REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Reklama w mobilnym Internecie – jak to działa?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Mobilny Internet przeżywa dynamiczny rozwój.
Mobilny Internet przeżywa dynamiczny rozwój.

REKLAMA

REKLAMA

Wiemy już, że w tym roku mobilny Internet będzie jednym z głównych mediów, w których wszyscy będą starali się umieszczać swoje reklamy. Mobilny Internet przeżywa dynamiczny rozwój, i nie wiadomo, czy już po koniec tego roku większość wirtualnych stron nie przeniesie się z komputerów na komórki i tablety. Poznajmy więc zasadę działania oraz największe zalety reklamy w mobilnym Internecie.

Warto na samym początku wspomnieć o pewnym związku między mobilnym Internetem a reklamą. Obie te dziedziny bardzo sprawnie i dynamicznie dostosowują się do wielkości ekranów. Dzieje się tak za sprawą serwerów mobilnych, które mają wprowadzone dane większości urządzeń mobilnych funkcjonujących na rynku. Są to dane na temat wielkości ekranów lub kodu urządzenia, w związku z tym serwery rozpoznają urządzenie i emitują właściwy przekaz w czasie rzeczywistym. To też jest powód, dla którego zlecając kampanię reklamową należy dostarczyć cztery formaty bannerów reklamowych. Wypełniając ten warunek możemy mieć pewność, że nasza reklama będzie tak samo dobrze widoczna praktycznie na każdym ekranie telefonu czy tabletu.

REKLAMA

Formy reklamowe zostały ustalone i ustandaryzowane przez Mobile Marketing Association – organizację zrzeszającą zarówno wydawców jak i sieci reklamowe.

Kolejną ogromną zaletą jest możliwość dotarcia do ustalonej grupy klientów. Jak to się dzieje? Otóż każda karta SIM posiada swój adres IP z zakresu dla danego operatora w danym kraju. Nawet, jeżeli jest to adres dynamiczny, zmiana następuje jedynie w zakresie puli danego operatora. Kiedy użytkownik komórki łączy się z mobilnym Internetem, ad serwer rozpoznaje adres IP, w związku z tym emituje reklamę przypisaną do danej puli. Może to być na przykład reklama związana z daną siecią telefonii komórkowej w języku polskim dla polskich sieci komórkowych. Dzieje się tak niezależnie od tego, czy użytkownik korzysta z lokalnego serwisu czy globalnej aplikacji.

Zobacz również: Savoir vivre – jak się zachować podczas rozmowy konferencyjnej?

REKLAMA

Kolejną ciekawostką jest geolokalizacja. Działa ona w oparciu o sieć nadajników GSM jak i aplikacje GPS. Ad serwer rozpoznaje miejsce skąd nastąpiło połączenie z mobilnym Internetem – jeżeli jest to obszar, w którym została zlecona kampania, wyemituje użytkownikowi komunikat reklamowy w postaci banneru lub linku tekstowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyobraźmy sobie, że łączymy się z Internetem w obcym dla nas mieście w okolicy dworca. Po wejściu do sieci, wyświetli się nam reklama na przykład pobliskiego hotelu, restauracji czy galerii handlowej.

Proces ten jest całkowicie zautomatyzowany, a sieć reklamowa w żaden sposób nie jest wstanie określić, jaka osoba łączy się mobilnie z Internetem w określonej lokalizacji. Reklama nie jest też emitowana fizycznie na telefonie w postaci SMS czy MMS. Reklama mobilna jest przypisana do zasobów Internetu i dostanie ją każdy, kto w danym miejscu połączy się z siecią – bez względu na operatora, model telefonu etc.

Polecamy: Mobilny Internet – nowe miejsce na reklamę dla firmy?

REKLAMA

W tym przypadku prywatność użytkownika nie jest naruszana w żaden sposób, gdyż sieć Internet jest publiczna. W przypadku reklamy za pomocą SMS lub MMS, reklamodawca narusza przestrzeń prywatną, którą można określić skrzynkę odbiorczą w telefonie. Poza tym, aplikacje wykorzystujące geolokalizację przed ich zainstalowaniem ostrzegają, a instalacja jest równoznaczna ze zgodą na ewentualne „namierzanie”. Geolokalizacja nie jest też związana z miejscem zamieszkania odbiorcy reklamy, a z miejscem, w którym się znajduje w momencie korzystania z mobilnego Internetu. Tak więc, jeżeli przekaz ma być emitowany np. do mieszkańców Warszawy, to ci z nich, którzy łączą się z siecią tylko np. w pociągu do/z Warszawy czy nad Wisłą nie zobaczą reklamy, mimo, że nominalnie są mieszkańcami Warszawy.

Kolejną zaletą, o jakiej należy wspomnieć to ogromne możliwości targetowania przekazu. Otóż reklamodawca może skierować reklamę na konkretnego, fizycznego operatora, posiadającego własną infrastrukturę techniczną. W tym celu reklamodawca zaznacza w ad serwerze zakres adresów IP, w których ma być emitowana reklama. Zaznaczmy, że każdy operator ma swój określony zakres adresów IP dla kart SIM.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA