REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakich błędów unikać przy poszukiwaniu pracy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Joanna Kuzub
Jakich błędów unikać przy poszukiwaniu pracy?
Jakich błędów unikać przy poszukiwaniu pracy?

REKLAMA

REKLAMA

Proces poszukiwania pracy często nie od razu kończy się znalezieniem zatrudnienia. Może być wyczerpujący i przemieszany szeregiem niepowodzeń. Osoby poszukujące pracy często nie zdają sobie sprawy, że mogą popełniać błędy już na etapie poszukiwania. Jakich błędów należy unikać?

Wielu z nich można uniknąć. Popełniamy je najczęściej dlatego, że nie przykładamy się do procesu rekrutacji. Jest to poważny błąd,  który może kosztować nas… wymarzoną posadę.

REKLAMA

REKLAMA

Błędy w CV

Można pokusić się o stwierdzenie, że pierwszy kontakt na linii przyszły pracownikpracodawca ma miejsce na etapie, gdy oferujący zatrudnienie próbuje z góry dokumentów aplikacyjnych wyłowić te, z kandydaturami najcenniejszych dla niego pracowników. Wiele osób odpada już na tym etapie z powodu „błahych” błędów, których można w łatwy sposób uniknąć. Do niepożądanych wpadek w CV, które, pomimo ogólnodostępnych poradników i pomocy specjalistów, zdarzają się bardzo często, możemy zaliczyć błędy językowe: ortograficzne i interpunkcyjne, słownictwo czy nieprofesjonalne zdjęcia, na przykład z wakacji. Niewskazanym jest również wysyłanie zbyt obszernego CV. Warto skupić się tylko na najważniejszych miejscach zatrudnienia oraz wykształceniu i ukończonych szkoleniach dla stanowiska, na które się aplikuje. Wysyłając dokument , warto też sprawdzić, w jakim pliku jest zapisany. Najlepszym jest PDF, który zadba o to, aby wszystkie elementy CV zostały na swoim miejscu i w trakcie wysyłania lub otwierania nie zmieniły położenia. Adres e-mailowy również powinien być profesjonalny. Najlepszym rozwiązaniem w tym wypadku  jest imię i nazwisko kandydata.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zobacz również: Jak napisać CV i list motywacyjny?

REKLAMA

Aplikowanie na niewłaściwe stanowiska

Przed przeglądaniem ofert pracy warto zastanowić się, co nas interesuje i w jakiej branży chcielibyśmy pracować oraz jakie mamy wykształcenie i doświadczenie zawodowe. To zawęzi nam obszar poszukiwania, zaoszczędzi czas i pozwoli aplikować na te stanowiska, na które spełniamy wymogi formalne. Często zdarza się, iż kandydaci nie czytają dokładnie ofert pracy. Zgłaszają swoją kandydaturę po przeczytaniu jedynie nazwy stanowiska, nie zważając na to, iż nie spełniają wymagań pracodawcy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aplikując, warto również zastanowić się, czy my sami jesteśmy zainteresowani pracą w miejscu, do którego wysyłamy dokumenty. Nieprofesjonalnym jest, gdy kandydat po zaproszeniu na rozmowę kwalifikacyjną nie stawia się na nią bez słowa wyjaśnienia.

Nieprzygotowanie do spotkania

Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej to nie tylko zadbanie o wygląd zewnętrzny i dobranie stroju. Odpowiednie przygotowanie to również przećwiczenie komunikatów niewerbalnych: mimiki twarzy, postawy, tonu głosu, kontaktu wzrokowego z rozmówcą, uważnego słuchania oraz gestykulacji. Pomocne może okazać się również przewidzenie jak największej liczby pytań, które mogą paść i odpowiedzi na nie. Nie należy jednak uczyć się przygotowanych odpowiedzi na pamięć, bo to może przynieść odwrotny od zamierzonego rezultat i postawić kandydata w niekorzystnym świetle.

Choć w badaniu przeprowadzonym przez Zieloną Linię dotyczącym rozmowy kwalifikacyjnej brak wiedzy o firmie nie plasował się, aż tak wysoko jak inne czynniki dyskwalifikujące, warto zapoznać się z firmą, w której chcemy pracować. W dobie internetu nie wymaga to dużego wysiłku, a może zaowocować dodatkowymi punktami.

Dobrze przygotowany kandydat to pewny kandydat, co może mieć przełożenie na sukces w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Niepowodzenia nie należy jednak przyjmować jako wielkiej porażki. Warto zastanowić się, co poszło nie tak i nad czym musimy jeszcze popracować. Zdobywanie doświadczenia poprzez praktykę to najlepsza nauka. Chodząc często na rozmowy, możemy osiągnąć mistrzostwo i w końcu zdobyć wymarzoną pracę.

Zobacz: Jak radzić sobie z behawioralnymi pytaniami w trakcie rekrutacji?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Zielona Linia

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny webinar: Ostatnia prosta do Systemu e-Faktur (KSeF). Zgodność dziś i architektura na lata

Stało się – ustawa podpisana, zegar tyka. Po latach zwrotów i nagłych zahamowań, Krajowy System e-Faktur niczym prawdziwy rollercoaster wjedzie na główny tor i zrewolucjonizuje naszą codzienność biznesową już od 1 lutego 2026 roku. Samo „podpięcie wagoników” do platformy to dopiero pierwszy zjazd. Prawdziwe wyzwanie zaczyna się w chwili, gdy kolejka rusza pełną prędkością i konieczne jest utrzymanie stałej zgodności w świecie nieustannych zakrętów regulacyjnych, w Polsce i za granicą.

Turystyka premium w Polsce. Jesteśmy coraz bardziej widoczni na mapie świata [Gość Infor.pl]

Sezon wakacyjny dobiegł końca, a wraz z nim pojawiły się statystyki i rankingi, które pokazują, jak mocno zmienia się pozycja Polski w globalnej turystyce. Najnowsze zestawienie wskazuje nasz kraj na 19. miejscu wśród najchętniej odwiedzanych kierunków świata. To duży awans, za którym stoją zarówno liczby, jak i realne zmiany w jakości oferty turystycznej.

Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

REKLAMA

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA