REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Podstawowe błędy w strategiach sklepów Internetowych – cena i towar

Kamil Rogala
Rynek sklepów internetowych i ogólnie pojętego e-biznesu jest bardzo szeroki i okupowany przez wielu przedsiębiorców.
Rynek sklepów internetowych i ogólnie pojętego e-biznesu jest bardzo szeroki i okupowany przez wielu przedsiębiorców.

REKLAMA

REKLAMA

Wielu właścicieli sklepów internetowych myśli, że najniższe ceny i szerokość asortymentu to jedyny słuszny środek na rozwinięcie e-biznesu w postaci sklepu internetowego. Tak wg. nich wygląda prawidłowa strategia marketingowa. Ale gdyby tak najniższe ceny zamienić na ceny przystępne dla Klienta, a szerokość asortymentu przekształcić w jego głębokość w danym szczeblu, z pewnością powstałaby strategia lepsza niż inne, „jedyne i słuszne” strategie marketingowe. Jak więc zaplanować strategię dochodowego sklepu internetowego?

Co prawda istnieje wiele strategii marketingowych wycelowanych w sklepy internetowe, między innymi marketing mix i pojęcia z nim związane, to ich praktyczna realizacja i wdrażanie często pozostawia wiele do życzenia. Błędy są popełniane głównie ze względu na nieznajomość, niezrozumienie czy nawet przewartościowanie pojedynczych składowych marketingu. Strategia marketingowa działa prawidłowo jako całość, a jakiekolwiek ustępstwo lub rozwinięcie jednego z jej podpunktów może zepsuć cały efekt.

REKLAMA

REKLAMA

Wielu właścicieli sklepów zbyt poważnie bierze sobie do serca strategię przystępnych cen, myląc jednocześnie to pojęcie z pojęciem niskich cen. Owszem, sklep może mieć wielu klientów, ale dochód przedsiębiorstwa nie będzie odpowiednio wysoki i w pewnym momencie, być może w chwili kryzysu ceny poszybują w górę odstraszając większość „wiernych” dotychczasowych klientów.

Jeśli mamy zamiar otworzyć sklep internetowy lub całkowicie zrewolucjonizować już istniejący, a za główną strategię i najważniejszą cechę naszej oferty przyjmiemy najniższe na rynku ceny, powinniśmy jeszcze raz zaplanować strategię, gdyż takie plany i pomysły ma większość innych sprzedawców na rynku.

Zobacz również: Jak wydłużyć żywotność baterii w telefonie? – rodzaje baterii

Jeśli jednak zamiast najniższej na rynku ceny, naszą główną strategią będzie najszerszy asortyment danego towaru na rynku… również powinniśmy przemyśleć naszą strategię, gdyż taki sam pomysł ma większość przedsiębiorców i oczywiście naszych konkurentów na rynku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jaka strategia będzie najlepsza? Warto pamiętać, że rynek sklepów internetowych i ogólnie pojętego e-biznesu jest bardzo szeroki i okupowany przez wielu przedsiębiorców. Dla nowych graczy największą szansą na zaistnienie jest indywidualne i nieco oryginalne podejście do tematu. Jeśli planujemy strategię i myślimy tak samo jak większość naszych konkurentów, nasze szanse na wygraną są znikome.

Oczywiście nie możemy zaprzeczyć, że cena to jeden z głównych czynników warunkujących skuteczną sprzedaż w sklepie internetowym. Istotnym jest również fakt, że asortyment pożądany przez rynek to ważny czynnik, który bezpośrednio przekłada się na zyski sklepu. Niestety w przypadku niektórych przedsiębiorców postrzeganie tych zasad jest przesadnie zasadnicze i radykalne. Najniższe ceny i najszerszy asortyment to nie najlepsza strategia.

Sprawdź też: Jak wprowadzić modułowe centra danych do firmy?

Połączenie tych dwóch składowych w najwyższych możliwych dawkach (najniższe ceny – najszerszy asortyment) to nadal za mało na potrzeby marketingu dochodowego sklepu internetowego. Dopiero odpowiednie wyważenie proporcji, pewne ustępstwa jak również nietypowe eksperymenty są w stanie wybić nową firmę ponad innych rynkowych graczy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CPK w zakresie lotniska jest na półmetku projektowania, kolejne etapy związane z budową po pozyskaniu finansowania

Prezes Centralnego Portu Komunikacyjnego Filip Czernicki podczas Kongresu Infrastruktury Polskiej poinformował, że po pierwszych analizach rekomendacje są u pana ministra i premiera i czekamy na decyzję, która w dużej mierze da nam impuls i zastrzyk. Większość zleceń i obowiązków, które ciążyły spółce są realizowane, ale do rozpoczęcia kolejnych etapów przedsięwzięcia trzeba pozyskać finansowanie.

Żeby proces inwestycyjny był sprawniejszy fundusz kolejowy musi mieć mechanizm stabilizacji tak jak fundusz drogowy

Podczas Kongresu Infrastruktury Polskiej, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Piotr Malepszak ocenił, że jeżeli chodzi o kwestię finansowania branży, fundusz kolejowy musi mieć mechanizm jak w funduszu drogowym, żeby iść w normalność. Nie widzę innej podstawy dla zachowania normalności, ten mechanizm stabilizacji jest absolutną koniecznością.

Sektor finansowy jednym z bardziej zainteresowanych wykorzystaniem Gen-AI

Jego przedstawiciele – w tym także z Polski – widzą w tej technologii dużo korzyści. Jak radzić sobie z wyzwaniami, a także generować pomysły, które są później realizowane?

Wprowadzenie w Polsce systemu kaucyjnego w styczniu 2025 r. wymaga wprowadzenia i korzystania z recyklomatów

Przedstawiciele firm produkujących tzw. recyklomaty podczas debaty eksperckiej „Technologia w służbie ochrony środowiska” dyskutowali o stanie przygotowań do uruchomienia już za kilka miesięcy polskiego systemu kaucyjnego. 

REKLAMA

Bankructwo, niewypłacalność i odpowiedzialność członków zarządu w Polsce i USA

Zapraszamy do udziału w bezpłatnym webinarze na temat: Bankructwo, niewypłacalność i odpowiedzialność członków zarządu w Polsce i USA.

Zorza polarna, wiatr słoneczny, burza geomagnetyczna. Dlaczego warto znać prognozę kosmicznej pogody

Badania kosmicznej pogody, w tym aktywności Słońca będą coraz bardziej potrzebne - twierdzi prof. Iwona Stanisławska z Centrum Prognoz Heliogeofizycznych w CBK PAN. Dlaczego? Bo wpływ tych zjawisk na życie na Ziemi i funkcjonowanie naszej cywilizacji jest znaczący. Tym bardziej, że naukowcy potrafią przygotowywać coraz lepsze prognozy, pozwalające unikać wielu problemów z wpływem pogody kosmicznej na telekomunikację, nawigację i infrastrukturę.

Implementacja dyrektywy DAC7 niebawem. Co to oznacza dla platform internetowych?

Od 1 lipca 2024 r. mają zacząć obowiązywać w Polsce przepisy wynikające z implementacji Dyrektywy DAC7. Przepisy te mają dotyczyć przede wszystkim raportowania przez platformy sprzedażowe dochodów uzyskiwanych przez ich użytkowników.

W tych bankomatach wypłacisz jedynie 200 zł

We wtorek Euronet przeprowadza akcję protestacyjną mającą na celu zwrócenie uwagi na sytuację operatorów bankomatów. Tego dnia z bankomatów będzie można wypłacić jednorazowo maksymalnie do 200 zł.

REKLAMA

Hotele podnoszą ceny, ale to nie odstrasza Polaków. Ich obłożenie rośnie

Według informacji przekazanych przez "Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego", obłożenie hoteli w Polsce systematycznie rośnie z miesiąca na miesiąc. Wyniki majowe okazały się lepsze niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

W Polsce pije się coraz mniej piwa i coraz więcej browarów ma kłopoty finansowe

Browary w Polsce mając oraz więcej problemów, a zwłaszcza kłopotów finansowych. W ciągu ostatnich pięciu lat spożycie piwa spadło o jedną czwartą a długi branży są 23 razy wyższe (!) niż w 2018 roku. Rynek kurczy się choć piwo to wciąż najchętniej kupowany alkohol w Polsce.

 

REKLAMA