REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak rozmawiać z dłużnikiem?

Subskrybuj nas na Youtube
rozmowa z dłużnikiem
rozmowa z dłużnikiem

REKLAMA

REKLAMA

Czy Twoja firma miewa problemy z odzyskaniem należności? Czy zdarza się, że z niepokojem sprawdzasz stan firmowego konta i odliczasz kolejne dni opóźnienia? Zanim sięgniesz po telefon, aby zażądać spłaty faktury, dowiedz się, jak w rozmowie odzyskać dług i nie stracić klienta.

Większości polskich firm z sektora MŚP zdarza się otrzymywać płatności z opóźnieniem. Wg badań firmy faktoringowej Bibby Financial Services jesienią 2013 nieterminowe płatności odnotowało blisko 85% firm. Na początku 2014 roku skala zjawiska nieco zmalała, jednak nadal ponad trzy czwarte małych i średnich firm deklarowało istnienie tego problemu.

REKLAMA

Monitorowanie stanu należności i szybka reakcja na brak zapłaty są niezwykle ważne dla utrzymania płynności finansowej. I choć przybywa przedsiębiorstw, które reagują nawet na krótką, choćby tygodniową, zwłokę w płatności, to aż 38% firm dopiero miesięczne opóźnienie traktuje jako sygnał do podjęcia działań windykacyjnych. A wtedy może być już za późno.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Zwlekanie z podjęciem działań wynika głównie z braku umiejętności prowadzenia rozmów z dłużnikami oraz obawy przed pogorszeniem relacji z klientem. - Wdrożenie procedur windykacyjnych nie odniesie skutku, jeśli nie będziemy przygotowani do negocjacji z dłużnikiem - mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń Akademii PARP. - Warto sięgnąć po szkolenia, które przygotowują przedsiębiorstwa do windykacji nie tylko od strony organizacyjnej i prawnej, ale również od strony negocjacyjnej.

Już od 2006 roku Akademia PARP pomaga rozwijać umiejętności windykacyjne i negocjacyjne małych firm za pomocą szkoleń e-learningowych. We wrześniu tego roku uruchomiliśmy również szkolenie mobilne, poświęcone wyłącznie umiejętności rozmowy z nierzetelnym partnerem: "Jak rozmawiać z dłużnikiem?" Uświadamia ono, na czym polega specyfika rozmowy z kontrahentem niewywiązującym się z umowy. Uzasadnia również, dlaczego w rozmowie windykacyjnej należy pamiętać, że dłużnik nadal pozostaje klientem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zajęcie rachunku bankowego w drodze egzekucji

Szkolenie składa się z 3 modułów: Rozmowa windykacyjna, Typy kontrahentów i sposoby radzenia sobie z nimi oraz Strategie negocjacyjne w windykacji. Uczestnicy poznają w nich prawidłowy układ rozmowy windykacyjnej i praktyczne wskazówki, jak ją prowadzić, np. jak sprawdzić, czy powody odwlekania zapłaty są prawdziwe, czy są tylko wymówką. Dowiedzą się, jak rozmawiać z dłużnikiem w zależności od typu jego osobowości: jakich sformułowań używać w rozmowie, jak reagować na ataki słowne.

Po szkoleniu uczestnikom łatwiej będzie zdecydować, czy i kiedy warto podejmować negocjacje z klientem, kiedy stosować podejście pozycyjne, a kiedy problemowe. Będą też wiedzieć, jak pokonać niechęć dłużników do podejmowania negocjacji oraz jak skutecznie negocjować terminy i sposoby spłaty zaległości.

Zmiany w upadłości konsumenckiej w 2015 roku

„Jak rozmawiać z dłużnikiem” to jedno z 45 szkoleń m-learning Akademii PARP, dostępnych na smartfonach i tabletach. Portal szkoleniowy www.akademiaparp.gov.pl oferuje jeszcze 45 szkoleń e-learning, które przechodzi się za pomocą komputera lub laptopa z dostępem do Internetu. Wszyscy przedsiębiorcy i pracownicy sektora MŚP oraz osoby planujące rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej mogą podjąć bezpłatną naukę. Wiedza potwierdzana jest certyfikatem. Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Sprzedaż wierzytelności z niezapłaconych faktur

Czy nakaz zapłaty uprawnia do prowadzenia egzekucji?

Źródło: Akademia PARP

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA