REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dotacje, E-biznes

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Obsługa klienta poprzez system ticketowy – na czym to polega?

Wiemy już jak ważna jest profesjonalna obsługa zarówno stałych, jak i potencjalnych klientów. Raz zlekceważony klient, na którego pytanie nikt nie odpowie z pewnością nie wróci, a zadowolony klient, który uzyskał odpowiedzi na wszystkie swoje pytania to prawdopodobnie przyszły kontrahent. Jak więc poradzić sobie z obsługą klientów? Czy systemy ticketowe mogą być przydatne?

Video w e-commerce – do czego może się przydać?

W dzisiejszych czasach jakakolwiek forma promocji oraz sposób, do przyciągnięcia do siebie potencjalnych klientów jest dobry. Niestety ogromne możliwości marketingu ciągną za sobą wysokie koszty, dlatego też tylko sprytni i pomysłowi przedsiębiorcy przetrwają. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie klientów jest video. Na czym to polega i w czym może pomóc?

Jak zdobyć dotację z Unii Europejskiej?

Polska jest członkiem Unii Europejskiej od 2004 roku, jednak z unijnej pomocy korzystała już wcześniej. Wielu, nie tylko małych i średnich przedsiębiorców pragnie rozwijać swoje firmy. Często głowią się nad tym jak zminimalizować koszty inwestycji. Pomocne okazują się fundusze europejskie. Wtedy jednak pojawia się pytanie: co trzeba zrobić, aby uzyskać dofinansowanie?

Prezydencja Polski w Radzie UE a promocja firm

Co sześć miesięcy kolejne państwo członkowskie Unii Europejskiej (UE) przewodzi pracom Rady Unii Europejskiej (RUE). 1 lipca 2011 roku po raz pierwszy Polska objęła przewodnictwo w RUE. Podczas trwania prezydencji Polska będzie gospodarzem wielu unijnych wydarzeń. W tej sytuacji warto przypomnieć, iż RUE jest jednym z trzech organów w Unii Europejskiej biorącym udział w procesie decyzyjnym UE.

REKLAMA

Komunikacja via e-mail – jakie błędy są popełniane najczęściej?

Czy kontakt mailowy między klientem a sklepem internetowym jest ważny, czy to tylko dodatek? Jeśli ktoś uważa, że e-mail jest niezbędny tylko do założenia konta i odebrania zamówienia, już teraz powinien zweryfikować swoją zdolność do prowadzenia e-biznesu. Jak się bowiem okazuje, ponad połowa ankietowanych twierdzi, że rezygnuje z oferty firmy, gdy ta nie odpowiada na zapytanie drogą elektroniczną. Jakie więc błędy popełniają sklepy internetowe w komunikacji poprzez e-mail?

Współpraca e-sklepu z portalami i wortalami – czy to się opłaca?

W wielu dziedzinach biznesu współpraca może prowadzić do szybkiego sukcesu obu stron. Połączenie zalet dwóch szczebli biznesu może sprawić, że powstanie jedna i silna firma, mająca przewagę nad konkurencją. Niestety nieumiejętne zarządzanie współpracą może również pociągnąć obie strony w głębiny rynku. Jakie formy współpracy są więc wskazane?

Czego unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu?

Było już mnóstwo artykułów poradniczych o tym, jak stworzyć odpowiednią nazwę dla sklepu internetowego. Nie ma jednak idealnej recepty, gdyż sieć jest wypełniona po brzegi najróżniejszymi nazwami i sloganami reklamowymi. Wymyślenie nazwy dla biznesu, który osiągnie sukces na rynku to ciężkie zadanie. Czego więc unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu?

Marka sklepu internetowego – czym jest i jak ją stworzyć?

Dla wielu przedsiębiorców marka kojarzy się głównie z nazwą sklepu. Jest to oczywiście nieprawda, gdyż na markę, oprócz samej nazwy składa się bardzo wiele czynników. Markę wypracowuje się przez wiele lat, a nie w jeden wieczór wymyślając nazwę dla przyszłego e-biznesu. Czym więc jest marka i jak ją wypracować?

REKLAMA

Jak dostosować skalę ocen w badaniach marketingowych on-line?

Wspominaliśmy już o ocenach i skalach ocen w ankietach on-line. Przypomnijmy, że odpowiedni dobór właściwych pytań oraz dostosowana do tego skala ocen pomoże nam zebrać jak najwięcej wiarygodnych informacji z ankiety. Ponadto dobrze dobrana skala ocen w znacznym stopniu ułatwi respondentom odpowiedzi na zadawane im pytania. O czym jeszcze pamiętać podczas doboru skali ocen?

Jak prawidłowo zaprojektować badanie on-line?

Badania marketingowe on-line mogą być ogromnym źródłem cennych informacji. Informacje te, jeśli są konkretne i rzeczowe mogą w znacznym stopniu pomóc w rozwinięciu przedsiębiorstwa. Dzięki dobrze skonstruowanym ankietom możemy poznać opinię użytkowników na temat naszej strony internetowej, oferty czy obsługi. Jeśli więc chcemy w jak największym stopniu zadowolić naszych klientów, słuchajmy co mają nam do powiedzenia. Jak rozpocząć projekt badania on-line?

Ankieta on-line – czy jest ważna w e-biznesie?

Spece od marketingu niemal każdego dnia stają przed zadaniem zbadania rynku. Oczywiście badanie musi być dokładnie wycelowane w konkretną grupę odbiorców, aby sprawdzić, jakie relacje występują między odbiorcami a konkretnym szczeblem rynku. Najpopularniejszą formą takiego badania są oczywiście ankiety, ostatnio coraz częściej przeprowadzane drogą elektroniczną. Na czym to wszystko polega i jaki ma wpływ na e-biznes?

Brak magazynu dla e-sklepu – czy taki biznes ma szansę przetrwania?

Wiele osób, które mają w planach otworzenie własnego e-biznesu opartego na sklepie internetowym myśli, że sprawa magazynowania towarów ich nie dotyczy. Przecież na początku nie będą dużo sprzedawać lub oferowane przez te osoby towary są niewielkie i można je trzymać w domu. Jeśli planujemy sukcesy i rozwój, takie myślenie szybko pozbawi nas marzeń. Dlaczego? Czy własny magazyn jest niezbędny?

Jak zdywersyfikować przychody w e-biznesie?

Wydaje się, że sklep internetowy powinien zarabiać jedynie na sprzedaży. Owszem, to główne źródło dochody, ale stabilny i prężnie rozwijający się biznes Internetowy jest w stanie zarabiać w kilku miejscach. Najlepiej, jeśli poszczególne modele przychodów wzajemnie się uzupełniają. Jeśli więc dopiero wkraczamy w sferę e-biznesu, już na początku zadbajmy o to, aby stworzyć dodatkowe i co ciekawe, równie wydajne źródła dochodów. Jak to zrobić?

Sklep internetowy – jak wymyślić nazwę i przebrnąć przez formalności?

Otwarcie sklepu internetowego to dość skomplikowany proces. Nikt nie jest w stanie w ciągu jednego dnia załatwić wszystkich formalności i dopilnować wszystkich spraw. Oprócz określenia źródeł dostaw i miejsca magazynowania towarów musimy przecież zadbać o sam sklep, a przede wszystkim wymyślić do niego nazwę. Oprócz tego należy załatwić sprawy formalne i zakupić odpowiednie oprogramowanie. O czym należy przy tym pamiętać?

Pierwszy sklep internetowy – jak poczynić pierwsze kroki?

Wystartowanie z własną firmą nie jest łatwe. W świecie e-biznesu również nie jest tak różowo, jakby mogło się to wydawać. W świecie wirtualnym również musimy przejść przez sito formalności i biurokracji, ale stosując się do odpowiednich zasad i wskazówek wszystko jest osiągalne i realne. Jak więc uruchomić sklep internetowy? O czym należy pomyśleć na początku?

Usługi dodatkowe – czy warto rozszerzać spektrum ofertowe w e-firmie?

Otwierając sklep, czy to tradycyjny, czy też internetowy warto zastanowić się, jakie towary czy usługi będziemy w nim sprzedawać. W dzisiejszych czasach sztywne trzymanie się standardów nie przyniesie nam sukcesów, gdyż potencjalny klient chce być zaskakiwany i rozpieszczany. Aby stworzyć klientowi ofertę kompletną, możemy pokusić się o dodatkowe towary i usługi z dziedzin pokrewnych. O co w tym chodzi?

Model biznesowy skalowalnego biznesu – jak go zbudować?

Podstawą każdego przedsięwzięcia i warunkiem sprawnego działania jest zrozumiały i przejrzysty model biznesowy. Bez znaczenia, czy będziemy działać w starym, tradycyjnym biznesie, czy też otworzymy się na nowe kanały dystrybucji, przede wszystkim w sklepach internetowych, musimy doskonale wiedzieć, z jakich źródeł będą pochodziły nasze dochody i jak je „opanować”. Czy odpowiednia strategia dotycząca finansów jest niezbędna?

Jaka firma powinna założyć sklep internetowy?

Dla wielu firm sklep internetowy wydaje się zbędnym dodatkiem generującym dodatkowe koszty i problemy. Nie zawsze jednak jest to prawda, o czym przekonało się wiele firm, dla których wejście na rynek internetowy okazało się strzałem w dziesiątkę. Dla jakich firm otworzenie sklepu internetowego może być korzystne?

Product feed – co to takiego i na czym polega?

Jeśli na swojej stronie internetowej mamy mnóstwo produktów i ofert, ciągła ich aktualizacja wymaga sporo czasu i pracy. W tym momencie z pomocą przychodzi product feed, który znacznie ułatwia proces umieszczania aktualnych ofert i promocji. Jak to działa?

Jak skutecznie powiększyć zawartość koszyka?

Każdy przedsiębiorca chciałby zarabiać na swoim sklepie internetowym jak najwięcej. Niestety aby przyciągnąć klientów należy mieć atrakcyjne ceny, a to samo w sobie zmniejsza zyski. Nie możemy również windować cen lub dokładać potajemnie towarów do koszyka, gdyż jest to nielegalne. Jak więc zwiększyć zawartość koszyka nie przekraczając żadnych granic?

Czy sklep internetowy musi… sprzedawać?

Wydawałoby się, że odpowiedź na to pytanie jest oczywista. Sklep internetowy z zasady i definicji powinien pełnić funkcję sprzedażową. Powinien przynosić firmie zyski ze sprzedaży oferowanych w nim towarów i usług. Okazuje się jednak, że sklepy internetowe mogą pełnić wiele innych funkcji, które nie do końca są związane sztywno ze sprzedażą. O co więc chodzi?

Promocja – dźwignia dla każdego sklepu internetowego

Jeśli poważnie myślimy o zaistnieniu w e-biznesie musimy być świadomi tego, że bez odpowiedniej akcji promocyjnej klienci do nas nie trafią. W dzisiejszych czasach to przedsiębiorca powinien wyjść do klientów, a nie odwrotnie. W dobie ostrej konkurencji na niemal każdym szczeblu rynku, odpowiednio dobrana akcja promocyjna może przynieść sukces.

Realizacja zamówień i wizerunek sklepu internetowego – jak wszystko zaplanować?

Jeśli mamy już określoną strategię cenową i towarową, warto zaplanować kolejne etapy funkcjonowania sklepu internetowego. Niezwykle ważne w tym przypadku są prawidłowe relacje między obsługą sklepu, a klientem. W tym przypadku liczy się nie tylko obsługa klienta, ale również relacje przed i po sprzedaży. Jak to wszystko połączyć?

Jakie zmiany w „Bonie na innowacje” w 2011 roku?

„Bon na innowacje” od kilku lat cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców. Najbardziej innowacyjne przedsiębiorstwa mogą otrzymać tutaj nawet do 15 tys. złotych unijnej dotacji. Nie czekaj już dłużej tylko aplikuj!

Dystrybucja towarów – jaki ma wpływ na działanie sklepu internetowego

Ustalenie ceny i określenie asortymentu to na pierwszy rzut oka proste zadanie. Jak się jednak okazuje, określenie tego, jaki asortyment będziemy oferować w naszym sklepie internetowym i jakie będą ceny to najważniejsze elementy każdej strategii marketingowej sklepu internetowego. Kolejnymi, równie ważnym elementem jest dystrybucja towarów.

Unijne granty na promocję przedsiębiorstw za granicą

Jeśli szukasz nowego rynku zbytu dla swoich produktów lub chcesz nawiązać nowe kontakty zagraniczne możesz zrobić to teraz bez ponoszenia przez Twoją firmę dodatkowych kosztów. Unijne fundusze mogą pokryć znaczną cześć kosztów związanych z udziałem polskich przedsiębiorców w międzynarodowych targach, wystawach lub konferencjach. Zaplanuj swój udział w konkursie i zdobądź unijną dotację już teraz.

Cena – najważniejszy element dobrego sklepu internetowego

Wybór odpowiedniego asortymentu do sklepu internetowego to podstawa i pierwszy krok w planowaniu strategii marketingowej tego typu e-biznesu. Niestety nawet najlepiej dobrana oferta towarowa może zostać przyćmiona przez zaniedbanie pozostałych, równie ważnych elementów całej układanki. Na co jeszcze powinniśmy zwracać uwagę?

Najważniejsze zasady podczas planowania strategii sklepu internetowego – na co zwracać uwagę?

Sukces nowo otwartego sklepu internetowego zależy w głównej mierze od tego, jak zbudujemy jego strategię na samym początku. W wielu przypadkach nawet dobrze zapowiadający się sklep internetowy z atrakcyjną ofertą i niskimi cenami po krótkim czasie zacznie notować straty lub nie będzie miał dostatecznej liczby klientów. Na co więc zwrócić uwagę podczas planowania strategii sklepu internetowego?

Podstawowe błędy w strategiach sklepów Internetowych – cena i towar

Wielu właścicieli sklepów internetowych myśli, że najniższe ceny i szerokość asortymentu to jedyny słuszny środek na rozwinięcie e-biznesu w postaci sklepu internetowego. Tak wg. nich wygląda prawidłowa strategia marketingowa. Ale gdyby tak najniższe ceny zamienić na ceny przystępne dla Klienta, a szerokość asortymentu przekształcić w jego głębokość w danym szczeblu, z pewnością powstałaby strategia lepsza niż inne, „jedyne i słuszne” strategie marketingowe. Jak więc zaplanować strategię dochodowego sklepu internetowego?

E-usługi znów z szansą na unijne dotacje

Dotychczasowe konkursy na świadczenie e-usług cieszyły się zawsze ogromną popularnością. Przez jednym krytykowane za brak rezultatów, przez innych oczekiwane z dużą niecierpliwością. W maju tego roku rusza kolejny nabór wniosków o dofinansowanie projektów w ramach działania 8.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Na tegoroczny nabór przeznaczono do rozdysponowania pomiędzy przedsiębiorców kwotę ponad 300 mln zł.

Czy korzystać z programów dealerskich zakładając e-firmę?

Możliwość korzystania z programów dealerskich w przypadku firm działających na rynku IT nie należy do rzadkości. Czy warto sięgać po to rozwiązanie?

Ile można zarobić na małej firmie hostingowej?

Myśląc o prowadzeniu firmy hostingowej warto zastanowić się nad kosztami jej funkcjonowania. Jakie wydatki są niezbędne? Jakich środków potrzeba?

Jakie są prawa i obowiązki rolników podczas kontroli projektów unijnych?

Jedną z najczęstszych kontroli, której mogą podlegać rolnicy realizujący projekty ze środków unijnych jest tzw. kontrola na miejscu. Jest to kontrola przeprowadzana przez osoby do tego uprawnione bezpośrednio w gospodarstwie rolnika. W przypadku takiej kontroli warto znać prawa i obowiązki zarówno kontrolujących i kontrolowanych. O tym w niniejszym artykule.

Małopolscy przedsiębiorcy teraz z szansą na unijną dotację

Prowadzisz działalność gospodarczą na terenie województwa małopolskiego? Chcesz rozwijać swoje przedsiębiorstwo, ale unijne dotacje to dla Ciebie „czarna magia”? Jeśli Twoje odpowiedzi są twierdzące to koniecznie przeczytaj poniższy artykuł. Dzięki unijnej dotacji masz bowiem szanse na rozwój swojego przedsiębiorstwa i pozostawienie konkurencji daleko w tyle.

Jak działają sieci transeuropejskie?

Program Trans-European Networks (TEN), który w Polsce znany jest pod nazwą sieci transeuropejskie, został przygotowany z myślą o rozbudowie oraz modernizacji infrastruktury drogowej, energetycznej oraz telekomunikacyjnej w krajach członkowskich. Na mocy Traktatu z Maastricht, podjęto decyzję o stworzeniu i ciągłej rozbudowie sieci, które zwiększyłyby stopień integracji państw członkowskich.

Duże dotacje dla podlaskich przedsiębiorców!

Rozpoczyna się wyścig po unijne dotacje w województwie podlaskim. Najbardziej innowacyjne pomysły nagradzane są unijną dotacją nawet w wysokości do 6 mln PLN. Wszystko co trzeba zrobić to posiadać nietuzinkowy pomysł na rozwój przedsiębiorstwa oraz złożyć w wymaganym terminie wniosek o przyznanie wsparcia. Jeśli posiadasz jakieś wątpliwości dotyczące aplikowania o unijne fundusze, ten artykuł pozwoli Ci je rozwiać!

Fundusze na staże i praktyki nauczycieli w przedsiębiorstwach

Urzędnicy z Ministerstwa Edukacji Narodowej ogłosili właśnie najważniejszy w tym roku konkurs na dofinansowanie projektów unijnych. Przedsiębiorcy zainteresowani udziałem w konkursie muszą zorganizować w swoich firmach co najmniej dwutygodniowe staże lub praktyki dla nauczycieli zawodu. Na ten cel w ramach budżetu konkursu przeznaczono kwotę ponad 150 mln PLN. Koszty odbycia takiego szkolenia w przedsiębiorstwie w całości pokrywane są ze środków publicznych.

Dotacje inwestycyjne dla przedsiębiorców działających wspólnie

Przedsiębiorcy działający wspólnie mogą ubiegać się o dotacje unijne w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Nabór wniosków o udzielenie wsparcia prowadzony jest przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Przyznaną dotację można przeznaczyć na wsparcie działalności kooperacyjnej pomiędzy przedsiębiorcami oraz działalność innowacyjną, której efektem będzie wytworzenie innowacyjnego produktu lub usługi.

Od kiedy euro w Polsce?

Czy Polska zdąży z wprowadzeniem nowej waluty do czerwca 2012? Jeśli nie - jakie są ku temu powody? Czy Polacy ubolewają, czy raczej cieszą się z tej sytuacji? O tym wszystkim piszemy w poniższym artykule.

Unijne mikrokredyty dla najmniejszych firm

Sytuacja na rynku unijnych dotacji dla firm staje się coraz mniej korzystna. Dzieje się tak głównie ze względu na wyczerpywanie się potencjalnych źródeł finansowania inwestycji w przedsiębiorstwach. W najbliższym czasie czeka nas organizacja ostatnich unijnych konkursów w tej perspektywie. W obliczu tego warto zainteresować się innymi potencjalnymi źródłami finansowania inwestycji w przedsiębiorstwach, jakie oferuje Unia Europejska.

Jakie nabory dla przedsiębiorców w 2011 rok?

Od początku uruchomienia programów do 26 grudnia 2010 r. zostało już zakontraktowane 56,7% wszystkich środków na lata 2007-2013. Oznacza to, że środki unijne powoli się wyczerpują. Dotyczy to również funduszy dla przedsiębiorstw. Instytucje Wdrażające programy informują, że 2011 może być ostatnim rokiem, w którym środki unijne będą rozdawane na tak dużą skalę. Warto się przyjrzeć więc z jakich programów firma może jeszcze skorzystać i zacząć już na początku roku planować przyszłe inwestycje.

Zmiany w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki, które powinien znać każdy przedsiębiorca

Nowy rok przyniósł spore zmiany w projektach realizowanych oraz składanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Od 1 stycznia 2011 obowiązują do projektów nowe wytyczne, które związane są ze zmianami w dwóch podstawowych dokumentach: „Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki” z dnia 22 listopada 2010 oraz „Zasadach finansowania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki” z dnia 21 grudnia 2010.

Jakie dotacje na prowadzenie żłobka?

Dzięki unijnej dotacji pracodawcy będą mogli skuteczniej zachęcić swoich pracowników do powrotu do pracy po przerwie związanej z urodzeniem i wychowaniem dziecka. Firmy dysponujące lokalem będą mogły zaadoptować go na potrzeby żłobka, a koszt niezbędnych do tego celu prac pokryje Unia Europejska.

Na co trzeba zwrócić uwagę w fazie wykonania projektu z dofinansowaniem unijnym?

Praktyka pokazuje, że duży wpływ na przebieg wykonania projektu ma właściwe zaplanowanie harmonogramu realizacji poszczególnych działań oraz kosztów już na etapie projektowania inwestycji.

Jak przygotować matrycę logiczną projektu z unijnym dofinansowaniem na innowacje?

Matryca logiczna jest jednym z narzędzi wykorzystywanych podczas pozyskiwania środków unijnych do przygotowania i wykonania projektu przedsięwzięcia. Wykorzystuje się ją w celu opisania, uzasadnienia i sprecyzowania przewidywanych wyników projektu oraz pokazania istniejących związków logicznych między nimi. Jak ją prawidłowo przygotować?

Jak opracować projekt przedsięwzięcia, dla którego chcemy uzyskać dotacje z UE?

Żeby przygotować odpowiedni projekt, trzeba mieć przemyślany pomysł na jego przedsięwzięcie. Sama koncepcja i chęć pozyskania środków unijnych nie wystarczy do osiągnięcia sukcesu. Stąd pierwszym etapem procedury pozyskiwania środków unijnych jest opracowanie projektu przedsięwzięcia – dzięki temu przygotowany projekt będzie spójny z celami strategicznymi przedsiębiorstwa i jednocześnie spełni wymagania konieczne do uzyskania dofinansowania ze środków unijnych.

Jaka jest przyszłość firm zajmujących się pozyskiwaniem dotacji unijnych?

Firmy, które do tej pory specjalizowały się w pozyskiwaniu dotacji z funduszy europejskich, powinny zacząć zastanawiać się nad wprowadzeniem zmian w świadczonych przez siebie usługach, ponieważ w przeciwnym razie niedługo mogą zacząć narzekać na brak zleceń.

Co to jest Wspólna Polityka Rolna?

Wspólna Polityka Rolna to wszystkie działania podejmowane przez Unię Europejską w zakresie rolnictwa, które mają doprowadzić do określonych celów. Na WPR składa się zbiór przepisów oraz procedur, które regulują produkcję, handel oraz przetwórstwo artykułami rolnymi we Wspólnocie Europejskiej.

Jakie dotacje dla młodych naukowców?

Młodzi naukowcy nie są już bez szans. Dzięki unijnym funduszom mogą oni otrzymywać stypendium naukowe i to nawet przez okres trzech lat. Jakie warunki trzeba spełnić, aby dostać stypendium z Unii Europejskiej – o tym w artykule.

Jak otrzymać dotację unijną na prowadzenie przedszkola?

Unijne dotacje mogą pokrywać wydatki związane z uruchomieniem placówek przedszkolnych. Mogą także wspierać placówki już istniejące np. poprzez sfinansowanie kosztów zatrudnienia dodatkowego personelu. W poniższym artykule przedstawię możliwości otrzymania dotacji unijnej na przykładzie województwa warmińsko-mazurskiego, gdzie obecnie prowadzony jest nabór takich projektów.

REKLAMA