetelnym partnerem: "Jak rozmawiać z dłużnikiem?" Uświadamia ono, na czym polega specyfika rozmowy z kontrahentem niewywiązującym się z umowy. Uzasadnia również, dlaczego w rozmowie windykacyjnej należy pamiętać, że dłużnik nadal pozostaje klientem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zajęcie rachunku bankowego w drodze egzekucji

Szkolenie składa się z 3 modułów: Rozmowa windykacyjna, Typy kontrahentów i sposoby radzenia sobie z nimi oraz Strategie negocjacyjne w windykacji. Uczestnicy poznają w nich prawidłowy układ rozmowy windykacyjnej i praktyczne wskazówki, jak ją prowadzić, np. jak sprawdzić, czy powody odwlekania zapłaty są prawdziwe, czy są tylko wymówką. Dowiedzą się, jak rozmawiać z dłużnikiem w zależności od typu jego osobowości: jakich sformułowań używać w rozmowie, jak reagować na ataki słowne.

Po szkoleniu uczestnikom łatwiej będzie zdecydować, czy i kiedy warto podejmować negocjacje z klientem, kiedy stosować podejście pozycyjne, a kiedy problemowe. Będą też wiedzieć, jak pokonać niechęć dłużników do podejmowania negocjacji oraz jak skutecznie negocjować terminy i sposoby spłaty zaległości.

Zmiany w upadłości konsumenckiej w 2015 roku

„Jak rozmawiać z dłużnikiem” to jedno z 45 szkoleń m-learning Akademii PARP, dostępnych na smartfonach i tabletach. Portal szkoleniowy www.akademiaparp.gov.pl oferuje jeszcze 45 szkoleń e-learning, które przechodzi się za pomocą komputera lub laptopa z dostępem do Internetu. Wszyscy przedsiębiorcy i pracownicy sektora MŚP oraz osoby planujące rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej mogą podjąć bezpłatną naukę. Wiedza potwierdzana jest certyfikatem. Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Sprzedaż wierzytelności z niezapłaconych faktur

Czy nakaz zapłaty uprawnia do prowadzenia egzekucji?

Źródło: Akademia PARP

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA