REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakich błędów unikać przy poszukiwaniu pracy?

Joanna Kuzub
Jakich błędów unikać przy poszukiwaniu pracy?
Jakich błędów unikać przy poszukiwaniu pracy?

REKLAMA

REKLAMA

Proces poszukiwania pracy często nie od razu kończy się znalezieniem zatrudnienia. Może być wyczerpujący i przemieszany szeregiem niepowodzeń. Osoby poszukujące pracy często nie zdają sobie sprawy, że mogą popełniać błędy już na etapie poszukiwania. Jakich błędów należy unikać?

Wielu z nich można uniknąć. Popełniamy je najczęściej dlatego, że nie przykładamy się do procesu rekrutacji. Jest to poważny błąd,  który może kosztować nas… wymarzoną posadę.

REKLAMA

Błędy w CV

Można pokusić się o stwierdzenie, że pierwszy kontakt na linii przyszły pracownikpracodawca ma miejsce na etapie, gdy oferujący zatrudnienie próbuje z góry dokumentów aplikacyjnych wyłowić te, z kandydaturami najcenniejszych dla niego pracowników. Wiele osób odpada już na tym etapie z powodu „błahych” błędów, których można w łatwy sposób uniknąć. Do niepożądanych wpadek w CV, które, pomimo ogólnodostępnych poradników i pomocy specjalistów, zdarzają się bardzo często, możemy zaliczyć błędy językowe: ortograficzne i interpunkcyjne, słownictwo czy nieprofesjonalne zdjęcia, na przykład z wakacji. Niewskazanym jest również wysyłanie zbyt obszernego CV. Warto skupić się tylko na najważniejszych miejscach zatrudnienia oraz wykształceniu i ukończonych szkoleniach dla stanowiska, na które się aplikuje. Wysyłając dokument , warto też sprawdzić, w jakim pliku jest zapisany. Najlepszym jest PDF, który zadba o to, aby wszystkie elementy CV zostały na swoim miejscu i w trakcie wysyłania lub otwierania nie zmieniły położenia. Adres e-mailowy również powinien być profesjonalny. Najlepszym rozwiązaniem w tym wypadku  jest imię i nazwisko kandydata.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zobacz również: Jak napisać CV i list motywacyjny?

Aplikowanie na niewłaściwe stanowiska

REKLAMA

Przed przeglądaniem ofert pracy warto zastanowić się, co nas interesuje i w jakiej branży chcielibyśmy pracować oraz jakie mamy wykształcenie i doświadczenie zawodowe. To zawęzi nam obszar poszukiwania, zaoszczędzi czas i pozwoli aplikować na te stanowiska, na które spełniamy wymogi formalne. Często zdarza się, iż kandydaci nie czytają dokładnie ofert pracy. Zgłaszają swoją kandydaturę po przeczytaniu jedynie nazwy stanowiska, nie zważając na to, iż nie spełniają wymagań pracodawcy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aplikując, warto również zastanowić się, czy my sami jesteśmy zainteresowani pracą w miejscu, do którego wysyłamy dokumenty. Nieprofesjonalnym jest, gdy kandydat po zaproszeniu na rozmowę kwalifikacyjną nie stawia się na nią bez słowa wyjaśnienia.

Nieprzygotowanie do spotkania

Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej to nie tylko zadbanie o wygląd zewnętrzny i dobranie stroju. Odpowiednie przygotowanie to również przećwiczenie komunikatów niewerbalnych: mimiki twarzy, postawy, tonu głosu, kontaktu wzrokowego z rozmówcą, uważnego słuchania oraz gestykulacji. Pomocne może okazać się również przewidzenie jak największej liczby pytań, które mogą paść i odpowiedzi na nie. Nie należy jednak uczyć się przygotowanych odpowiedzi na pamięć, bo to może przynieść odwrotny od zamierzonego rezultat i postawić kandydata w niekorzystnym świetle.

REKLAMA

Choć w badaniu przeprowadzonym przez Zieloną Linię dotyczącym rozmowy kwalifikacyjnej brak wiedzy o firmie nie plasował się, aż tak wysoko jak inne czynniki dyskwalifikujące, warto zapoznać się z firmą, w której chcemy pracować. W dobie internetu nie wymaga to dużego wysiłku, a może zaowocować dodatkowymi punktami.

Dobrze przygotowany kandydat to pewny kandydat, co może mieć przełożenie na sukces w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Niepowodzenia nie należy jednak przyjmować jako wielkiej porażki. Warto zastanowić się, co poszło nie tak i nad czym musimy jeszcze popracować. Zdobywanie doświadczenia poprzez praktykę to najlepsza nauka. Chodząc często na rozmowy, możemy osiągnąć mistrzostwo i w końcu zdobyć wymarzoną pracę.

Zobacz: Jak radzić sobie z behawioralnymi pytaniami w trakcie rekrutacji?

Źródło: Zielona Linia

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA