REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak mylna reklama wpływa na postrzeganie serwisu przez internautę?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Nie jest prawdą, że jakakolwiek reklama z pewnością podniesie profity firmy i jednocześnie uatrakcyjni serwis, w którym się ukazuje.
Nie jest prawdą, że jakakolwiek reklama z pewnością podniesie profity firmy i jednocześnie uatrakcyjni serwis, w którym się ukazuje.

REKLAMA

REKLAMA

Reklama jest dźwignią handlu – każdy doskonale zna to powiedzenie. Niestety w dzisiejszych czasach reklama może być również dźwignią zapadni, która pogrąży każdą firmę, jeśli ta nie jest w stanie odpowiednio dobrać reklamy do aktualnych okoliczności. Dobór odpowiedniej reklamy jest ważny również dla serwisów internetowych. Jak to wygląda w praktyce?

Przeszło 60 procent internautów zauważa mylące reklamy w serwisach, a blisko 70 procent twierdzi, że niewłaściwy dobór ofert reklamowych negatywnie wpływa na ich ogólną opinię o serwisie.

REKLAMA

REKLAMA

W praktyce wygląda to tak, że internauta, który aktualnie przegląda stronę o tematyce rowerowej, po zauważeniu reklamy na przykład gładzi gipsowych lub mleka w proszku, z pewnością przestanie traktować odwiedzaną stronę poważnie. Być może również, będzie to jego ostatnia wizyta na stronie.

Zobacz również: SPAM - Polska w niechlubnej dziesiątce krajów rozsyłających najwięcej spamu

Z pewnością ani właścicielom strony, ani twórcom reklamy nie zależy na powyższym działaniu. Kolejną bolączką jest nieodpowiedni dobór klasowy. Na czym to polega? Otóż co czwarty internauta zauważa reklamy produktów i usług niskiej jakości, które emitowane są na stronach z poziomu premium. To działa również w drugą stronę. Niemal 20 procent internautów dostrzega reklamy towarów i usług wysokiej jakości, emitowane na stronach niedopasowanych do produktu prestiżem. Problemu nie dostrzega jedynie 10 procent ankietowanych, a to stanowczo za mało. I tu podajemy kolejny przykład:

REKLAMA

Internauta będąc na stronie poważnego serwisu informacyjnego lub prężnie rozwijającego się sklepu internetowego, widząc reklamę produktu niskiej jakości lub takiego, który nie cieszy się dobrą opinią, straci zaufanie do strony internetowej na której właśnie się znajduje. Z drugiej strony, internauta będąc na stronie serwisu z niższej półki, widząc reklamę nawet wysokiej klasy produktu, dopasuje jakość strony internetowej do jakości produktu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnym problemem są reklamy z mylnym przekazem, na przykład takie, które prowadzą do stron innych, niż sugerowałaby to ich treść. Problem dostrzega ponad połowa internautów. Co gorsze, osoby które dostrzegają tego typu reklamę zazwyczaj natychmiast opuszcza serwis, na którym zauważy mylną reklamę. Ponadto znaczna część internautów sądzi, że myląca reklama publikowana w serwisie internetowym obniża zaufanie do treści redakcyjnych publikowanych w tym serwisie.

Polecamy: Telefon z tradycyjną klawiaturą – jaki wybrać?

Emisja takich reklam w serwisie wpływa negatywnie na jego ocenę wśród internautów. Większość internautów twierdzi, że źle dopasowana i wprowadzająca w błąd reklama ma negatywny wpływ na ich opinię o stronie. Dodatkowo blisko połowa respondentów uważa, że to zdecydowanie obniża ich poziom zaufania do serwisu.

Nie jest prawdą, że jakakolwiek reklama z pewnością podniesie profity firmy i jednocześnie uatrakcyjni serwis, w którym się ukazuje. Jedynie przemyślana reklama odpowiednio dobrana odnośnie oferowanych usług i towarów, opublikowana w odpowiednich serwisach skierowanych do potencjalnie zainteresowanych klientów sprawi, że zarówno firma jak i strona internetowa zyska w oczach internautów.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA