Co powinien zawierać profil kwalifikacyjny, a co opis stanowiska?
REKLAMA
REKLAMA
Co zawiera profil kwalifikacyjny
Profil kwalifikacyjny zawiera wymagania dla np.:
REKLAMA
- wiedzy – znajomość zagadnień na dany temat (z dziedziny merytorycznej stanowiska, ekonomii, prawa, innych),
- umiejętności – praktyczne właściwości ukazane w działaniu (interpersonalne, rozwiązywania problemów, negocjacyjne, obsługi urządzeń, inne),
- cech psychologicznych – predyspozycje wpływające na postawy, zachowania, osobowość, temperament (asertywność, samoocena, poziom potencjału intelektualnego),
- poziomu doświadczenia – gotowość do osiągania w krótkim okresie założonych standardów pracy (przebieg kariery zawodowej, obycie się ze stanowiskiem pracy),
- wymogów formalnych – podstawowe kompetencje, uprawnienia do wykonywania danej pracy (uprawnienia, kursy, licencje, prezencja, poziom zdrowia).
Profil kwalifikacyjne na to samo stanowisko różnią się w zależności od etapu rozwoju danej firmy, celów strategicznych firmy, obowiązującej kultury firmy.
Przeczytaj również: Jak odnaleźć się w nowej pracy? - porady
Co zawiera opis stanowiska
Opis stanowiska powstaje poprzez analizę zakresu pracy na danym stanowisku, jego umiejscowienia w strukturze organizacyjnej, rozpoznania jego głównych zadań i obowiązków.
Opis stanowiska zawiera np.:
- formalną nazwę stanowiska,
- osobę na stanowisku podległą służbowo,
- osobę na stanowisku sprawującą nadzór,
- zastępstwa aktywne,
- zastępstwa pasywne,
- szczególne uprawnienia,
- zakres współpracy z innymi podmiotami,
- udział w komisjach i zespołach,
- kryteria oceny pracy,
- podstawowe zadania,
- wymagania kwalifikacyjne przedmiotowe na stanowisku.
Polecamy serwis Szkolenia
Autor: Tadeusz Listwan. Artykuł jest fragmentem książki Zarządzanie kadrami.Wydawnictwo C.H. Beck.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.