REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakich błędów unikać przy poszukiwaniu pracy?

Joanna Kuzub
Jakich błędów unikać przy poszukiwaniu pracy?
Jakich błędów unikać przy poszukiwaniu pracy?

REKLAMA

REKLAMA

Proces poszukiwania pracy często nie od razu kończy się znalezieniem zatrudnienia. Może być wyczerpujący i przemieszany szeregiem niepowodzeń. Osoby poszukujące pracy często nie zdają sobie sprawy, że mogą popełniać błędy już na etapie poszukiwania. Jakich błędów należy unikać?

Wielu z nich można uniknąć. Popełniamy je najczęściej dlatego, że nie przykładamy się do procesu rekrutacji. Jest to poważny błąd,  który może kosztować nas… wymarzoną posadę.

REKLAMA

REKLAMA

Błędy w CV

Można pokusić się o stwierdzenie, że pierwszy kontakt na linii przyszły pracownikpracodawca ma miejsce na etapie, gdy oferujący zatrudnienie próbuje z góry dokumentów aplikacyjnych wyłowić te, z kandydaturami najcenniejszych dla niego pracowników. Wiele osób odpada już na tym etapie z powodu „błahych” błędów, których można w łatwy sposób uniknąć. Do niepożądanych wpadek w CV, które, pomimo ogólnodostępnych poradników i pomocy specjalistów, zdarzają się bardzo często, możemy zaliczyć błędy językowe: ortograficzne i interpunkcyjne, słownictwo czy nieprofesjonalne zdjęcia, na przykład z wakacji. Niewskazanym jest również wysyłanie zbyt obszernego CV. Warto skupić się tylko na najważniejszych miejscach zatrudnienia oraz wykształceniu i ukończonych szkoleniach dla stanowiska, na które się aplikuje. Wysyłając dokument , warto też sprawdzić, w jakim pliku jest zapisany. Najlepszym jest PDF, który zadba o to, aby wszystkie elementy CV zostały na swoim miejscu i w trakcie wysyłania lub otwierania nie zmieniły położenia. Adres e-mailowy również powinien być profesjonalny. Najlepszym rozwiązaniem w tym wypadku  jest imię i nazwisko kandydata.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zobacz również: Jak napisać CV i list motywacyjny?

REKLAMA

Aplikowanie na niewłaściwe stanowiska

Przed przeglądaniem ofert pracy warto zastanowić się, co nas interesuje i w jakiej branży chcielibyśmy pracować oraz jakie mamy wykształcenie i doświadczenie zawodowe. To zawęzi nam obszar poszukiwania, zaoszczędzi czas i pozwoli aplikować na te stanowiska, na które spełniamy wymogi formalne. Często zdarza się, iż kandydaci nie czytają dokładnie ofert pracy. Zgłaszają swoją kandydaturę po przeczytaniu jedynie nazwy stanowiska, nie zważając na to, iż nie spełniają wymagań pracodawcy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aplikując, warto również zastanowić się, czy my sami jesteśmy zainteresowani pracą w miejscu, do którego wysyłamy dokumenty. Nieprofesjonalnym jest, gdy kandydat po zaproszeniu na rozmowę kwalifikacyjną nie stawia się na nią bez słowa wyjaśnienia.

Nieprzygotowanie do spotkania

Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej to nie tylko zadbanie o wygląd zewnętrzny i dobranie stroju. Odpowiednie przygotowanie to również przećwiczenie komunikatów niewerbalnych: mimiki twarzy, postawy, tonu głosu, kontaktu wzrokowego z rozmówcą, uważnego słuchania oraz gestykulacji. Pomocne może okazać się również przewidzenie jak największej liczby pytań, które mogą paść i odpowiedzi na nie. Nie należy jednak uczyć się przygotowanych odpowiedzi na pamięć, bo to może przynieść odwrotny od zamierzonego rezultat i postawić kandydata w niekorzystnym świetle.

Choć w badaniu przeprowadzonym przez Zieloną Linię dotyczącym rozmowy kwalifikacyjnej brak wiedzy o firmie nie plasował się, aż tak wysoko jak inne czynniki dyskwalifikujące, warto zapoznać się z firmą, w której chcemy pracować. W dobie internetu nie wymaga to dużego wysiłku, a może zaowocować dodatkowymi punktami.

Dobrze przygotowany kandydat to pewny kandydat, co może mieć przełożenie na sukces w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Niepowodzenia nie należy jednak przyjmować jako wielkiej porażki. Warto zastanowić się, co poszło nie tak i nad czym musimy jeszcze popracować. Zdobywanie doświadczenia poprzez praktykę to najlepsza nauka. Chodząc często na rozmowy, możemy osiągnąć mistrzostwo i w końcu zdobyć wymarzoną pracę.

Zobacz: Jak radzić sobie z behawioralnymi pytaniami w trakcie rekrutacji?

Źródło: Zielona Linia

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Employer branding pachnący nostalgią

Rozmowa z Tomaszem Słomą, szefem komunikacji w eTutor i ProfiLingua (Grupa Tutore), pomysłodawcą „EBecadła” i „Książki kucHRskiej” o tym, jak połączenie wspomnień, edukacji i kreatywności pozwala opowiadać o budowaniu wizerunku pracodawcy w zupełnie nowy, angażujący sposób.

Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem: 5 silnych argumentów

Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem. Przedstawiają 5 silnych argumentów przeciwko dalszemu procedowaniu projektu ustawy o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy.

Bruksela wycofuje się z kontrowersyjnego przepisu. Ta zmiana dotknie miliony pracowników w całej Europie, w tym w Polsce

Obowiązkowe szkolenia z obsługi sztucznej inteligencji miały objąć praktycznie każdą firmę korzystającą z narzędzi AI. Tymczasem Komisja Europejska niespodziewanie zaproponowała rewolucyjną zmianę, która może całkowicie przewrócić dotychczasowe plany przedsiębiorców. Co to oznacza dla polskich firm i ich pracowników? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Optymalizacja podatkowa. Praktyczne spojrzenie na finansową efektywność przedsiębiorstwa

Optymalizacja podatkowa. Pozwala legalnie obniżyć obciążenia, zwiększyć płynność finansową i budować przewagę konkurencyjną. Dzięki przemyślanej strategii przedsiębiorstwa mogą zachować więcej środków na rozwój, minimalizować ryzyko prawne i skuteczniej konkurować na rynku.

REKLAMA

Zmiany w CEIDG od 2026 r. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Stopniowo zmiany wejdą w życie w 2026, 2027 i 2028 r.

Idą duże zmiany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Będzie digitalizacja i prostsza obsługa dla przedsiębiorców. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Zmiany będą wprowadzane stopniowo w 2026, 2027 i 2028 r. Czego dotyczą?

Jeden podpis zmienił losy całej branży. Tysiące Polaków czeka przymusowa zmiana

Prezydent Karol Nawrocki podjął decyzję, która wywraca do góry nogami polski sektor futrzarski wart setki milionów złotych. Hodowcy norek i lisów mają czas do końca 2033 roku na zamknięcie działalności. Za nimi stoją tysiące pracowników, których czekają odprawy i poszukiwanie nowego zajęcia. Co oznacza ta historyczna zmiana dla przedsiębiorców, lokalnych społeczności i zwierząt?

3 tys. zł na jeden pojazd. Można już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów

Od 1 grudnia od godz. 10:00 firmy transportowe z przewozami do państw UE mogą już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów. Na jeden pojazd należy się kwota do 3 tys. zł. Obowiązuje zasada kto pierwszy, ten lepszy.

Polskie banknoty w portfelach świata. Jak PWPW buduje swoją pozycję na globalnym rynku Gwatemala, Peru, Paragwaj [Gość Infor.pl]

Dla większości z nas to kraje widziane raczej na wakacyjnych zdjęciach niż w kontekście polskiego przemysłu. A jednak właśnie tam obywatele płacą banknotami wyprodukowanymi w > Polsce. I nie chodzi o druk, ale o pełną produkcję. O to, jak powstają > te banknoty i dlaczego świat tak chętnie zamawia je w Warszawie, > opowiadała Grażyna Rafalska, dyrektor Biura Sprzedaży Polskiej > Wytwórni Papierów Wartościowych.

REKLAMA

Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA