REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak mylna reklama wpływa na postrzeganie serwisu przez internautę?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Nie jest prawdą, że jakakolwiek reklama z pewnością podniesie profity firmy i jednocześnie uatrakcyjni serwis, w którym się ukazuje.
Nie jest prawdą, że jakakolwiek reklama z pewnością podniesie profity firmy i jednocześnie uatrakcyjni serwis, w którym się ukazuje.

REKLAMA

REKLAMA

Reklama jest dźwignią handlu – każdy doskonale zna to powiedzenie. Niestety w dzisiejszych czasach reklama może być również dźwignią zapadni, która pogrąży każdą firmę, jeśli ta nie jest w stanie odpowiednio dobrać reklamy do aktualnych okoliczności. Dobór odpowiedniej reklamy jest ważny również dla serwisów internetowych. Jak to wygląda w praktyce?

Przeszło 60 procent internautów zauważa mylące reklamy w serwisach, a blisko 70 procent twierdzi, że niewłaściwy dobór ofert reklamowych negatywnie wpływa na ich ogólną opinię o serwisie.

REKLAMA

W praktyce wygląda to tak, że internauta, który aktualnie przegląda stronę o tematyce rowerowej, po zauważeniu reklamy na przykład gładzi gipsowych lub mleka w proszku, z pewnością przestanie traktować odwiedzaną stronę poważnie. Być może również, będzie to jego ostatnia wizyta na stronie.

Zobacz również: SPAM - Polska w niechlubnej dziesiątce krajów rozsyłających najwięcej spamu

REKLAMA

Z pewnością ani właścicielom strony, ani twórcom reklamy nie zależy na powyższym działaniu. Kolejną bolączką jest nieodpowiedni dobór klasowy. Na czym to polega? Otóż co czwarty internauta zauważa reklamy produktów i usług niskiej jakości, które emitowane są na stronach z poziomu premium. To działa również w drugą stronę. Niemal 20 procent internautów dostrzega reklamy towarów i usług wysokiej jakości, emitowane na stronach niedopasowanych do produktu prestiżem. Problemu nie dostrzega jedynie 10 procent ankietowanych, a to stanowczo za mało. I tu podajemy kolejny przykład:

Internauta będąc na stronie poważnego serwisu informacyjnego lub prężnie rozwijającego się sklepu internetowego, widząc reklamę produktu niskiej jakości lub takiego, który nie cieszy się dobrą opinią, straci zaufanie do strony internetowej na której właśnie się znajduje. Z drugiej strony, internauta będąc na stronie serwisu z niższej półki, widząc reklamę nawet wysokiej klasy produktu, dopasuje jakość strony internetowej do jakości produktu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnym problemem są reklamy z mylnym przekazem, na przykład takie, które prowadzą do stron innych, niż sugerowałaby to ich treść. Problem dostrzega ponad połowa internautów. Co gorsze, osoby które dostrzegają tego typu reklamę zazwyczaj natychmiast opuszcza serwis, na którym zauważy mylną reklamę. Ponadto znaczna część internautów sądzi, że myląca reklama publikowana w serwisie internetowym obniża zaufanie do treści redakcyjnych publikowanych w tym serwisie.

Polecamy: Telefon z tradycyjną klawiaturą – jaki wybrać?

REKLAMA

Emisja takich reklam w serwisie wpływa negatywnie na jego ocenę wśród internautów. Większość internautów twierdzi, że źle dopasowana i wprowadzająca w błąd reklama ma negatywny wpływ na ich opinię o stronie. Dodatkowo blisko połowa respondentów uważa, że to zdecydowanie obniża ich poziom zaufania do serwisu.

Nie jest prawdą, że jakakolwiek reklama z pewnością podniesie profity firmy i jednocześnie uatrakcyjni serwis, w którym się ukazuje. Jedynie przemyślana reklama odpowiednio dobrana odnośnie oferowanych usług i towarów, opublikowana w odpowiednich serwisach skierowanych do potencjalnie zainteresowanych klientów sprawi, że zarówno firma jak i strona internetowa zyska w oczach internautów.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

REKLAMA

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

REKLAMA