REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mobilny Internet – nowe miejsce na reklamę dla firmy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Mobilny Internet to jedno z najszybciej rozwijających się medium.
Mobilny Internet to jedno z najszybciej rozwijających się medium.

REKLAMA

REKLAMA

Wiemy już, analizując ubiegły rok, jak szybko rozwija się mobilny Internet. W 2010 roku pojawiło się mnóstwo projektów wykorzystujących mobilny Internet w dotarciu do konsumentów, takie jak strony internetowe firm, dostosowane do urządzeń mobilnych, firmowe aplikacje mobilne, czy też kampanie reklamowe prowadzone w mobilnym Internecie. Ciężko sobie wyobrazić, jakoby to nowe medium miało ponieść klęskę. Jak wygląda rynek reklamy w mobilnym Internecie?

Nie trzeba głęboko szukać, aby zaobserwować wytwarzające się, co prawda bardzo powoli i nieśmiało, nowe standardy i kanony w reklamie mobilnej. Wystarczy spojrzeć na wyścig szczurów, w którym biorą udział banki. Zaczęły one ścigać się we wdrażaniu swoich serwisów mobilnych i używaniu ich do podkreślenia swojego, zaznaczmy, nieco wyimaginowanego wizerunku nowoczesnych i przyjaznych konsumentom instytucji. Z mobilnych stron internetowych z aplikacjami można ściągać dodatki z przepisami kulinarnymi firmowane znaną marką, a za tym wszystkim zaczęły pojawiać się firmy wykorzystujące mobilny Internet, jako kolejne medium reklamowe. Zaznaczmy – diabelnie skuteczne medium reklamowe.

REKLAMA

REKLAMA

Warto wspomnieć, że kto pierwszy pojawi się w mobilnej sieci, ten „zgarnie” największe profity i pozyska największą rzeszę wiernych klientów, nawet tych potencjalnych, tylko wstępnie zainteresowanych ofertą. Dlatego też firmy, które podejmują niewielkie ryzyko i jako pierwsze wkraczają w świat mobilnego Internetu zyskują o wiele więcej niż tylko większy zasięg, kliknięcia w banery czy leady.

Zobacz również: VoIP – co to takiego i czy się opłaca?

Dzięki takiemu śmiałemu wkroczeniu na rynek mobilnego Internetu, wizerunek marek, czy produktów, które stawiają pierwsze, nieśmiałe jeszcze kroki, w tym tajemniczym jeszcze i nieodkrytym świecie mobilnego Internetu zyskują znacznie więcej. To o nich mówi się, że są nowoczesne, dopasowane do zmieniających się potrzeb konsumentów, wyprzedzające konkurencję etc. Firma, która odważy się wkroczyć na te nieznane tereny jest postrzegana, jako odważna, innowacyjna i nowoczesna. I tak prawdę mówiąc nikt nie zwróci uwagi na błędy w kampanii czy usterki na mobilnej stronie, gdyż jest to jeszcze tak świeży rynek, że mało kto zdołał go dokładnie prześwietlić.

REKLAMA

I w tym momencie warto wrócić na ziemię zamiast bujać w chmurach, gdyż efekt nowości mobilnego Internetu i świeżości firm, które zdecydowały się na start w tym medium szybko minie. Prawdę mówiąc pozostało jeszcze kilka miesięcy, zanim mobilny Internet stanie się standardem na naszym rynku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: O czym pamietać otwierając e-sklep - 7 kroków

Prognozując i reasumując: śledząc rozwój mobilnego Internetu w ostatnich miesiącach można dojść do wniosku, że mobilny Internet to jedno z najszybciej rozwijających się medium. Nie jest więc tajemnicą, że mobilny boom jest tuż za progiem i już niedługo rozgości się na dobre.

Podsumujmy. Decydując się na reklamę w mobilnym Internecie mamy mało czasu. Jeszcze przez najbliższe miesiące firmy startujące z kampanią w mobilnej sieci będą miały swoisty bonus pierwszeństwa i związane z tym przywileje. Po tym czasie każdy przywyknie do tego, że reklama mobilna będzie tylko kolejnym kanałem dotarcia do klienta. Mobilny Internet, jako banner reklamowy nie będzie odróżniany od ulotki, reklamy w telewizji czy gazecie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA