REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Selekcja CV - kilka porad dla pracodawców

 HAYS Poland
Doradztwo personalne
By sprawnie przejść przez selekcję dokumentów najpierw powinni Państwo ustalić, jaki profil kandydata jest idealny na obsadzane stanowisko.
By sprawnie przejść przez selekcję dokumentów najpierw powinni Państwo ustalić, jaki profil kandydata jest idealny na obsadzane stanowisko.

REKLAMA

REKLAMA

Chcesz zatrudnić pracownika, dałeś głoszenie, a teraz na biurku piętrzy się góra aplikacji, przez które trzeba się przekopać. Jak się do tego zabrać? W poniższym artykule prezentujemy kilka porad selekcji CV.

REKLAMA

Przy dużej liczbie podań i zwykle ograniczonym czasie na analizę tych dokumentów, osoby przeprowadzające rekrutację oraz zajmujące się selekcją CV mają zazwyczaj kilkanaście sekund na przeczytanie życiorysu zawodowego kandydata. To czas, w ciągu którego można jedynie dosyć pobieżnie „rzucić okiem” na jedną stronę tekstu. Wyspecjalizowanemu rekruterowi ten właśnie czas powinien wystarczyć, by stwierdzić, czy CV jest godne uwagi i zachęca do bardziej wnikliwej lektury, czy też nie. 

REKLAMA

By sprawnie przejść przez selekcję dokumentów najpierw powinni Państwo ustalić, jaki profil kandydata jest idealny na obsadzane stanowisko. Warto wypisać cechy takiego kandydata, umiejętności i doświadczenie, jakie powinien posiadać, by był dopasowany do stawianej przez Państwa roli. Po stworzeniu takiej listy nie tylko uświadomią sobie Państwo, kogo dokładnie poszukują, ale również ułatwi to Państwu szybką analizę zawartych w CV informacji. Na co zatem zwracać uwagę dokonując selekcji przysłanych aplikacji i w jaki sposób „czytać” życiorysy zawodowe, by znaleźć idealnego kandydata?

Najważniejsze umiejętności i osiągnięcia:

  • Jakie korzyści przyniosą umiejętności posiadane przez kandydata?
  • Czy kandydat wykazał, że potrafi stawiać sobie cele i realizować je? 
  • Jak bardzo angażował się w on w inne zajęcia? 
  • Czy jego główne umiejętności są zbieżne z potrzebami stanowiska? 
  • Co sprawia, że dany pracownik jest wyjątkowy?

Kwalifikacje i wykształcenie:

  • Czy kandydat posiada wykształcenie wymagane dla realizacji zadań na danym stanowisku?
  • Czy uczestniczył w kursach rozwijających jego umiejętności? 
  • Czy potwierdzili swój poziom zawodowy podczas odbytej edukacji?

Porównaj: Jak często zmieniać prace?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zatrudnienie

  • Jak długo kandydat pracował u każdego z poprzednich pracodawców?
  • Jak kandydat pracował dla różnych pracodawców? Uwzględnić wielkość i strukturę/systemy, wielkość zespołu, lokalizację i charakter działalności.
  • Jakie stanowisko pracownik zajmował, komu podlegał? 
  • Z jakimi klientami współpracował? 
  • Czy był autorem jakichś inicjatyw? 
  • Czy był promowany? 
  • Jakie miał obowiązki?
  • Jakie sukcesy odnosił? 
  • Czy pozostawał niezatrudniony przez dłuższy czas? 
  • Czy awansował? 
  • Czy ma jakiekolwiek przygotowanie lub umiejętności administracyjne, które pomogą mu na tym stanowisku? 
  • Jakie ma doświadczenia zawodowe? 
  • Czy podał powody odejścia za swojego obecnego stanowiska?

Warto również zwrócić uwagę na to, czy analizowane przez nas CV jest uporządkowane – zarówno pod względem merytorycznym, jak i formy.

Polecamy serwis Szkolenia

Czy w życiorysie zawodowym są zawarte informacje, które są istotne dla prowadzonej rekrutacji, czy są one adekwatne do stanowiska pracy i czy wskazują na konkretne umiejętności, które są dla Państwa kluczowe. Analizując aplikację należy również rozważyć, czy została ona przygotowana w odpowiedzi na ofertę pracy, czy też jest standardowym wzorem CV wysyłanym przez kandydatów często „masowo” - do wielu pracodawców. Życiorysy zawodowe stworzone przy okazji innej rekrutacji świadczą o tym, iż kandydat nie zapoznał się dokładnie z daną ofertą, a ponadto nie jest zainteresowany pracą konkretnie w Państwa firmie, tylko na proponowanym stanowisku. Takie osoby często okazują się mało lojalnymi pracownikami, którzy nie przykładają wagi do miejsca i specyfiki pracy, ani też nie rozpatrują Państwa firmy, jako idealnego pracodawcy, z którym wiążą swoją karierę zawodową. Oczywiście nie należy traktować tego jako reguły, niemniej jednak warto przeanalizować i te argumenty.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA