REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Prawidłowa oferta zatrudnienia - porady dla pracodawców

 HAYS Poland
Doradztwo personalne
Po podjęciu decyzji o złożeniu oferty zatrudnienia, a zwłaszcza, jeśli zwróciliście się już Państwo do agencji rekrutacyjnej o to, aby poinformowała ona kandydata o wyborze, ważne jest jak najszybsze napisanie i przekazanie kandydatowi listu z ofertą zatrudnienia.
Po podjęciu decyzji o złożeniu oferty zatrudnienia, a zwłaszcza, jeśli zwróciliście się już Państwo do agencji rekrutacyjnej o to, aby poinformowała ona kandydata o wyborze, ważne jest jak najszybsze napisanie i przekazanie kandydatowi listu z ofertą zatrudnienia.

REKLAMA

REKLAMA

Nareszcie znaleźliśmy właściwą osobę na stanowisko. Teraz, na tym etapie, nadszedł czas na to, aby zwrócić się do kandydata z odpowiednio sformułowaną i wywierającą właściwe wrażenie ofertą zatrudnienia i na uzyskanie jego akceptacji. Jak to zrobić najlepiej?

Standardowe wzory pism

Większość firm posiada standardowe pisma z ofertą zatrudnienia, do których wystarczy wstawić imię i nazwisko, nazwę stanowiska i wynagrodzenie. Jednak kandydaci mogą łatwo je rozpoznać. Po serii miłych, przyjaznych spotkań w cztery oczy, nagle otrzymują oni niedbały, nieosobisty i wręcz odrzucający list, który tym bardziej sprawia złe wrażenie, jeśli zostanie podpisany przez osobę, z którą kandydat odbył ostatnią rozmowę.

REKLAMA

W końcu nie oferujecie Państwo zatrudnienia codziennie. Dlaczego więc nie poświęcić nieco czasu, aby napisać coś bardziej oryginalnego?

Wystarczy choćby zredagować standardowe pismo formowe tak, aby kandydat, któremu oferta prawdopodobnie została już przekazana ustnie, z właściwym entuzjazmem pracownika agencji rekrutacyjnej, mógł poczuć, że cały czas jest osobą oczekiwaną i potrzebną. Jeżeli kandydat będzie miał jakieś wątpliwości i problemy, nieosobista forma tego listu może skłonić go do działań w niewłaściwym kierunku. Dlatego zamiast wysyłać standardowego listu, należy napisać coś pozytywnego, co zwiększy szanse na szybką pozytywną odpowiedź kandydata.

Działaj bez zwłoki

Po podjęciu decyzji o złożeniu oferty zatrudnienia, a zwłaszcza, jeśli zwróciliście się już Państwo do agencji rekrutacyjnej o to, aby poinformowała ona kandydata o wyborze, ważne jest jak najszybsze napisanie i przekazanie kandydatowi listu z ofertą zatrudnienia. Jeśli kandydat nadal odbywa spotkania w sprawie pracy z innymi potencjalnymi pracodawcami, jasna i pewna oferta zatrudnienia z Państwa strony przekona go do odwołania innych spotkań. W przeciwieństwie do niektórych obiegowych opinii, osoby poszukujące pracy nie mają zwyczaju z wyrachowania zbierać wielu ofert zatrudnienia po to, żeby wykorzystywać je jako karty przetargowe w negocjacjach stawek wynagrodzeń. W przypadku większości ludzi, odbywanie spotkań w sprawie zatrudnienia jest zarówno czasochłonne, jak również stresujące.

Porównaj: Jak wybrać dobrą agencję doradztwa personalnego?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pozytywna oferta zatrudnienia, złożona szybko po podjęciu przez Państwa decyzji może, więc wiele zmienić w ich postępowaniu.

Pisząc ofertę zatrudnienia, należy pamiętać o uwzględnieniu w treści pisma pewnych formalnych zwrotów – jednak nie oznacza to konieczności stosowania sztywnego, nadmiernie sformalizowanego języka. Wystarczy powiedzieć tu, że zwracanie się do kandydata per „Drogi Panie Tomaszu” lub „Droga Pani Janino” będzie o wiele lepsze, niż w formie „Pan Tomasz Szymaniak” lub „Pani Janina Dunikowska”, ponieważ nada to pismu właściwy ton.

„Sprzedawaj” ofertę

REKLAMA

Należy podkreślić najbardziej atrakcyjne zalety oferowanego pakietu zatrudnienia. Korzyści warunkowe (na przykład, finansowanie edukacji pod warunkiem zdania egzaminów) najlepiej zawrzeć w odrębnym dokumencie zawierającym warunki zatrudnienia, a jeśli nie jest to z jakiś względów wskazane, należy wstawić je pomiędzy inne korzyści. Pismo to musi „sprzedać” kandydatowi ofertę zatrudnienia, co oznacza, że tekst „drobnym drukiem” i różne formalizmy nie powinny raczej się w nim znajdować.

Należy wyrazić swoje zadowolenie z faktu, że kandydat zdobył stanowisko w Państwa firmie. Nie należy jednak z góry zakładać, że oferta zostanie zaakceptowana. Z pewnością należy o to prosić, należy jednak pamiętać, że kandydat nadal ma wybór. Można odwołać się do konkretnych umiejętności lub doświadczeń, jakie kandydat posiada, które stanowiłyby cenny wkład w działalność Państwa firmy lub powtórzyć ewentualne konkretne projekty, które omawialiście Państwo z kandydatem podczas rozmowy, które interesowały kandydata.

Aby kandydat nie czuł presji, należy zawsze poprosić go o to, aby skontaktował się z Państwem osobiście, jeśli będzie miał jakieś pytania lub wątpliwości dotyczące oferty zatrudnienia lub innych aspektów pracy. Agencja rekrutacyjna będzie i tak pozostawać w kontakcie z kandydatem i zgłosi się do Państwa, jeżeli trzeba będzie jakieś sprawy wyjaśnić. Nie mniej jednak, zaoferowanie Państwa osobistej gotowości do odpowiedzi na ewentualne pytania w Państwa liście do kandydata pozwoli uczynić go bardziej osobistym.

Polecamy serwis Szkolenia

Pamiętaj o elementach osobistych

REKLAMA

Miłym elementem, o którym często kandydaci wspominają nam, jako o czymś, co ostatecznie przekonało ich do przyjęcia oferty jest zaproszenie ich do Państwa biura w okresie poprzedzającym zatrudnienie, aby spotkali się z zespołem lub do kawiarni, na drinka lub na lunch z przyszłymi kolegami z pracy. Niezależnie od tego jak pewnymi siebie mogą być różni ludzie, zmiana pracy zawsze jest czymś stresującym. O wiele lepiej jest z przyjemnością oczekiwać na pierwszy dzień pracy, wiedząc że poznało się już ludzi, których spotka się po wejściu do biura pierwszego dnia. Łatwo jest również zapomnieć o tym, że czas oczekiwania na zatrudnienie może być dla kandydata czasem samotności oraz czasem, w którym może być on narażony na kontrpropozycje lub czasem, w którym nadal rozważać on będzie inne oferty zatrudnienia. Im bardziej uda się Państwu utrzymać nazwę Państwa firmy na pierwszym miejscu wśród myśli kandydata, tym lepiej. Poza tym złożenie takiego zaproszenia w Państwa liście ofertowym jest dobrą metodą „zamknięcia”, która jest naprawdę skuteczna i wywiera dobre wrażenie.

Jeżeli nie ma takiej możliwości, pismo należy zakończyć informacją o tym jakich działań spodziewacie się Państwo od kandydata, poprzez które ma on potwierdzić przyjęcie oferty zatrudnienia.

Przykładowa treść
Pani Agnieszko,
Piszę, aby potwierdzić naszą ofertę zatrudnienia Pani na stanowisko Kierownika ds. Kontroli Jakości z miesięcznym wynagrodzeniem 7500 zł brutto. Chcielibyśmy, aby podjęła Pani pracę od poniedziałku 23 kwietnia. W załączeniu znajdzie Pani szczegółowe warunki zatrudnienia oraz informacje na temat naszego elastycznego planu dodatkowych świadczeń pracowniczych.
Mam nadzieję, że przyjmie Pani naszą ofertę i dołączy do naszego zespołu. Jak wspomniałem podczas naszego ostatniego spotkania, nasz dział ma ostatnio rekordową ilość zleceń. Stwarza to doskonałe możliwości rozwoju, zarówno w krótkiej, jak i w długiej perspektywie, a Pani praca będzie bardzo ważna dla sukcesu naszej firmy. Bardzo duże znaczenie przykładamy do rozwoju zawodowego wszystkich naszych pracowników, więc liczę na to, że gdy nasza firma będzie się rozwijać, pozostanie Pani z nami, aby móc skorzystać z wszystkich tych możliwości.
Jeśli ma Pani jakiekolwiek pytania dotyczące naszej oferty zatrudnienia, proszę o kontakt osobiście ze mną, pod numerem telefonu 0XXX XXXXXX. Jeśli zaakceptuje Pani naszą ofertę, chciałbym zaprosić Panią do kawiarni na spotkanie z zespołem naszego działu, dzięki czemu będziemy mogli wszyscy trochę się poznać, zanim zaczniemy pracować razem.
Wszyscy tu mamy nadzieję, że wniesie Pani istotny wkład w pracę naszego zespołu i czekamy na wspólną pracę z Panią. Jeśli zaakceptuje Pani naszą ofertę, proszę o podpisanie załączonych dokumentów w zaznaczonych miejscach i o odesłanie ich do mnie w załączonej kopercie. Skontaktuję się wtedy z Panią i potwierdzę ich otrzymanie, a następnie uzgodnimy termin spotkania z członkami zespołu, w ciągu najbliższych dwóch tygodni.

Z pozdrowieniami
Grzegorz Kucharuk
HR Manager

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

REKLAMA

Pomoc dla sadowników do 31 stycznia 2025 roku

Pomoc dla polskich sadowników (sady i winorośle) do 31 stycznia 2025 roku - Komisja Europejska zdecydowała. To wsparcie dla sadowników, którzy ucierpieli w trakcie kwietniowych przymrozków i gradobicia.

Wyższa opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych od 2026 roku - dla kogo?

Wyższa opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych od 2026 roku nie dla wszystkich. Kto zapłaci więcej? Co więcej, sposób naliczania opłaty oraz stawki dla części dotyczącej transportu zmienią się od 2026 r.

Tachografy do wymiany, ważna zmiana prawa. Kto musi, w jakim terminie, jaka kara

Nadchodzi rewolucja w branży transportowej. Od styczna 2025 roku zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące tachografów wynikające z Pakietu Mobilności. Pierwszy etap obowiązkowej wymiany urządzeń na inteligentne tachografy drugiej generacji (G2V2) kończy się już w grudniu 2024 roku.

Udostępnianie i wymiana informacji gospodarczych - zmiana przepisów jeszcze w 2024 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

W dniu 9 lipca 2024 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych, przedłożony przez Ministra Rozwoju i Technologii. Rząd chce uprościć przepisy, które dotyczą udostępniania oraz wymiany informacji i danych gospodarczych. Proponowane zmiany obejmują też pracę biur informacji gospodarczej. Co się zmieni i od kiedy?

REKLAMA

Branża IT pracuje na rzecz zrównoważonego rozwoju [WYWIAD]

Sektor data center i chmury - jak pogodzić cyfrową transformację z drogą do zrównoważonego rozwoju? Czym w praktyce jest unijny pakiet ustaw Fit for 55 i co będą musiały zrobić przedsiębiorstwa, żeby się dostosować do zmian? Rozmawiamy z Wojciechem Stramskim, Prezesem Zarządu Beyond.pl, dostawcy usług data center, chmury i Managed Services i pierwszego w Polsce operatora zasilającego swoje obiekty w 100% energią odnawialną. 

Cyfryzacja dwóch prędkości. Jak się digitalizują polskie firmy?

Analizy rynkowe wskazują na istnienie wśród polskich przedsiębiorstw zjawiska „cyfryzacji dwóch prędkości”. Implementacja elementarnych cyfrowych narzędzi, jak podpis elektroniczny czy cyfrowa pieczęć, może stać się pierwszym krokiem w kierunku zniwelowania różnic względem liderów.

REKLAMA