REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Podstawowe błędy w strategiach sklepów Internetowych – cena i towar

Kamil Rogala
Rynek sklepów internetowych i ogólnie pojętego e-biznesu jest bardzo szeroki i okupowany przez wielu przedsiębiorców.
Rynek sklepów internetowych i ogólnie pojętego e-biznesu jest bardzo szeroki i okupowany przez wielu przedsiębiorców.

REKLAMA

REKLAMA

Wielu właścicieli sklepów internetowych myśli, że najniższe ceny i szerokość asortymentu to jedyny słuszny środek na rozwinięcie e-biznesu w postaci sklepu internetowego. Tak wg. nich wygląda prawidłowa strategia marketingowa. Ale gdyby tak najniższe ceny zamienić na ceny przystępne dla Klienta, a szerokość asortymentu przekształcić w jego głębokość w danym szczeblu, z pewnością powstałaby strategia lepsza niż inne, „jedyne i słuszne” strategie marketingowe. Jak więc zaplanować strategię dochodowego sklepu internetowego?

Co prawda istnieje wiele strategii marketingowych wycelowanych w sklepy internetowe, między innymi marketing mix i pojęcia z nim związane, to ich praktyczna realizacja i wdrażanie często pozostawia wiele do życzenia. Błędy są popełniane głównie ze względu na nieznajomość, niezrozumienie czy nawet przewartościowanie pojedynczych składowych marketingu. Strategia marketingowa działa prawidłowo jako całość, a jakiekolwiek ustępstwo lub rozwinięcie jednego z jej podpunktów może zepsuć cały efekt.

REKLAMA

REKLAMA

Wielu właścicieli sklepów zbyt poważnie bierze sobie do serca strategię przystępnych cen, myląc jednocześnie to pojęcie z pojęciem niskich cen. Owszem, sklep może mieć wielu klientów, ale dochód przedsiębiorstwa nie będzie odpowiednio wysoki i w pewnym momencie, być może w chwili kryzysu ceny poszybują w górę odstraszając większość „wiernych” dotychczasowych klientów.

Jeśli mamy zamiar otworzyć sklep internetowy lub całkowicie zrewolucjonizować już istniejący, a za główną strategię i najważniejszą cechę naszej oferty przyjmiemy najniższe na rynku ceny, powinniśmy jeszcze raz zaplanować strategię, gdyż takie plany i pomysły ma większość innych sprzedawców na rynku.

Zobacz również: Jak wydłużyć żywotność baterii w telefonie? – rodzaje baterii

Jeśli jednak zamiast najniższej na rynku ceny, naszą główną strategią będzie najszerszy asortyment danego towaru na rynku… również powinniśmy przemyśleć naszą strategię, gdyż taki sam pomysł ma większość przedsiębiorców i oczywiście naszych konkurentów na rynku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jaka strategia będzie najlepsza? Warto pamiętać, że rynek sklepów internetowych i ogólnie pojętego e-biznesu jest bardzo szeroki i okupowany przez wielu przedsiębiorców. Dla nowych graczy największą szansą na zaistnienie jest indywidualne i nieco oryginalne podejście do tematu. Jeśli planujemy strategię i myślimy tak samo jak większość naszych konkurentów, nasze szanse na wygraną są znikome.

Oczywiście nie możemy zaprzeczyć, że cena to jeden z głównych czynników warunkujących skuteczną sprzedaż w sklepie internetowym. Istotnym jest również fakt, że asortyment pożądany przez rynek to ważny czynnik, który bezpośrednio przekłada się na zyski sklepu. Niestety w przypadku niektórych przedsiębiorców postrzeganie tych zasad jest przesadnie zasadnicze i radykalne. Najniższe ceny i najszerszy asortyment to nie najlepsza strategia.

Sprawdź też: Jak wprowadzić modułowe centra danych do firmy?

Połączenie tych dwóch składowych w najwyższych możliwych dawkach (najniższe ceny – najszerszy asortyment) to nadal za mało na potrzeby marketingu dochodowego sklepu internetowego. Dopiero odpowiednie wyważenie proporcji, pewne ustępstwa jak również nietypowe eksperymenty są w stanie wybić nową firmę ponad innych rynkowych graczy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA