REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dobre szkolenie receptą na sukces w pośrednictwie nieruchomości

REKLAMA

REKLAMA

Podnoszenie kwalifikacji pracowników za pomocą szkoleń stają się coraz popularniejszą formą standaryzowania jakości obsługi klienta w sektorach usługowych. Niestety w dalszym ciągu nie brakuje opornych, którzy mimo deklaracji, nie inwestują w nie wcale.

Komu szkolenia są potrzebne?

REKLAMA

REKLAMA

Odpowiedź na to pytanie, z pozoru wydaje się prosta – każdemu. Oczywiście zagłębiając się w oferty szkoleniowe, których na rynku pojawia się coraz więcej, niemal każdy przedsiębiorca jest w stanie znaleźć propozycję odpowiadającą potrzebom jego branży. Możemy szkolić pracowników w zakresie umiejętności tzw. twardych, opierających się na teoretycznej wiedzy koniecznej do wykonywania pewnych obowiązków zawodowych. Obok nich znajdujemy propozycje szkoleń zwanych „miękkimi”. Te z kolei pozwalają nabywać odpowiednie techniki sprzedaży, negocjacji, odpowiedniego podejścia do klienta.

Przyjrzyjmy się sektorowi pośrednictwa nieruchomości. Jest to branża opierająca się wyłącznie na usługach, a zatem głównym polem zainteresowania będzie na pewno pozyskiwanie umiejętności interpersonalnych ułatwiających nawiązywanie relacji z klientem, obustronną komunikację – odpowiada Kierownik Działu Sprzedaży w INDEPRO Sp. z o.o., Izabela Damięcka.

Obserwuję wzrost zainteresowania szkoleniami dla pośredników na rynku nieruchomości. I nie jest to tylko związane z potrzebą zebrania kompletu punktów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie stałego doskonalenia zawodowego przez rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami oraz zarządców nieruchomości (Dz.U. Nr 80, poz. 475) ¬- komentuje Jacek Lisicki, specjalista ds. szkoleń i konsultacji biznesowych - Zainteresowanie doskonalenia swojego warsztatu pracy jest również związane z chęcią pośredników na rynku nieruchomości do efektywnego konkurowania o Klienta i potrzebą uodpornienia się na zawirowania koniunkturalne rynku nieruchomości.

Franczyza i nie tylko

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rynek pośrednictwa nieruchomości rozwija się w ostatnich latach bardzo intensywnie. Powstają coraz to nowe firmy, które ze sobą konkurują. Powszechne stają się również konsolidacje firm lokalnych, powstają silne sieci franczyzowe. Te ostatnie mając na uwadze konieczność przebicia się na rynku z nową marką, dążą do pozyskania w krótkim czasie jak największego potencjału rynkowego. W strategiach rozwojowych mocno stawiają na jakość obsługi klienta, aby jej standardy były na jak najwyższym poziomie. Wymagają od fraznczyzobiorców odpowiedniego szkolenia pracowników, zwłaszcza w zakresie umiejętności tzw. miękkich.

Porównaj: Jak wybrać dobre szkolenie

REKLAMA

Inaczej przedstawia się sytuacja wśród biur nieruchomości o mniejszym zasięgu. Mimo że wśród tego typu firm rośnie świadomość potrzeb prowadzenia intensywnych działań marketingowych, kwestia właściwego przygotowania pracowników do obsługi klienta, często schodzi na dalszy plan, lub nie jest brana pod uwagę w ogóle. Przyczyną takiej sytuacji jest tendencja do wysokiej rotacji pracowników.

Pracodawcy nie chcą lub najzwyczajniej nie mogą sobie pozwolić na kształcenie ustawiczne pracowników w obawie przed częstymi zmianami kadrowymi. Z kolei pracownicy rzuceni na głęboką wodę bez stosownego przygotowania nie osiągają oczekiwanej skuteczności, szybciej się zniechęcają, a co gorsza rezygnują z podjętej pracy obawiając się o swoją przyszłość w tym, jakże wymagającym zawodzie.

Dać by zyskać

Choć wśród pracodawców, zwłaszcza w małych firmach dominuje pewnego rodzaju niechęć do finansowania pracownikom płatnych szkoleń, pracownicy dostrzegają potrzebę i przede wszystkim szansę dla samorozwoju w tego typu formach kształcenia. Uzyskane umiejętności, potwierdzane często certyfikatami zwiększają ich potencjał na rynku pracy.

Jednym z głównych efektów oferowania pracownikom szkoleń dodatkowych jest nie tylko wzrost ich skuteczności zawodowej, ale również, co bardzo ważne, ich lojalność i mobilizacja.

Korzystanie ze szkoleń zewnętrznych jest niezwykle ważne przede wszystkim z perspektywy rozwoju pracownika. Trening korzystania z trójpoziomowej analizy potrzeb klienta, komunikacji za pomocą języka korzyści, czy rozwiązywania trudnych sytuacji w sprzedaży są niezwykle pomocne w kontaktach z klientami zarówno sprzedającymi, jak i kupującymi – mówi Izabela Damięcka z INDEPRO NIERUCHOMOŚCI.

Jakie korzyści dla klient?

Przede wszystkim PRZEDWIDYWALNOŚĆ – odpowiada Lisicki. Klienci dzięki podnoszeniu standardów obsługi poprzez odpowiednie przeszkolenie doradców zyskują przede wszystkim spokój i zaufanie.

Dokonywanie zakupu nieruchomości jest decyzją trudną emocjonalnie, więc poczucie, że klient wie czego może oczekiwać od pośrednika, jakiego wsparcia żądać, w jaki sposób będzie przebiegała transakcja, znacznie redukuje stres związany ze współpracą z biurem nieruchomości. 

Kolejną korzyścią z wprowadzania standaryzacji obsługi klienta jest wymieniany przez Jacka Lisickiego TRANSFER WIEDZY - wielu klientów ma obawy przed podpisaniem umowy na wyłączność. Dlaczego? Ponieważ nie posiadają doświadczenia, które mają pośrednicy na rynku nieruchomości. Klienci czerpiąc ze swoich doświadczeń tworzą kalkę z dystrybucji detalicznej, która jest im znana chociażby ze sklepów osiedlowych. „Jak będę współpracował z wieloma biurami, to będę miał lepszą penetracje na interesującym mnie regionie. No i będę miał dywersyfikację ryzyka.” W efekcie ogłoszenia tej samej nieruchomości dublują się, ponieważ każde Biuro ma dostęp do tej samej grupy nabywców. Kupujący ma wątpliwości widząc kilka cen, różny tej samej nieruchomości. W rezultacie działania sprzedającego bardziej odstraszają klientów, zamiast ich zachęcać do kupna. To tylko przykład obrazujący jak proponowany standard obsługi – w tym przykładzie „umowa na wyłączność” – wspiera klarowność transakcji i… jak jego odrzucenie powoduje chaos i zaburzenie procesu handlowego.

Polecamy serwis Manager

Ostatnią i niewątpliwie najważniejszą korzyścią klientów jest BEZPIECZEŃSTWO. Odpowiednie przygotowanie pracowników do współpracy z klientem indywidualnym staje się gwarantem profesjonalności biura nieruchomości, co pozytywnie wpływa na wizerunek firmy wśród potencjalnych klientów. Dobre referencje zadowolonych klientów przekładają się w perspektywie czasu na sukces w branży, zbudowany w sposób wiarygodny i długofalowy

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA