REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Realizacja zamówień i wizerunek sklepu internetowego – jak wszystko zaplanować?

Kamil Rogala
Jeśli decydujemy się na konkretny asortyment warto prześledzić rynek i wybrać wyselekcjonowanych i pożądanych przez rynek dostawców i producentów.
Jeśli decydujemy się na konkretny asortyment warto prześledzić rynek i wybrać wyselekcjonowanych i pożądanych przez rynek dostawców i producentów.

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli mamy już określoną strategię cenową i towarową, warto zaplanować kolejne etapy funkcjonowania sklepu internetowego. Niezwykle ważne w tym przypadku są prawidłowe relacje między obsługą sklepu, a klientem. W tym przypadku liczy się nie tylko obsługa klienta, ale również relacje przed i po sprzedaży. Jak to wszystko połączyć?

Dla sklepu internetowego niezwykle ważną kwestią jest wizerunek zarówno w oczach przyszłych, potencjalnych jak i już stałych klientów. Jeśli chcemy rozkręcić e-biznes w postaci sklepu internetowego musimy wiedzieć, że nic nie dzieje się automatycznie i bez naszego udziału. Określenie asortymentu, cen i dalszych strategii marketingowych nie zwalnia nas z przyszłego bezustannego działania i dbania o wizerunek firmy w Internecie.

REKLAMA

Wspominaliśmy już w poprzednich częściach poradnika o tym, jak ważny jest bezpośredni kontakt z klientem. W sklepie internetowym, który ma ambicję zaistnienia na rynku niezwykle ważny jest wysoki poziom obsługi klienta, zarówno tego, który już robił u nas zakupy jak i tego, który ma do nas pytanie na temat oferowanego asortymentu. W tym przypadku przyda się merytoryczna i praktyczna wiedza na temat towaru, który oferujemy.

Zobacz również: Komputer w e-biznesie – podstawowe kryteria

REKLAMA

Sprzedając na przykład kopiarki, nie wystarczy, że przeczytamy specyfikację techniczną większości urządzeń. Owszem, to się przyda, ale praktyczna wiedza poparta odrobiną doświadczenia z pewnością będzie lepszym rozwiązaniem. Jeśli klient zapyta, czy urządzenie jest głośne, odpowiedź w stylu „około 79dB…” zaczerpnięta z opakowania z pewnością nie będzie satysfakcjonująca.

Jeśli decydujemy się na konkretny asortyment warto prześledzić rynek i wybrać wyselekcjonowanych i pożądanych przez rynek dostawców i producentów. Inwestowanie na starcie w towary mało znanych firm może być ryzykowne. Warto również określić profil przyszłego odbiorcy. Jeśli naszym odbiorcom będzie firma, kwestie zarówno logistyczne jak i obsługowe będą się znacząco różniły, od obsługi klienta indywidualnego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak już wspominaliśmy, działanie sklepu internetowego opiera się na sprzedaży wysyłkowej. Ale pamiętajmy, że sklep internetowy to nie tylko sprzedaż i wysyłka, ale również procesy reklamacyjne, zwroty i świadczenia gwarancyjne. Oczywiście życzymy, aby takich sytuacji było jak najmniej, ale nie możemy ich całkowicie wykluczyć. Najważniejsze jest określenie prostych i klarownych zasad realizacji zamówienia, jak i przejrzystych i bezproblemowych procedur reklamacji.

Polecamy: Jaka jest różnica pomiędzy serwerownią a centrum danych?

REKLAMA

Dobrego sprzedawcę poznaje się nie tylko po miłej obsłudze podczas sprzedaży, ale i profesjonalnym podejściu podczas reklamacji. Pozytywne wrażenie powstałe podczas procesu sprzedaży może być w mgnieniu oka i bezpowrotnie zatarte podczas nieprofesjonalnego i mało życzliwego podejścia podczas reklamacji.

Dla większości klientów w dzisiejszych czasach najważniejsza podczas zakupów w sieci jest błyskawiczna dostawa towaru oraz wygoda i bezpieczeństwo zakupów. Jeśli te warunki będą wzbogacone o stały kontakt z klientem w trakcie i po zakupie możemy być pewni, że klient wróci do naszego sklepu i będzie go polecał znajomym.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA