REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są istotne elementy skutecznego cv?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Skuteczne cv
Przygotowujemy do zmiany pracy
Istotne elementy dobrego CV.
Istotne elementy dobrego CV.

REKLAMA

REKLAMA

Aby napisać dobre i skuteczne cv pamiętaj o kilku zasadach. Uwzględnienie ich pozwoli przygotować przejrzyste cv podkreślające Twoje zalety jako przyszłego pracownika. Jest to istotne gdyż na podstawie CV potencjalny pracodawca decyduje o zaproszeniu Ciebie na spotkanie rekrutacyjne.

Curriculum Vitae jest pierwszą informacją jaką pracodawca otrzymuje na Twój temat. A ponieważ Twoje cv jest jednym z wielu napływających w odpowiedzi na ogłoszenie, z tego względu powinno się wyróżniać m.in. przejrzystością podanych informacji. Pamiętaj również, że osoba czytająca cv nie ma zbyt dużo czasu na zapoznanie się z nim. Z tego powodu tym bardziej warto zadbać o przejrzystość cv.

REKLAMA

Dobre cv jest skutecznym cv ze względu na to iż:

  • jest czytelne – osoba czytające Twoje cv nie ma wiele czasu na zapoznanie się z nim. Dobre cv nie jest „przeładowane” grafikami, ozdobnikami, tabelkami, liniami czy ze zbyt dużymi odstępami między akapitami – bo takie trudno się czyta. Tym samym nie jest to już skuteczne cv. Jeżeli osoba rekrutująca ma do przeczytania dużo cv, chętniej się skupi na tych czytelnych. Takich gdzie od razu widać czytelną strukturę dokumentu, bo dzięki temu poświęca na to mniej czasu;
  • w dobrym cv są zaznaczone ważne informacje – czyli takie, które pokazują Twoje umiejętności przydatne na tym stanowisku oraz takie, które wyróżniają Ciebie spośród innych osób;

Przeczytaj także: Twoja kariera zależna od Facebooka?

  • zaznaczone są również przejście między poszczególnymi blokami informacji. Pozwala to osobie czytającej na skupienie się na tym co jest istotne;
  • skuteczne cv zawiera czytelny obraz Twoich dotychczasowych obowiązków – wpisując nazwę poprzedniego pracodawcy możesz jednym zdaniem opisać czym firma się zajmuje - nie każda firma jest znana osobie czytającej Twoje cv;
  • oprócz nazwy dotychczasowego stanowiska pracy wpisz czym się zajmowałeś – każda firma stosuje odrębną nomenklaturę odnośnie nazw stanowisk pracy i w każdej firmie nawet tak samo definiowane stanowisko może diametralnie różnić się zakresem obowiązków,;

Polecamy serwis Rekrutacja

  • zdjęcie – idealne zdjęcie pokazuje Ciebie jako pracownika. Ono nie ma na celu pokazania jak dobrze bawisz się na wakacjach czy imprezie. Jego zadaniem nie jest również pokazanie jak ślicznie wyglądasz na sesji fotograficznej (no chyba, że charakter pracy tego wymaga). Nie musi również pokazywać jak jesteś poważny (a) w trakcie robienia zdjęcia do dowodu osobistego
  • adres e-mail – jest to często poruszana kwestia – również adres e-mail budujesz swój wizerunek. W przeciwieństwie do adresu zamieszkania, adres e-mail wybierasz sobie sam (a). Postaraj się aby był profesjonalny. Niech zawiera imię i nazwisko, albo przynajmniej nazwisko. Nazwa domeny niech też sugeruje profesjonalizm w pracy.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W świadomej podróży po spokój

Rozmowa z Olą Krzemińską, twórczynią i CEO agencji Power, promotorką aktywnego stylu życia, o mądrym zarządzaniu energią w życiu i biznesie, zmianach w kulturze pracy oraz trendach w organizacji wydarzeń i wyjazdów firmowych.

Upały w pracy – od 2027 roku nowe przepisy. Co musisz wiedzieć już dziś?

Rząd zapowiada zmiany w przepisach BHP. Od 1 stycznia 2027 r. pracodawcy będą musieli przestrzegać nowych zasad dotyczących pracy w wysokich temperaturach. Zanim jednak wejdą one w życie, już teraz warto znać swoje prawa.

Fiskus na tropie! Jak działa kontrola? [Gość Infor.pl]

Podatnik pod lupą fiskusa – co warto wiedzieć o kontrolach skarbowych w Polsce Kontrola skarbowa – hasło, które budzi dreszcze u większości przedsiębiorców. Choć nikt nie chce być sprawdzany przez fiskusa, w praktyce takie sytuacje są coraz częstsze i nierzadko trudne do uniknięcia.

Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

REKLAMA

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA