REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Reklama w mobilnych aplikacjach internetowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Niemal 40% urządzeń generujących ruch w sieci działa bez konkretnego systemu operacyjnego.
Niemal 40% urządzeń generujących ruch w sieci działa bez konkretnego systemu operacyjnego.

REKLAMA

REKLAMA

Wspominaliśmy już o reklamie w mobilnych aplikacjach internetowych. Posiada ona wiele zalet zarówno dla reklamodawcy, jak i odbiorcy. Reklamodawca może dotrzeć do określonej grupy odbiorców, którzy są potencjalnie zainteresowani reklamowanym produktem lub usługą. Odbiorcy reklamy zaś unikają typowej nudy, gdyż reklamy zmieniają się dynamicznie. Co jeszcze oferuje reklama w mobilnych aplikacjach i jak to wygląda w praktyce?

Zacznijmy od pewnego wyjaśnienia. Mobilna aplikacja na telefon komórkowy lub inne urządzenie mobilne, nawet, jeśli nazywa się tak samo jak znany serwis, na przykład MySpace czy YouTube, to nadal aplikacja, element zainstalowany w naszym urządzeniu. Mobilny serwis internetowy zaś za każdym razem jest wywoływana przez przeglądarkę, przez co ma większe możliwości zmiany kontentu.

REKLAMA

REKLAMA

Jak na razie najróżniejszych aplikacji mobilnych jest o wiele więcej niż mobilnych witryn internetowych. Niestety ciężko określić, które aplikacje będą cieszyły się większą popularnością i powodzeniem podczas kampanii reklamowej. Sprawia to, że sieciom reklamowym trudno jest przewidzieć, gdzie będzie emitowana ich reklama. Aplikacje bardzo często mają zasięg globalny, a ich popularność może być chwilowa, choć w danej „chwili” bardzo wysoka.

Zobacz również: Internet AD 2011 – jakie prognozy?

Dzięki temu, że adserver emituje reklamę rozpoznając adres IP urządzenia mobilnego, na przykład karty SIM, reklamę przeznaczoną dla Polaków dostaną Polacy. Reklama w mobilnym Internecie, nawet jak przekaz jest targetowany na konkretny model telefonu w określonej sieci i lokalizacji nie jest kierowana personalnie do przysłowiowego Kowalskiego czy Nowaka. Pamiętajmy, że sieć reklamowa nie korzysta ani nie dysponuje danymi osobowymi. Oznacza to, że nie dostaniemy reklamy skierowanej konkretnie do naszej osoby.

REKLAMA

Warto zwrócić uwagę na to, że urządzenia mobilne mają przeróżny software. Niemal 40% urządzeń generujących ruch w sieci działa bez konkretnego systemu operacyjnego. Telefony te nie akceptują plików Cookiem, chyba, że użytkownik wybierze tą opcję w ustawieniach. Dość poważnie utrudnia to zadanie reklamodawcom, gdyż nie są oni w stanie przygotować jednej kampanii dla wszystkich. Kolejny problem pojawia się w przypadku rozliczeń kliknięć w reklamę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W związku z powyższymi trudnościami najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest model rozliczenia CPC, czyli cost per click. Można bowiem założyć, że klikać w banner będą osoby zainteresowane, i raczej po raz kolejny i kolejny nie klikną. Nie mniej jednak reklama w mobilnych aplikacjach dopiero się rozwija i już niedługo to, co jest dziś trudnością w przyszłości stanie się codziennością i standardem. 

Zobacz również: Savoir vivre – jak się zachować podczas rozmowy konferencyjnej?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Finansowanie operacyjne dla dużych firm: ranking top faktorów 2025

Rynek finansowania operacyjnego w 2025 roku jest ukształtowany przez konwergencję wyzwań makroekonomicznych i dynamicznej transformacji technologicznej. Faktoring, pierwotnie postrzegany głównie jako rezerwowe źródło krótkoterminowej płynności, osiągnął status strategicznego instrumentu zarządzania kapitałem obrotowym i odpornością operacyjną dużych korporacji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

REKLAMA

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

REKLAMA

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA