REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak mylna reklama wpływa na postrzeganie serwisu przez internautę?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Nie jest prawdą, że jakakolwiek reklama z pewnością podniesie profity firmy i jednocześnie uatrakcyjni serwis, w którym się ukazuje.
Nie jest prawdą, że jakakolwiek reklama z pewnością podniesie profity firmy i jednocześnie uatrakcyjni serwis, w którym się ukazuje.

REKLAMA

REKLAMA

Reklama jest dźwignią handlu – każdy doskonale zna to powiedzenie. Niestety w dzisiejszych czasach reklama może być również dźwignią zapadni, która pogrąży każdą firmę, jeśli ta nie jest w stanie odpowiednio dobrać reklamy do aktualnych okoliczności. Dobór odpowiedniej reklamy jest ważny również dla serwisów internetowych. Jak to wygląda w praktyce?

Przeszło 60 procent internautów zauważa mylące reklamy w serwisach, a blisko 70 procent twierdzi, że niewłaściwy dobór ofert reklamowych negatywnie wpływa na ich ogólną opinię o serwisie.

REKLAMA

W praktyce wygląda to tak, że internauta, który aktualnie przegląda stronę o tematyce rowerowej, po zauważeniu reklamy na przykład gładzi gipsowych lub mleka w proszku, z pewnością przestanie traktować odwiedzaną stronę poważnie. Być może również, będzie to jego ostatnia wizyta na stronie.

Zobacz również: SPAM - Polska w niechlubnej dziesiątce krajów rozsyłających najwięcej spamu

REKLAMA

Z pewnością ani właścicielom strony, ani twórcom reklamy nie zależy na powyższym działaniu. Kolejną bolączką jest nieodpowiedni dobór klasowy. Na czym to polega? Otóż co czwarty internauta zauważa reklamy produktów i usług niskiej jakości, które emitowane są na stronach z poziomu premium. To działa również w drugą stronę. Niemal 20 procent internautów dostrzega reklamy towarów i usług wysokiej jakości, emitowane na stronach niedopasowanych do produktu prestiżem. Problemu nie dostrzega jedynie 10 procent ankietowanych, a to stanowczo za mało. I tu podajemy kolejny przykład:

Internauta będąc na stronie poważnego serwisu informacyjnego lub prężnie rozwijającego się sklepu internetowego, widząc reklamę produktu niskiej jakości lub takiego, który nie cieszy się dobrą opinią, straci zaufanie do strony internetowej na której właśnie się znajduje. Z drugiej strony, internauta będąc na stronie serwisu z niższej półki, widząc reklamę nawet wysokiej klasy produktu, dopasuje jakość strony internetowej do jakości produktu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnym problemem są reklamy z mylnym przekazem, na przykład takie, które prowadzą do stron innych, niż sugerowałaby to ich treść. Problem dostrzega ponad połowa internautów. Co gorsze, osoby które dostrzegają tego typu reklamę zazwyczaj natychmiast opuszcza serwis, na którym zauważy mylną reklamę. Ponadto znaczna część internautów sądzi, że myląca reklama publikowana w serwisie internetowym obniża zaufanie do treści redakcyjnych publikowanych w tym serwisie.

Polecamy: Telefon z tradycyjną klawiaturą – jaki wybrać?

REKLAMA

Emisja takich reklam w serwisie wpływa negatywnie na jego ocenę wśród internautów. Większość internautów twierdzi, że źle dopasowana i wprowadzająca w błąd reklama ma negatywny wpływ na ich opinię o stronie. Dodatkowo blisko połowa respondentów uważa, że to zdecydowanie obniża ich poziom zaufania do serwisu.

Nie jest prawdą, że jakakolwiek reklama z pewnością podniesie profity firmy i jednocześnie uatrakcyjni serwis, w którym się ukazuje. Jedynie przemyślana reklama odpowiednio dobrana odnośnie oferowanych usług i towarów, opublikowana w odpowiednich serwisach skierowanych do potencjalnie zainteresowanych klientów sprawi, że zarówno firma jak i strona internetowa zyska w oczach internautów.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA