REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Serwisy społecznościowe narzędziem pracy menadżera

Radosław  Zarzeczny
PR & Account Executive
Dzięki dostępnym narzędziom kreowania przekazu na serwisach społecznościowych brandy mają doskonałą możliwość budowania swojego wizerunku.
Dzięki dostępnym narzędziom kreowania przekazu na serwisach społecznościowych brandy mają doskonałą możliwość budowania swojego wizerunku.

REKLAMA

REKLAMA

Dla jednej trzeciej użytkowników sieci największym dużym zaufaniem cieszą się brandy piszące „same o sobie”. Menedżer, który chce zwiększyć efektywność pracy zespołu powinien pamiętać, że dzięki temu marki, prowadzące kampanie na serwisach społecznościowych mogą się cieszyć sporym zainteresowaniem.

Z najnowszych badań wynika, że serwisy społecznościowe na całym świecie skupiają blisko 940 mln ludzi. Wielu z nich czas w sieci poświęca na wysyłanie wiadomości czy dodawanie zdjęć do swojego profilu.

REKLAMA

REKLAMA

Nie od dziś wiadomo, że użytkownik sieci przestał już być biernym odbiorcą treści reklamowych. Współczesny konsument, charakteryzuje się aktywnością w sieci oraz zwiększoną świadomością na temat świadczonych usług i produktów. W odpowiedzi na pytanie o najbardziej wiarygodne źródło informacji na temat marek w serwisach społecznościowych, internauci najczęściej wymieniają innych użytkowników sieci - 38 proc.

Jednak to marka „pisząca sama o sobie” coraz bardziej umacnia swoją pozycję w rankingu. Z wynikiem 32 proc. poparcia, brandy zyskują sporą przewagę nad dziennikarzami 7 proc. i marketetaremi - 3 proc. Najmniej godne zaufania, w opinii użytkowników serwisów społecznościowych, pozostaję inne marki - 1 proc., konkurencyjne niż te ulubione.

Polecamy: Motywacja zespołu

Najbardziej wiarygodne źródła informacji o marce na serwisach społecznościowych według światowych użytkowników Internetu

Inni użytkownicy

38,00%

Marki „same o sobie”

32,00%

Dziennikarze

7,00%

Marketerzy

3,00%

Inne marki (o konkurencji)

1,00%

Źródło: InSites Consulting „Social Media Around the World”, 22 marca, 2010

REKLAMA

- Zależność ta podyktowana jest coraz szybszym przepływem ogromnej ilości informacji, który powoduje, że przeciętnego konsumenta stawia się coraz częściej przed koniecznością filtrowania serwowanych mu komunikatów. Chcąc zaoszczędzić czas poświęcony na poszukiwanie wiarygodnych informacji na temat marki, konsument będzie kierował się do źródła, które na bieżąco publikuje dane o trendach, nowościach i promocjach czy innych informacjach związanych stricte z produktem czy branżą - mówi Joanna Nieminuszczy, sales director ze Społeczności.pl.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z raportu wynika również, że zdania użytkowników serwisach społecznościowych są podzielone w zależności od części świata, w której żyją. Podczas, gdy respondenci z Europy cenią sobie w większym stopniu informacje zdobyte od innych użytkowników, to w Azji i Ameryce Południowej za bardziej wiarygodne źródło informacji o produktach i usługach uważany jest brand piszący „sam o sobie”.

Różnica procentowa pomiędzy liderami w powyższym rankingu nie jest jednak duża, co może wpływać na sui generis wymianę na pozycjach. InSites Consulting wskazuje także, że choć profile brandów na serwisach społecznościowych nie mogą liczyć na tak duże zainteresowanie jak profile grup muzycznych (44 proc.), czy znanych osoby (40 proc.) to jednak pozostają w czołówce, ciesząc się 35 proc. poparciem ze strony użytkowników.

Grupy cieszące się największym zainteresowaniem użytkowników na serwisach społecznościowych

Grupa, zespół

44,00%

Idol

40,00%

Brand

35,00%

Charytatywne

33,00%

Osoby mniej znane

24,00%

Inne

17,00 %

Żadne z powyższych

10,00 %

Źródło: InSites Consulting „Social Media Around the World”, 22 marca, 2010

Postrzeganie marek piszących „samych o sobie” jako atrakcyjnego i wiarygodnego źródła informacji możliwa jest dzięki zmianom standardów komunikacji na linii brand - internauta. Zamiast monologu reklamowego pojawia się dialog, w którym obydwa podmioty łączą w większym stopniu relacje partnerskie niż konsumenckie.

Konsument na bieżąco może zaczerpnąć informacji bezpośrednio z profilu brandu, co stanowi dużą przewagą względem tradycyjnego komunikatu marketingowego. 

Polecamy: Kiedy komputer nie pomaga?

Dzięki dostępnym narzędziom kreowania przekazu na serwisach społecznościowych jak profile sponsorowane np. na Fotka.pl czy konta dla sklepów na Szafa.pl, brandy mają doskonałą możliwość budowania swojego wizerunku. Naturalną koleją rzeczy jest, iż pozytywny wizerunek przekłada się na reputację, a ta z kolei na większe zaufanie.

Z podsumowania raportu wynika, że ponad 58 proc. respondentów będących użytkownikami serwisów społecznościowych zostało się fanem brandu, idola czy innych. Z kolei aż 79 proc. należy do jednej z grup założonych na serwisie.

Postrzeganie marek piszących „samych o sobie” jako atrakcyjnego i wiarygodnego źródła informacji możliwa jest dzięki zmianom standardów komunikacji na linii brand - internauta. Zamiast monologu reklamowego pojawia się dialog, w którym obydwa podmioty łączą w większym stopniu relacje partnerskie niż konsumenckie.
Konsument na bieżąco może zaczerpnąć informacji bezpośrednio z profilu brandu, co stanowi dużą przewagą względem tradycyjnego komunikatu marketingowego.

Dzięki dostępnym narzędziom kreowania przekazu na serwisach społecznościowych jak profile sponsorowane np. na Fotka.pl czy konta dla sklepów na Szafa.pl, brandy mają doskonałą możliwość budowania swojego wizerunku. Naturalną koleją rzeczy jest, iż pozytywny wizerunek przekłada się na reputację, a ta z kolei na większe zaufanie.

Polecamy: Jak zarządzać samym sobą?

Z podsumowania raportu wynika, że ponad 58 proc. respondentów będących użytkownikami serwisów społecznościowych zostało się fanem brandu, idola czy innych. Z kolei aż 79 proc. należy do jednej z grup założonych na serwisie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

REKLAMA

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

Mikro i małe firmy najbardziej boją się rosnących kosztów prowadzenia działalności i podnoszenia składek ZUS-owskich

Czynniki, które bezpośrednio mogą obciążyć finanse firmy w sposób niespodziewany budzą największe obawy małych firm. Zwłaszcza te, które od przedsiębiorcy nie zależ i ma on na nie stosunkowo najmniejszy wpływ. Nie ma w tym nic dziwnego, bo małe firmy w Polsce wciąż cechuje mała płynność finansowa.

REKLAMA