REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jaka motywacja do pracy odstrasza pracodawców?

 HAYS Poland
Doradztwo personalne
Choć konflikt w starej pracy może być rzeczywiście silnym motywatorem do poszukiwania zmian nie należy z pewnością wylewać swoich żali przed nowym pracodawcą.
Choć konflikt w starej pracy może być rzeczywiście silnym motywatorem do poszukiwania zmian nie należy z pewnością wylewać swoich żali przed nowym pracodawcą.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Złe uzasadnienie zmiany pracy może skazać Cię na porażkę w trakcie rozmowy rekrutacyjnej.

Bezpowrotnie minęły już czasy, gdy od chwili ukończenia szkoły aż do osiągnięcia wieku emerytalnego pracowało się w jednej firmie. Dzisiejszy rynek bezustannie weryfikuje potrzeby pracodawców i pracowników.

REKLAMA

Analiza motywów

W nowych, szybko rozwijających się branżach zmiana miejsca pracy nie wydaje się być dziwną decyzją, natomiast nim ja podejmiemy warto przeanalizować wszystkie czynniki, które mnie do tego skłaniają - czy chodzi mi tylko o lepsze pieniądze, czy zmieniam miejsce pracy, bo wyczerpały się dla mnie możliwości dalszego rozwoju, czy zmieniam ją z przyczyn ambicjonalnych, bo np. mam dość szefa, nie dano mi awansu, którego oczekiwałem lub nie dano podwyżki.

Właśnie o takie powody na pewno zostaniemy zapytani na rozmowie kwalifikacyjnej; wśród nich są też takie motywy, które już nawet na pierwszej rozmowie zamiast zachęcić mogą odstraszyć potencjalnego pracodawcę.

Porównaj: Gdy pracownik wyznaje inne wartości niż organizacja?

Motywacja finansowa

REKLAMA

Po pierwsze, motywacja wyłącznie finansowa. Przyszły pracodawca rozmawiając z takim kandydatem ma przekonanie, że powodem, dla którego kandydat oferuje firmie swoje usługi jest wyłącznie przymus ekonomiczny – pieniądze mogą być czynnikiem, który przyciągają do organizacji, ale w dłuższej perspektywie nie wpływają na zwiększenie motywacji i zaangażowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pracodawca musiałby podjąć spore ryzyko licząc się z faktem, ze pojawienie się ciekawszej oferty na tak konkurencyjnym rynku pracy może spowodować szybki „odpływ” dopiero, co pozyskanego pracownika.

Wygórowana ambicja

Po drugie brak satysfakcji połączony z chęcią szybkiego awansu. Brak możliwości rozwoju w obecnej firmie może wpływać dwojako na nasz obraz u przyszłego pracodawcy – zależy to oczywiście od spójności naszej kariery zawodowej. Wygórowana ambicja i wysokie aspiracje mogą powodować szybkie znudzenie na proponowanym stanowisku.

Zbyt częste zmiany pracy zdecydowanie niekorzystnie wpływają na wizerunek naszej osoby. Warto, więc by nasze aspiracje były realne a osiągnięcia zawodowe spójne, dowodzące naszej wytrwałości w systematycznym i wytrwałym dążeniu do wyznaczonego celu.

Zła atmosfera

Po trzecie, konflikt z obecnym szefem i zła atmosfera pracy. Choć może to być rzeczywiście silny motywator do poszukiwania zmian nie należy z pewnością wylewać swoich żali przed nowym pracodawcą. Może to skłaniać do przypuszczeń, ze mamy problemy z przystosowaniem do relacji panujących w firmie oraz powodować przyczepienie nam etykiety malkontenta, który w pracy może powodować wyłącznie konflikty.

Nowe wyzwania i zagrożenia

Rezygnacja z bezpieczeństwa nieciekawej, ale stabilnej pracy jest trudna i wymaga sporo wiary. Jednak możliwości, które daje i satysfakcja, którą można zyskać, z całą pewnością są zachęcające. Nowe wyzwania, poszukiwanie swoich preferencji i wykorzystywanie predyspozycji powinny być naturalną potrzebą każdego pracownika.

Polecamy serwis Manager

Jednakże taka decyzja powinna być przemyślana, bo częste zmiany pracy mogą zdecydowanie wpływać na nasza niekorzyść. Jeśli już podejmiemy taką decyzję, warto ja tak uargumentować, by zachęcić a nie odstraszyć przyszłego pracodawcę do podjęcia z nami współpracy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

REKLAMA

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

REKLAMA

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

REKLAMA