REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie są sfery życia menedżera?

Problem w zarządzaniu czasem tkwi nie w tym, że jego techniki i narzędzia nie działają, lecz że działają doskonale na tyle, na ile to my jesteśmy w stanie z nich korzystać
Problem w zarządzaniu czasem tkwi nie w tym, że jego techniki i narzędzia nie działają, lecz że działają doskonale na tyle, na ile to my jesteśmy w stanie z nich korzystać

REKLAMA

REKLAMA

Ludziom przepracowanym i znajdującym w natłoku codziennych obowiązków niewiele chwil na chociażby drobne przyjemności zazwyczaj doradza się, aby lepiej zarządzali swoim czasem.

Zarządzanie czasem? Nie do końca

Efektywne zarządzanie czasem to jedno z najczęściej pojawiających się określeń definiujących profil dobrego menedżera. Szkopuł w tym, że tak naprawdę… nie do końca jest ono możliwe. Czas jest bowiem zasobem nieodnawialnym, który w dodatku nie zależy od nas, i tak naprawdę jedyne, co możemy zrobić w tej kwestii, to maksymalnie wykorzystywać chwilę bieżącą.

REKLAMA

REKLAMA

- Problem w zarządzaniu czasem tkwi nie w tym, że jego techniki i narzędzia nie działają, lecz że działają doskonale na tyle, na ile to my jesteśmy w stanie z nich korzystać – wyjaśnia Michalina Frączek, ekspert w zakresie rozwoju potencjału pracowników i wdrażaniu zmian w organizacjach oraz programu Talent Club – Cóż bowiem z tego, że zaplanujemy sobie pół godziny rano na tzw. sprawy najważniejsze, obiecując sobie solennie, że nie zajrzymy do maila, dopóki nie napiszemy zaległego raportu, skoro pierwszą rzeczą, jaką robimy rano, jest sprawdzenie skrzynki e-mailowej, bo a nuż będzie coś ważnego od szefa, a przecież e-mail od szefa to świętość.

Polecamy: Czas pracy menedżera - uważaj na pracoholizm

Od hamburgera do depresji

Stephen Covey, autor kilku książek na temat rozwoju osobistego (w tym bestsellerowych 7 nawyków skutecznego działania), proponuje, aby zamiast ciągle mówić o zarządzaniu czasem, lepiej zachęcać osoby przepracowane do lepszego zarządzania samym sobą. Ale co to właściwie znaczy zarządzać samym sobą?Trzeba zacząć od tego, że człowiek to bardzo skomplikowany organizm działający w czterech podstawowych sferach: fizycznej, emocjonalnej, mentalnej i duchowej. Zaniedbanie którejkolwiek z tych sfer prowadzi do frustracji, problemów i zaburzeń w pozostałych obszarach życia.

REKLAMA

Polecamy: Praca koncepcyjna menedżera

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przykładowo, zaniedbanie sfery fizycznej – brak ćwiczeń, żywienie się fast-foodami i wysokoprzetworzonymi produktami -- prowadzi do nadwagi. Jednocześnie niedostarczenie naszemu organizmowi odpowiedniej ilości tlenu i składników odżywczych wpływa negatywnie na nasz mózg i prowadzi do mniejszej jego wydajności. To z kolei obniża kreatywność i przekłada się w konsekwencji na obniżenie wyników i efektywności w pracy. Brak wyników pociąga za sobą brak uznania i zwiększoną presję otoczenia, które natomiast powodują stres, frustrację, niższe poczucia własnej wartości, mniejszą gotowość do pracy, poczucie braku sensu w tym, co robimy. – W ten oto uproszczony sposób jedzenie hamburgerów prowadzi nas do kryzysu tożsamości i depresji – puentuje Michalina Frączek.

Zarządzaj energią, a nie czasem

Dobra wiadomość jest taka, że w przeciwieństwie do czasu energia to dobro w pełni odnawialne. Odpowiednio dbając o siebie możemy się w pełni zregenerować.
Aby skutecznie sobą zarządzać należy zająć się każdą z wyżej wymienionych sfer i regenerować energię fizyczną, emocjonalną, umysłową i duchową. – Pokutuje powszechne mniemanie, że aby osiągnąć sukces, menedżer powinien poświęcać jak najwięcej czasu swojej pracy – komentuje Jacek Bochenek, dyrektor generalny Diners Club Polska. – Temu błędnemu przekonaniu ulega także wielu samych menedżerów. Tymczasem dbałość o wszystkie potrzeby naszego organizmu, czy to fizyczne, psychiczne czy umysłowe, to klucz do odpowiedniego zarządzania energią, którą dysponuje nasz organizm,i jednocześnie podstawa wydajnej pracy.

Autorzy:

Michalina Frączek Trener, konsultant, coach.
Jacek Bochenek Dyrektor generalny Diners Club Polska

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA