REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie są sfery życia menedżera?

Problem w zarządzaniu czasem tkwi nie w tym, że jego techniki i narzędzia nie działają, lecz że działają doskonale na tyle, na ile to my jesteśmy w stanie z nich korzystać
Problem w zarządzaniu czasem tkwi nie w tym, że jego techniki i narzędzia nie działają, lecz że działają doskonale na tyle, na ile to my jesteśmy w stanie z nich korzystać

REKLAMA

REKLAMA

Ludziom przepracowanym i znajdującym w natłoku codziennych obowiązków niewiele chwil na chociażby drobne przyjemności zazwyczaj doradza się, aby lepiej zarządzali swoim czasem.

Zarządzanie czasem? Nie do końca

REKLAMA

Efektywne zarządzanie czasem to jedno z najczęściej pojawiających się określeń definiujących profil dobrego menedżera. Szkopuł w tym, że tak naprawdę… nie do końca jest ono możliwe. Czas jest bowiem zasobem nieodnawialnym, który w dodatku nie zależy od nas, i tak naprawdę jedyne, co możemy zrobić w tej kwestii, to maksymalnie wykorzystywać chwilę bieżącą.

REKLAMA

- Problem w zarządzaniu czasem tkwi nie w tym, że jego techniki i narzędzia nie działają, lecz że działają doskonale na tyle, na ile to my jesteśmy w stanie z nich korzystać – wyjaśnia Michalina Frączek, ekspert w zakresie rozwoju potencjału pracowników i wdrażaniu zmian w organizacjach oraz programu Talent Club – Cóż bowiem z tego, że zaplanujemy sobie pół godziny rano na tzw. sprawy najważniejsze, obiecując sobie solennie, że nie zajrzymy do maila, dopóki nie napiszemy zaległego raportu, skoro pierwszą rzeczą, jaką robimy rano, jest sprawdzenie skrzynki e-mailowej, bo a nuż będzie coś ważnego od szefa, a przecież e-mail od szefa to świętość.

Polecamy: Czas pracy menedżera - uważaj na pracoholizm

Od hamburgera do depresji

Stephen Covey, autor kilku książek na temat rozwoju osobistego (w tym bestsellerowych 7 nawyków skutecznego działania), proponuje, aby zamiast ciągle mówić o zarządzaniu czasem, lepiej zachęcać osoby przepracowane do lepszego zarządzania samym sobą. Ale co to właściwie znaczy zarządzać samym sobą?Trzeba zacząć od tego, że człowiek to bardzo skomplikowany organizm działający w czterech podstawowych sferach: fizycznej, emocjonalnej, mentalnej i duchowej. Zaniedbanie którejkolwiek z tych sfer prowadzi do frustracji, problemów i zaburzeń w pozostałych obszarach życia.

Polecamy: Praca koncepcyjna menedżera

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przykładowo, zaniedbanie sfery fizycznej – brak ćwiczeń, żywienie się fast-foodami i wysokoprzetworzonymi produktami -- prowadzi do nadwagi. Jednocześnie niedostarczenie naszemu organizmowi odpowiedniej ilości tlenu i składników odżywczych wpływa negatywnie na nasz mózg i prowadzi do mniejszej jego wydajności. To z kolei obniża kreatywność i przekłada się w konsekwencji na obniżenie wyników i efektywności w pracy. Brak wyników pociąga za sobą brak uznania i zwiększoną presję otoczenia, które natomiast powodują stres, frustrację, niższe poczucia własnej wartości, mniejszą gotowość do pracy, poczucie braku sensu w tym, co robimy. – W ten oto uproszczony sposób jedzenie hamburgerów prowadzi nas do kryzysu tożsamości i depresji – puentuje Michalina Frączek.

Zarządzaj energią, a nie czasem

Dobra wiadomość jest taka, że w przeciwieństwie do czasu energia to dobro w pełni odnawialne. Odpowiednio dbając o siebie możemy się w pełni zregenerować.
Aby skutecznie sobą zarządzać należy zająć się każdą z wyżej wymienionych sfer i regenerować energię fizyczną, emocjonalną, umysłową i duchową. – Pokutuje powszechne mniemanie, że aby osiągnąć sukces, menedżer powinien poświęcać jak najwięcej czasu swojej pracy – komentuje Jacek Bochenek, dyrektor generalny Diners Club Polska. – Temu błędnemu przekonaniu ulega także wielu samych menedżerów. Tymczasem dbałość o wszystkie potrzeby naszego organizmu, czy to fizyczne, psychiczne czy umysłowe, to klucz do odpowiedniego zarządzania energią, którą dysponuje nasz organizm,i jednocześnie podstawa wydajnej pracy.

Autorzy:

Michalina Frączek Trener, konsultant, coach.
Jacek Bochenek Dyrektor generalny Diners Club Polska

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kryzys wizerunkowy polskich firm 2024: skutki i działania naprawcze [PRZYKŁADY]

Wizerunek przedsiębiorstwa to kluczowy element jego sukcesu. W Polsce, w ciągu ostatnich lat, wiele firm doświadczyło kryzysów wizerunkowych, które wpłynęły na ich postrzeganie przez klientów, partnerów biznesowych i społeczeństwo. Kryzysy te mają różne przyczyny, od błędów zarządzania po problemy produktowe czy etyczne. W artykule analizujemy przykłady polskich przedsiębiorstw, które w 2024 roku zmagały się z kryzysami wizerunkowymi, oraz przedstawiamy działania, jakie należy podjąć, aby ocieplić wizerunek firmy po tego rodzaju zdarzeniach.

Ważne dla właścicieli małych sklepów internetowych i konsumentów: te trendy w e-commerce mocno zmienią styl e-zakupów w 2025 roku

Po skokowych wzrostach zakupów internetowych z czasu pandemii, mijający rok przyniósł wyraźnie spokojniejsze tempo rozwoju handlu online. Nowe przyspieszenie może jednak pojawić się za sprawą jeszcze wygodniejszych rozwiązań płatniczych, które zyskały na popularności w ostatnich miesiącach.

Kłopoty z finansami w firmie. Do tradycyjnych zagrożeń: zatory płatnicze, problem z uzyskaniem finansowania dołącza w 2025 roku potrzeba wali z hakerami

Największe zagrożenie dla polskiej przedsiębiorczości w 2025 roku eksperci widzą w narastających zatorach płatniczych, ograniczonym dostępie do finansowania i rosnącej liczbie ataków hakerskich. To ostatnie zwiększy zapotrzebowanie firm na inwestycje w cyberbezpieczeństwo.

Nowe technologie całkowicie odmieniają sposób działania firm ochroniarskich. Poza dbałością o bezpieczeństwo ludzi i obiektów pozwalają monitorować pracę ochroniarzy

Wiele czynności, dziś wykonywanych przez pracowników ochrony, zostanie zastąpionych (lub już jest zastępowanych) nowoczesnymi technologiami. Nie znaczy to, że branża pracowników ochrony zniknie, jednak bez wątpienia zmaleje liczba etatów.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości 2025. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o stosowanie jak najniższych stawek

W wielu firmach podatek od nieruchomości to koszt rzędu kilkuset tysięcy złotych w skali roku. Najbardziej odczuwają go firmy działające w branży przemysłowej i w logistyce. Ze względu na duże powierzchnie nieruchomości podatek, który płacą liczony jest w setkach tysięcy złotych.

Które branże skontroluje UODO? Znamy plan na 2025 rok

W 2025 r. kontrolerzy Urzędu Ochrony Danych Osobowych skupią się m.in. na bezpieczeństwie danych medycznych i przetwarzaniu danych dzieci. Plan kontroli uwzględnia te sektory, w których coraz częściej pojawiają się zagrożenia oraz te, które społeczne zainteresowanie.

Handel, budownictwo, transport – kolejny rok rośnie liczba firm, które mają kłopoty z utrzymanie się na rynku i bankrutują lub wchodzą w restrukturyzację

Kolejny rok z rzędu rośnie liczba firm, które ogłosiły upadłość. Trend wzrostowy dotyczy także przedsiębiorstw, które próbują ratować swój byt w procesie restrukturyzacji. Na rynku jest równie źle jak w okresie pandemii Covid.

Jak w 2025 roku przejść na samozatrudnienie, założyć własną firmę i rozpocząć działalność gospodarczą

Na rynku nie brakuje ofert pracy – i etatowej, i na podstawie umów cywilnych. Jednak indywidualna działalność gospodarcza czy też uruchomienie własnej firmy w jakiejkolwiek innej formie wciąż jest ciekawą alternatywą. Zwłaszcza dla osób przedsiębiorczych, mających pomysł na produkt, którym można podbić rynek, nawet choćby w jakiejś małej niszy.

REKLAMA

Nowe stawki opłaty rocznej i rejestrowej BDO w 2025 r.

Od 1 stycznia 2025 r. wzrosły stawki opłaty rejestrowej i opłaty rocznej. Ile obecnie wynoszą? Kto uiszcza opłaty BDO i w jakim terminie?

Zostało kilka dni na rozliczenie z ZUS wakacji składkowych w grudniu 2024. Uwaga na nowe formularze

W styczniu przedsiębiorcy rozliczą pierwsze wakacje składkowe ZUS. Dla przypomnienia, przekazanie deklaracji i zapłata składek ZUS powinno nastąpić w przypadku mikroprzedsiębiorców do 20. dnia następnego miesiąca po miesiącu, którego dotyczy rozliczenie

REKLAMA