REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Cena – najważniejszy element dobrego sklepu internetowego

Kamil Rogala
Jeśli już wybraliśmy odpowiedni asortyment i wiemy już, jaki towarem będziemy kusić przyszłych klientów, czas zadbać o kolejny niezwykle ważny element, czyli cenę.
Jeśli już wybraliśmy odpowiedni asortyment i wiemy już, jaki towarem będziemy kusić przyszłych klientów, czas zadbać o kolejny niezwykle ważny element, czyli cenę.

REKLAMA

REKLAMA

Wybór odpowiedniego asortymentu do sklepu internetowego to podstawa i pierwszy krok w planowaniu strategii marketingowej tego typu e-biznesu. Niestety nawet najlepiej dobrana oferta towarowa może zostać przyćmiona przez zaniedbanie pozostałych, równie ważnych elementów całej układanki. Na co jeszcze powinniśmy zwracać uwagę?

Jeśli już wybraliśmy odpowiedni asortyment i wiemy już, jaki towarem będziemy kusić przyszłych klientów, czas zadbać o kolejny niezwykle ważny element, czyli cenę. Cena powinna być wyważona. Z jednej strony kusi nas, aby wybrać wyższe ceny w celu wyższego zarobku, z drugiej jednak chcemy zaoferować niskie ceny, aby zwabić klientów. Warto się opanować i przemyśleć kilka kwestii. Zaczynając przygodę z e-biznesem w postaci sklepu internetowego należy wziąć pod uwagę dwie skrajne sytuacje.

REKLAMA

Zobacz również: Jak wprowadzić modułowe centra danych do firmy?

REKLAMA

Zbyt niskie ceny owszem, zwabią klientów i zapewnią spory obrót. Jednak po pewnym czasie, aby odrobić straty spowodowane niskim cenami, będziemy musieli je podnieść. Wtedy pozyskani klienci zniechęcą się i przejdą do konkurencji, gdzie ceny są stabilne i nie skaczą. Z drugiej strony zbyt wysokie ceny na starcie (podyktowane chęcią szybkiego zysku) odstraszą klientów na dłużej, którzy pozostaną przy swoich stałych i sprawdzonych dostawcach, a my jako nowi gracze stracimy już na starcie.

Powinniśmy wybrać taką cenę, która będzie gwarantowała nam rozsądne zyski, ale jednocześnie będzie przystępna dla klienta. Nie starajmy się za wszelką cenę oferować już na starcie najniższe na rynku ceny. Pamiętajmy, że przychody nie tylko powinny pokrywać koszty zakupu nowego towaru. Przychody powinny również pokrywać koszty ewentualnych reklamacji, koszty logistyczne oraz koszty pozyskania klienta (promocja, reklama etc.). Nie zapominajmy również o stałym rozwijaniu sklepu internetowego, a to również kosztuje.

Polecamy: Formowanie baterii w telefonie – jak to zrobić?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie zapominajmy również o prawdziwych magnesach dla klientów, czyli o bonach rabatowych, stałych programach lojalnościowych (rabaty dla stałych klientów), kartach stałego klienta, gratisach i bonusach. Tego typu operacje to zarządzanie ceną w celu budowania bazy klientów powracających. Stały i powracający klient to najcenniejszy skarb każdej firmy. Jeśli jeden klient będzie zadowolony z naszych usług, być może przyprowadzi innych klientów: swoich znajomych, przyjaciół, rodzinę. Cierpliwość w ustalaniu cen to największa wartość każdego przedsiębiorcy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA