REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Realizacja zamówień i wizerunek sklepu internetowego – jak wszystko zaplanować?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Jeśli decydujemy się na konkretny asortyment warto prześledzić rynek i wybrać wyselekcjonowanych i pożądanych przez rynek dostawców i producentów.
Jeśli decydujemy się na konkretny asortyment warto prześledzić rynek i wybrać wyselekcjonowanych i pożądanych przez rynek dostawców i producentów.

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli mamy już określoną strategię cenową i towarową, warto zaplanować kolejne etapy funkcjonowania sklepu internetowego. Niezwykle ważne w tym przypadku są prawidłowe relacje między obsługą sklepu, a klientem. W tym przypadku liczy się nie tylko obsługa klienta, ale również relacje przed i po sprzedaży. Jak to wszystko połączyć?

Dla sklepu internetowego niezwykle ważną kwestią jest wizerunek zarówno w oczach przyszłych, potencjalnych jak i już stałych klientów. Jeśli chcemy rozkręcić e-biznes w postaci sklepu internetowego musimy wiedzieć, że nic nie dzieje się automatycznie i bez naszego udziału. Określenie asortymentu, cen i dalszych strategii marketingowych nie zwalnia nas z przyszłego bezustannego działania i dbania o wizerunek firmy w Internecie.

REKLAMA

Wspominaliśmy już w poprzednich częściach poradnika o tym, jak ważny jest bezpośredni kontakt z klientem. W sklepie internetowym, który ma ambicję zaistnienia na rynku niezwykle ważny jest wysoki poziom obsługi klienta, zarówno tego, który już robił u nas zakupy jak i tego, który ma do nas pytanie na temat oferowanego asortymentu. W tym przypadku przyda się merytoryczna i praktyczna wiedza na temat towaru, który oferujemy.

Zobacz również: Komputer w e-biznesie – podstawowe kryteria

REKLAMA

Sprzedając na przykład kopiarki, nie wystarczy, że przeczytamy specyfikację techniczną większości urządzeń. Owszem, to się przyda, ale praktyczna wiedza poparta odrobiną doświadczenia z pewnością będzie lepszym rozwiązaniem. Jeśli klient zapyta, czy urządzenie jest głośne, odpowiedź w stylu „około 79dB…” zaczerpnięta z opakowania z pewnością nie będzie satysfakcjonująca.

Jeśli decydujemy się na konkretny asortyment warto prześledzić rynek i wybrać wyselekcjonowanych i pożądanych przez rynek dostawców i producentów. Inwestowanie na starcie w towary mało znanych firm może być ryzykowne. Warto również określić profil przyszłego odbiorcy. Jeśli naszym odbiorcom będzie firma, kwestie zarówno logistyczne jak i obsługowe będą się znacząco różniły, od obsługi klienta indywidualnego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak już wspominaliśmy, działanie sklepu internetowego opiera się na sprzedaży wysyłkowej. Ale pamiętajmy, że sklep internetowy to nie tylko sprzedaż i wysyłka, ale również procesy reklamacyjne, zwroty i świadczenia gwarancyjne. Oczywiście życzymy, aby takich sytuacji było jak najmniej, ale nie możemy ich całkowicie wykluczyć. Najważniejsze jest określenie prostych i klarownych zasad realizacji zamówienia, jak i przejrzystych i bezproblemowych procedur reklamacji.

Polecamy: Jaka jest różnica pomiędzy serwerownią a centrum danych?

REKLAMA

Dobrego sprzedawcę poznaje się nie tylko po miłej obsłudze podczas sprzedaży, ale i profesjonalnym podejściu podczas reklamacji. Pozytywne wrażenie powstałe podczas procesu sprzedaży może być w mgnieniu oka i bezpowrotnie zatarte podczas nieprofesjonalnego i mało życzliwego podejścia podczas reklamacji.

Dla większości klientów w dzisiejszych czasach najważniejsza podczas zakupów w sieci jest błyskawiczna dostawa towaru oraz wygoda i bezpieczeństwo zakupów. Jeśli te warunki będą wzbogacone o stały kontakt z klientem w trakcie i po zakupie możemy być pewni, że klient wróci do naszego sklepu i będzie go polecał znajomym.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

REKLAMA

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA