REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Stypendium za kreatywność 2012

Subskrybuj nas na Youtube
stypendium, kreatywność, studia, pomysł
stypendium, kreatywność, studia, pomysł
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Nie status materialny, nie średnia ocen na studiach, a pomysł zdecyduje o tym, kto dostanie „Stypendium z wyboru”. Trwa III edycja akcji, w której studenci i absolwenci z całej Polski zawalczą o pieniądze na spełnienie swoich marzeń.

„Stypendium z wyboru” to pierwszy w Polsce program stypendialny, który daje możliwość zrealizowania projektów związanych z edukacją bądź z rozwojem kariery zawodowej zarówno studentom jak i absolwentom (do roku po ukończeniu studiów), w którym przy podziale funduszy brana jest pod uwagę wyłącznie pomysłowość kandydata.

REKLAMA

REKLAMA

Mają oni możliwość otrzymania pieniędzy na nawet najbardziej niecodzienne działania, które mają im pomóc wybić się na rynku pracy.

Jakie stypendium dla studentów?

Ubiegłoroczną nagrodę stypendialną przyznano m.in. na takie projekty jak kurs języka arabskiego w Kairze, pokrycie kosztów wolontariatu w ośrodku dla słoni w Nairobi, zakup nowych skrzypiec, czy profesjonalnego roweru. Wszystko po to, by wspomóc ludzi ambitnych, kreatywnych i zdeterminowanych.

REKLAMA

- Może to śmiesznie zabrzmi, ale my nie mamy marzeń, my mamy cele - mówi Natalia Strokowska, która wygrała stypendium na wolontariat w Nairobi - Cele zaś to takie marzenia z terminem realizacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Stypendium daje szansę nie tylko zdobyć ciekawe doświadczenia, ale także rozwijać swoje pasje i umiejętności. Dla niektórych to szansa na rozpoczęcie kariery zawodowej.

- Udział w konkursie bardzo mi pomógł w realizacji celu jakim było kupno maszyn do szycia - opowiada Katarzyna Szafran, laureatka II edycji - W niedalekiej przyszłości myślę o założeniu własnej działalności gospodarczej, jakim byłaby pracownia projektowania ubioru. Dlatego stypendium jest nie tylko określoną kwotą przeznaczoną na zakup sprzętu, ale też swojego rodzaju inwestycją.

W organizację akcji aktywnie włączyły się polskie przedsiębiorstwa. Dzięki ich wsparciu laureaci mają szansę otrzymać nagrodę do 5 tysięcy złotych.

- Wiemy jak ważny jest dobry start w dorosłe życie, dlatego zachęcamy młodych ludzi do udziału w tym programie– namawia Stefan Umiński Dyrektor Personalny, Sklepy Komfort S.A., Mecenas III edycji „Stypendium z wyboru” - Z chęcią wspieramy młodych ludzi w dążeniu do rozwoju zawodowego. Już sam udział w tym projekcie świadczy o ich ambicji i pracowitości, które są bardzo dobrze postrzegane przez obecnych pracodawców.

W dwóch poprzednich odsłonach wzięło udział już ponad tysiąc osób, z których wyłoniono 39 laureatów.

- Od początku projektu, przy wsparciu Mecenasów, spełniliśmy 39 marzeń wartych ponad 150 tysięcy złotych - mówi z dumą Katarzyna Godlewska, prezes Fundacji Absolvent.pl, organizatora konkursu.

Pierwszy krok do zdobycia dotacji to rejestracja na portalu www.stypendiumzwyboru.pl, gdzie należy umieścić swoją aplikację. Forma jest dowolna, ważne by przekonać innych do poparcia swojego pomysłu.

Pomysł na biznes

Obecny rynek pracy jest skonstruowany tak, że należy czymś przykuć uwagę przyszłego pracodawcy - kontynuuje Stefan Umiński - uważam, że przygotowanie aplikacji to dobry trening przed rozpoczęciem poszukiwania interesującej posady.  

Przyjmowanie wniosków już się rozpoczęło i potrwa do 13 maja. Kolejnym etapem jest głosowanie. Internauci i sponsorzy zdecydują, kto znajdzie się w gronie tegorocznych stypendystów. W I i II edycji oddano łącznie ponad pół miliona głosów.

W gronie firm wspierających inicjatywę „Stypendium z wyboru” oprócz Sklepów KOMFORT S.A. znalazły się między innymi firmy takie jak: Budimex, T – Mobile, Allegro, Bank BPH, Levi’s, , Ernst&Young, TVN.

Więcej informacji o programie stypendialnym „Stypendium z wyboru” można znaleźć na:  www.stypendiumzwyboru.pl.

Sklepy KOMFORT S.A., z siedzibą w Łodzi,  są największą detaliczną siecią w Polsce oferującą ponad 2000 różnych wzorów podłóg drewnianych, paneli podłogowych, dywanów i wykładzin. Sieć aktywnie rozwija ofertę usług, związanych z montażem i pielęgnacją pokryć podłogowych. Sklepy KOMFORT zatrudniają w Polsce około 1000 pracowników. Sieć Komfort liczy obecnie 144 sklepy z czego 136 sklepów w Polsce ( 99 własnych i 37 franczyzowych), 6 sklepów w Czechach  i 2 na Słowacji. Od 2008 roku KOMFORT rozwija sieć franczyzową w miastach liczących 25 - 80 tys. mieszkańców. Obecnie działa  37 salonów partnerskich.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA