REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Szkolenia dla studentów. /fot.Fotolia
Szkolenia dla studentów. /fot.Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Aby zwiększyć swą atrakcyjność w oczach pracodawcy, szczególnie w okresie kryzysu, warto zainteresować się szkoleniami. Studenci i absolwenci charakteryzują się specyficznym problemem na rynku. Jak rynek szkoleniowy traktuje tę konkretną grupę odbiorców?

Dokształcanie to nieodzowny element każdej ścieżki zawodowej, ale to zwykle studenci i absolwenci są niedoceniani na rynku pracy ze względu na, nierzadko rzekomy, brak minimalnego doświadczenia. Zresztą sami często narzekają, że uczelnie nie przygotowują ich do dorosłego życia, a program studiów po prostu rozmija się z oczekiwaniami pracodawców. Rynek szkoleniowy ma za zadanie pomóc studentom i absolwentom w udoskonaleniu już posiadanych i zdobyciu nowych umiejętności, zwiększając tym samym konkurencyjność poszczególnych kandydatów. Jest to naprawdę ważne, biorąc pod uwagę, iż, jak wynika z badań Eurostatu, w Polsce aż niemal 11% młodych ludzi w wieku od 15 do 24 lat nie uczy się, nie pracuje, ani nie uczestniczy w kursach czy szkoleniach.

REKLAMA

Jestem swoim BOSSem

REKLAMA

A jak to wygląda w praktyce? Wiele firm szkoleniowych, ale także i jednostek działających przy uczelniach, dysponuje ofertą dedykowaną właśnie tej grupie docelowej. Specjalnie dobrane szkolenia, kursy, warsztaty, ćwiczenia, seminaria i wykłady nierzadko są prowadzone bezpłatnie w formie spotkań otwartych, w czasie których każdy może znaleźć coś dla siebie.

REKLAMA

Za przykład posłuży mi Festiwal Przedsiębiorczości BOSS, czyli Bardzo Odpowiedzialny Start w Samodzielność. Jest to wydarzenie rozpoznawalne i wzbudzające zainteresowanie wśród wielu młodych ludzi. Jak łatwo się domyślić, jego misją jest promowanie przedsiębiorczości. Ten unikalny projekt, którego tegoroczna edycja jest ósmą, odbywa się w wielu ośrodkach akademickich w Polsce od drugiej połowy marca do drugiej połowy kwietnia, trwając od 3 do 7 dni w każdej miejscowości. Rekordowa okazała się edycja piąta Festiwalu, która równocześnie angażowała 50 uczelni w 17 polskich miastach.

Szkolenia wchodzące w skład Festiwalu szczycą się wysokim poziomem merytorycznym, a szkoleniowcy to pełni zapału profesjonaliści gotowi przybliżyć innym cząstkę swej wiedzy i pasji. Organizatorzy Festiwalu zwykle przygotowują szereg szkoleń z zakresu autoprezentacji, informatyki, ekonometrii, innowacji w biznesie, kreowania wizerunku, radzenia sobie ze stresem, zmiany motywacji, zarządzania projektem czy zarządzania czasem. Fachowo przygotowane zajęcia mają na celu rozwinięcie kompetencji menedżerskich i predyspozycji interpersonalnych, a specjalne wykłady teoretyczne przybliżają procedury zakładania własnej działalności gospodarczej. Studenci i absolwenci mają również szansę poznać techniki pisania dobrych biznes planów, dowiedzieć się, skąd wziąć pieniądze na otwarcie działalności i gdzie się udać po dotacje, a także jak utrwalić pozytywny wizerunek firmy w oczach kontrahentów. Po odbyciu danego szkolenia wydawany jest stosowny certyfikat, poświadczający uczestnictwo.

Zobacz: Wybór firmy szkoleniowej

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najlepsza inwestycja? W siebie!

Podobne wydarzenia skierowane ku studentom i absolwentom to coś więcej niż tradycyjne (czy wręcz nudne) wykłady, tak dobrze znane z uczelnianej codzienności. To seria fascynujących spotkań z ludźmi sukcesu i pasjonujące szkolenia prowadzone w młodzieżowym stylu przez profesjonalistów.

Przedsiębiorczości można się nauczyć, jak przekonują organizatorzy BOSSu. Może więc warto wziąć sprawy w swoje ręce, na chwilę zatrzymać się, przestać szukać pracodawcy  i zostać nim samemu?

Zobacz: Co robić żeby szkolenia były skuteczne?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

REKLAMA

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

REKLAMA

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

REKLAMA