REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Selekcja CV - kilka porad dla pracodawców

HAYS Poland
Doradztwo personalne
By sprawnie przejść przez selekcję dokumentów najpierw powinni Państwo ustalić, jaki profil kandydata jest idealny na obsadzane stanowisko.
By sprawnie przejść przez selekcję dokumentów najpierw powinni Państwo ustalić, jaki profil kandydata jest idealny na obsadzane stanowisko.

REKLAMA

REKLAMA

Chcesz zatrudnić pracownika, dałeś głoszenie, a teraz na biurku piętrzy się góra aplikacji, przez które trzeba się przekopać. Jak się do tego zabrać? W poniższym artykule prezentujemy kilka porad selekcji CV.

Przy dużej liczbie podań i zwykle ograniczonym czasie na analizę tych dokumentów, osoby przeprowadzające rekrutację oraz zajmujące się selekcją CV mają zazwyczaj kilkanaście sekund na przeczytanie życiorysu zawodowego kandydata. To czas, w ciągu którego można jedynie dosyć pobieżnie „rzucić okiem” na jedną stronę tekstu. Wyspecjalizowanemu rekruterowi ten właśnie czas powinien wystarczyć, by stwierdzić, czy CV jest godne uwagi i zachęca do bardziej wnikliwej lektury, czy też nie. 

REKLAMA

REKLAMA

By sprawnie przejść przez selekcję dokumentów najpierw powinni Państwo ustalić, jaki profil kandydata jest idealny na obsadzane stanowisko. Warto wypisać cechy takiego kandydata, umiejętności i doświadczenie, jakie powinien posiadać, by był dopasowany do stawianej przez Państwa roli. Po stworzeniu takiej listy nie tylko uświadomią sobie Państwo, kogo dokładnie poszukują, ale również ułatwi to Państwu szybką analizę zawartych w CV informacji. Na co zatem zwracać uwagę dokonując selekcji przysłanych aplikacji i w jaki sposób „czytać” życiorysy zawodowe, by znaleźć idealnego kandydata?

Najważniejsze umiejętności i osiągnięcia:

  • Jakie korzyści przyniosą umiejętności posiadane przez kandydata?
  • Czy kandydat wykazał, że potrafi stawiać sobie cele i realizować je? 
  • Jak bardzo angażował się w on w inne zajęcia? 
  • Czy jego główne umiejętności są zbieżne z potrzebami stanowiska? 
  • Co sprawia, że dany pracownik jest wyjątkowy?

Kwalifikacje i wykształcenie:

REKLAMA

  • Czy kandydat posiada wykształcenie wymagane dla realizacji zadań na danym stanowisku?
  • Czy uczestniczył w kursach rozwijających jego umiejętności? 
  • Czy potwierdzili swój poziom zawodowy podczas odbytej edukacji?

Porównaj: Jak często zmieniać prace?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zatrudnienie

  • Jak długo kandydat pracował u każdego z poprzednich pracodawców?
  • Jak kandydat pracował dla różnych pracodawców? Uwzględnić wielkość i strukturę/systemy, wielkość zespołu, lokalizację i charakter działalności.
  • Jakie stanowisko pracownik zajmował, komu podlegał? 
  • Z jakimi klientami współpracował? 
  • Czy był autorem jakichś inicjatyw? 
  • Czy był promowany? 
  • Jakie miał obowiązki?
  • Jakie sukcesy odnosił? 
  • Czy pozostawał niezatrudniony przez dłuższy czas? 
  • Czy awansował? 
  • Czy ma jakiekolwiek przygotowanie lub umiejętności administracyjne, które pomogą mu na tym stanowisku? 
  • Jakie ma doświadczenia zawodowe? 
  • Czy podał powody odejścia za swojego obecnego stanowiska?

Warto również zwrócić uwagę na to, czy analizowane przez nas CV jest uporządkowane – zarówno pod względem merytorycznym, jak i formy.

Polecamy serwis Szkolenia

Czy w życiorysie zawodowym są zawarte informacje, które są istotne dla prowadzonej rekrutacji, czy są one adekwatne do stanowiska pracy i czy wskazują na konkretne umiejętności, które są dla Państwa kluczowe. Analizując aplikację należy również rozważyć, czy została ona przygotowana w odpowiedzi na ofertę pracy, czy też jest standardowym wzorem CV wysyłanym przez kandydatów często „masowo” - do wielu pracodawców. Życiorysy zawodowe stworzone przy okazji innej rekrutacji świadczą o tym, iż kandydat nie zapoznał się dokładnie z daną ofertą, a ponadto nie jest zainteresowany pracą konkretnie w Państwa firmie, tylko na proponowanym stanowisku. Takie osoby często okazują się mało lojalnymi pracownikami, którzy nie przykładają wagi do miejsca i specyfiki pracy, ani też nie rozpatrują Państwa firmy, jako idealnego pracodawcy, z którym wiążą swoją karierę zawodową. Oczywiście nie należy traktować tego jako reguły, niemniej jednak warto przeanalizować i te argumenty.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

REKLAMA

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA