Jak odnaleźć się w nowej pracy? - porady
REKLAMA
REKLAMA
Większość z nas, często nie z własnej winy, znalazła się w sytuacji pracy, do której ewidentnie nie pasuje lub wśród współpracowników, z którymi się nie dogaduje. Prawdą jest, że nie zawsze możemy całkowicie uniknąć takich sytuacji, ale istnieje całe mnóstwo zasad, które pozwolą Ci przynajmniej wystartować z dobrej pozycji. Mogą się one wydawać oczywiste, ale zapytaj któregokolwiek konsultanta lub kierownika ds. personalnych o przykłady straszliwych historii z pierwszego dnia pracy, a opowieści starczy na długi wieczór.
REKLAMA
Co wolno a czego nie wolno osobom zaczynającym pracę
Rozpracowanie standardów, zgodnie, z którymi działa firma, może stanowić przez pierwsze kilka dni wyzwanie, gdyż kultura firm i stowarzyszeń jest bardzo zróżnicowana. Oto niektóre proste, ale ważne wskazówki:
Zobacz również: Jak odejść z klasą?
Można:
- Przyjechać wcześniej.
- Pokazać entuzjazm.
- Zademonstrować wiedzę o nowym pracodawcy.
- Wyglądać elegancko i poważnie.
- Być zorganizowanym (odnotowywać różne rzeczy).
Nie można:
- Być zbyt cichym i wycofanym (lub zbyt rozmownym!).
- Siedzieć i nic nie robić po skończeniu zadania – przejmij inicjatywę.
- Przeprowadzać rozmów prywatnych bez pytania lub oceny, czy jest to tolerowane.
- Włączać się do polityki biura (jest zbyt wcześnie, aby oceniać, kto jest potencjalnym sojusznikiem czy wrogiem).
- Rezerwować urlopu po pierwszym dniu.
Polecamy serwis Manager
Działaj świadomie
Zapamiętasz jak zrobić dobre wrażenie dzięki następującym radom:
- Namawiaj do integracji poza pracą.
- Zarządzaj czasem efektywnie.
- Zaprezentuj się dobrze.
- Zadawaj pytania.
- Wspieraj idee.
- Pomyśl zanim coś powiesz!
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.