REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak mylna reklama wpływa na postrzeganie serwisu przez internautę?

Kamil Rogala
Nie jest prawdą, że jakakolwiek reklama z pewnością podniesie profity firmy i jednocześnie uatrakcyjni serwis, w którym się ukazuje.
Nie jest prawdą, że jakakolwiek reklama z pewnością podniesie profity firmy i jednocześnie uatrakcyjni serwis, w którym się ukazuje.

REKLAMA

REKLAMA

Reklama jest dźwignią handlu – każdy doskonale zna to powiedzenie. Niestety w dzisiejszych czasach reklama może być również dźwignią zapadni, która pogrąży każdą firmę, jeśli ta nie jest w stanie odpowiednio dobrać reklamy do aktualnych okoliczności. Dobór odpowiedniej reklamy jest ważny również dla serwisów internetowych. Jak to wygląda w praktyce?

Przeszło 60 procent internautów zauważa mylące reklamy w serwisach, a blisko 70 procent twierdzi, że niewłaściwy dobór ofert reklamowych negatywnie wpływa na ich ogólną opinię o serwisie.

REKLAMA

W praktyce wygląda to tak, że internauta, który aktualnie przegląda stronę o tematyce rowerowej, po zauważeniu reklamy na przykład gładzi gipsowych lub mleka w proszku, z pewnością przestanie traktować odwiedzaną stronę poważnie. Być może również, będzie to jego ostatnia wizyta na stronie.

Zobacz również: SPAM - Polska w niechlubnej dziesiątce krajów rozsyłających najwięcej spamu

REKLAMA

Z pewnością ani właścicielom strony, ani twórcom reklamy nie zależy na powyższym działaniu. Kolejną bolączką jest nieodpowiedni dobór klasowy. Na czym to polega? Otóż co czwarty internauta zauważa reklamy produktów i usług niskiej jakości, które emitowane są na stronach z poziomu premium. To działa również w drugą stronę. Niemal 20 procent internautów dostrzega reklamy towarów i usług wysokiej jakości, emitowane na stronach niedopasowanych do produktu prestiżem. Problemu nie dostrzega jedynie 10 procent ankietowanych, a to stanowczo za mało. I tu podajemy kolejny przykład:

Internauta będąc na stronie poważnego serwisu informacyjnego lub prężnie rozwijającego się sklepu internetowego, widząc reklamę produktu niskiej jakości lub takiego, który nie cieszy się dobrą opinią, straci zaufanie do strony internetowej na której właśnie się znajduje. Z drugiej strony, internauta będąc na stronie serwisu z niższej półki, widząc reklamę nawet wysokiej klasy produktu, dopasuje jakość strony internetowej do jakości produktu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnym problemem są reklamy z mylnym przekazem, na przykład takie, które prowadzą do stron innych, niż sugerowałaby to ich treść. Problem dostrzega ponad połowa internautów. Co gorsze, osoby które dostrzegają tego typu reklamę zazwyczaj natychmiast opuszcza serwis, na którym zauważy mylną reklamę. Ponadto znaczna część internautów sądzi, że myląca reklama publikowana w serwisie internetowym obniża zaufanie do treści redakcyjnych publikowanych w tym serwisie.

Polecamy: Telefon z tradycyjną klawiaturą – jaki wybrać?

REKLAMA

Emisja takich reklam w serwisie wpływa negatywnie na jego ocenę wśród internautów. Większość internautów twierdzi, że źle dopasowana i wprowadzająca w błąd reklama ma negatywny wpływ na ich opinię o stronie. Dodatkowo blisko połowa respondentów uważa, że to zdecydowanie obniża ich poziom zaufania do serwisu.

Nie jest prawdą, że jakakolwiek reklama z pewnością podniesie profity firmy i jednocześnie uatrakcyjni serwis, w którym się ukazuje. Jedynie przemyślana reklama odpowiednio dobrana odnośnie oferowanych usług i towarów, opublikowana w odpowiednich serwisach skierowanych do potencjalnie zainteresowanych klientów sprawi, że zarówno firma jak i strona internetowa zyska w oczach internautów.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kiedy jest odpowiedni czas na windykację należności? Nie czekaj zbyt długo

Płynność finansowa to podstawa skutecznego zarządzania firmą. Kiedy zatem rozpocząć windykację należności? Okazuje się, że nie można czekać zbyt długo. Co trzeba wziąć pod uwagę? Kiedy powinna zapalić się czerwona lampka? Podpowiadamy.

Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

REKLAMA

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Potrzebna pilna decyzja, bo można dużo zyskać lub stracić na podatku, termin 20 lutego

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

REKLAMA

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

REKLAMA