REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Edukacja i szkolenia, Hr

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak zostać trenerem biznesu?

Co trzeba zrobić żeby w niedalekiej przyszłości tytułować siebie trenerem biznesu? Skończyć odpowiednią szkołę, certyfikat trenerski, a może przeczytać specyficzne książki na ten temat? Trener biznesu - to brzmi naprawdę dumnie...

Szkolenia dla studentów

Aby zwiększyć swą atrakcyjność w oczach pracodawcy, szczególnie w okresie kryzysu, warto zainteresować się szkoleniami. Studenci i absolwenci charakteryzują się specyficznym problemem na rynku. Jak rynek szkoleniowy traktuje tę konkretną grupę odbiorców?

Wyzwania HR we Wrocławiu

Już 12 września w hotelu Mercure Panorama przy pl. Dominikańskim we Wrocławiu odbędzie się kolejna edycja konferencji „Wyzwania HR” poświęcona strategicznej roli HR w procesach zarządzania w organizacji.

Nie bójmy się oceny

Prowadząc szkolenie, dążymy do realizacji określonych celów. Może to być odpowiednia efektywność przeprowadzonych działań, zmiana zachowań uczestników, a także wiele innych aspektów, które są z naszego punktu widzenia ważne.

REKLAMA

Co zrobić, żeby szkolenie było skuteczne?

Skuteczność pracy szkoleniowca zależy od tego, jak efektywnie potrafi on przekonać audytorium do nauki. Zapewnienie sobie posłuchu nie gwarantuje bowiem jeszcze tego, że zebrani rzeczywiście usłyszą treść nadawanych komunikatów. Aby członkowie audytorium zechcieli skupić swoją uwagę na szkoleniowcu, musi on używać indywidualnych zdolności prezentacji oraz utrzymywać ciągłą wzmożoną czujność na wszystkie oznaki znużenia inicjowane ze strony słuchaczy.

HR w firmie

Działy HR są szarą eminencją średnich i większych firm, a już szczególnie korporacji. Przynajmniej powinny być. Tak, pora to w końcu przyznać. Dlaczego? Powodów jest kilka. Przede wszystkim to pracownicy tworzą firmę.

Warsztaty „Spory ubezpieczeniowe – kluczowe kategorie szkód w świetle aktualnego orzecznictwa”

Warsztaty „Spory ubezpieczeniowe – kluczowe kategorie szkód w świetle aktualnego orzecznictwa”

Czym jest crowdsourcing?

Zjawisko polegania na tzw. zbiorowej mądrości znane jest nie od dziś. Jego profesjonalne zastosowanie i użycie na szeroką skalę miało jednak miejsce dopiero niedawno dzięki opracowaniu odpowiednich technologii.

REKLAMA

Jak odnaleźć szczęście w pracy?

Polska znajduje się na 58 miejscu wśród 149 państw, które zostały ujęte w Światowej Bazie Szczęścia opracowanej przez uczonego Ruuta Veenhovena z Uniwersytetu Erasmusa w Rotterdamie.

Efektywność i rentowność szkoleń

Już nie wystarczy wydać pieniędzy na szkolenie. Trzeba być jeszcze pewnym, że wydało się je dobrze i przyniesie to pozytywne skutki. Dlatego też większość racjonalnie zarządzających firm ocenia skuteczność i efektywność przeprowadzonych szkoleń, zwłaszcza kiedy sytuacja finansowa w firmie pogarsza się. W pierwszej kolejności redukowane są budżety szkoleniowe.

Praca trenera pod lupą

Przychodzi czas, kiedy zdobytą przez nas wiedzę z powodzeniem zaczynamy wykorzystywać w praktyce. Intensywnie szukamy przydatnych informacji i rozwiązań oraz staramy się korzystać z każdej okazji do rozwoju. Jednak kiedy w codziennej pracy osiągamy dobre wyniki bez większego wysiłku, motywacja do podnoszenia kwalifikacji powoli zaczyna spadać.

Rynek usług szkoleniowych w Polsce

Chcąc związać swą karierę zawodową z określoną branżą, dobrze jest najpierw wziąć pod przysłowiową lupę jej obecną sytuację, zapotrzebowanie oraz prognozy. Praca każdego specjalisty wymaga ciągłego doskonalenia swych umiejętności, a także konsekwentnego ukierunkowywania własnego rozwoju. Jest to proces pochłaniający mnóstwo czasu i energii. Nie inaczej rzecz ma się na rynku szkoleniowym.

Czas na rozwój

Pragniesz się rozwijać, zdobywać nową wiedzę i umiejętności, jednak ciągle brak Ci czasu? Chciałbyś nauczyć się nowych języków obcych, poszerzyć swoją wiedzę zawodową oraz kształcić się w obszarze swoich zainteresowań? A może chciałbyś pracować w swoim wymarzonym zawodzie, jednak nie masz czasu na zdobywanie potrzebnej wiedzy i umiejętności? Nie poddawaj się! Zdobycie kilku prostych umiejętności w połączeniu ze zmianą niektórych przyzwyczajeń dadzą Ci czas potrzebny do rozwoju we wszystkich innych dziedzinach. Potraktuj to jako inwestycję w wysokości złotówki, która przyniesie zwrot w wysokości tysiąca złotych.

Badanie potrzeb szkoleniowych

Jakie szkolenia są niezbędne, a jakie mogą poczekać? Informujemy: na jakie pytania firma musi sobie odpowiedzieć, żeby przeprowadzać odpowiednie kursy, dla odpowiednich działów, w odpowiednim czasie.

Kluczowe rady dla dobrego mówcy

Wystąpienie publiczne i sztuka przemawiania to chleb powszedni każdego Trenera. Doskonały Trener, poza świetnym przygotowaniem merytorycznym, potrafi uczestnikom swoich szkoleń sprzedać wiedzę, którą ma w głowie. To niezmiernie ważne, aby przemawiać do nich w sposób, który zaangażuje ich w przebieg szkolenia i zmotywuje do wprowadzania w życie nowo zdobytych umiejętności. Zasady dobrego mówcy - trenera można sprowadzić do 7 kluczowych wskazówek.

Stypendium za kreatywność 2012

Nie status materialny, nie średnia ocen na studiach, a pomysł zdecyduje o tym, kto dostanie „Stypendium z wyboru”. Trwa III edycja akcji, w której studenci i absolwenci z całej Polski zawalczą o pieniądze na spełnienie swoich marzeń.

Praca po studiach – nastroje studentów

Prawie 42,5% studentów z trójmiejskich uczelni wyższych optymistycznie postrzega swoje poszukiwanie pracy i deklaruje, że znajdzie ją w ciągu 3 miesięcy. Tyle samo czasu na znalezienie pracy potrzebuje 38,4% studentów z łódzkich uczelni – tak wynika z badania przeprowadzonego przez Start People na publicznych uczelniach. Największymi optymistami są studenci kierunków technicznych.

Pracownik po pięćdziesiątce – doświadczony, tani, atrakcyjny

Mimo kryzysu pracownicy w wieku powyżej 50 lat są nadal pożądani na rynku pracy. Co ciekawe, zdecydowana większość z nich jest zatrudniana na umowy o pracę, a nie na tzw. „umowach śmieciowych”. Tak wynika z badań wewnętrznych Start People.

Czym są tablice wizualizacyjne?

Po wyznaczeniu celów i sprecyzowaniu przeszkód jakie skutecznie mogą przeszkodzić Ci w działaniu i osiągnięciu sukcesu, przychodzi czasami moment zwątpienia i znużenia. Co wtedy? Co dalej?

Językowa inwestycja – czyli nie tylko angielski

Dziś w kryzysie, w czasach wysokiego bezrobocia i niepewnej sytuacji na rynku pracy, osoby ze znajomością nietypowego języka obcego nie muszą się martwić o pracę. Znajomość języka angielskiego, niemieckiego czy hiszpańskiego jest już standardem, a pracodawcy coraz częściej poszukują pracowników władających językami skandynawskimi, holenderskim czy węgierskim.

Praca w HR a wyzwania XXI wieku

Niemal każda firma posiada w swoich strukturach wyodrębnioną komórkę ds. HR – w małych i średnich przedsiębiorstwach zazwyczaj będzie to jedna osoba, natomiast duże firmy i korporacje zatrudniają całe sztaby osób odpowiedzialnych za zarządzanie zasobami ludzkimi. Warto przyjrzeć się, zatem bliżej tej grupie zawodowej.

Zagraniczne staże dla początkujących przedsiębiorców

Program „Erasmus” oferuje możliwość dofinansowania zagranicznych staży dla polskich przedsiębiorców w wybranym przez nich kraju oraz w firmie. Wszystko co należy zrobić to złożyć formularz aplikacyjny i czekać na pozytywny wynik procesu rekrutacji.

Jak zapobiec ciężkiej atmosferze, gdy zatrudniasz w firmie kogoś z rodziny?

Czasem trzeba zatrudnić kogoś z rodziny – albo z autentycznej sympatii, albo dla świętego spokoju. Zawsze jednak trzeba zastanowić się jak to zrobić, aby uniknąć tarć między starymi pracownikami a „nowym”. W sposób naturalny bowiem „nowy” jest postrzegany jako kret i szpicel i jego wdrożenie w pracę może przebiegać dość nieprzyjemnie. Jak można tego uniknąć?

Gdzie szukać kandydatów do pracy w małej firmie?

W jaki sposób nasi rodzimi przedsiębiorcy pozyskują nowych pracowników? Badania przeprowadzone w latach 2006-2007 na grupie 250 właścicieli mikroprzedsiębiorstw w Wielkopolsce pokazują jasno – dominującą metodą pozyskiwania nowej kadry w takich firmach jest korzystanie z osobistych sieci społecznych. Liczą się znajomości!

Jak skutecznie zatrudnić pracownika – rekrutacja, selekcja, adaptacja

Posługiwanie się słowem „zatrudnianie” ma na celu podkreślenie, że chodzi o pozyskiwanie osób z zewnątrz, spoza firmy, nowych w organizacji, nie zaś na awansach czy przesunięciach wewnętrznych pracowników już zatrudnionych w firmie i znających kulturę firmy. Zatrudnianie wiąże się więc z dodatkowymi czynnościami kadrowymi, wykraczającymi poza „tu jest twoje krzesło, siadaj i pracuj do piątej”.

Czy wiesz jak szybciej nauczyć się języka?

Nie ulega wątpliwości, że znajomość języków obcych cieszy się wielkim powodzeniem. Mowa tu zarówno o sferze zawodowej jak i prywatnej ponieważ rośnie liczba entuzjastów rozwijających się dla czystej przyjemności. Nauka języków obcych nie odbywa się tylko nad książkami albo w szkolnej ławce, kształcić się możemy każdego dnia i to w trakcie zwyczajnych czynności.

Rozmowa kwalifikacyjna – jakie pytania do pracodawcy?

Rekrutacja to nie tylko odpowiadanie na pytania zadawane przez rekrutera. To również zadawanie pytań przez osobę aplikującą. Zadając pytania w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej pokazujesz swoją osobę jako zorientowaną w omawianym zakresie, a przez to kompetentną.

Co należy sprawdzić zanim wyślesz cv?

Zanim wyślesz cv uzyskaj kilka informacji na temat przyszłego pracodawcy. Ogranicz w ten sposób możliwość odrzucenia Twojej aplikacji.

Jakie są kryteria wyboru nowego miejsca pracy?

Załóżmy, że masz do wyboru dwie propozycje zatrudnienia. Jak je ze sobą porównać? Która z nich jest lepsza dla ciebie teraz i dla twojej przyszłej kariery np. za 5 lat?

Gdzie może szukać pracy osoba w wieku powyżej 50 lat?

Etap kariery powyżej 50 roku życia jest określany jako późna kariera. Przewagę konkurencyjną pracowników na tym etapie stanowi doświadczenie. Od jego bogactwa, zróżnicowania, wszechstronności lub też wyspecjalizowania zależy to na ile cennymi mogą być specjalistami w swych dziedzinach i na ile pożądani mogą być dla potencjalnych pracodawców.

Jak rozwijać w firmie różnorodność ról organizacyjnych?

Istnieje co najmniej osiem elementów zarządzania zasobami ludzkimi, dzięki którym możemy rozpoznawać, zmieniać czy stymulować środowisko pracy w firmie związane ze specjalizacją, kompetencjami menedżerskimi lub postawą przedsiębiorczą.

Jak skutecznie szukać pracy?

Chcąc znaleźć nową pracę wiele osób pozostaje przy jednej drodze poszukiwania przyszłego pracodawcy. Zazwyczaj są to ogłoszenia na portalach lub w prasie. Nie jest to jedyna możliwości znalezienia ofert pracy.

Co cenimy najbardziej w swojej pracy?

Dobre samopoczucie wpływa na jakość naszego życia we wszystkich jego aspektach - to oczywiste. Gdy jesteśmy smutni, źli lub zestresowani, zazwyczaj bardziej pesymistycznie postrzegamy otaczającą nas rzeczywistość i gorzej radzimy sobie w pracy. Co zatem cenimy najbardziej w swojej pracy?

Jak przeżyć pierwszy dzień w pracy?

Dostałeś informację o przyjęciu do nowej pracy. Przed tobą pierwszy dzień w nowej firmie. Jak sprawić aby pierwszy dzień nie był początkiem porażki, a stał się startem w sukces. Niewątpliwie należy zadbać o kilka podstawowych kwestii. Pamiętaj, że w pierwsze dni będziesz bacznie obserwowany przez nowego przełożonego i przez współpracowników. Na podstawie tych obserwacji część osób zbuduje sobie obraz ciebie jako pracownika.

Jak się przygotować do rozmowy rekrutacyjnej?

Aby rozmowa rekrutacyjna była skuteczna, dobrze się do niej przygotuj. W trakcie  rozmowy rekrutacyjnej prezentujesz siebie jako osobę kompetentną. Skoro idziesz na spotkanie to wiesz już, że Twoje cv jest dobrym cv i jednocześnie skutecznym cv. Teraz jest czas aby dobrze zaprezentować się na rozmowie rekrutacyjnej.

Rozmowa rekrutacyjna – co interesuje pracodawcę?

Rozmowa rekrutacyjna daje pracodawcy możliwość weryfikacji informacji zawartych w cv oraz zadanie dodatkowych pytań poszerzających jego wiedzę na Twój temat. Jest kilka tematów, które zapewne zostaną poruszone w trakcie rozmowy rekrutacyjnej. Co interesuje pracodawcę? Co jest dla niego istotne?

Jakie są istotne elementy skutecznego cv?

Aby napisać dobre i skuteczne cv pamiętaj o kilku zasadach. Uwzględnienie ich pozwoli przygotować przejrzyste cv podkreślające Twoje zalety jako przyszłego pracownika. Jest to istotne gdyż na podstawie CV potencjalny pracodawca decyduje o zaproszeniu Ciebie na spotkanie rekrutacyjne.

Szukasz pracy? - unikaj takich błędów

Osoba rekrutowana nie jest oceniana tylko na podstawie cv, listu motywacyjnego, doświadczenia z pracy czy rozmowy rekrutacyjnej. W trakcie rekrutacji zwraca się również uwagę na inne aspekty. Niestety czasem te błahe powody stają się jedną z przyczyn wybrania innego kandydata.

Jak mierzyć kompetencje zawodowe?

Pomiar kompetencji jest dokonywany dzięki dwóm procesom: ocenie i diagnozie. Z diagnozą mamy do czynienia wówczas, gdy o poziomie rozwoju danej kompetencji wnioskujemy na podstawie pośrednich wskaźników. W przypadku oceny uzyskany wynik odnosi się do zachowań obserwowanych podczas wykonywania konkretnych czynności zawodowych czyli bezpośrednio wskazuje na poziom badanych kompetencji.

Jak klimat firmy wpływa na postawy pracowników wobec zmian?

Jednym z czynników gwarantujących funkcjonowanie fimy w dzisiejszej zmieniającej się rzeczywistości rynkowej jest to jak reaguje ona na zmianę. Analiza uwarunkowań otwartości organizacji na zmiany doprowadziła do wyodrębnienia przez badaczy różnych właściwości klimatu organizacyjnego, które stymulują gotowość pracowników do przyjmowania nowości.

Gdyby „Ocena” mogła mówić, co by powiedziała?

Ocena pracownicza jest tematem dziesiątek publikacji naukowych, rozdziałów w podręcznikach akademickich, opracowań ekspertów, studiów przypadków. Fora internetowe i blogi pełne są głosów frustracji licznych „szczęśliwców” zaangażowanych w proces oceny.

Jak potrafisz zarządzać czasem?

Narzekasz na pracoholizm, spędzasz w biurze ponad 10 godzin dziennie i często zabierasz pracę do domu? Zazdrościsz innym, którzy po 8 godzinach wychodzą ze zrealizowanymi zadaniami? Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek jak potrafisz zarządzać czasem? Poniższy test odpowie Ci na to pytanie.

Pomysł na efektywność pracownika?

Docenianie pracownika wpływa na jego późniejszą efektywność w pracy. Ciągłe podwyżki płac mogą jednak znacznie uszczuplić firmowy budżet. W takiej sytuacji, dobrym wyjściem okazuje się tanie i niekonwencjonalne wynagradzanie połączone z optymalizacją budżetu Funduszu Świadczeń Socjalnych.

Inżynier pilnie poszukiwany

Od początku roku rośnie liczba ofert pracy dla inżynierów różnych specjalizacji, wzrastają także proponowane im stawki wynagrodzeń.

Jakie mogą być dla firmy negatywne konsekwencje zwolnień pracowników?

Gdy firma zwalnia pracowników, w istotny sposób zmieniają się stosunki międzyludzkie wewnątrz organizacji. Dotykają one zarówno pracowników zwalnianych, jak i tych nadal pracujących w przedsiębiorstwie.

Na czym polega wprowadzenie do pracy nowego pracownika?

Wprowadzenie do pracy polega na wdrażaniu pracownika w proces i środowisko pracy w celu sprawnego funkcjonowania organizacyjnego i interpersonalnego w danej społeczności pracowniczej. Proces ten wcale nie jest łatwy.

Co powinien zawierać profil kwalifikacyjny, a co opis stanowiska?

Właściwy dobór pracownika na stanowisko wymaga przygotowania „matrycy porównań”, swoistego wzorca kwalifikacji poszukiwanego kandydata. Chodzi tu o sporządzenie profilu wymagań stanowiska – profilu kwalifikacyjnego stanowisk.

Dostrzeżone sukcesy motywują do dalszej pracy

Dostrzeganie osiągnięć pracowników to jeden z najskuteczniejszych i najtańszych sposobów motywowania. Udowodniono, że menedżer, który nie zauważa sukcesów swoich podopiecznych, niszczy ich motywację.

Jak wdrożyć program „work-life balance” w firmie

Programy typu „work-life balance” to aktywna próba wsparcia pracowników przez ich pracodawcę poprzez dostarczanie im narzędzi i usług pomagających zrównoważyć, pogodzić i zarządzać stresem rodzącym się w wymagającym środowisku zawodowym i przenikającym w obszar życia prywatnego.

Jaka jest rola działów HR w działaniach employer brandingowych? - część II

Spójność działań i komunikatów to, według wielu, klucz by skutecznie budować i promować swoją markę pożądanego pracodawcy. Jednak jak zachować spójność, gdy komunikaty są rozproszone, nie tylko w czasie, formie i przestrzeni, ale również poprzez mnogość nadawców. O tym, jak nas widzą decydują między innymi nasi pracownicy (byli i obecni), kandydaci (którzy poznali nas tylko w procesie rekrutacyjnym), czy stażyści i praktykanci (którzy przez jakiś czas byli członkami organizacji). Artykuł jest drugim z serii poświęconej tematyce współczesnego employer brandingu. Przeczytaj pierwszą część.

REKLAMA