REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Realizacja zamówień i wizerunek sklepu internetowego – jak wszystko zaplanować?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Jeśli decydujemy się na konkretny asortyment warto prześledzić rynek i wybrać wyselekcjonowanych i pożądanych przez rynek dostawców i producentów.
Jeśli decydujemy się na konkretny asortyment warto prześledzić rynek i wybrać wyselekcjonowanych i pożądanych przez rynek dostawców i producentów.

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli mamy już określoną strategię cenową i towarową, warto zaplanować kolejne etapy funkcjonowania sklepu internetowego. Niezwykle ważne w tym przypadku są prawidłowe relacje między obsługą sklepu, a klientem. W tym przypadku liczy się nie tylko obsługa klienta, ale również relacje przed i po sprzedaży. Jak to wszystko połączyć?

Dla sklepu internetowego niezwykle ważną kwestią jest wizerunek zarówno w oczach przyszłych, potencjalnych jak i już stałych klientów. Jeśli chcemy rozkręcić e-biznes w postaci sklepu internetowego musimy wiedzieć, że nic nie dzieje się automatycznie i bez naszego udziału. Określenie asortymentu, cen i dalszych strategii marketingowych nie zwalnia nas z przyszłego bezustannego działania i dbania o wizerunek firmy w Internecie.

REKLAMA

Wspominaliśmy już w poprzednich częściach poradnika o tym, jak ważny jest bezpośredni kontakt z klientem. W sklepie internetowym, który ma ambicję zaistnienia na rynku niezwykle ważny jest wysoki poziom obsługi klienta, zarówno tego, który już robił u nas zakupy jak i tego, który ma do nas pytanie na temat oferowanego asortymentu. W tym przypadku przyda się merytoryczna i praktyczna wiedza na temat towaru, który oferujemy.

Zobacz również: Komputer w e-biznesie – podstawowe kryteria

REKLAMA

Sprzedając na przykład kopiarki, nie wystarczy, że przeczytamy specyfikację techniczną większości urządzeń. Owszem, to się przyda, ale praktyczna wiedza poparta odrobiną doświadczenia z pewnością będzie lepszym rozwiązaniem. Jeśli klient zapyta, czy urządzenie jest głośne, odpowiedź w stylu „około 79dB…” zaczerpnięta z opakowania z pewnością nie będzie satysfakcjonująca.

Jeśli decydujemy się na konkretny asortyment warto prześledzić rynek i wybrać wyselekcjonowanych i pożądanych przez rynek dostawców i producentów. Inwestowanie na starcie w towary mało znanych firm może być ryzykowne. Warto również określić profil przyszłego odbiorcy. Jeśli naszym odbiorcom będzie firma, kwestie zarówno logistyczne jak i obsługowe będą się znacząco różniły, od obsługi klienta indywidualnego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak już wspominaliśmy, działanie sklepu internetowego opiera się na sprzedaży wysyłkowej. Ale pamiętajmy, że sklep internetowy to nie tylko sprzedaż i wysyłka, ale również procesy reklamacyjne, zwroty i świadczenia gwarancyjne. Oczywiście życzymy, aby takich sytuacji było jak najmniej, ale nie możemy ich całkowicie wykluczyć. Najważniejsze jest określenie prostych i klarownych zasad realizacji zamówienia, jak i przejrzystych i bezproblemowych procedur reklamacji.

Polecamy: Jaka jest różnica pomiędzy serwerownią a centrum danych?

REKLAMA

Dobrego sprzedawcę poznaje się nie tylko po miłej obsłudze podczas sprzedaży, ale i profesjonalnym podejściu podczas reklamacji. Pozytywne wrażenie powstałe podczas procesu sprzedaży może być w mgnieniu oka i bezpowrotnie zatarte podczas nieprofesjonalnego i mało życzliwego podejścia podczas reklamacji.

Dla większości klientów w dzisiejszych czasach najważniejsza podczas zakupów w sieci jest błyskawiczna dostawa towaru oraz wygoda i bezpieczeństwo zakupów. Jeśli te warunki będą wzbogacone o stały kontakt z klientem w trakcie i po zakupie możemy być pewni, że klient wróci do naszego sklepu i będzie go polecał znajomym.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA