Jak potrafisz zarządzać czasem?
REKLAMA
REKLAMA
1. Jest poniedziałek, masz do wykonania kilka rzeczy na raz co robisz:
a) Biegasz nerwowo po biurze.
b) Robisz skrupulatny plan zajęć i zadań.
c) Część spraw jak zwykle odkładasz na tzw. „jutro”.
REKLAMA
2. Bez którego z przedmiotów nie wyobrażasz sobie życia:
a) Telefon komórkowy.
b) Zegarek.
c) Liczne karteczki.
3. Czy często zdarza Ci się, że wciąż gonią Cię terminy nie załatwionych spraw?
a) Często mi się zdarza.
b) Rzadko kiedy, mam niewykonane zaległe zadania.
c) Zawsze mam ten problem.
Przeczytaj również: Na czym polega wprowadzenie do pracy nowego pracownika?
REKLAMA
4. Czeka Cię nieprzyjemne zadanie do wykonania np.: napisanie raportu:
a) Stresujesz się tym zadaniem i w końcu piszesz go na ostatnią chwilę.
b) Zabierasz się za niego od razu, by potem mieć spokój.
c) działasz w myśl zasady „Co mam zrobić dziś, mogę zrobić jurto”.
5. Rano dowiadujesz się, że spotkanie z klientem się nie odbędzie i mas wolne do godziny 11stej:
a) Nie wiesz co robić, to nagłe zdarzenie zburzyło Ci cały plan dnia.
b) Postanawiasz odpocząć a potem zabierasz się za kolejne zdania, które wyznaczyłeś sobie na dziś.
c) Korzystasz z okazji i idziesz na „kawę” z kolegami.
6. W weekendy zwykle:
a) Postanawiasz nadrobić zaległości z pracy.
b) Zawsze planujesz co będziesz robił.
c) Znajdujesz czas na imprezy i nie myślisz o pracy.
REKLAMA
7. Kiedy urlop zbliża się ku końcowi Ty:
a) Już na dwa dni przed zakończeniem urlopu nerwowo myślisz o pracy.
b) Potrafisz na spokojnie cieszyć się ostatnimi dniami wakacji.
c) Bawisz się do ostatniego dnia i z imprezy lecisz prosto do samolotu.
Jeżeli uzyskałeś najwięcej odpowiedzi A
Typ nerwusa
Stresujesz się planowaniem czasu i dlatego nie umiesz go efektywnie wykorzystać. Nagle zmiany w czasie pracy potrafią skutecznie wytrącić Cię z równowagi i ciężko jest Ci wtedy zabrać się ze spokojem do kolejnych zadań i obowiązków. Stres powoduje także, że czasami zaniedbujesz swoje obowiązki bo nie potrafisz zapanować nad ich nadmierną ilością. Być może bierzesz za dużo na swoje barki i nie delegujesz zadań swoim podwładnym? A może nie zbytnio się stresujesz wykonywaniem zdań i dlatego ciężko Ci jest efektywnie zarządzać czasem pracy? warto przemyśleć te zagadnienia.
Jeżeli uzyskałeś najwięcej odpowiedzi B
Typ - zdyscyplinowany
Potrafisz doskonale organizujesz swój czas. Jesteś zdyscyplinowany, sumienny. Umiesz jasno określone cele, do których wytrwale zmierzasz. Umiesz właściwie dzielić swój czas między pracę i rozrywkę. Nie zaniedbując żadnej z tych. Umiesz wyznaczać zadania priorytetowe i te mniej ważne. Twoja umiejętność planowania czasu sprawdza się na stanowisku osoby zarządzającej innymi ludźmi.
Uważaj jednak na grożący Ci perfekcjonizm i czasem nie planuj z ołówkiem w ręku wolnego czasu. Pójdź czasem ‘na żywioł” lub pozwól by to inni (np.: rodzina, przyjaciele ) zorganizowali Ci czas wolny.
Polecam serwis Szkolenia
Jeżeli uzyskałeś najwięcej odpowiedzi C
Typ - roztrzepany
Czas "przelatuje Ci przez palce". Masz trudności z jego okiełznaniem, zagospodarowaniem i właściwym wykorzystaniem. Masz tendencje do odkładania spraw i zadań na „później”. Cenisz bardziej dziś niż jutro i dlatego wolisz „ niech dzisiaj będzie przyjemnie a od jutra wezmę się za robotę” . Zacznij więc notować w kalendarzu sprawy, które masz wykonać wtedy o wiele łatwiej będzie ci ustalić kolejność wykonywania obowiązków. Postaraj się też skupić na sprawach najbardziej istotnych, które musisz wykonać w danym dniu. Jeśli nie nauczysz się wykonywać powierzonych ci zadań w terminie, i ciągle będziesz je przekładał to jaki wzór dajesz swoim pracownikom?
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.