Mobilny Internet – jak zaplanować kampanie reklamową?
REKLAMA
REKLAMA
Po pierwsze, podstawowe pytanie, które powinien sobie zadać każdy marketer, to określenie celu kampanii. Czy ma to być zasięg, czy może lepiej, żeby użytkownik zobaczył landing page? A może jeszcze coś innego? Warto zastanowić się, jakie parametry i założenia mogą być optymalne? Dopiero odpowiednio podjęta decyzja będzie początkiem dalszych działań. Jednym z głównych pytań, jakie pada podczas tworzenia reklamy, to: gdzie ta reklama się pojawi?
REKLAMA
Oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłoby umieszczenie reklamy pod znanymi szyldami dużych serwisów. Ale taka strategia sprawdza się w przypadku tradycyjnych serwisów w Internecie stacjonarnym. W przypadku mobilnego Internetu, jest nieco inaczej gdyż oferuje on ogromną różnorodność powierzchni.
Zobacz również: Internet AD 2011 – jakie prognozy?
REKLAMA
Skupiając się na czołowych, rozpoznawalnych serwisach, często pomijamy sporą grupę ciekawych ludzi, która informacje na portalach przegląda na komputerach, a korzystając z komórek skupia się na rozrywce, czyli na grach, muzyce, wynikach sportowych, repertuarach kin etc. a także na aplikacjach społecznościowych czy sprawdzaniu wyników sportowych. Ta grupa ludzi jest najważniejszym targetem i to właśnie do nich należy dotrzeć planując kampanię reklamową w mobilnym Internecie.
Warto również pamiętać, że reklama otoczona pozytywnymi emocjami przynosi znacznie lepszy skutek niż reklama nachalna i niechciana. Warto o tym pamiętać decydując się na reklame w Internecie mobilnym. Nie liczą się tu wyniki i statystyki, które są windowane w przypadku reklam z konkretnych serwisów. Warto zdecydować się na reklamę, która będzie trafiała do konkretnych osób, potencjalnie zainteresowanych naszymi usługami.
Warto zobaczyć: Czy popularność firmy w Internecie może być niebezpieczna?
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.