REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Serwisy społecznościowe narzędziem pracy menadżera

Radosław Zarzeczny
PR & Account Executive
Dzięki dostępnym narzędziom kreowania przekazu na serwisach społecznościowych brandy mają doskonałą możliwość budowania swojego wizerunku.
Dzięki dostępnym narzędziom kreowania przekazu na serwisach społecznościowych brandy mają doskonałą możliwość budowania swojego wizerunku.

REKLAMA

REKLAMA

Dla jednej trzeciej użytkowników sieci największym dużym zaufaniem cieszą się brandy piszące „same o sobie”. Menedżer, który chce zwiększyć efektywność pracy zespołu powinien pamiętać, że dzięki temu marki, prowadzące kampanie na serwisach społecznościowych mogą się cieszyć sporym zainteresowaniem.

Z najnowszych badań wynika, że serwisy społecznościowe na całym świecie skupiają blisko 940 mln ludzi. Wielu z nich czas w sieci poświęca na wysyłanie wiadomości czy dodawanie zdjęć do swojego profilu.

REKLAMA

REKLAMA

Nie od dziś wiadomo, że użytkownik sieci przestał już być biernym odbiorcą treści reklamowych. Współczesny konsument, charakteryzuje się aktywnością w sieci oraz zwiększoną świadomością na temat świadczonych usług i produktów. W odpowiedzi na pytanie o najbardziej wiarygodne źródło informacji na temat marek w serwisach społecznościowych, internauci najczęściej wymieniają innych użytkowników sieci - 38 proc.

Jednak to marka „pisząca sama o sobie” coraz bardziej umacnia swoją pozycję w rankingu. Z wynikiem 32 proc. poparcia, brandy zyskują sporą przewagę nad dziennikarzami 7 proc. i marketetaremi - 3 proc. Najmniej godne zaufania, w opinii użytkowników serwisów społecznościowych, pozostaję inne marki - 1 proc., konkurencyjne niż te ulubione.

Polecamy: Motywacja zespołu

REKLAMA

Najbardziej wiarygodne źródła informacji o marce na serwisach społecznościowych według światowych użytkowników Internetu

Inni użytkownicy

38,00%

Marki „same o sobie”

32,00%

Dziennikarze

7,00%

Marketerzy

3,00%

Inne marki (o konkurencji)

1,00%

Źródło: InSites Consulting „Social Media Around the World”, 22 marca, 2010

- Zależność ta podyktowana jest coraz szybszym przepływem ogromnej ilości informacji, który powoduje, że przeciętnego konsumenta stawia się coraz częściej przed koniecznością filtrowania serwowanych mu komunikatów. Chcąc zaoszczędzić czas poświęcony na poszukiwanie wiarygodnych informacji na temat marki, konsument będzie kierował się do źródła, które na bieżąco publikuje dane o trendach, nowościach i promocjach czy innych informacjach związanych stricte z produktem czy branżą - mówi Joanna Nieminuszczy, sales director ze Społeczności.pl.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z raportu wynika również, że zdania użytkowników serwisach społecznościowych są podzielone w zależności od części świata, w której żyją. Podczas, gdy respondenci z Europy cenią sobie w większym stopniu informacje zdobyte od innych użytkowników, to w Azji i Ameryce Południowej za bardziej wiarygodne źródło informacji o produktach i usługach uważany jest brand piszący „sam o sobie”.

Różnica procentowa pomiędzy liderami w powyższym rankingu nie jest jednak duża, co może wpływać na sui generis wymianę na pozycjach. InSites Consulting wskazuje także, że choć profile brandów na serwisach społecznościowych nie mogą liczyć na tak duże zainteresowanie jak profile grup muzycznych (44 proc.), czy znanych osoby (40 proc.) to jednak pozostają w czołówce, ciesząc się 35 proc. poparciem ze strony użytkowników.

Grupy cieszące się największym zainteresowaniem użytkowników na serwisach społecznościowych

Grupa, zespół

44,00%

Idol

40,00%

Brand

35,00%

Charytatywne

33,00%

Osoby mniej znane

24,00%

Inne

17,00 %

Żadne z powyższych

10,00 %

Źródło: InSites Consulting „Social Media Around the World”, 22 marca, 2010

Postrzeganie marek piszących „samych o sobie” jako atrakcyjnego i wiarygodnego źródła informacji możliwa jest dzięki zmianom standardów komunikacji na linii brand - internauta. Zamiast monologu reklamowego pojawia się dialog, w którym obydwa podmioty łączą w większym stopniu relacje partnerskie niż konsumenckie.

Konsument na bieżąco może zaczerpnąć informacji bezpośrednio z profilu brandu, co stanowi dużą przewagą względem tradycyjnego komunikatu marketingowego. 

Polecamy: Kiedy komputer nie pomaga?

Dzięki dostępnym narzędziom kreowania przekazu na serwisach społecznościowych jak profile sponsorowane np. na Fotka.pl czy konta dla sklepów na Szafa.pl, brandy mają doskonałą możliwość budowania swojego wizerunku. Naturalną koleją rzeczy jest, iż pozytywny wizerunek przekłada się na reputację, a ta z kolei na większe zaufanie.

Z podsumowania raportu wynika, że ponad 58 proc. respondentów będących użytkownikami serwisów społecznościowych zostało się fanem brandu, idola czy innych. Z kolei aż 79 proc. należy do jednej z grup założonych na serwisie.

Postrzeganie marek piszących „samych o sobie” jako atrakcyjnego i wiarygodnego źródła informacji możliwa jest dzięki zmianom standardów komunikacji na linii brand - internauta. Zamiast monologu reklamowego pojawia się dialog, w którym obydwa podmioty łączą w większym stopniu relacje partnerskie niż konsumenckie.
Konsument na bieżąco może zaczerpnąć informacji bezpośrednio z profilu brandu, co stanowi dużą przewagą względem tradycyjnego komunikatu marketingowego.

Dzięki dostępnym narzędziom kreowania przekazu na serwisach społecznościowych jak profile sponsorowane np. na Fotka.pl czy konta dla sklepów na Szafa.pl, brandy mają doskonałą możliwość budowania swojego wizerunku. Naturalną koleją rzeczy jest, iż pozytywny wizerunek przekłada się na reputację, a ta z kolei na większe zaufanie.

Polecamy: Jak zarządzać samym sobą?

Z podsumowania raportu wynika, że ponad 58 proc. respondentów będących użytkownikami serwisów społecznościowych zostało się fanem brandu, idola czy innych. Z kolei aż 79 proc. należy do jednej z grup założonych na serwisie.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Wigilia 2025 ustawowo wolna od pracy. Czy dla wszystkich? Czy sklepy będą otwarte w Wigilię?

Czy Wigilia w 2025 roku będzie dniem wolnym od pracy dla wszystkich? W tym roku odpowiedź jest naprawdę istotna, bo zmieniły się przepisy. Ustawa uchwalona pod koniec 2024 roku wprowadziła ważną nowość - 24 grudnia ma stać się dniem ustawowo wolnym od pracy. Co to oznacza w praktyce i czy faktycznie nikt nie będzie wtedy pracował?

REKLAMA

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

REKLAMA

E-rezydencja w Estonii. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Założenie firmy trwa 5 minut

E-rezydencja w Estonii cieszy się dużą popularnością. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Firmę zakłada się online i trwa to 5 minut. Następnie wypełnianie dokumentacji i raportowania podatkowego zajmuje około 2-3 minut.

Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA