REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Cena – najważniejszy element dobrego sklepu internetowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Jeśli już wybraliśmy odpowiedni asortyment i wiemy już, jaki towarem będziemy kusić przyszłych klientów, czas zadbać o kolejny niezwykle ważny element, czyli cenę.
Jeśli już wybraliśmy odpowiedni asortyment i wiemy już, jaki towarem będziemy kusić przyszłych klientów, czas zadbać o kolejny niezwykle ważny element, czyli cenę.

REKLAMA

REKLAMA

Wybór odpowiedniego asortymentu do sklepu internetowego to podstawa i pierwszy krok w planowaniu strategii marketingowej tego typu e-biznesu. Niestety nawet najlepiej dobrana oferta towarowa może zostać przyćmiona przez zaniedbanie pozostałych, równie ważnych elementów całej układanki. Na co jeszcze powinniśmy zwracać uwagę?

Jeśli już wybraliśmy odpowiedni asortyment i wiemy już, jaki towarem będziemy kusić przyszłych klientów, czas zadbać o kolejny niezwykle ważny element, czyli cenę. Cena powinna być wyważona. Z jednej strony kusi nas, aby wybrać wyższe ceny w celu wyższego zarobku, z drugiej jednak chcemy zaoferować niskie ceny, aby zwabić klientów. Warto się opanować i przemyśleć kilka kwestii. Zaczynając przygodę z e-biznesem w postaci sklepu internetowego należy wziąć pod uwagę dwie skrajne sytuacje.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Jak wprowadzić modułowe centra danych do firmy?

Zbyt niskie ceny owszem, zwabią klientów i zapewnią spory obrót. Jednak po pewnym czasie, aby odrobić straty spowodowane niskim cenami, będziemy musieli je podnieść. Wtedy pozyskani klienci zniechęcą się i przejdą do konkurencji, gdzie ceny są stabilne i nie skaczą. Z drugiej strony zbyt wysokie ceny na starcie (podyktowane chęcią szybkiego zysku) odstraszą klientów na dłużej, którzy pozostaną przy swoich stałych i sprawdzonych dostawcach, a my jako nowi gracze stracimy już na starcie.

Powinniśmy wybrać taką cenę, która będzie gwarantowała nam rozsądne zyski, ale jednocześnie będzie przystępna dla klienta. Nie starajmy się za wszelką cenę oferować już na starcie najniższe na rynku ceny. Pamiętajmy, że przychody nie tylko powinny pokrywać koszty zakupu nowego towaru. Przychody powinny również pokrywać koszty ewentualnych reklamacji, koszty logistyczne oraz koszty pozyskania klienta (promocja, reklama etc.). Nie zapominajmy również o stałym rozwijaniu sklepu internetowego, a to również kosztuje.

REKLAMA

Polecamy: Formowanie baterii w telefonie – jak to zrobić?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie zapominajmy również o prawdziwych magnesach dla klientów, czyli o bonach rabatowych, stałych programach lojalnościowych (rabaty dla stałych klientów), kartach stałego klienta, gratisach i bonusach. Tego typu operacje to zarządzanie ceną w celu budowania bazy klientów powracających. Stały i powracający klient to najcenniejszy skarb każdej firmy. Jeśli jeden klient będzie zadowolony z naszych usług, być może przyprowadzi innych klientów: swoich znajomych, przyjaciół, rodzinę. Cierpliwość w ustalaniu cen to największa wartość każdego przedsiębiorcy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

REKLAMA

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

REKLAMA

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

REKLAMA