| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Personel > Z praktyki HR > Jak wdrożyć program „work-life balance” w firmie

Jak wdrożyć program „work-life balance” w firmie

Programy typu „work-life balance” to aktywna próba wsparcia pracowników przez ich pracodawcę poprzez dostarczanie im narzędzi i usług pomagających zrównoważyć, pogodzić i zarządzać stresem rodzącym się w wymagającym środowisku zawodowym i przenikającym w obszar życia prywatnego.

Korzyści z pracowniczej równowagi

Skuteczne programy tego typu ułatwiają życie i zmniejszają stres, dzięki czemu personel staje się zdrowszy, bardziej odporny i produktywny. Wśród wielu korzyści wynikających z wdrożenia, wskazuje się podwyższoną produktywność i zaangażowanie, poprawę morale i wzrost inicjatywy pracowników. Badania pokazują, że zrównoważenie życia osobistego i zawodowego redefiniuje podejście do obu obszarów życia i korzystnie zmienia sposób, w jaki pracownicy wykonują zawodowe obowiązki oraz pozytywnie wpływa na ich stosunek do pracodawcy i identyfikację z organizacją.

Lepsze wyniki biznesowe dzięki motywacji

W ujęciu zróżnicowania korzyści oferowanych jako wynagrodzenie za pracę, zawarcie wśród nich rozwiązań równoważących czas pracy i prywatny coraz częściej jest oczekiwane, poszukiwane i wysoko cenione przez pracowników czy kandydatów szukających pracy, niezależnie od ich wieku i płci. Wskaźniki finansowe wiodących organizacji amerykańskich notowanych na listach Fortune, m.in. Abbott, Allstate, IBM, Deloitte & Touche, Johnson & Johnson, Texas Instruments, Pricewaterhouse Coopers, stosujących rozwiązania „work-life balance” jako narzędzie zarządzania strategicznego, dowodzą ekonomicznej słuszności stosowania tego typu programów. 

Porównaj: Jak dział HR powinien reagować na zmiany? - część I

Wzrastające poparcie społeczne

W krajach rozwiniętych inicjatywy „work-life balance” systematycznie zyskują także wsparcie instytucji rządowych dostrzegających w nich sposób na łagodzenie negatywnych skutków społecznych aktywności zawodowej kobiet czy profilaktykę szkodliwego dla zdrowia i życia rodzin pracoholizmu.

Wdrażamy „zrównoważenie czasu” – ale jak?

Jak wybrać właściwy program i efektywnie go wdrożyć w organizacji, angażując w niego pracowników, aby równocześnie ominąć pułapki implementacji i poprawić ROI ? – to podstawowe pytania osób odpowiedzialnych za zarządzanie personelem i organizacją, przed którymi stoi wyzwanie wprowadzenia praktyk „work-life balance”.

Nie istnieje jeden idealny, skuteczny w każdej organizacji program „równoważenia czasu zawodowego i prywatnego”. Wybór optymalnego rozwiązania wymaga analizy specyficznych potrzeb określonych grup pracowników w danej firmie, przeglądu źródeł stresu zawodowego, procesów biznesowych oraz możliwości, które firma może zaproponować pracownikom nie naruszając równocześnie stabilności działalności operacyjnej. 

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawnicza FORUM r.pr. K. Piluś i s-ka sp.k.

Masowe odzyskiwanie wierzytelności

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »