REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakich błędów unikać przy poszukiwaniu pracy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Joanna Kuzub
Jakich błędów unikać przy poszukiwaniu pracy?
Jakich błędów unikać przy poszukiwaniu pracy?

REKLAMA

REKLAMA

Proces poszukiwania pracy często nie od razu kończy się znalezieniem zatrudnienia. Może być wyczerpujący i przemieszany szeregiem niepowodzeń. Osoby poszukujące pracy często nie zdają sobie sprawy, że mogą popełniać błędy już na etapie poszukiwania. Jakich błędów należy unikać?

Wielu z nich można uniknąć. Popełniamy je najczęściej dlatego, że nie przykładamy się do procesu rekrutacji. Jest to poważny błąd,  który może kosztować nas… wymarzoną posadę.

REKLAMA

Błędy w CV

Można pokusić się o stwierdzenie, że pierwszy kontakt na linii przyszły pracownikpracodawca ma miejsce na etapie, gdy oferujący zatrudnienie próbuje z góry dokumentów aplikacyjnych wyłowić te, z kandydaturami najcenniejszych dla niego pracowników. Wiele osób odpada już na tym etapie z powodu „błahych” błędów, których można w łatwy sposób uniknąć. Do niepożądanych wpadek w CV, które, pomimo ogólnodostępnych poradników i pomocy specjalistów, zdarzają się bardzo często, możemy zaliczyć błędy językowe: ortograficzne i interpunkcyjne, słownictwo czy nieprofesjonalne zdjęcia, na przykład z wakacji. Niewskazanym jest również wysyłanie zbyt obszernego CV. Warto skupić się tylko na najważniejszych miejscach zatrudnienia oraz wykształceniu i ukończonych szkoleniach dla stanowiska, na które się aplikuje. Wysyłając dokument , warto też sprawdzić, w jakim pliku jest zapisany. Najlepszym jest PDF, który zadba o to, aby wszystkie elementy CV zostały na swoim miejscu i w trakcie wysyłania lub otwierania nie zmieniły położenia. Adres e-mailowy również powinien być profesjonalny. Najlepszym rozwiązaniem w tym wypadku  jest imię i nazwisko kandydata.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zobacz również: Jak napisać CV i list motywacyjny?

Aplikowanie na niewłaściwe stanowiska

REKLAMA

Przed przeglądaniem ofert pracy warto zastanowić się, co nas interesuje i w jakiej branży chcielibyśmy pracować oraz jakie mamy wykształcenie i doświadczenie zawodowe. To zawęzi nam obszar poszukiwania, zaoszczędzi czas i pozwoli aplikować na te stanowiska, na które spełniamy wymogi formalne. Często zdarza się, iż kandydaci nie czytają dokładnie ofert pracy. Zgłaszają swoją kandydaturę po przeczytaniu jedynie nazwy stanowiska, nie zważając na to, iż nie spełniają wymagań pracodawcy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aplikując, warto również zastanowić się, czy my sami jesteśmy zainteresowani pracą w miejscu, do którego wysyłamy dokumenty. Nieprofesjonalnym jest, gdy kandydat po zaproszeniu na rozmowę kwalifikacyjną nie stawia się na nią bez słowa wyjaśnienia.

Nieprzygotowanie do spotkania

Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej to nie tylko zadbanie o wygląd zewnętrzny i dobranie stroju. Odpowiednie przygotowanie to również przećwiczenie komunikatów niewerbalnych: mimiki twarzy, postawy, tonu głosu, kontaktu wzrokowego z rozmówcą, uważnego słuchania oraz gestykulacji. Pomocne może okazać się również przewidzenie jak największej liczby pytań, które mogą paść i odpowiedzi na nie. Nie należy jednak uczyć się przygotowanych odpowiedzi na pamięć, bo to może przynieść odwrotny od zamierzonego rezultat i postawić kandydata w niekorzystnym świetle.

REKLAMA

Choć w badaniu przeprowadzonym przez Zieloną Linię dotyczącym rozmowy kwalifikacyjnej brak wiedzy o firmie nie plasował się, aż tak wysoko jak inne czynniki dyskwalifikujące, warto zapoznać się z firmą, w której chcemy pracować. W dobie internetu nie wymaga to dużego wysiłku, a może zaowocować dodatkowymi punktami.

Dobrze przygotowany kandydat to pewny kandydat, co może mieć przełożenie na sukces w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Niepowodzenia nie należy jednak przyjmować jako wielkiej porażki. Warto zastanowić się, co poszło nie tak i nad czym musimy jeszcze popracować. Zdobywanie doświadczenia poprzez praktykę to najlepsza nauka. Chodząc często na rozmowy, możemy osiągnąć mistrzostwo i w końcu zdobyć wymarzoną pracę.

Zobacz: Jak radzić sobie z behawioralnymi pytaniami w trakcie rekrutacji?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Zielona Linia

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA