Instagram czy Snapchat, czyli nowoczesne kanały rekrutacji
REKLAMA
REKLAMA
Czy działy HR wybiorą metody tradycyjne, czy nowoczesne, powinno – w uproszczeniu – być uzależnione od tego:
REKLAMA
● co firma chce osiągnąć – zaspokoić tylko nagłą bieżącą potrzebę czy traktować rekrutację szerzej, również jako element strategii większej całości, np. leasing pracowników,
● kto jest grupą docelową,
● jakimi środkami finansowymi dysponuje w ramach tego projektu.
Nadal zdarza się, że wybrany sposób działania i metody nie są poprzedzone dokładniejszą analizą i dopasowaniem do bieżącej sytuacji firmy. Najważniejszymi wytycznymi nie powinny być jedynie działania konkurencji, chwilowa moda, prestiż czy presja wynikająca z potrzeby nagłego zapełnienia wolnego wakatu. Dlatego warto zwrócić uwagę na te rozwiązania, które istniały od zawsze i nic nie wskazuje, aby czas zatarł ich znaczenie, oraz na te, które zrewolucjonizowały rynek rekrutacji i nadały mu niespotykany wcześniej wymiar. Żeby dobrze spełniły one swoją funkcję, należy się z nimi gruntownie zapoznać i użyć w stosownym momencie, kierując się minimum trzema podstawowymi wytycznymi, czyli celem, grupą docelową i budżetem.
Zobacz serwis: Zarządzanie
Jakie są zatem możliwości, gdy chcemy sięgnąć po tradycyjne metody?
Usługi agencji doradztwa personalnego
REKLAMA
Wykwalifikowany zespół rekruterów jest w stanie wykonać za nas znaczną część pracy związaną z rekrutacją, selekcją oraz zatrudnieniem kandydatów. Usługi agencji doradztwa personalnego są dziś dostępne w kompletnym zakresie – od emisji ogłoszenia w serwisach pracy po audyt kompetencji. Wybór agencji jest ogromy i z roku na rok rośnie. Według Polskiego Forum HR mamy do wyboru ponad 5,2 tys. partnerów, jest więc w czym wybierać.
Head hunting – wykorzystywany od lat do pozyskiwania najwyższych kadr – pozwala dotrzeć do doświadczonych kandydatów, którzy np. jeszcze nie założyli konta w serwisie społecznościowym. Niezbędna jest wówczas kreatywność agencji, która będzie reprezentowała naszą firmę w kontakcie z tymi osobami. Warto przy tym upewnić się, czy wybrany partner dobrze zna potrzeby naszej firmy, rozumie projekt, jest wiarygodny oraz czy będzie to współpraca w relacji, w której zleceniodawca poczuje się komfortowo przez cały czas trwania projektu. Wynajęcie zewnętrznej firmy pozwoli ponadto zaoszczędzić wiele czasu i pieniędzy.
Przeczytaj w INFORLEX.PL Biznes cały artykuł: Instagram czy Snapchat, czyli nowoczesne kanały rekrutacji
W artykule m.in.:
- System rekomendacji
- Media społecznościowe i serwisy rekrutacyjne
- Twitter czy Youtube?
- Scouting
- Grywalizacja
- Elastyczność w doborze metod
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA