REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Serwisy społecznościowe narzędziem pracy menadżera

Radosław  Zarzeczny
PR & Account Executive
Dzięki dostępnym narzędziom kreowania przekazu na serwisach społecznościowych brandy mają doskonałą możliwość budowania swojego wizerunku.
Dzięki dostępnym narzędziom kreowania przekazu na serwisach społecznościowych brandy mają doskonałą możliwość budowania swojego wizerunku.

REKLAMA

REKLAMA

Dla jednej trzeciej użytkowników sieci największym dużym zaufaniem cieszą się brandy piszące „same o sobie”. Menedżer, który chce zwiększyć efektywność pracy zespołu powinien pamiętać, że dzięki temu marki, prowadzące kampanie na serwisach społecznościowych mogą się cieszyć sporym zainteresowaniem.

Z najnowszych badań wynika, że serwisy społecznościowe na całym świecie skupiają blisko 940 mln ludzi. Wielu z nich czas w sieci poświęca na wysyłanie wiadomości czy dodawanie zdjęć do swojego profilu.

REKLAMA

REKLAMA

Nie od dziś wiadomo, że użytkownik sieci przestał już być biernym odbiorcą treści reklamowych. Współczesny konsument, charakteryzuje się aktywnością w sieci oraz zwiększoną świadomością na temat świadczonych usług i produktów. W odpowiedzi na pytanie o najbardziej wiarygodne źródło informacji na temat marek w serwisach społecznościowych, internauci najczęściej wymieniają innych użytkowników sieci - 38 proc.

Jednak to marka „pisząca sama o sobie” coraz bardziej umacnia swoją pozycję w rankingu. Z wynikiem 32 proc. poparcia, brandy zyskują sporą przewagę nad dziennikarzami 7 proc. i marketetaremi - 3 proc. Najmniej godne zaufania, w opinii użytkowników serwisów społecznościowych, pozostaję inne marki - 1 proc., konkurencyjne niż te ulubione.

Polecamy: Motywacja zespołu

Najbardziej wiarygodne źródła informacji o marce na serwisach społecznościowych według światowych użytkowników Internetu

Inni użytkownicy

38,00%

Marki „same o sobie”

32,00%

Dziennikarze

7,00%

Marketerzy

3,00%

Inne marki (o konkurencji)

1,00%

Źródło: InSites Consulting „Social Media Around the World”, 22 marca, 2010

REKLAMA

- Zależność ta podyktowana jest coraz szybszym przepływem ogromnej ilości informacji, który powoduje, że przeciętnego konsumenta stawia się coraz częściej przed koniecznością filtrowania serwowanych mu komunikatów. Chcąc zaoszczędzić czas poświęcony na poszukiwanie wiarygodnych informacji na temat marki, konsument będzie kierował się do źródła, które na bieżąco publikuje dane o trendach, nowościach i promocjach czy innych informacjach związanych stricte z produktem czy branżą - mówi Joanna Nieminuszczy, sales director ze Społeczności.pl.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z raportu wynika również, że zdania użytkowników serwisach społecznościowych są podzielone w zależności od części świata, w której żyją. Podczas, gdy respondenci z Europy cenią sobie w większym stopniu informacje zdobyte od innych użytkowników, to w Azji i Ameryce Południowej za bardziej wiarygodne źródło informacji o produktach i usługach uważany jest brand piszący „sam o sobie”.

Różnica procentowa pomiędzy liderami w powyższym rankingu nie jest jednak duża, co może wpływać na sui generis wymianę na pozycjach. InSites Consulting wskazuje także, że choć profile brandów na serwisach społecznościowych nie mogą liczyć na tak duże zainteresowanie jak profile grup muzycznych (44 proc.), czy znanych osoby (40 proc.) to jednak pozostają w czołówce, ciesząc się 35 proc. poparciem ze strony użytkowników.

Grupy cieszące się największym zainteresowaniem użytkowników na serwisach społecznościowych

Grupa, zespół

44,00%

Idol

40,00%

Brand

35,00%

Charytatywne

33,00%

Osoby mniej znane

24,00%

Inne

17,00 %

Żadne z powyższych

10,00 %

Źródło: InSites Consulting „Social Media Around the World”, 22 marca, 2010

Postrzeganie marek piszących „samych o sobie” jako atrakcyjnego i wiarygodnego źródła informacji możliwa jest dzięki zmianom standardów komunikacji na linii brand - internauta. Zamiast monologu reklamowego pojawia się dialog, w którym obydwa podmioty łączą w większym stopniu relacje partnerskie niż konsumenckie.

Konsument na bieżąco może zaczerpnąć informacji bezpośrednio z profilu brandu, co stanowi dużą przewagą względem tradycyjnego komunikatu marketingowego. 

Polecamy: Kiedy komputer nie pomaga?

Dzięki dostępnym narzędziom kreowania przekazu na serwisach społecznościowych jak profile sponsorowane np. na Fotka.pl czy konta dla sklepów na Szafa.pl, brandy mają doskonałą możliwość budowania swojego wizerunku. Naturalną koleją rzeczy jest, iż pozytywny wizerunek przekłada się na reputację, a ta z kolei na większe zaufanie.

Z podsumowania raportu wynika, że ponad 58 proc. respondentów będących użytkownikami serwisów społecznościowych zostało się fanem brandu, idola czy innych. Z kolei aż 79 proc. należy do jednej z grup założonych na serwisie.

Postrzeganie marek piszących „samych o sobie” jako atrakcyjnego i wiarygodnego źródła informacji możliwa jest dzięki zmianom standardów komunikacji na linii brand - internauta. Zamiast monologu reklamowego pojawia się dialog, w którym obydwa podmioty łączą w większym stopniu relacje partnerskie niż konsumenckie.
Konsument na bieżąco może zaczerpnąć informacji bezpośrednio z profilu brandu, co stanowi dużą przewagą względem tradycyjnego komunikatu marketingowego.

Dzięki dostępnym narzędziom kreowania przekazu na serwisach społecznościowych jak profile sponsorowane np. na Fotka.pl czy konta dla sklepów na Szafa.pl, brandy mają doskonałą możliwość budowania swojego wizerunku. Naturalną koleją rzeczy jest, iż pozytywny wizerunek przekłada się na reputację, a ta z kolei na większe zaufanie.

Polecamy: Jak zarządzać samym sobą?

Z podsumowania raportu wynika, że ponad 58 proc. respondentów będących użytkownikami serwisów społecznościowych zostało się fanem brandu, idola czy innych. Z kolei aż 79 proc. należy do jednej z grup założonych na serwisie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

REKLAMA

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

REKLAMA