REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wideo- i telekonferencja – poznajmy tajniki obu rozwiązań

Kamil Rogala
Istnieje wiele sposobów komunikacji na dowolne odległości.
Istnieje wiele sposobów komunikacji na dowolne odległości.

REKLAMA

REKLAMA

Prowadzenie profesjonalnej firmy o zasięgu ogólnokrajowym lub międzynarodowym wiąże się z wieloma podróżami służbowymi. Niekiedy tego typu wyjazdy nakładają się na siebie stwarzając sytuacje bez wyjścia. Nie można być przecież w dwóch miejscach na raz, prawda? Otóż okazuje się, że jest to technicznie możliwe. Poznajmy tajniki wideo- i telekonferencji.

Istnieje wiele sposobów komunikacji na dowolne odległości. Taka możliwość przydaje się w przypadku zaistnienia powyższej sytuacji. Obecnie mamy do dyspozycji dwa główne kanały komunikacji firmowej, czyli wideokonferencja i nieco mniej zaawansowany odpowiednik, czyli telekonferencja. W przeciwieństwie do wideokonferencji, które muszą odbywać się w specjalnie zaprojektowanym i wyposażonym pomieszczeniu, telekonferencje można zorganizować praktycznie z każdego miejsca.

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku telekonferencji, pracownicy firmy mogą brać w niej udział niezależnie od tego, gdzie się w danym momencie znajdują. Może to być samochód, dom, inny oddział firmy, pociąg etc. Niezbędne jest tylko odpowiednie oprogramowanie oraz dostęp do telefonu. Co prawda połączenie telefoniczne nie zapewnia takiego komfortu rozmowy jak obraz wideo, jednak pełna mobilność tej technologii dla wielu klientów jest najważniejszą kartą przetargową.

Zobacz również: Mobilne aplikacje – czy to się opłaca?

Warto zaznaczyć, że audiokonferencje są rozwiązaniem mniej zaawansowanym technologicznie niż połączenia wideo, co sprawia, że są bardziej niezawodne i stabilne. Z pewnością wielu przedstawicieli firmy spotkało się z mało przyjemną sytuacją, gdy świetnie przygotowane wystąpienie transmitowane przez sieć okazało się porażką ze względu na tak prozaiczny problem, jakim była niska jakość łącza internetowego. Konferencje audio nie wymagają wysokiej jakości łącza internetowego, dzięki czemu możemy być pewni stabilności połączenia.

REKLAMA

Wybierając oprogramowanie do telekonferencji warto zwrócić uwagę na kilka istotnych funkcji, które mogą znacząco zwiększyć efektywność i jakość naszych spotkań. Nowoczesne aplikacje są wyposażone między innymi we wtyczkę do programu Microsoft Outlook. Tego typu funkcjonalność pozwala na planowanie połączeń konferencyjnych bezpośrednio z poziomu książki kontaktów. Zaproszenie na konferencję zostaje automatycznie wysłane do uczestników wraz z numerem połączenia oraz kodem PIN, który pozwala na identyfikację rozmówcy i zapewnia bezpieczeństwo spotkania. Równocześnie zaproszenie zostaje naniesione w kalendarzu Outlooka. Wszystko poukładane, składne i przejrzyste.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak wygląda internetowy szantaż?

Przed wyborem oprogramowania warto również sprawdzić, czy pozwala ono na pełne zarządzanie dyskusją, wraz z możliwością przerywania rozmowy, wyciszenia danej osoby czy zaproszenia poszczególnych uczestników do wypowiedzi. Warto zwrócić uwagę na funkcję nagrywania spotkań – takie nagranie służy potem nie tylko, jako raport, ale również może zostać przesłane osobom, które z różnych powodów nie mogły uczestniczyć w dyskusji, aby mogły się zapoznać z ustaleniami i nowymi strategiami.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

REKLAMA

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

REKLAMA

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA