REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Reklama w mobilnych aplikacjach internetowych

Kamil Rogala
Niemal 40% urządzeń generujących ruch w sieci działa bez konkretnego systemu operacyjnego.
Niemal 40% urządzeń generujących ruch w sieci działa bez konkretnego systemu operacyjnego.

REKLAMA

REKLAMA

Wspominaliśmy już o reklamie w mobilnych aplikacjach internetowych. Posiada ona wiele zalet zarówno dla reklamodawcy, jak i odbiorcy. Reklamodawca może dotrzeć do określonej grupy odbiorców, którzy są potencjalnie zainteresowani reklamowanym produktem lub usługą. Odbiorcy reklamy zaś unikają typowej nudy, gdyż reklamy zmieniają się dynamicznie. Co jeszcze oferuje reklama w mobilnych aplikacjach i jak to wygląda w praktyce?

Zacznijmy od pewnego wyjaśnienia. Mobilna aplikacja na telefon komórkowy lub inne urządzenie mobilne, nawet, jeśli nazywa się tak samo jak znany serwis, na przykład MySpace czy YouTube, to nadal aplikacja, element zainstalowany w naszym urządzeniu. Mobilny serwis internetowy zaś za każdym razem jest wywoływana przez przeglądarkę, przez co ma większe możliwości zmiany kontentu.

REKLAMA

Jak na razie najróżniejszych aplikacji mobilnych jest o wiele więcej niż mobilnych witryn internetowych. Niestety ciężko określić, które aplikacje będą cieszyły się większą popularnością i powodzeniem podczas kampanii reklamowej. Sprawia to, że sieciom reklamowym trudno jest przewidzieć, gdzie będzie emitowana ich reklama. Aplikacje bardzo często mają zasięg globalny, a ich popularność może być chwilowa, choć w danej „chwili” bardzo wysoka.

Zobacz również: Internet AD 2011 – jakie prognozy?

REKLAMA

Dzięki temu, że adserver emituje reklamę rozpoznając adres IP urządzenia mobilnego, na przykład karty SIM, reklamę przeznaczoną dla Polaków dostaną Polacy. Reklama w mobilnym Internecie, nawet jak przekaz jest targetowany na konkretny model telefonu w określonej sieci i lokalizacji nie jest kierowana personalnie do przysłowiowego Kowalskiego czy Nowaka. Pamiętajmy, że sieć reklamowa nie korzysta ani nie dysponuje danymi osobowymi. Oznacza to, że nie dostaniemy reklamy skierowanej konkretnie do naszej osoby.

Warto zwrócić uwagę na to, że urządzenia mobilne mają przeróżny software. Niemal 40% urządzeń generujących ruch w sieci działa bez konkretnego systemu operacyjnego. Telefony te nie akceptują plików Cookiem, chyba, że użytkownik wybierze tą opcję w ustawieniach. Dość poważnie utrudnia to zadanie reklamodawcom, gdyż nie są oni w stanie przygotować jednej kampanii dla wszystkich. Kolejny problem pojawia się w przypadku rozliczeń kliknięć w reklamę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W związku z powyższymi trudnościami najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest model rozliczenia CPC, czyli cost per click. Można bowiem założyć, że klikać w banner będą osoby zainteresowane, i raczej po raz kolejny i kolejny nie klikną. Nie mniej jednak reklama w mobilnych aplikacjach dopiero się rozwija i już niedługo to, co jest dziś trudnością w przyszłości stanie się codziennością i standardem. 

Zobacz również: Savoir vivre – jak się zachować podczas rozmowy konferencyjnej?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA