REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie są sfery życia menedżera?

Subskrybuj nas na Youtube
Problem w zarządzaniu czasem tkwi nie w tym, że jego techniki i narzędzia nie działają, lecz że działają doskonale na tyle, na ile to my jesteśmy w stanie z nich korzystać
Problem w zarządzaniu czasem tkwi nie w tym, że jego techniki i narzędzia nie działają, lecz że działają doskonale na tyle, na ile to my jesteśmy w stanie z nich korzystać

REKLAMA

REKLAMA

Ludziom przepracowanym i znajdującym w natłoku codziennych obowiązków niewiele chwil na chociażby drobne przyjemności zazwyczaj doradza się, aby lepiej zarządzali swoim czasem.

Zarządzanie czasem? Nie do końca

Efektywne zarządzanie czasem to jedno z najczęściej pojawiających się określeń definiujących profil dobrego menedżera. Szkopuł w tym, że tak naprawdę… nie do końca jest ono możliwe. Czas jest bowiem zasobem nieodnawialnym, który w dodatku nie zależy od nas, i tak naprawdę jedyne, co możemy zrobić w tej kwestii, to maksymalnie wykorzystywać chwilę bieżącą.

REKLAMA

REKLAMA

- Problem w zarządzaniu czasem tkwi nie w tym, że jego techniki i narzędzia nie działają, lecz że działają doskonale na tyle, na ile to my jesteśmy w stanie z nich korzystać – wyjaśnia Michalina Frączek, ekspert w zakresie rozwoju potencjału pracowników i wdrażaniu zmian w organizacjach oraz programu Talent Club – Cóż bowiem z tego, że zaplanujemy sobie pół godziny rano na tzw. sprawy najważniejsze, obiecując sobie solennie, że nie zajrzymy do maila, dopóki nie napiszemy zaległego raportu, skoro pierwszą rzeczą, jaką robimy rano, jest sprawdzenie skrzynki e-mailowej, bo a nuż będzie coś ważnego od szefa, a przecież e-mail od szefa to świętość.

Polecamy: Czas pracy menedżera - uważaj na pracoholizm

Od hamburgera do depresji

Stephen Covey, autor kilku książek na temat rozwoju osobistego (w tym bestsellerowych 7 nawyków skutecznego działania), proponuje, aby zamiast ciągle mówić o zarządzaniu czasem, lepiej zachęcać osoby przepracowane do lepszego zarządzania samym sobą. Ale co to właściwie znaczy zarządzać samym sobą?Trzeba zacząć od tego, że człowiek to bardzo skomplikowany organizm działający w czterech podstawowych sferach: fizycznej, emocjonalnej, mentalnej i duchowej. Zaniedbanie którejkolwiek z tych sfer prowadzi do frustracji, problemów i zaburzeń w pozostałych obszarach życia.

REKLAMA

Polecamy: Praca koncepcyjna menedżera

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przykładowo, zaniedbanie sfery fizycznej – brak ćwiczeń, żywienie się fast-foodami i wysokoprzetworzonymi produktami -- prowadzi do nadwagi. Jednocześnie niedostarczenie naszemu organizmowi odpowiedniej ilości tlenu i składników odżywczych wpływa negatywnie na nasz mózg i prowadzi do mniejszej jego wydajności. To z kolei obniża kreatywność i przekłada się w konsekwencji na obniżenie wyników i efektywności w pracy. Brak wyników pociąga za sobą brak uznania i zwiększoną presję otoczenia, które natomiast powodują stres, frustrację, niższe poczucia własnej wartości, mniejszą gotowość do pracy, poczucie braku sensu w tym, co robimy. – W ten oto uproszczony sposób jedzenie hamburgerów prowadzi nas do kryzysu tożsamości i depresji – puentuje Michalina Frączek.

Zarządzaj energią, a nie czasem

Dobra wiadomość jest taka, że w przeciwieństwie do czasu energia to dobro w pełni odnawialne. Odpowiednio dbając o siebie możemy się w pełni zregenerować.
Aby skutecznie sobą zarządzać należy zająć się każdą z wyżej wymienionych sfer i regenerować energię fizyczną, emocjonalną, umysłową i duchową. – Pokutuje powszechne mniemanie, że aby osiągnąć sukces, menedżer powinien poświęcać jak najwięcej czasu swojej pracy – komentuje Jacek Bochenek, dyrektor generalny Diners Club Polska. – Temu błędnemu przekonaniu ulega także wielu samych menedżerów. Tymczasem dbałość o wszystkie potrzeby naszego organizmu, czy to fizyczne, psychiczne czy umysłowe, to klucz do odpowiedniego zarządzania energią, którą dysponuje nasz organizm,i jednocześnie podstawa wydajnej pracy.

Autorzy:

Michalina Frączek Trener, konsultant, coach.
Jacek Bochenek Dyrektor generalny Diners Club Polska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA