REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jaka motywacja do pracy odstrasza pracodawców?

 HAYS Poland
Doradztwo personalne
Choć konflikt w starej pracy może być rzeczywiście silnym motywatorem do poszukiwania zmian nie należy z pewnością wylewać swoich żali przed nowym pracodawcą.
Choć konflikt w starej pracy może być rzeczywiście silnym motywatorem do poszukiwania zmian nie należy z pewnością wylewać swoich żali przed nowym pracodawcą.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Złe uzasadnienie zmiany pracy może skazać Cię na porażkę w trakcie rozmowy rekrutacyjnej.

Bezpowrotnie minęły już czasy, gdy od chwili ukończenia szkoły aż do osiągnięcia wieku emerytalnego pracowało się w jednej firmie. Dzisiejszy rynek bezustannie weryfikuje potrzeby pracodawców i pracowników.

REKLAMA

Analiza motywów

W nowych, szybko rozwijających się branżach zmiana miejsca pracy nie wydaje się być dziwną decyzją, natomiast nim ja podejmiemy warto przeanalizować wszystkie czynniki, które mnie do tego skłaniają - czy chodzi mi tylko o lepsze pieniądze, czy zmieniam miejsce pracy, bo wyczerpały się dla mnie możliwości dalszego rozwoju, czy zmieniam ją z przyczyn ambicjonalnych, bo np. mam dość szefa, nie dano mi awansu, którego oczekiwałem lub nie dano podwyżki.

Właśnie o takie powody na pewno zostaniemy zapytani na rozmowie kwalifikacyjnej; wśród nich są też takie motywy, które już nawet na pierwszej rozmowie zamiast zachęcić mogą odstraszyć potencjalnego pracodawcę.

Porównaj: Gdy pracownik wyznaje inne wartości niż organizacja?

Motywacja finansowa

REKLAMA

Po pierwsze, motywacja wyłącznie finansowa. Przyszły pracodawca rozmawiając z takim kandydatem ma przekonanie, że powodem, dla którego kandydat oferuje firmie swoje usługi jest wyłącznie przymus ekonomiczny – pieniądze mogą być czynnikiem, który przyciągają do organizacji, ale w dłuższej perspektywie nie wpływają na zwiększenie motywacji i zaangażowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pracodawca musiałby podjąć spore ryzyko licząc się z faktem, ze pojawienie się ciekawszej oferty na tak konkurencyjnym rynku pracy może spowodować szybki „odpływ” dopiero, co pozyskanego pracownika.

Wygórowana ambicja

Po drugie brak satysfakcji połączony z chęcią szybkiego awansu. Brak możliwości rozwoju w obecnej firmie może wpływać dwojako na nasz obraz u przyszłego pracodawcy – zależy to oczywiście od spójności naszej kariery zawodowej. Wygórowana ambicja i wysokie aspiracje mogą powodować szybkie znudzenie na proponowanym stanowisku.

Zbyt częste zmiany pracy zdecydowanie niekorzystnie wpływają na wizerunek naszej osoby. Warto, więc by nasze aspiracje były realne a osiągnięcia zawodowe spójne, dowodzące naszej wytrwałości w systematycznym i wytrwałym dążeniu do wyznaczonego celu.

Zła atmosfera

Po trzecie, konflikt z obecnym szefem i zła atmosfera pracy. Choć może to być rzeczywiście silny motywator do poszukiwania zmian nie należy z pewnością wylewać swoich żali przed nowym pracodawcą. Może to skłaniać do przypuszczeń, ze mamy problemy z przystosowaniem do relacji panujących w firmie oraz powodować przyczepienie nam etykiety malkontenta, który w pracy może powodować wyłącznie konflikty.

Nowe wyzwania i zagrożenia

Rezygnacja z bezpieczeństwa nieciekawej, ale stabilnej pracy jest trudna i wymaga sporo wiary. Jednak możliwości, które daje i satysfakcja, którą można zyskać, z całą pewnością są zachęcające. Nowe wyzwania, poszukiwanie swoich preferencji i wykorzystywanie predyspozycji powinny być naturalną potrzebą każdego pracownika.

Polecamy serwis Manager

Jednakże taka decyzja powinna być przemyślana, bo częste zmiany pracy mogą zdecydowanie wpływać na nasza niekorzyść. Jeśli już podejmiemy taką decyzję, warto ja tak uargumentować, by zachęcić a nie odstraszyć przyszłego pracodawcę do podjęcia z nami współpracy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    REKLAMA

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    Gazetki promocyjne, kupony, spersonalizowane listy - Polacy wciąż lubią tę formę promocji

    Polacy potrafią szukać promocji i świadomie robić zakupy. Informacji szukamy w internecie, ale równie chętnie sięgamy po tradycyjne gazetki i listy z ofertami. 

    Włamania na konto e-mail możesz nie zauważyć! Jak działają cyberprzestępcy?

    Cyberprzestępcy wciąż szukają nowych sposobów na wyłudzanie danych. Na przykład przejmując konto e-mail przenoszą wybrane wiadomości do ukrytych folderów lub usuwają je, tak aby ofiary nie widziały alertów bezpieczeństwa. 

    Technologia rozpoznawania obrazu szansą dla sklepów z monitoringiem półek

    Technologia rozpoznawania obrazu może poprawić efektywność zarządzania sprzedażą. Nie tylko skróci do minimum czas potrzebny na przeprowadzenie audytu, ale i zmniejszy koszty. Eksperci przewidują, że sektor wdrażania tej technologii w ciągu najbliższych 4 lat będzie się rozwijał średnio o 20,4 proc. rocznie.

    REKLAMA

    Chleb coraz gorszy i coraz droższy? Co nas czeka od nowego roku?

    Ceny pieczywa się stabilizują? Może chwilowo, bo według ekspertów od 2024 roku kilka czynników może mocno wpłynąć na finalne ceny detaliczne. Branża piekarnicza ma kilka pomysłów dla nowego rządu. 

    Branżę handlową w walce z kradzieżami wspiera technologia. A liczba kradzieży rośnie

    Polacy w tym roku mogą przebić liczbę zamówień internetowych i zakupów stacjonarnych w Black Friday względem ubiegłego roku. Na pewno natomiast już na ten moment odnotowano wzrost liczby kradzieży w sklepach. Jak właściciele radzą sobie z kradzieżami? Jak mogą monitorować ruch w sklepie? 

    REKLAMA