REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Realizacja zamówień i wizerunek sklepu internetowego – jak wszystko zaplanować?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Jeśli decydujemy się na konkretny asortyment warto prześledzić rynek i wybrać wyselekcjonowanych i pożądanych przez rynek dostawców i producentów.
Jeśli decydujemy się na konkretny asortyment warto prześledzić rynek i wybrać wyselekcjonowanych i pożądanych przez rynek dostawców i producentów.

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli mamy już określoną strategię cenową i towarową, warto zaplanować kolejne etapy funkcjonowania sklepu internetowego. Niezwykle ważne w tym przypadku są prawidłowe relacje między obsługą sklepu, a klientem. W tym przypadku liczy się nie tylko obsługa klienta, ale również relacje przed i po sprzedaży. Jak to wszystko połączyć?

Dla sklepu internetowego niezwykle ważną kwestią jest wizerunek zarówno w oczach przyszłych, potencjalnych jak i już stałych klientów. Jeśli chcemy rozkręcić e-biznes w postaci sklepu internetowego musimy wiedzieć, że nic nie dzieje się automatycznie i bez naszego udziału. Określenie asortymentu, cen i dalszych strategii marketingowych nie zwalnia nas z przyszłego bezustannego działania i dbania o wizerunek firmy w Internecie.

REKLAMA

REKLAMA

Wspominaliśmy już w poprzednich częściach poradnika o tym, jak ważny jest bezpośredni kontakt z klientem. W sklepie internetowym, który ma ambicję zaistnienia na rynku niezwykle ważny jest wysoki poziom obsługi klienta, zarówno tego, który już robił u nas zakupy jak i tego, który ma do nas pytanie na temat oferowanego asortymentu. W tym przypadku przyda się merytoryczna i praktyczna wiedza na temat towaru, który oferujemy.

Zobacz również: Komputer w e-biznesie – podstawowe kryteria

Sprzedając na przykład kopiarki, nie wystarczy, że przeczytamy specyfikację techniczną większości urządzeń. Owszem, to się przyda, ale praktyczna wiedza poparta odrobiną doświadczenia z pewnością będzie lepszym rozwiązaniem. Jeśli klient zapyta, czy urządzenie jest głośne, odpowiedź w stylu „około 79dB…” zaczerpnięta z opakowania z pewnością nie będzie satysfakcjonująca.

REKLAMA

Jeśli decydujemy się na konkretny asortyment warto prześledzić rynek i wybrać wyselekcjonowanych i pożądanych przez rynek dostawców i producentów. Inwestowanie na starcie w towary mało znanych firm może być ryzykowne. Warto również określić profil przyszłego odbiorcy. Jeśli naszym odbiorcom będzie firma, kwestie zarówno logistyczne jak i obsługowe będą się znacząco różniły, od obsługi klienta indywidualnego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak już wspominaliśmy, działanie sklepu internetowego opiera się na sprzedaży wysyłkowej. Ale pamiętajmy, że sklep internetowy to nie tylko sprzedaż i wysyłka, ale również procesy reklamacyjne, zwroty i świadczenia gwarancyjne. Oczywiście życzymy, aby takich sytuacji było jak najmniej, ale nie możemy ich całkowicie wykluczyć. Najważniejsze jest określenie prostych i klarownych zasad realizacji zamówienia, jak i przejrzystych i bezproblemowych procedur reklamacji.

Polecamy: Jaka jest różnica pomiędzy serwerownią a centrum danych?

Dobrego sprzedawcę poznaje się nie tylko po miłej obsłudze podczas sprzedaży, ale i profesjonalnym podejściu podczas reklamacji. Pozytywne wrażenie powstałe podczas procesu sprzedaży może być w mgnieniu oka i bezpowrotnie zatarte podczas nieprofesjonalnego i mało życzliwego podejścia podczas reklamacji.

Dla większości klientów w dzisiejszych czasach najważniejsza podczas zakupów w sieci jest błyskawiczna dostawa towaru oraz wygoda i bezpieczeństwo zakupów. Jeśli te warunki będą wzbogacone o stały kontakt z klientem w trakcie i po zakupie możemy być pewni, że klient wróci do naszego sklepu i będzie go polecał znajomym.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny webinar: Ostatnia prosta do Systemu e-Faktur (KSeF). Zgodność dziś i architektura na lata

Stało się – ustawa podpisana, zegar tyka. Po latach zwrotów i nagłych zahamowań, Krajowy System e-Faktur niczym prawdziwy rollercoaster wjedzie na główny tor i zrewolucjonizuje naszą codzienność biznesową już od 1 lutego 2026 roku. Samo „podpięcie wagoników” do platformy to dopiero pierwszy zjazd. Prawdziwe wyzwanie zaczyna się w chwili, gdy kolejka rusza pełną prędkością i konieczne jest utrzymanie stałej zgodności w świecie nieustannych zakrętów regulacyjnych, w Polsce i za granicą.

Turystyka premium w Polsce. Jesteśmy coraz bardziej widoczni na mapie świata [Gość Infor.pl]

Sezon wakacyjny dobiegł końca, a wraz z nim pojawiły się statystyki i rankingi, które pokazują, jak mocno zmienia się pozycja Polski w globalnej turystyce. Najnowsze zestawienie wskazuje nasz kraj na 19. miejscu wśród najchętniej odwiedzanych kierunków świata. To duży awans, za którym stoją zarówno liczby, jak i realne zmiany w jakości oferty turystycznej.

Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

REKLAMA

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA