REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak odnaleźć się w nowej pracy? - porady

 HAYS Poland
Doradztwo personalne
Rozpracowanie standardów, zgodnie, z którymi działa firma, może stanowić przez pierwsze kilka dni wyzwanie, gdyż kultura firm i stowarzyszeń jest bardzo zróżnicowana.
Rozpracowanie standardów, zgodnie, z którymi działa firma, może stanowić przez pierwsze kilka dni wyzwanie, gdyż kultura firm i stowarzyszeń jest bardzo zróżnicowana.

REKLAMA

REKLAMA

Musisz wiedzieć, że Twój pierwszy dzień w nowej pracy, a także tygodnie wdrożenia w nowe stanowisko, mogą mieć silny wpływ na to, jak będziesz postrzegany przez nowego pracodawcę. Jak zatem przebrnąć przez te chwile?

Większość z nas, często nie z własnej winy, znalazła się w sytuacji pracy, do której ewidentnie nie pasuje lub wśród współpracowników, z którymi się nie dogaduje. Prawdą jest, że nie zawsze możemy całkowicie uniknąć takich sytuacji, ale istnieje całe mnóstwo zasad, które pozwolą Ci przynajmniej wystartować z dobrej pozycji. Mogą się one wydawać oczywiste, ale zapytaj któregokolwiek konsultanta lub kierownika ds. personalnych o przykłady straszliwych historii z pierwszego dnia pracy, a opowieści starczy na długi wieczór.

REKLAMA

Co wolno a czego nie wolno osobom zaczynającym pracę

Rozpracowanie standardów, zgodnie, z którymi działa firma, może stanowić przez pierwsze kilka dni wyzwanie, gdyż kultura firm i stowarzyszeń jest bardzo zróżnicowana. Oto niektóre proste, ale ważne wskazówki:

Zobacz również: Jak odejść z klasą?

Można:

  • Przyjechać wcześniej.
  • Pokazać entuzjazm.
  • Zademonstrować wiedzę o nowym pracodawcy.
  • Wyglądać elegancko i poważnie.
  • Być zorganizowanym (odnotowywać różne rzeczy).

Nie można:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Być zbyt cichym i wycofanym (lub zbyt rozmownym!).
  • Siedzieć i nic nie robić po skończeniu zadania – przejmij inicjatywę.
  • Przeprowadzać rozmów prywatnych bez pytania lub oceny, czy jest to tolerowane.
  • Włączać się do polityki biura (jest zbyt wcześnie, aby oceniać, kto jest potencjalnym sojusznikiem czy wrogiem).
  • Rezerwować urlopu po pierwszym dniu.

Polecamy serwis Manager

Działaj świadomie 

Zapamiętasz jak zrobić dobre wrażenie dzięki następującym radom:

  • Namawiaj do integracji poza pracą.
  • Zarządzaj czasem efektywnie.
  • Zaprezentuj się dobrze.
  • Zadawaj pytania.
  • Wspieraj idee.
  • Pomyśl zanim coś powiesz!
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Potrzebna pilna decyzja, bo można dużo zyskać lub stracić na podatku, termin 20 lutego

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA