REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Realizacja zamówień i wizerunek sklepu internetowego – jak wszystko zaplanować?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Jeśli decydujemy się na konkretny asortyment warto prześledzić rynek i wybrać wyselekcjonowanych i pożądanych przez rynek dostawców i producentów.
Jeśli decydujemy się na konkretny asortyment warto prześledzić rynek i wybrać wyselekcjonowanych i pożądanych przez rynek dostawców i producentów.

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli mamy już określoną strategię cenową i towarową, warto zaplanować kolejne etapy funkcjonowania sklepu internetowego. Niezwykle ważne w tym przypadku są prawidłowe relacje między obsługą sklepu, a klientem. W tym przypadku liczy się nie tylko obsługa klienta, ale również relacje przed i po sprzedaży. Jak to wszystko połączyć?

Dla sklepu internetowego niezwykle ważną kwestią jest wizerunek zarówno w oczach przyszłych, potencjalnych jak i już stałych klientów. Jeśli chcemy rozkręcić e-biznes w postaci sklepu internetowego musimy wiedzieć, że nic nie dzieje się automatycznie i bez naszego udziału. Określenie asortymentu, cen i dalszych strategii marketingowych nie zwalnia nas z przyszłego bezustannego działania i dbania o wizerunek firmy w Internecie.

REKLAMA

REKLAMA

Wspominaliśmy już w poprzednich częściach poradnika o tym, jak ważny jest bezpośredni kontakt z klientem. W sklepie internetowym, który ma ambicję zaistnienia na rynku niezwykle ważny jest wysoki poziom obsługi klienta, zarówno tego, który już robił u nas zakupy jak i tego, który ma do nas pytanie na temat oferowanego asortymentu. W tym przypadku przyda się merytoryczna i praktyczna wiedza na temat towaru, który oferujemy.

Zobacz również: Komputer w e-biznesie – podstawowe kryteria

Sprzedając na przykład kopiarki, nie wystarczy, że przeczytamy specyfikację techniczną większości urządzeń. Owszem, to się przyda, ale praktyczna wiedza poparta odrobiną doświadczenia z pewnością będzie lepszym rozwiązaniem. Jeśli klient zapyta, czy urządzenie jest głośne, odpowiedź w stylu „około 79dB…” zaczerpnięta z opakowania z pewnością nie będzie satysfakcjonująca.

REKLAMA

Jeśli decydujemy się na konkretny asortyment warto prześledzić rynek i wybrać wyselekcjonowanych i pożądanych przez rynek dostawców i producentów. Inwestowanie na starcie w towary mało znanych firm może być ryzykowne. Warto również określić profil przyszłego odbiorcy. Jeśli naszym odbiorcom będzie firma, kwestie zarówno logistyczne jak i obsługowe będą się znacząco różniły, od obsługi klienta indywidualnego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak już wspominaliśmy, działanie sklepu internetowego opiera się na sprzedaży wysyłkowej. Ale pamiętajmy, że sklep internetowy to nie tylko sprzedaż i wysyłka, ale również procesy reklamacyjne, zwroty i świadczenia gwarancyjne. Oczywiście życzymy, aby takich sytuacji było jak najmniej, ale nie możemy ich całkowicie wykluczyć. Najważniejsze jest określenie prostych i klarownych zasad realizacji zamówienia, jak i przejrzystych i bezproblemowych procedur reklamacji.

Polecamy: Jaka jest różnica pomiędzy serwerownią a centrum danych?

Dobrego sprzedawcę poznaje się nie tylko po miłej obsłudze podczas sprzedaży, ale i profesjonalnym podejściu podczas reklamacji. Pozytywne wrażenie powstałe podczas procesu sprzedaży może być w mgnieniu oka i bezpowrotnie zatarte podczas nieprofesjonalnego i mało życzliwego podejścia podczas reklamacji.

Dla większości klientów w dzisiejszych czasach najważniejsza podczas zakupów w sieci jest błyskawiczna dostawa towaru oraz wygoda i bezpieczeństwo zakupów. Jeśli te warunki będą wzbogacone o stały kontakt z klientem w trakcie i po zakupie możemy być pewni, że klient wróci do naszego sklepu i będzie go polecał znajomym.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ZUS da 1500 zł! Wystarczy złożyć wniosek do 30 listopada 2025. Sprawdź, dla kogo te pieniądze

To jedna z tych ulg, o której wielu przedsiębiorców dowiaduje się za późno. Program „wakacji składkowych” ma dać właścicielom firm chwilę oddechu od comiesięcznych przelewów do ZUS-u. Można zyskać nawet 1500 zł, ale tylko pod warunkiem, że wniosek trafi do urzędu najpóźniej 30 listopada 2025 roku.

Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

REKLAMA

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

REKLAMA

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

REKLAMA