REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Prawidłowa oferta zatrudnienia - porady dla pracodawców

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 HAYS Poland
Doradztwo personalne
Po podjęciu decyzji o złożeniu oferty zatrudnienia, a zwłaszcza, jeśli zwróciliście się już Państwo do agencji rekrutacyjnej o to, aby poinformowała ona kandydata o wyborze, ważne jest jak najszybsze napisanie i przekazanie kandydatowi listu z ofertą zatrudnienia.
Po podjęciu decyzji o złożeniu oferty zatrudnienia, a zwłaszcza, jeśli zwróciliście się już Państwo do agencji rekrutacyjnej o to, aby poinformowała ona kandydata o wyborze, ważne jest jak najszybsze napisanie i przekazanie kandydatowi listu z ofertą zatrudnienia.

REKLAMA

REKLAMA

Nareszcie znaleźliśmy właściwą osobę na stanowisko. Teraz, na tym etapie, nadszedł czas na to, aby zwrócić się do kandydata z odpowiednio sformułowaną i wywierającą właściwe wrażenie ofertą zatrudnienia i na uzyskanie jego akceptacji. Jak to zrobić najlepiej?

Standardowe wzory pism

Większość firm posiada standardowe pisma z ofertą zatrudnienia, do których wystarczy wstawić imię i nazwisko, nazwę stanowiska i wynagrodzenie. Jednak kandydaci mogą łatwo je rozpoznać. Po serii miłych, przyjaznych spotkań w cztery oczy, nagle otrzymują oni niedbały, nieosobisty i wręcz odrzucający list, który tym bardziej sprawia złe wrażenie, jeśli zostanie podpisany przez osobę, z którą kandydat odbył ostatnią rozmowę.

REKLAMA

W końcu nie oferujecie Państwo zatrudnienia codziennie. Dlaczego więc nie poświęcić nieco czasu, aby napisać coś bardziej oryginalnego?

Wystarczy choćby zredagować standardowe pismo formowe tak, aby kandydat, któremu oferta prawdopodobnie została już przekazana ustnie, z właściwym entuzjazmem pracownika agencji rekrutacyjnej, mógł poczuć, że cały czas jest osobą oczekiwaną i potrzebną. Jeżeli kandydat będzie miał jakieś wątpliwości i problemy, nieosobista forma tego listu może skłonić go do działań w niewłaściwym kierunku. Dlatego zamiast wysyłać standardowego listu, należy napisać coś pozytywnego, co zwiększy szanse na szybką pozytywną odpowiedź kandydata.

Działaj bez zwłoki

Po podjęciu decyzji o złożeniu oferty zatrudnienia, a zwłaszcza, jeśli zwróciliście się już Państwo do agencji rekrutacyjnej o to, aby poinformowała ona kandydata o wyborze, ważne jest jak najszybsze napisanie i przekazanie kandydatowi listu z ofertą zatrudnienia. Jeśli kandydat nadal odbywa spotkania w sprawie pracy z innymi potencjalnymi pracodawcami, jasna i pewna oferta zatrudnienia z Państwa strony przekona go do odwołania innych spotkań. W przeciwieństwie do niektórych obiegowych opinii, osoby poszukujące pracy nie mają zwyczaju z wyrachowania zbierać wielu ofert zatrudnienia po to, żeby wykorzystywać je jako karty przetargowe w negocjacjach stawek wynagrodzeń. W przypadku większości ludzi, odbywanie spotkań w sprawie zatrudnienia jest zarówno czasochłonne, jak również stresujące.

Porównaj: Jak wybrać dobrą agencję doradztwa personalnego?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pozytywna oferta zatrudnienia, złożona szybko po podjęciu przez Państwa decyzji może, więc wiele zmienić w ich postępowaniu.

Pisząc ofertę zatrudnienia, należy pamiętać o uwzględnieniu w treści pisma pewnych formalnych zwrotów – jednak nie oznacza to konieczności stosowania sztywnego, nadmiernie sformalizowanego języka. Wystarczy powiedzieć tu, że zwracanie się do kandydata per „Drogi Panie Tomaszu” lub „Droga Pani Janino” będzie o wiele lepsze, niż w formie „Pan Tomasz Szymaniak” lub „Pani Janina Dunikowska”, ponieważ nada to pismu właściwy ton.

„Sprzedawaj” ofertę

REKLAMA

Należy podkreślić najbardziej atrakcyjne zalety oferowanego pakietu zatrudnienia. Korzyści warunkowe (na przykład, finansowanie edukacji pod warunkiem zdania egzaminów) najlepiej zawrzeć w odrębnym dokumencie zawierającym warunki zatrudnienia, a jeśli nie jest to z jakiś względów wskazane, należy wstawić je pomiędzy inne korzyści. Pismo to musi „sprzedać” kandydatowi ofertę zatrudnienia, co oznacza, że tekst „drobnym drukiem” i różne formalizmy nie powinny raczej się w nim znajdować.

Należy wyrazić swoje zadowolenie z faktu, że kandydat zdobył stanowisko w Państwa firmie. Nie należy jednak z góry zakładać, że oferta zostanie zaakceptowana. Z pewnością należy o to prosić, należy jednak pamiętać, że kandydat nadal ma wybór. Można odwołać się do konkretnych umiejętności lub doświadczeń, jakie kandydat posiada, które stanowiłyby cenny wkład w działalność Państwa firmy lub powtórzyć ewentualne konkretne projekty, które omawialiście Państwo z kandydatem podczas rozmowy, które interesowały kandydata.

Aby kandydat nie czuł presji, należy zawsze poprosić go o to, aby skontaktował się z Państwem osobiście, jeśli będzie miał jakieś pytania lub wątpliwości dotyczące oferty zatrudnienia lub innych aspektów pracy. Agencja rekrutacyjna będzie i tak pozostawać w kontakcie z kandydatem i zgłosi się do Państwa, jeżeli trzeba będzie jakieś sprawy wyjaśnić. Nie mniej jednak, zaoferowanie Państwa osobistej gotowości do odpowiedzi na ewentualne pytania w Państwa liście do kandydata pozwoli uczynić go bardziej osobistym.

Polecamy serwis Szkolenia

Pamiętaj o elementach osobistych

REKLAMA

Miłym elementem, o którym często kandydaci wspominają nam, jako o czymś, co ostatecznie przekonało ich do przyjęcia oferty jest zaproszenie ich do Państwa biura w okresie poprzedzającym zatrudnienie, aby spotkali się z zespołem lub do kawiarni, na drinka lub na lunch z przyszłymi kolegami z pracy. Niezależnie od tego jak pewnymi siebie mogą być różni ludzie, zmiana pracy zawsze jest czymś stresującym. O wiele lepiej jest z przyjemnością oczekiwać na pierwszy dzień pracy, wiedząc że poznało się już ludzi, których spotka się po wejściu do biura pierwszego dnia. Łatwo jest również zapomnieć o tym, że czas oczekiwania na zatrudnienie może być dla kandydata czasem samotności oraz czasem, w którym może być on narażony na kontrpropozycje lub czasem, w którym nadal rozważać on będzie inne oferty zatrudnienia. Im bardziej uda się Państwu utrzymać nazwę Państwa firmy na pierwszym miejscu wśród myśli kandydata, tym lepiej. Poza tym złożenie takiego zaproszenia w Państwa liście ofertowym jest dobrą metodą „zamknięcia”, która jest naprawdę skuteczna i wywiera dobre wrażenie.

Jeżeli nie ma takiej możliwości, pismo należy zakończyć informacją o tym jakich działań spodziewacie się Państwo od kandydata, poprzez które ma on potwierdzić przyjęcie oferty zatrudnienia.

Przykładowa treść
Pani Agnieszko,
Piszę, aby potwierdzić naszą ofertę zatrudnienia Pani na stanowisko Kierownika ds. Kontroli Jakości z miesięcznym wynagrodzeniem 7500 zł brutto. Chcielibyśmy, aby podjęła Pani pracę od poniedziałku 23 kwietnia. W załączeniu znajdzie Pani szczegółowe warunki zatrudnienia oraz informacje na temat naszego elastycznego planu dodatkowych świadczeń pracowniczych.
Mam nadzieję, że przyjmie Pani naszą ofertę i dołączy do naszego zespołu. Jak wspomniałem podczas naszego ostatniego spotkania, nasz dział ma ostatnio rekordową ilość zleceń. Stwarza to doskonałe możliwości rozwoju, zarówno w krótkiej, jak i w długiej perspektywie, a Pani praca będzie bardzo ważna dla sukcesu naszej firmy. Bardzo duże znaczenie przykładamy do rozwoju zawodowego wszystkich naszych pracowników, więc liczę na to, że gdy nasza firma będzie się rozwijać, pozostanie Pani z nami, aby móc skorzystać z wszystkich tych możliwości.
Jeśli ma Pani jakiekolwiek pytania dotyczące naszej oferty zatrudnienia, proszę o kontakt osobiście ze mną, pod numerem telefonu 0XXX XXXXXX. Jeśli zaakceptuje Pani naszą ofertę, chciałbym zaprosić Panią do kawiarni na spotkanie z zespołem naszego działu, dzięki czemu będziemy mogli wszyscy trochę się poznać, zanim zaczniemy pracować razem.
Wszyscy tu mamy nadzieję, że wniesie Pani istotny wkład w pracę naszego zespołu i czekamy na wspólną pracę z Panią. Jeśli zaakceptuje Pani naszą ofertę, proszę o podpisanie załączonych dokumentów w zaznaczonych miejscach i o odesłanie ich do mnie w załączonej kopercie. Skontaktuję się wtedy z Panią i potwierdzę ich otrzymanie, a następnie uzgodnimy termin spotkania z członkami zespołu, w ciągu najbliższych dwóch tygodni.

Z pozdrowieniami
Grzegorz Kucharuk
HR Manager

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA