REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak mylna reklama wpływa na postrzeganie serwisu przez internautę?

Kamil Rogala
Nie jest prawdą, że jakakolwiek reklama z pewnością podniesie profity firmy i jednocześnie uatrakcyjni serwis, w którym się ukazuje.
Nie jest prawdą, że jakakolwiek reklama z pewnością podniesie profity firmy i jednocześnie uatrakcyjni serwis, w którym się ukazuje.

REKLAMA

REKLAMA

Reklama jest dźwignią handlu – każdy doskonale zna to powiedzenie. Niestety w dzisiejszych czasach reklama może być również dźwignią zapadni, która pogrąży każdą firmę, jeśli ta nie jest w stanie odpowiednio dobrać reklamy do aktualnych okoliczności. Dobór odpowiedniej reklamy jest ważny również dla serwisów internetowych. Jak to wygląda w praktyce?

Przeszło 60 procent internautów zauważa mylące reklamy w serwisach, a blisko 70 procent twierdzi, że niewłaściwy dobór ofert reklamowych negatywnie wpływa na ich ogólną opinię o serwisie.

REKLAMA

W praktyce wygląda to tak, że internauta, który aktualnie przegląda stronę o tematyce rowerowej, po zauważeniu reklamy na przykład gładzi gipsowych lub mleka w proszku, z pewnością przestanie traktować odwiedzaną stronę poważnie. Być może również, będzie to jego ostatnia wizyta na stronie.

Zobacz również: SPAM - Polska w niechlubnej dziesiątce krajów rozsyłających najwięcej spamu

REKLAMA

Z pewnością ani właścicielom strony, ani twórcom reklamy nie zależy na powyższym działaniu. Kolejną bolączką jest nieodpowiedni dobór klasowy. Na czym to polega? Otóż co czwarty internauta zauważa reklamy produktów i usług niskiej jakości, które emitowane są na stronach z poziomu premium. To działa również w drugą stronę. Niemal 20 procent internautów dostrzega reklamy towarów i usług wysokiej jakości, emitowane na stronach niedopasowanych do produktu prestiżem. Problemu nie dostrzega jedynie 10 procent ankietowanych, a to stanowczo za mało. I tu podajemy kolejny przykład:

Internauta będąc na stronie poważnego serwisu informacyjnego lub prężnie rozwijającego się sklepu internetowego, widząc reklamę produktu niskiej jakości lub takiego, który nie cieszy się dobrą opinią, straci zaufanie do strony internetowej na której właśnie się znajduje. Z drugiej strony, internauta będąc na stronie serwisu z niższej półki, widząc reklamę nawet wysokiej klasy produktu, dopasuje jakość strony internetowej do jakości produktu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnym problemem są reklamy z mylnym przekazem, na przykład takie, które prowadzą do stron innych, niż sugerowałaby to ich treść. Problem dostrzega ponad połowa internautów. Co gorsze, osoby które dostrzegają tego typu reklamę zazwyczaj natychmiast opuszcza serwis, na którym zauważy mylną reklamę. Ponadto znaczna część internautów sądzi, że myląca reklama publikowana w serwisie internetowym obniża zaufanie do treści redakcyjnych publikowanych w tym serwisie.

Polecamy: Telefon z tradycyjną klawiaturą – jaki wybrać?

REKLAMA

Emisja takich reklam w serwisie wpływa negatywnie na jego ocenę wśród internautów. Większość internautów twierdzi, że źle dopasowana i wprowadzająca w błąd reklama ma negatywny wpływ na ich opinię o stronie. Dodatkowo blisko połowa respondentów uważa, że to zdecydowanie obniża ich poziom zaufania do serwisu.

Nie jest prawdą, że jakakolwiek reklama z pewnością podniesie profity firmy i jednocześnie uatrakcyjni serwis, w którym się ukazuje. Jedynie przemyślana reklama odpowiednio dobrana odnośnie oferowanych usług i towarów, opublikowana w odpowiednich serwisach skierowanych do potencjalnie zainteresowanych klientów sprawi, że zarówno firma jak i strona internetowa zyska w oczach internautów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Co trapi sektor MŚP? Nie tylko inflacja, koszty zarządzania zasobami ludzkimi i rotacja pracowników

Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wysoka rotacja – to trzy główne wyzwania w obszarze pracowniczym, z którymi mierzą się obecnie firmy z sektora MŚP. Z jakimi jeszcze problemami kadrowymi borykają się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa?

Badania ankietowe GUS: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S)

Główny Urząd Statystyczny od 1 do 23 grudnia 2024 r. będzie przeprowadzał obowiązkowe badania statystyczne z zakresu rolnictwa. Chodzi o następujące badania: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S).

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników w 2025 r.? To już pewne

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników? To już pewne. 27 listopada 2024 r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy. Wigilia od 2025 r. będzie dniem wolnym od pracy. Co z niedzielami handlowymi? 

Zeznania świadków w sprawach o nadużycie władzy w spółkach – wsparcie dla wspólników i akcjonariuszy

W ostatnich latach coraz częściej słyszy się o przypadkach nadużyć władzy w spółkach, co stanowi zagrożenie zarówno dla transparentności działania organizacji, jak i dla interesów wspólników oraz akcjonariuszy. Przedsiębiorstwa działające w formie spółek kapitałowych z założenia powinny funkcjonować na zasadach transparentności, przejrzystości i zgodności z interesem wspólników oraz akcjonariuszy. 

REKLAMA

BCM w przemyśle: Nie chodzi tylko o przestoje – chodzi o to, co tracimy, gdy im nie zapobiegamy

Przerwa w działalności przemysłowej to coś więcej niż utrata czasu i produkcji. To potencjalny kryzys o wielowymiarowych skutkach – od strat finansowych, przez zaufanie klientów, po wpływ na środowisko i reputację firmy. Dlatego zarządzanie ciągłością działania (BCM, ang. Business Continuity Management) staje się kluczowym elementem strategii każdej firmy przemysłowej.

Z czym mierzą się handlowcy w czasie Black Friday?

Już 29 listopada będzie wyczekiwany przez wielu konsumentów Black Friday. Po nim rozpocznie się szał świątecznych zakupów i zarazem wytężonej pracy dla handlowców. Statystyki pokazują, że Polacy z roku na rok wydają i zamawiają coraz więcej. 

Taryfa C11. Szaleńcze ceny prądu w Polsce: 1199 zł/MWh, 2099 zł/MWh, 2314 zł/MWh, 3114 zł/MWh

To stawki dla biznesu. Małe i średnie firmy (MŚP nie będzie w 2025 r. objęty zamrożeniem cen prądu. 

Brakuje specjalistów zajmujących się cyberbezpieczeństwem. Luka w ujęciu globalnym od 2023 roku wzrosła o blisko 20 proc., a w Europie o 12,8 proc.

Brakuje specjalistów zajmujących się cyberbezpieczeństwem. Luka w ujęciu globalnym od 2023 roku wzrosła o blisko 20 proc., a w Europie o 12,8 proc. Ekspert przypomina: bezpieczeństwo nie jest kosztem, a inwestycją, która zapewnia ciągłość i stabilność operacyjną

REKLAMA

Zamrożenie cen energii w 2025 r. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw krytycznie o wycofaniu się z działań osłonowych wobec firm

Zamrożenie cen energii w 2025 r. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw krytycznie o wycofaniu się z działań osłonowych wobec firm. Interweniuje u premiera Donalda Tuska i marszałka Sejmu Szymona Hołowni.

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r.

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że przygotowuje kolejne wypłaty świadczenia.

REKLAMA