REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Cena – najważniejszy element dobrego sklepu internetowego

Kamil Rogala
Jeśli już wybraliśmy odpowiedni asortyment i wiemy już, jaki towarem będziemy kusić przyszłych klientów, czas zadbać o kolejny niezwykle ważny element, czyli cenę.
Jeśli już wybraliśmy odpowiedni asortyment i wiemy już, jaki towarem będziemy kusić przyszłych klientów, czas zadbać o kolejny niezwykle ważny element, czyli cenę.

REKLAMA

REKLAMA

Wybór odpowiedniego asortymentu do sklepu internetowego to podstawa i pierwszy krok w planowaniu strategii marketingowej tego typu e-biznesu. Niestety nawet najlepiej dobrana oferta towarowa może zostać przyćmiona przez zaniedbanie pozostałych, równie ważnych elementów całej układanki. Na co jeszcze powinniśmy zwracać uwagę?

Jeśli już wybraliśmy odpowiedni asortyment i wiemy już, jaki towarem będziemy kusić przyszłych klientów, czas zadbać o kolejny niezwykle ważny element, czyli cenę. Cena powinna być wyważona. Z jednej strony kusi nas, aby wybrać wyższe ceny w celu wyższego zarobku, z drugiej jednak chcemy zaoferować niskie ceny, aby zwabić klientów. Warto się opanować i przemyśleć kilka kwestii. Zaczynając przygodę z e-biznesem w postaci sklepu internetowego należy wziąć pod uwagę dwie skrajne sytuacje.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Jak wprowadzić modułowe centra danych do firmy?

Zbyt niskie ceny owszem, zwabią klientów i zapewnią spory obrót. Jednak po pewnym czasie, aby odrobić straty spowodowane niskim cenami, będziemy musieli je podnieść. Wtedy pozyskani klienci zniechęcą się i przejdą do konkurencji, gdzie ceny są stabilne i nie skaczą. Z drugiej strony zbyt wysokie ceny na starcie (podyktowane chęcią szybkiego zysku) odstraszą klientów na dłużej, którzy pozostaną przy swoich stałych i sprawdzonych dostawcach, a my jako nowi gracze stracimy już na starcie.

Powinniśmy wybrać taką cenę, która będzie gwarantowała nam rozsądne zyski, ale jednocześnie będzie przystępna dla klienta. Nie starajmy się za wszelką cenę oferować już na starcie najniższe na rynku ceny. Pamiętajmy, że przychody nie tylko powinny pokrywać koszty zakupu nowego towaru. Przychody powinny również pokrywać koszty ewentualnych reklamacji, koszty logistyczne oraz koszty pozyskania klienta (promocja, reklama etc.). Nie zapominajmy również o stałym rozwijaniu sklepu internetowego, a to również kosztuje.

REKLAMA

Polecamy: Formowanie baterii w telefonie – jak to zrobić?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie zapominajmy również o prawdziwych magnesach dla klientów, czyli o bonach rabatowych, stałych programach lojalnościowych (rabaty dla stałych klientów), kartach stałego klienta, gratisach i bonusach. Tego typu operacje to zarządzanie ceną w celu budowania bazy klientów powracających. Stały i powracający klient to najcenniejszy skarb każdej firmy. Jeśli jeden klient będzie zadowolony z naszych usług, być może przyprowadzi innych klientów: swoich znajomych, przyjaciół, rodzinę. Cierpliwość w ustalaniu cen to największa wartość każdego przedsiębiorcy.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA