REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Reklama w mobilnym Internecie – jak to działa?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Mobilny Internet przeżywa dynamiczny rozwój.
Mobilny Internet przeżywa dynamiczny rozwój.

REKLAMA

REKLAMA

Wiemy już, że w tym roku mobilny Internet będzie jednym z głównych mediów, w których wszyscy będą starali się umieszczać swoje reklamy. Mobilny Internet przeżywa dynamiczny rozwój, i nie wiadomo, czy już po koniec tego roku większość wirtualnych stron nie przeniesie się z komputerów na komórki i tablety. Poznajmy więc zasadę działania oraz największe zalety reklamy w mobilnym Internecie.

Warto na samym początku wspomnieć o pewnym związku między mobilnym Internetem a reklamą. Obie te dziedziny bardzo sprawnie i dynamicznie dostosowują się do wielkości ekranów. Dzieje się tak za sprawą serwerów mobilnych, które mają wprowadzone dane większości urządzeń mobilnych funkcjonujących na rynku. Są to dane na temat wielkości ekranów lub kodu urządzenia, w związku z tym serwery rozpoznają urządzenie i emitują właściwy przekaz w czasie rzeczywistym. To też jest powód, dla którego zlecając kampanię reklamową należy dostarczyć cztery formaty bannerów reklamowych. Wypełniając ten warunek możemy mieć pewność, że nasza reklama będzie tak samo dobrze widoczna praktycznie na każdym ekranie telefonu czy tabletu.

REKLAMA

Formy reklamowe zostały ustalone i ustandaryzowane przez Mobile Marketing Association – organizację zrzeszającą zarówno wydawców jak i sieci reklamowe.

Kolejną ogromną zaletą jest możliwość dotarcia do ustalonej grupy klientów. Jak to się dzieje? Otóż każda karta SIM posiada swój adres IP z zakresu dla danego operatora w danym kraju. Nawet, jeżeli jest to adres dynamiczny, zmiana następuje jedynie w zakresie puli danego operatora. Kiedy użytkownik komórki łączy się z mobilnym Internetem, ad serwer rozpoznaje adres IP, w związku z tym emituje reklamę przypisaną do danej puli. Może to być na przykład reklama związana z daną siecią telefonii komórkowej w języku polskim dla polskich sieci komórkowych. Dzieje się tak niezależnie od tego, czy użytkownik korzysta z lokalnego serwisu czy globalnej aplikacji.

Zobacz również: Savoir vivre – jak się zachować podczas rozmowy konferencyjnej?

REKLAMA

Kolejną ciekawostką jest geolokalizacja. Działa ona w oparciu o sieć nadajników GSM jak i aplikacje GPS. Ad serwer rozpoznaje miejsce skąd nastąpiło połączenie z mobilnym Internetem – jeżeli jest to obszar, w którym została zlecona kampania, wyemituje użytkownikowi komunikat reklamowy w postaci banneru lub linku tekstowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyobraźmy sobie, że łączymy się z Internetem w obcym dla nas mieście w okolicy dworca. Po wejściu do sieci, wyświetli się nam reklama na przykład pobliskiego hotelu, restauracji czy galerii handlowej.

Proces ten jest całkowicie zautomatyzowany, a sieć reklamowa w żaden sposób nie jest wstanie określić, jaka osoba łączy się mobilnie z Internetem w określonej lokalizacji. Reklama nie jest też emitowana fizycznie na telefonie w postaci SMS czy MMS. Reklama mobilna jest przypisana do zasobów Internetu i dostanie ją każdy, kto w danym miejscu połączy się z siecią – bez względu na operatora, model telefonu etc.

Polecamy: Mobilny Internet – nowe miejsce na reklamę dla firmy?

REKLAMA

W tym przypadku prywatność użytkownika nie jest naruszana w żaden sposób, gdyż sieć Internet jest publiczna. W przypadku reklamy za pomocą SMS lub MMS, reklamodawca narusza przestrzeń prywatną, którą można określić skrzynkę odbiorczą w telefonie. Poza tym, aplikacje wykorzystujące geolokalizację przed ich zainstalowaniem ostrzegają, a instalacja jest równoznaczna ze zgodą na ewentualne „namierzanie”. Geolokalizacja nie jest też związana z miejscem zamieszkania odbiorcy reklamy, a z miejscem, w którym się znajduje w momencie korzystania z mobilnego Internetu. Tak więc, jeżeli przekaz ma być emitowany np. do mieszkańców Warszawy, to ci z nich, którzy łączą się z siecią tylko np. w pociągu do/z Warszawy czy nad Wisłą nie zobaczą reklamy, mimo, że nominalnie są mieszkańcami Warszawy.

Kolejną zaletą, o jakiej należy wspomnieć to ogromne możliwości targetowania przekazu. Otóż reklamodawca może skierować reklamę na konkretnego, fizycznego operatora, posiadającego własną infrastrukturę techniczną. W tym celu reklamodawca zaznacza w ad serwerze zakres adresów IP, w których ma być emitowana reklama. Zaznaczmy, że każdy operator ma swój określony zakres adresów IP dla kart SIM.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA