REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jaka jest rola działów HR w działaniach employer brandingowych? - część II

 Grupa Tempo
Agencja Doradztwa Personalnego
Agata Bajek
Starszy Specjalista ds. Projektów HR - Grupa Tempo S.C.
Nawet kilkuosobowy dział PR, dobrze przygotowane kampanie i odpowiedzialna obecność we wszystkich kanałach komunikacji, nie w pełni wystarczą, gdy równocześnie „po drugiej stronie” będą generowane komunikaty negatywne przez zawsze obecnych maruderów i krytyków.
Nawet kilkuosobowy dział PR, dobrze przygotowane kampanie i odpowiedzialna obecność we wszystkich kanałach komunikacji, nie w pełni wystarczą, gdy równocześnie „po drugiej stronie” będą generowane komunikaty negatywne przez zawsze obecnych maruderów i krytyków.

REKLAMA

REKLAMA

Spójność działań i komunikatów to, według wielu, klucz by skutecznie budować i promować swoją markę pożądanego pracodawcy. Jednak jak zachować spójność, gdy komunikaty są rozproszone, nie tylko w czasie, formie i przestrzeni, ale również poprzez mnogość nadawców. O tym, jak nas widzą decydują między innymi nasi pracownicy (byli i obecni), kandydaci (którzy poznali nas tylko w procesie rekrutacyjnym), czy stażyści i praktykanci (którzy przez jakiś czas byli członkami organizacji). Artykuł jest drugim z serii poświęconej tematyce współczesnego employer brandingu. Przeczytaj pierwszą część.

Druga strona medalu

Każdy z nich ma dostęp do bardzo skutecznych i darmowych narzędzi. Niepotrzebne są ogłoszenia w prasie, kampanie telewizyjne, banery reklamowe na popularnych portalach. W zupełności wystarczą fora internetowe – przecież Google skutecznie wyszuka zamieszczone tam informacje. Zważywszy fakt, że portale społecznościowe od GoldenLine przez Facebook po Twittera (i inne), mają miliony użytkowników, dynamit informacji niezgodnych z oficjalną linią komunikacji firmowej w każdej chwili może dotrzeć do szerokiej i zaciekawionej widowni. A komunikat słowny błyskotliwie wsparty multimedialną oprawą, zapewnić może za darmo szerokie audytorium na YouTube, wrzucie czy wykopie.

REKLAMA

Pracownicy do głosu

REKLAMA

Dzięki mediom społecznym nie tylko firmy, ale i pracownicy mają głos. Tymczasem tylko 1 % pracodawców posiada strategię obecności firmy w social media, licząc na to, że zdrowy rozsądek po stronie nadawców i odbiorców wystarczy. Wydaje się, że w tej sytuacji, przypominającej czasem nierówną walkę, pracodawca nie ma szans.

Nawet kilkuosobowy dział PR, dobrze przygotowane kampanie i odpowiedzialna obecność we wszystkich kanałach komunikacji, nie w pełni wystarczą, gdy równocześnie „po drugiej stronie” będą generowane komunikaty negatywne przez zawsze obecnych maruderów i krytyków. Próby kontroli, cenzury i dementowania złych informacji i opinii przynoszą jednak skutek odwrotny od zamierzonego.

Porównaj: Jak odnaleźć się w nowej pracy? - porady

Nowa rola działów HR?

Działając z nierównych pozycji, rozważyć warto zmianę priorytetów przyjmowanych w procesie komunikacji. Ważniejsze jest słuchać niż mówić. By skutecznie zareagować i odpowiedzieć, trzeba wiedzieć, co i przede wszystkim, dlaczego właśnie zostało powiedziane. Social media mogą być dla działów HR lustrem i studnią wiedzy o tym, „co się mówi”. Pozwalając na analizę sytuacji ułatwiają uzyskanie odpowiedzi także na pytanie „dlaczego?”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Szkolenia

Pozytywny wizerunek promieniuje od środka

Współcześnie, to pracownicy i ich słowa, a nie broszury budują wizerunek pracodawcy. Chcąc budować pozytywny obraz potrzebujemy zadowolonych pracowników (obecnych, byłych, potencjalnych). Aprobujące opinie pochodzące „ze środka organizacji” będą dla otoczenia bardziej wiarygodne niż profesjonalna firmowa kampania.

Co to oznacza dla HR-owców?

Przede wszystkim konieczność ciągłej zaangażowanej komunikacji, opartej na słuchaniu, kreowaniu kolejnych, efektywnych kanałów wymiany, takich, aby rozmowy, żale i pretensje pojawiły się najpierw wewnątrz organizacji, zanim zdążą zyskać anonimową wielomilionową publiczność poza firmą. Tak zaangażowana postawa wymusza jednak nie tylko otwartość na dialog, ale również gotowość do zmiany i podejmowania realnych działań naprawczych w najbliższym otoczeniu.

Prawdziwie pożądany pracodawca

By skutecznie budować markę pracodawcy z wyboru niezbędna jest ścisła współpraca między organizacją (a z jej ramienia reprezentantami działu HR), a pracownikami. Dziś nie wystarczy dobrze przygotowana kampania i odgórne decyzje, o tym, czym chcemy się pochwalić. Dziś niezbędne jest świadome i ciągłe działanie na rzecz pracowników, by mogły się one odbić w lustrze social mediów prawdziwie pozytywnymi opiniami o firmie, a powstający obraz organizacji nie był karykaturą widzianą w odbiciu krzywego zwierciadła.

Artykuł pochodzi z Czytelni Grupy Tempo.
Więcej tekstów na http://www.grupatempo.pl/pl/czytelnia/

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Rolnicy ruszyli do skupów. Czy da się jeszcze zarobić na zbożu?

    W obliczu obaw o dalszy spadek cen, rolnicy postanowili sprzedać zboża ze swoich magazynów. Już w styczniu, punkty skupu zakupiły 538,8 tys. ton zbóż, co stanowi wzrost o 10% w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2023 i o 17% w stosunku do grudnia poprzedniego roku. 

    Dojście do niskiej inflacji wymaga kontraktu społecznego, który jest jak umowa widmo

    Niska inflacja to kontrakt społeczny. Taki kontrakt jest jak umowa widmo, ale osiągany jest głównie wysiłkiem banku centralnego, bo NBP jest odpowiedzialny za stabilność cen w gospodarce.

    Sektor MŚP chętniej sięga po kredyty, a banki zaostrzają kryteria ich przyznawania

    Popyt na kredyty długoterminowe ze strony małych przedsiębiorców jest najwyższy od lat. Jedocześnie banki przyznają, że zaostrzają kryteria kredytowe. Czy alternatywna forma finansowania, czyli faktoring, będzie przeżywał ożywienie?  

    Przedsiębiorcy mają obawy czy uda się wydać pieniądze z KPO. Polska ma na to o połowę mniej czasu niż inne kraje

    Pieniądze z Krajowego Planu Odbudowy – KPO dla Polski to doskonała wiadomość, ale trzeba się pospieszyć, by je efektywnie wydać, apelują przedsiębiorcy. Kraje, które dostały pieniądze europejskie bez opóźnień aktualnie są już w połowie drogi w ich wydatkowaniu. Polska będzie musiała wdrożyć wysokie tempo, by żadne dotacje nie przepadły.

     

    REKLAMA

    Wakacje składkowe dla małych przedsiębiorców. Nowa wersja projektu ustawy z rocznym limitem wydatków

    Ministerstwo Rozwoju i Technologii opublikowało nową wersję projektu ustawy o tzw. wakacjach składkowych. Obniżono w nim szacunek kosztu rozwiązania dla finansów publicznych w 10 lat do 20,4 mld zł z niemal 25 mld zł.

    Model pracy w firmie: work-life balance czy work-life integration? Pracować by żyć, czy żyć, by pracować?

    Zacierają się granice między życiem prywatnym i zawodowym. Jednak dla większości pracowników życie osobiste jest ważniejsze niż zawodowe. Pracodawcy powinni wsłuchiwać się w potrzeby i oczekiwania swoich pracowników i w zależności od tego wybierać model pracy w firmie.

    Jak handel wykorzystuje nowe technologie

    Technologia to nieodłączna część funkcjonowania nowoczesnej dystrybucji towarów. Pracownicy sektora sprzedaży nie wyobrażają sobie bez niej pracy. Tak wynika z raportu Slack przygotowanego na bazie ankiety wśród dyrektorów i menadżerów z sektora handlowego. 

    Komisja Europejska wydała wstępną pozytywną ocenę pierwszego wniosku z Krajowego Planu Odbudowy

    Mamy dobrą wiadomość: jest formalna zgoda KE ws. akceptacji pierwszego wniosku z Krajowego Planu Odbudowy, jak też warunku związanego z Kartą Praw Podstawowych UE - poinformowała w czwartek minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

    REKLAMA

    Ukrainie trzeba pomagać, ale import produktów rolnych do Unii Europejskiej nie może mieć takiej formy jak obecnie

    Po wybuchu wojny doszło do załamania wymiany handlowej Ukrainy. Obecnie głównym kierunkiem ukraińskiej sprzedaży zagranicznej jest Unia Europejska. Otwarcie UE na ukraiński import produktów rolnych nie może mieć takiej formy jak obecnie. Rolnicy polscy i z innych krajów unijnych nie wytrzymają konkurencji.

    Firma źle zarządzająca ryzykiem może pożegnać się z ubezpieczeniem?

    Jedynie 44 proc. firm w Polsce ma sformalizowaną politykę zarządzania ryzykiem. Podejście do zarządzania ryzykiem w biznesie wciąż wymaga jeszcze dużo pracy. Co firmy ubezpieczają najczęściej? 

    REKLAMA