REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jaka jest rola działów HR w działaniach employer brandingowych? - część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Grupa Tempo
Agencja Doradztwa Personalnego
Agata Bajek
Starszy Specjalista ds. Projektów HR - Grupa Tempo S.C.
Nawet kilkuosobowy dział PR, dobrze przygotowane kampanie i odpowiedzialna obecność we wszystkich kanałach komunikacji, nie w pełni wystarczą, gdy równocześnie „po drugiej stronie” będą generowane komunikaty negatywne przez zawsze obecnych maruderów i krytyków.
Nawet kilkuosobowy dział PR, dobrze przygotowane kampanie i odpowiedzialna obecność we wszystkich kanałach komunikacji, nie w pełni wystarczą, gdy równocześnie „po drugiej stronie” będą generowane komunikaty negatywne przez zawsze obecnych maruderów i krytyków.

REKLAMA

REKLAMA

Spójność działań i komunikatów to, według wielu, klucz by skutecznie budować i promować swoją markę pożądanego pracodawcy. Jednak jak zachować spójność, gdy komunikaty są rozproszone, nie tylko w czasie, formie i przestrzeni, ale również poprzez mnogość nadawców. O tym, jak nas widzą decydują między innymi nasi pracownicy (byli i obecni), kandydaci (którzy poznali nas tylko w procesie rekrutacyjnym), czy stażyści i praktykanci (którzy przez jakiś czas byli członkami organizacji). Artykuł jest drugim z serii poświęconej tematyce współczesnego employer brandingu. Przeczytaj pierwszą część.

Druga strona medalu

Każdy z nich ma dostęp do bardzo skutecznych i darmowych narzędzi. Niepotrzebne są ogłoszenia w prasie, kampanie telewizyjne, banery reklamowe na popularnych portalach. W zupełności wystarczą fora internetowe – przecież Google skutecznie wyszuka zamieszczone tam informacje. Zważywszy fakt, że portale społecznościowe od GoldenLine przez Facebook po Twittera (i inne), mają miliony użytkowników, dynamit informacji niezgodnych z oficjalną linią komunikacji firmowej w każdej chwili może dotrzeć do szerokiej i zaciekawionej widowni. A komunikat słowny błyskotliwie wsparty multimedialną oprawą, zapewnić może za darmo szerokie audytorium na YouTube, wrzucie czy wykopie.

REKLAMA

Pracownicy do głosu

REKLAMA

Dzięki mediom społecznym nie tylko firmy, ale i pracownicy mają głos. Tymczasem tylko 1 % pracodawców posiada strategię obecności firmy w social media, licząc na to, że zdrowy rozsądek po stronie nadawców i odbiorców wystarczy. Wydaje się, że w tej sytuacji, przypominającej czasem nierówną walkę, pracodawca nie ma szans.

Nawet kilkuosobowy dział PR, dobrze przygotowane kampanie i odpowiedzialna obecność we wszystkich kanałach komunikacji, nie w pełni wystarczą, gdy równocześnie „po drugiej stronie” będą generowane komunikaty negatywne przez zawsze obecnych maruderów i krytyków. Próby kontroli, cenzury i dementowania złych informacji i opinii przynoszą jednak skutek odwrotny od zamierzonego.

Porównaj: Jak odnaleźć się w nowej pracy? - porady

Nowa rola działów HR?

Działając z nierównych pozycji, rozważyć warto zmianę priorytetów przyjmowanych w procesie komunikacji. Ważniejsze jest słuchać niż mówić. By skutecznie zareagować i odpowiedzieć, trzeba wiedzieć, co i przede wszystkim, dlaczego właśnie zostało powiedziane. Social media mogą być dla działów HR lustrem i studnią wiedzy o tym, „co się mówi”. Pozwalając na analizę sytuacji ułatwiają uzyskanie odpowiedzi także na pytanie „dlaczego?”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Szkolenia

Pozytywny wizerunek promieniuje od środka

Współcześnie, to pracownicy i ich słowa, a nie broszury budują wizerunek pracodawcy. Chcąc budować pozytywny obraz potrzebujemy zadowolonych pracowników (obecnych, byłych, potencjalnych). Aprobujące opinie pochodzące „ze środka organizacji” będą dla otoczenia bardziej wiarygodne niż profesjonalna firmowa kampania.

Co to oznacza dla HR-owców?

Przede wszystkim konieczność ciągłej zaangażowanej komunikacji, opartej na słuchaniu, kreowaniu kolejnych, efektywnych kanałów wymiany, takich, aby rozmowy, żale i pretensje pojawiły się najpierw wewnątrz organizacji, zanim zdążą zyskać anonimową wielomilionową publiczność poza firmą. Tak zaangażowana postawa wymusza jednak nie tylko otwartość na dialog, ale również gotowość do zmiany i podejmowania realnych działań naprawczych w najbliższym otoczeniu.

Prawdziwie pożądany pracodawca

By skutecznie budować markę pracodawcy z wyboru niezbędna jest ścisła współpraca między organizacją (a z jej ramienia reprezentantami działu HR), a pracownikami. Dziś nie wystarczy dobrze przygotowana kampania i odgórne decyzje, o tym, czym chcemy się pochwalić. Dziś niezbędne jest świadome i ciągłe działanie na rzecz pracowników, by mogły się one odbić w lustrze social mediów prawdziwie pozytywnymi opiniami o firmie, a powstający obraz organizacji nie był karykaturą widzianą w odbiciu krzywego zwierciadła.

Artykuł pochodzi z Czytelni Grupy Tempo.
Więcej tekstów na http://www.grupatempo.pl/pl/czytelnia/

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

REKLAMA

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA