REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Twoja kariera zależna od Facebooka?

Facebook chce zdominować relacje międzyludzkie nawet na płaszczyźnie rekrutacji pracowników.
Facebook chce zdominować relacje międzyludzkie nawet na płaszczyźnie rekrutacji pracowników.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W dobie social media każdy może być nie tylko dziennikarzem, ale i prokuratorem. Odnosi się to zarówno do publikowania oskarżeń o przestępstwa, jak i dzielenia się opiniami na temat innych osób. To, czy dana informacja na nasz temat jest prawdziwa czy nie – nie ma znaczenia. Za każdym razem, kiedy ktoś wpisze nasze imię w wyszukiwarkę, znajdzie tam negatywne informacje, co może m.in. hamować rozwój naszej kariery czy życia towarzyskiego.

Gdzie policja nie może, Facebook przyjdzie z pomocą

W trakcie tegorocznego święta Halloween pewien nowojorski bloger przechadzając się ulicami swojego miasta wpadł na grupę młodzieży, która obrzucała kamieniami i jajkami przejeżdżające samochody. Bloger zadzwonił po policję, jednak nie będąc zadowolonym z interwencji wrócił do domu, wyszukał małych awanturników na Facebooku i dodał ich jako przyjaciół. Następnie umieścił obszerny wpis na swoim blogu, gdzie nie tylko opisał zajście, ale również wkleił print screeny z profili sprawców zajścia, na których młodzi ludzie chwalili się tym, jak spędzili popołudnie. Wpis wygenerował ponad 1000 komentarzy, miał olbrzymią oglądalność. Efekt? Bez względu na to, jak się potoczy sytuacja tych nastolatków pod względem prawnym, w Internecie zostali już osądzeni, a informacje na ich temat będą dostępne przez kolejne lata za każdym razem, kiedy ktoś, np. pracodawca, wpisze ich imię i nazwisko do wyszukiwarki.

REKLAMA

Nieważne, jaka jest prawda, ważne jak wygląda w sieci

Negatywne lub często po prostu stawiające nas w niechcianym świetle informacje są – co może być zaskakujące - często publikowane przez naszych znajomych. „Moi koledzy często żartowali publikując niewybredne i nieprawdziwe komentarze na temat mojego zachowania na imprezach towarzyskich – część z nich znalazła się na publicznym profilu mojego znajomego na Facebooku” – mówi Malwina, pracownica dużej korporacji. „Kiedy starałam się o pracę, na jednej z rozmów rekrutacyjnych dostałam komentarz dotyczący tych informacji – mimo dobrych referencji, pracy nie dostałam” – dodaje. To, czy dane informacje na nasz temat są prawdziwe czy też nie, nie ma żadnego znaczenia. Pozostawione bez kontroli stanowią cześć naszego wizerunku i mogą bezpośrednio wpływać na nasze życie.

Przeczytaj również: O zarządzaniu reputacją online na Naszej Klasie, Facebooku - kilka porad

Unia Europejska z pomocą 

REKLAMA

Problem ochrony danych osobowych i wizerunku użytkowników w sieci już dawno zwrócił uwagę urzędników instytucji Unii Europejskiej. Komisja Europejska zapowiada, że konsumenci będą mieli większą kontrolę nad tym, w jaki sposób gromadzone i wykorzystywane są ich dane osobowe. Nowa strategia wprowadza pojęcie "prawa do bycia zapomnianym", czyli zwrócenia się do moderatora, by całkowicie usunął nasze dane po tym, jak zostaną wykorzystane zgodnie z przeznaczeniem. Dotyczyć to może np. konkursów online lub korzystania z jednorazowych aplikacji.
Znajdź informacje na swój temat, zanim znajdą je inni

Nie należy też zapominać, że jako użytkownicy mamy prawo do żądania usunięcia niechcianych informacji na nasz temat poprzez bezpośredni kontakt z administratorem danej strony – moderatorem Naszej Klasy, danego forum, Facebooka czy platformy blogowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis e-firma

Nie chcąc dać się zaskoczyć przez złośliwy komentarz potencjalnego pracodawcy, szefa czy nawet znajomego, należy monitorować na bieżąco to, co można znaleźć na nasz temat w sieci. Warto sprawdzić nasz „cyfrowy ślad”.

Źródło: O 123people

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

    Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    REKLAMA

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    REKLAMA

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    REKLAMA