REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

O co pytać na rozmowie kwalifikacyjnej?

O co pytać na rozmowie kwalifikacyjnej?
O co pytać na rozmowie kwalifikacyjnej?

REKLAMA

REKLAMA

Rozmowa rekrutacyjna powinna być dialogiem, czyli wymianą zdań pomiędzy dwoma stronami - osoby ubiegającej się o stanowisko pracy oraz pracodawcy lub przedstawiciela z działu HR. Mówi się, że podstawą sukcesu jest stworzenie czytelnego CV, które przedstawi nas w dobrym świetle. Ważne jest jednak także zadawanie pytań.

Dlaczego nie warto rezygnować z zadawania pytań podczas rozmowy kwalifikacyjnej?

O co pytać na rozmowie kwalifikacyjnej? Dlaczego zadawanie pytań w trakcie ubiegania się o pracę jest ważne? Zadając pytania, kandydat ma szansę przedstawić swoje potrzeby. Rozmowa kwalifikacyjna działa w obie strony - z jednej rekruter wybiera wyłącznie te osoby, które jego zdaniem najlepiej pasują na dane stanowisko, natomiast z drugiej, osoba poszukująca pracy może uzyskać informacje dotyczące tego, czy stanowisko i warunki pracy odpowiadają jej potrzebom. Zadawanie pytań to także oznaka odwagi i przebojowości, która jest cenną cechą w wielu branżach. Wnikliwość podczas rozmowy pozwoli także na lepsze poznanie firmy i specyfiki jej działania. - przyznaje doświadczony headhunter z wieloletnim doświadczeniem z firmy HR.

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Jakie pytania warto zadać podczas rozmowy kwalifikacyjnej?

Oto pytania, które warto zadać w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Umożliwią one zgłębienie tematu specyfiki pracy firmy, zespołu, a także oczekiwań i odpowiedzialności związanej z pełnieniem stanowiska. O co pytać na rozmowie kwalifikacyjnej?

  • Czy mogę uzyskać informację na temat tego, jak wygląda typowy dzień w Państwa firmie?

  • Czy stanowisko jest nowe, czy też obejmował je ktoś wcześniej? Dlaczego osoba zrezygnowała z pracy?

  • Jakie są możliwości awansu/rozwoju zawodowego? Jakie są warunki?

  • Jak przebiega proces ewaluacji w Państwa firmie?

  • Jakie są cele firmy?

  • Jakie cechy wyróżniają Państwa firmę na rynku pracy?

  • Czy mogę dowiedzieć się czegoś na temat zespołu?

  • Czy mogę uzyskać informacje dotyczące dalszego procesu rekrutacji?

  • Jakie umiejętności miękkie są szczególnie ważne na tym stanowisku?

  • Jakie wyzwania/trudności/odpowiedzialność związane są z objęciem tego stanowiska?

  • Na którym miejscu w strukturze firmy umiejscowiony jest zespół i to stanowisko?

  • Czy w zespole firmy są jakieś braki, które warto uzupełnić (np. poszczególne umiejętności)?

  • Jakie dodatkowe informacje umożliwią mi szybsze podjęcie decyzji o objęciu stanowiska?

Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?

REKLAMA

Wiadomo już, o co pytać na rozmowie kwalifikacyjnej. Ubieganie się o pracę przebiega jednakże wieloetapowo. Pierwszy kamień milowy, który należy osiągnąć to opracowanie zgodnego ze stanem faktycznym, a zarazem odpowiadającego ofercie pracy CV, które nie wyląduje w koszu po kilku minutach od przejrzenia. Niezwykle przydatnym narzędziem w trakcie rekrutacji może okazać się CV Hero, czyli profesjonalna strona, na której kandydat do pracy znajdzie zarówno profesjonalny kreator CV, jak i dużą ilość przydatnej, wartościowej wiedzy, którą może wykorzystać na wszystkich etapach rekrutacji.

Zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną otwiera kolejny etap przygotowań. Na wstępie warto dokonać analizy kompetencji pożądanych na danym stanowisku i porównać je z posiadanymi kwalifikacjami, aby zaprezentować się jako osoba znająca swoją wartość i pewna swoich umiejętności. Kolejną niezwykle istotną rzeczą jest zapoznanie się z działalnością prowadzoną przez przyszłego pracodawcę - czym się zajmuje, w jakim otoczeniu konkurencyjnym działa, czy ma na koncie jakieś sukcesy, co aktualnie rozwija lub wprowadza na rynek. Przedstawienie doświadczeń korespondujących z aktualnymi potrzebami firmy, kompetencji i pomysłów może być bardzo dobrze odebrane podczas rozmowy o pracę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oprócz odpowiednio przygotowanego CV, także profile w mediach społecznościowych mają wpływ na pierwsze wrażenie, jakie kandydat wywołuje u rekrutera. Dlatego dobrą praktyką jest zadbanie o neutralny wizerunek publicznych wpisów, które przedstawiciel firmy z pewnością przejrzy, analizując profil kandydata. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej efekt dobrego wrażenia warto wzmocnić punktualnością, schludnym ubiorem, pewną postawą, wiedzą o firmie, kompetencjami oraz oczywiście zadawaniem odpowiednich pytań

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA   .

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Dziennik Internautów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA