REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Pomysł na biznes na pierwszy z kroków w drodze do założenia działalności gospodarczej.
Pomysł na biznes na pierwszy z kroków w drodze do założenia działalności gospodarczej.

REKLAMA

REKLAMA

Pomysł na biznes to pierwszy z kroków w drodze do założenia działalności gospodarczej. Własna firma wymaga nie tylko doskonałej organizacji i zdolności odczytywania trendów panujących na rynku, ale przede wszystkim dobrego pomysłu na biznes.

Skąd wziąć pomysł na biznes

Źródeł zdobycia pomysłu na własny biznes jest wiele. Od amerykańskich poradników zalegających stosami w księgarniach, przez niezliczone wątki na forach internetowych na reklamach systemów franczyzowych kończąc. Z której podpowiedzi warto skorzystać? To zależy od Twoich predyspozycji.

REKLAMA

Jak zarobiłem pierwszy milion dolarów, czyli poradnik z USA

W ciągu roku jesteśmy atakowani w księgarniach niezliczoną ilością poradników podpowiadających jak przez kilka miesięcy zbić fortunę nie kiwając nawet palcem. Wszystko dzięki wybranym przez autora, unikalnym w dowolnie wybranej skali (np. kraju, Europy itd.) pomysłom na biznes. Co dziwne, wszystkie poradniki są bestsellerami i wiecznymi nowościami. Zawarte w nich idee często nie przystają do polskich reguł rynkowych.

Polecamy: Jak założyć firmę?

Fora internetowe

REKLAMA

Portale społecznościowe to broń obusieczna. Podpowiedzi zawierające pomysły na biznes mogą opierać się na fikcyjnych i niemożliwych do zrealizowania założeniach. Hodowla chomików syryjskich w akwarium, trufle w domowej doniczce, czy firma zajmująca się zajmowaniem miejsca w kościelnych ławkach to tylko niektóre absurdalne idee, które znajdziemy w sieci. Możemy przykro się rozczarować, gdy nabierzemy się na internetowe żarty.

Na forach możemy odnaleźć informacje również sensowne i znajdujące swoje potwierdzenie w praktyce. Pamiętajmy, że użytkownikiem forum może być każdy, zachowując przy tym anonimowość. Warto pamiętać o potwierdzeniu zdobytych informacji u specjalisty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

To skąd wziąć pomysł?

Najlepiej z autopsji – własnej lub innej osoby. Doświadczenie i skuteczna obserwacja są najlepszymi sprzymierzeńcami w drodze prowadzącej do odnalezienia pomysłu na biznes, który może zostać przekuty w sukces. Poznanie potrzeb z jakimi borykają się przyjaciele, rodzina, znajomi w pracy może być doskonałym sposobem na odnalezienie niszy rynkowej.

Najpopularniejsze pomysły na biznes

Wśród osób szukających pomysłu na biznes największą popularnością cieszą się:
1. Salon fryzjerski
2. Gabinet kosmetyczny
3. Żłobek
4. Sklep odzieżowy
5. Kawiarnia

Salon fryzjerski

Pomysł uniwersalny, ale stawiający przed przyszłym przedsiębiorcą wymóg zatrudnienia wykwalifikowanej kadry. Klienci przywiązują wagę do umiejętności pracowników.

Polecamy: Jak założyć salon fryzjerski? - pomysł na biznes

Gabinet kosmetyczny

Kobiety pragną być piękne oraz zatrzymać młodość. Z usług gabinetów coraz częściej korzystają także mężczyźni.  Pomimo dużej konkurencji salony kosmetyczne to nadal dobry pomysł na własną firmę.

Polecamy: Jak założyć gabinet kosmetyczny? - pomysł na biznes

Żłobek

Żłobek to działalność gospodarcza, która wymaga nie tylko znacznych inwestycji w lokal oraz jego wyposażenie, ale również specjalistycznej i doświadczonej kadry. Opieka nad dziećmi to również usługi, dla których opinia o świadczonych usługach ma szczególne znaczenie. 

Polecamy: Jak założyć żłobek? - pomysł na biznes

Sklep odzieżowy

Ciuchy to hasło, które działa na zmysły milionów Polaków. Sklep odzieżowy od lat jest pomysłem, którego skuteczna realizacja zapewnia szansę na spore zarobki. W związku z dużą konkurencją niezbędne jest dysponowanie niestandardowymi projektami i ponoszeniem dużych nakładów na reklamę.

Polecamy: Jak założyć sklep odzieżowy? - pomysł na biznes

Kawiarnia

Dobra lokalizacja, atmosfera i rozgłos – są to trzy elementy składowe przyczyniające się do sukcesu nowej kawiarni. Pamiętaj, że ten biznes wymaga dużej dbałości o jakość serwowanych napojów i przekąsek.

Polecamy: Jak założyć kawiarnię? - pomysł na biznes

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA