REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa usługa finansowa dla prowadzących działalność gospodarczą: gotówka na niski procent

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zachętą do skorzystania z faktoringu ma być niskooprocentowana pożyczka gotówkowa wspierająca płynność przedsiębiorcy
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Teraz gotówka na niski procent lub przy spełnieniu dodatkowych warunków całkowicie nieoprocentowana, staje się nową usługą dla przedsiębiorców korzystających w mikrofaktoringu lub dopiero mających w planach skorzystanie z takiego instrumentu. W uproszczeniu ten nowy produkt przypomina zaliczkę tytułem wpływów z przyszłej faktury i pozwala na zachowanie płynności finansowej w okresie gdy jeszcze produkt nie został sprzedany a więc i faktura nie może być wystawiona.

Gotówka na niski procent to usługa równie nowatorska jak jeszcze niedawno mikrofaktoring – internetowy faktoring dla najmniejszych firm, zresztą w wydaniu tego samego nowatorskiego usługodawcy.

REKLAMA

Osoby prowadzące działalność gospodarczą w Polsce, określanego często jako mikrofirmy albo jednoosobowa działalność gospodarcza JDG, mają wielki problem z finansowaniem swojej działalności. Trudniej im o kredyt, a nawet leasing, częściej niż inne podmioty posiłkują się środkami prywatnymi lub prywatnymi pożyczkami.
W ten sposób pokrywają nie tylko wydatki inwestycyjne, ale często pozyskują środki obrotowe – na bieżące potrzeby.

Gotówka od NFG, firmy specjalizującej się w mikrofaktoringu internetowym właśnie tę lukę może uzupełnić.

Gotówka dla mikrofirmy dostępna online

REKLAMA

– Od lat współpracujemy z firmami z sektora MŚP i wiemy, z jakimi wyzwaniami w dostępie do finansowania borykają się na co dzień. Gotówka na wydatki firmowe ma ułatwić codzienne prowadzenie biznesu najlepszym, najbardziej wiarygodnym firmom poprzez udostępnienie im rozwiązania poprawiającego ich płynność finansową w sytuacji, gdy tego najbardziej potrzebują – tłumaczy Martin Kaczmarski, prezes zarządu Kaczmarski Group, której częścią jest NFG.

Jak to działa? osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, która zdecyduje się na współpracę z Narodowym Funduszem Gwarancyjnym (NFG), może w ramach przyznanego limitu uzyskać do 10 tys. zł finansowania na dowolny cel, bez żadnych dodatkowych warunków, w prostym procesie online.
Nie musi przy tym przedkładać faktury sprzedaży (jak w klasycznym faktoringu) ani innej formy zabezpieczenia spłaty zaciągniętego zobowiązania. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Gotówka na wydatki firmowe jest uzupełnieniem oferty rynkowej o rozwiązanie finansowe dużo prostsze i łatwiej dostępne, praktycznie niewymagające żadnych formalności. Tym różni się od typowych pożyczek czy kredytów bankowych. Chcemy w ten sposób zachęcić klientów do korzystania z tego typu innowacyjnych produktów finansowych – mówi Emanuel Nowak, dyrektor departamentu produktów i sprzedaży NFG.

Faktura zamiast spłaty pożyczki

REKLAMA

Uzyskane finansowanie przedsiębiorca może spłacić na dwa sposoby: gotówką lub przekazując NFG fakturę sprzedaży do faktoringu. Firmy, które do końca maja zawrą z NFG umowę o eFaktoring, przez najbliższe trzy miesiące będą mogły korzystać z preferencyjnego oprocentowania Gotówki na wydatki firmowe w wysokości 1,99 proc. A jeśli spłacą to zobowiązanie poprzez przekazanie faktury do eFaktoringu, wówczas Gotówka na wydatki firmowe będzie całkowicie bezpłatna. 

Warto w tym miejscu przypomnieć, że NFG jako pierwsza spółka w Polsce zaoferowała mikrofirmom faktoring dostępny w pełni online. W 2022 r. wprowadziła na rynek raty dla biznesu, które oferuje pod marką Fakturatka.

Coraz trudniej prowadzić biznes bez faktoringu

Niemal dziewięć na dziesięć firm z sektora MŚP wystawia faktury z odroczonym terminem płatności. W razie problemów z płynnością finansową coraz częściej sięgają one po faktoring.

Skalę zapotrzebowania firm na nowoczesne formy finansowania biznesu widać w danych rynkowych. Z ostatniego badania GUS obejmującego działalność faktoringową przedsiębiorstw finansowych wynika, że między 2022 a 2023 rokiem całkowita wartość wierzytelności przekazanych do faktoringu wzrosła o 20 proc. i osiągnęła poziom 476,9 mld zł. 

Z kolei analizy firmy faktoringowej NFG pokazują, że w 2023 r. średnia wartość faktury w faktoringu wzrosła o ponad 14 proc. (z 7 824 zł do 8 942 zł rok do roku). Jednocześnie o ponad 36 proc. wzrosła wartość faktur finansowanych w formie rat dla biznesu, a o ponad 20 proc. ich całkowita liczba. 

Z badania Kaczmarski Group „2024 rok z perspektywy mikro, małych i średnich przedsiębiorstw”, wynika, że w co drugiej firmie (55 proc.) zdarzają się problemy z terminowym regulowaniem zobowiązań przez kontrahentów. Czekanie na płatność często powoduje wyrwę w firmowym budżecie. 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA