REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Cena – najważniejszy element dobrego sklepu internetowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Jeśli już wybraliśmy odpowiedni asortyment i wiemy już, jaki towarem będziemy kusić przyszłych klientów, czas zadbać o kolejny niezwykle ważny element, czyli cenę.
Jeśli już wybraliśmy odpowiedni asortyment i wiemy już, jaki towarem będziemy kusić przyszłych klientów, czas zadbać o kolejny niezwykle ważny element, czyli cenę.

REKLAMA

REKLAMA

Wybór odpowiedniego asortymentu do sklepu internetowego to podstawa i pierwszy krok w planowaniu strategii marketingowej tego typu e-biznesu. Niestety nawet najlepiej dobrana oferta towarowa może zostać przyćmiona przez zaniedbanie pozostałych, równie ważnych elementów całej układanki. Na co jeszcze powinniśmy zwracać uwagę?

Jeśli już wybraliśmy odpowiedni asortyment i wiemy już, jaki towarem będziemy kusić przyszłych klientów, czas zadbać o kolejny niezwykle ważny element, czyli cenę. Cena powinna być wyważona. Z jednej strony kusi nas, aby wybrać wyższe ceny w celu wyższego zarobku, z drugiej jednak chcemy zaoferować niskie ceny, aby zwabić klientów. Warto się opanować i przemyśleć kilka kwestii. Zaczynając przygodę z e-biznesem w postaci sklepu internetowego należy wziąć pod uwagę dwie skrajne sytuacje.

REKLAMA

Zobacz również: Jak wprowadzić modułowe centra danych do firmy?

REKLAMA

Zbyt niskie ceny owszem, zwabią klientów i zapewnią spory obrót. Jednak po pewnym czasie, aby odrobić straty spowodowane niskim cenami, będziemy musieli je podnieść. Wtedy pozyskani klienci zniechęcą się i przejdą do konkurencji, gdzie ceny są stabilne i nie skaczą. Z drugiej strony zbyt wysokie ceny na starcie (podyktowane chęcią szybkiego zysku) odstraszą klientów na dłużej, którzy pozostaną przy swoich stałych i sprawdzonych dostawcach, a my jako nowi gracze stracimy już na starcie.

Powinniśmy wybrać taką cenę, która będzie gwarantowała nam rozsądne zyski, ale jednocześnie będzie przystępna dla klienta. Nie starajmy się za wszelką cenę oferować już na starcie najniższe na rynku ceny. Pamiętajmy, że przychody nie tylko powinny pokrywać koszty zakupu nowego towaru. Przychody powinny również pokrywać koszty ewentualnych reklamacji, koszty logistyczne oraz koszty pozyskania klienta (promocja, reklama etc.). Nie zapominajmy również o stałym rozwijaniu sklepu internetowego, a to również kosztuje.

Polecamy: Formowanie baterii w telefonie – jak to zrobić?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie zapominajmy również o prawdziwych magnesach dla klientów, czyli o bonach rabatowych, stałych programach lojalnościowych (rabaty dla stałych klientów), kartach stałego klienta, gratisach i bonusach. Tego typu operacje to zarządzanie ceną w celu budowania bazy klientów powracających. Stały i powracający klient to najcenniejszy skarb każdej firmy. Jeśli jeden klient będzie zadowolony z naszych usług, być może przyprowadzi innych klientów: swoich znajomych, przyjaciół, rodzinę. Cierpliwość w ustalaniu cen to największa wartość każdego przedsiębiorcy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA